X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedre lyd for PS3 HDMI brugere


Svar
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 10/06-09 11:48 
Jeg sad den anden aften, og rodede med mit setup, da jeg syntes jeg ikke havde fået helt den lyd ud af nogle af mine nyere Blu-Rays og ville finde ud af hvorfor. Og løsningen lå mit i mit PS2 XMB: "Dynamic Range Audio".

Denne lille feature, som er slået til "automatic" = on, som standard, gør Dolby lydkilder mere jævne, specielt lydforskellen mellem dialog og action. Men hvis du har sluttet din PS3er til et anlæg med HDMI, og derfor bruger LPCM (Linear PCM) som udgangslyd, så vil dette for de flestes vedkommende give en markant ringere lydoplevelse! Prøv og slå den fra, og se om i kan høre forskel.
I mit tilfælde lød Iron Man på Blu-Ray som dag og nat, når jeg skiftede "Dynamic Range Audio" til og fra!

Hvis der er andre der har oplevet lignende, så post endelig! Jeg tester min Transformers for samme "fejl" så snart jeg får den hjem igen. På den titel syntes jeg også jeg manglede lidt volumen i lyden, og dialogen lød nogle gange lidt skrattende.
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
3of193of19Skrevet 10/06-09 11:59 
Det er det samme som Xbox 360 HD DVDs "Nightmode", som forresten kan slås fra under digital sound options, hvis jeg husker rigtigt.
Ideen er at man slipper for at irritere sine naboer med pludselig larmene lydeffekter, men ja, det mindsker lydoplevelsen en del.
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 10/06-09 12:17 
Fuldstændig rigtigt. Nogle surround receivere har også denne funktion, men de er venlige nok til at slå den fra som standard. Men glad for det ikke bare er mig, som har haft det problem, omend på andet udstyr.
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
SumezSumezSkrevet 10/06-09 12:52 
Tak for tippet. Men jf Haukes indlæg, så forstår jeg det som om det ikke er noget der kun gælder HDMI?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 10/06-09 13:12 
På Xbox HD DVD gælder det også for ToSlink lyd.
KalicolaKalicolaSkrevet 10/06-09 13:31 
Regel nummer 1, er altid at slå alt muligt auto og dynamisk fra, både når det gælder lyd og billede. Som udgangspunkt vil jeg altid slå alt fra, og så arbejde videre derfra.
For The Love Of The Game
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 29/06-09 22:01, rettet 29/06-09 22:03 
Det gælder mig bekendt for al output af lyd, sålænge der er tale om et Dolby lydspor. I tilfælde af True-HD lyd, så er HDMI den eneste mulighed for at sende dette signal, da det skal sendes som multi-channel dekoret i PS3eren, og derfor kan kun HDMI rumme den mængde data. Men i tilfælde med almindelige Dolby Digital spor, og en optisk eller Toslink tilslutning, vil det også potentielt give problemer.

NB: Det er ikke alle Dolby spor, der er lige store "syndere". Nogle spor udløser denne effekt mere end andre. Forskellen mellem visse af mine film med og uden Dynamic Range Audio er minimal (Transformers fik lidt mere bass på), hvor det på andre titler er en verden til forskel (hele Iron Mans lydbillede åbner sig). Begge film er det True-HD sporet jeg har testet.

Og ja, AL den slags kunstig "hjælp" skal som udgangspunkt pilles af. Også derfor jeg var lidt overrasket over, at den som standard er sluttet til. Tak Sony!?! :)
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig