X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Et langt component kabel, hvor?


Svar
RaGeRaGeSkrevet 22/09-09 21:10, rettet 22/09-09 21:11 
Findes der et component kabel til Xbox 360, der er omkring 5 meter langt? Kan man få et forlængerkabel eller måske en form for converter?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
WonderboyWonderboySkrevet 22/09-09 21:30 
Ved ikke om de findes i 5 meter component kabel til Xbox 360. Men ellers er der dette Component Forlænger Adapter feks som i link, og så købe et component kabel og forlænge med. ved ikke hvor meget man taber i signal på den måde desvæære.

Link...
I love monster land
RaGeRaGeSkrevet 22/09-09 22:35 
Det lyder som en billig løsning :D Men gad vide om billedkvaliteten blive markant ringere?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 22/09-09 22:53 
Jeg tvivler på at der vil komme nogen billede forængelser med kabel på under 10 m.

Man skal bare sørge for ikke at vikle kablet rundt om diverse transformerer og højtalere...

men igen...
Jeg arbejder også kun med op til 1km 4x150 og 240kvadrant kabler i forbindelse med mit job i Dong energy ;)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 23/09-09 09:17, rettet 23/09-09 09:18 
Av-cables.dk har component kabler i forskellige længder (inkl. 5 meter) og kvaliteter. Så er der bare at bruge en hun-hun adaptor så den kan sættes på Xbox kablet :)

Jeg har brugt en lignende løsning da jeg havde projektor med 10 meter component. Kvalitetstabet var minimalt men også dyrt kabel jeg havde købt. Ved 5 meter bør det ikke være nogen problemer hvis man bare køber noget fornuftigt.
SumezSumezSkrevet 23/09-09 09:26, rettet 23/09-09 09:26 
Almindelige RCA-forlængerstik kan vel bruges til at forlænge kablet. Samme som man bruger til "composhit", bare lidt flere :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RaGeRaGeSkrevet 27/09-09 15:13, rettet 27/09-09 15:17 
Beano>
Av-cables.dk har component kabler i forskellige længder (inkl. 5 meter) og kvaliteter. Så er der bare at bruge en hun-hun adaptor så den kan sættes på Xbox kablet :)

Jeg har brugt en lignende løsning da jeg havde projektor med 10 meter component. Kvalitetstabet var minimalt men også dyrt kabel jeg havde købt. Ved 5 meter bør det ikke være nogen problemer hvis man bare køber noget fornuftigt.

Jeg troede jeg havde købt et fornuftigt kabel, men det viste sig, at det havde jeg ikke. Kablet havde ikke nok impedans med 75 ohm, så billedet havde en svag skygge på alle objekter. Nu har jeg så bestilt et kvali kabel og håber det kan fikse problemet.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 30/09-09 14:34, rettet 30/09-09 17:08 
Pis! Nu har jeg så valgt at købe et component kabel på 5 meter med en impendans på 75 ohm, som av-cables anbefaler på deres hjemmeside for at undgå skygger i billedet. Til min store skuffelse har kablet ikke hjulpet på billedet :( Der er stadigvæk skygger på billedet, og hvis jeg sætter component kablet direkte fra xbox 360 til projektoren, så fejler billedet intet.

Bruger forresten en High End guldbelagt component adapter fra deres hjemmeside, så ville da mene den ikke er problemet. Måske kan man bare ikke trække et ordentligt signal over 5 meter?

EDIT:

Nå, jeg har nu studeret billedet nærmere og kablet gav en markant forbedring - tror jeg er blevet lidt forfængelig på det sidste ^^
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig