X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Demon's Souls


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/02-09 23:22 
Prøv at checke det hér spil... Demon's Souls.
Det er et beat-em-up hvor man er en ridder der løber rundt og tæver monstre og det ser egentlig ret fængende ud.

Jeg havde egentlig lidt tænkt på at købe den Japanske version da det så ud til at være rimeligt nemt at gå til men jeg har opdaget at der udkommer en Asiatisk version på Kinesisk og Engelsk hér den 24 Februar.
Se hele indlægget
302 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/02-09 23:22 
Prøv at checke det hér spil... Demon's Souls.
Det er et beat-em-up hvor man er en ridder der løber rundt og tæver monstre og det ser egentlig ret fængende ud.

Jeg havde egentlig lidt tænkt på at købe den Japanske version da det så ud til at være rimeligt nemt at gå til men jeg har opdaget at der udkommer en Asiatisk version på Kinesisk og Engelsk hér den 24 Februar.

Jeg har ihvertfald planer om at få fat i det og jeg har set at man kan få det hos yesasia. (play-asia vil ikke sende det til EU)

http://www.yesasia.com/global/demons-souls-asian-version/1014023935-0-0-0-en/info.html

Trailer:
http://www.gametrailers.com/player/43989.html

Gameplay:
http://www.gametrailers.com/player/41156.html

Hér er en detaljeret beskrivelse af det fra Somethingawful.com

http://forums.somethingawful.com/showthread.php?threadid=3072632
dpldplSkrevet 07/02-09 23:54, rettet 07/02-09 23:54 
beat-em-up? Er dette ikke mere et action RPG? Især siden er skulle være en "spiritual successor" til FROMSoft's King's Field.

Hurtig kig på neogaf, ser ud til at være det. Personlig skal jeg se en del mere gameplay før jeg overhovedt vil tænke over købe det.

(Hvorimod lige set Biowares dragon age video på gametrailers. MMMM ser ud til blive nice år for RPG´s generalt.)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/02-09 00:09 
Der er nogen link til noget "lets play" under somethingawful linket hvis du vil se lidt mere til det. Det kan godt være at det kan kvalificere sig som Action RPG men ja; det ser ud til at være en blanding af King's Field og Monster Hunter.
BeanoBeanoSkrevet 10/07-09 10:09 
Nogen herinde der fik dette spil importeret?

Den er annoncert til USA engang i oktober mens intet nyt for EU.

Eurogamer er meget glade for den :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/07-09 10:10 
Ja jeg har spillet det en lille smule. Det er herre svært! Men ganske flot.
SumezSumezSkrevet 10/07-09 11:19 
Det lyder jo røvfedt på den anmeldelse!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 10/07-09 11:37 
kommer der ikke en europæisk udgave af spillet.?
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
SumezSumezSkrevet 10/07-09 11:43, rettet 10/07-09 11:44 
Jeg håber i hvert fald på at US versionen bliver regionsfri
EDIT: Hov, du skriver jo at der er en engelsk asia-version. Kan den spilles på PAL?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/07-09 11:53 
Alle PS3 spil er regionsfrie :)

De asiatiske og koreanske udgaver af Demon's Souls har engelsek tale og tekster mens den japanske kun er på japansk.
MrCaseMrCaseSkrevet 10/07-09 11:58 
Oh?... hvorfor er der ikke nogen der har fortalt mig det?... fusk! .. hvem har også lavet det her lårde-indernet... jeg får aldrig noget at vide :-)
Have you considered sucking less?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/07-09 12:12 
Det er jo det der er smart ved PS3. Det var ogsaa derfor jeg importerede BlazBlue. :)
SumezSumezSkrevet 10/07-09 12:48, rettet 10/07-09 12:49 
Beano>
Alle PS3 spil er regionsfrie :)

Nåja, jeg er alt for vant til X360 :P
Så forstår jeg ikke hvorfor folk efterlyser en EU release.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/07-09 12:53, rettet 10/07-09 12:54 
Import-frygt? :)
BeanoBeanoSkrevet 16/07-09 09:18, rettet 16/07-09 09:58 
Gametrailers har ny video preview af spillet her:
http://www.gametrailers.com/video/import-preview-demons-souls/52793

Andre GT videoer man også bør checke ud...

Mechanics Walkthrough:
http://www.gametrailers.com/video/mechanics-walkthrough-demons-souls/52054

Design Interview:
http://www.gametrailers.com/video/design-interview-demons-souls/52090

Co-Op And Devestation Gameplay:
http://www.gametrailers.com/video/co-op-and-demons-souls/51771
BeanoBeanoSkrevet 20/07-09 22:39 
Fik så spillet i dag i koreansk udgave som er fuldstændig på engelsk (menuer, tekster, tale, etc.). Manual og cover er dog på koreansk.

Så her er lige nogle "impressions" efter ca. 4-5 timer med det :D

Ikke løgn når folk påstår at det er svært - det er MEGET svært!

Første bane var ikke så slem og bossen klarede jeg i første forsøg, så jeg blev modig - det pillede spillet dog meget hurtigt af mig igen da jeg får gevaldige prygl ved 2. bane (1. verden) :)

Kampsystemet og styring er rigtig fed og selv om det måske ligner hack'n'slash, så er der stor dybte. Prøver man at button-spamme, dør man. Meget vigtigt at bl.a. kende range på ens våben og sørge for at kæmpe de rigtige stedet. Langt sværd i en trang tunnel er en skidt idé f.eks.

Fjenderne har god A.I og selvom de dukker op de samme steder, så kan de godt overraske og skal aldrig undervurderes. Gør man det, straffes man promte.

En af de ting som gør spillet ekstra hård er at når man dør, så starter man forfra på banen - MEN alle ens souls (spillets XP) droppes hvor man døde og for at få dem tilbage skal man finde vej til stedet igen. Men man har kun een chance - dør man igen på vej tilbage, forsvinder ens souls permanent - av!
Jeg frygter at det bliver nemt at sidde fast senere da man på den måde ikke kan level-up og "grinde" sig videre.
Items man finder undervejs beholder man dog.
Man kan ikke gemme spillet undervejs og der er ikke engang mulighed for at pause - så man skal kunne comitte sig til at spille det uden at blive afbrudt. Går helt sikkert imod trenden med at spil ikke må være udfordrende.

Så er der online delen - har ikke prøvet at spille co-op og PvP endnu, men mens man spiller kan man se andre spillere fade ind og ud som spøgelser og se dem kæmpe også. Lidt a.la. Fable 2. Spillere kan efterlade små tips på jorden som alle andre kan læse og det system fungerer fint. Har reddet min røv flere gange at vide at der var et baghold forude f.eks. Tips er ikke fritekst, men nogle predefinerede del-sætninger og ord som man kan sammensætte til tips. De gider nok ikke moderere folks beskidte tekster ;)
Der er også blodpøle som er replays af andre spilleres dødsfald - det kan også bruges som hjælp... til hvordan man IKKE skal gøre det :)

Grafisk er det rigtigt lækkert og stemningsfuldt. Sætter ingen nye standarder, men veludført, gode animationer, fede fjendedesigns og uden glitches eller tearing. Framerate er for det meste høj og stabil men falder enkelte steder.

Anyway, indtil videre syntes jeg rigtigt godt om det - men bliver bestemt en udfordring og frygter at det kan blive frustrerende hvis jeg ikke kan komme videre. Kræver helt sikkert man gør en indsats :)
nerosnerosSkrevet 20/07-09 23:01, rettet 20/07-09 23:02 
Det lyder godt altsammen, men jeg er dog lidt betænkelig ved det med at man skal genfinde sine XP/souls efter man er død. Det kan jeg forstille mig kan blive utrolig svært når man vil level-up og spillet i forvejen er så svært. Men jeg er nu meget klar på en udfordring :-)

Lige et spørgsmål til det med online delen. Vil det sige at man sammen med andre spillere kan hjælpes ad f.eks ligesom i det gamle Diablo II?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/07-09 23:05 
Som jeg har forstået det, men har som sagt ikke dyrket det endnu. Kun observeret de online features som man ikke kan undgå hvis man er online med spillet ;)

Andre spillere kan også invadere ens spil og forsøge at dræbe een (som om det ikke var svært nok!). Det er heldigvis kun når man er på ekspert niveau - der er et stykke vej for mig endnu :D
nerosnerosSkrevet 20/07-09 23:10 
Ok det lyder som et spil for mig ;D Lidt sygt det med expert niveau og andre kan dræbe en hehe..

Nogen der ved hvornår us versionen kommer? Jeg ved faktisk ikke mere om det end at der skulle være nogle ekstra ting med i den udgave, og jeg kan desværre ikke lige huske hvor jeg har læst det heller :-/
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/07-09 23:17, rettet 20/07-09 23:18 
Det kommer engang i oktober - jeg ville spille det nu så derfor jeg ikke gad vente. Så kommer der jo også en masse andre titler på det tidspunkt :)
nerosnerosSkrevet 21/07-09 00:19, rettet 21/07-09 00:30 
Ja jeg ved heller ikke om jeg kan vente ;-) Men jeg må hellere lige finde ud af hvad us versionen har at byde på først.

Edit: Jeg fandt lige det her.

In addition to the standard version of the game, which now features new North-American exclusive box art, there will also be a deluxe edition. For less than it costs to import the game, fans will receive a 150+ page strategy guide (only available as part of this deluxe version, not for sale anywhere else) and a collectible outer slipcase, in addition to the game itself.

Moreover, gamers who pre-order either version will receive a free bonus art book with designs and concept sketches from the world of Demon's Souls (only at participating retailers, while supplies last).

Demon's Souls for PlayStation 3 system is scheduled for North American `release` on October 6, 2009.

The standard version will retail with an MSRP of $59.99, and the deluxe edition with an MSRP of $69.99.

Pre-orders for the deluxe edition are scheduled to begin on Wednesday, July 8th.

Nåh ok det ser ud til us versionen bare har lidt ekstra artwork og guides osv.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 21/07-09 07:53 
Ja så er der ikke rigtigt nogen grund til at vente IMO. Vil da være nice med en lækker trykket guide men der findes udemærkede guides online også :)
SumezSumezSkrevet 21/07-09 09:15 
Er $69.99 billigere end at importere det? Dang. :)

Meget sjovt så meget din feedback lyder præcis som Eurogramers anmeldelse, Beano, det må betyde at I begge har fat i noget, og jeg har nu virkelig lyst til at prøve dette spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/07-09 09:41 
De vil gerne have folk holder op med at importere, så der smøres tykt på ;)

Jeg gav selv $63 (kr 330) inkl. forsendelse fra yesasia.com. Tog 5-6 dage og gik igennem tolden uden problemer.
nerosnerosSkrevet 21/07-09 10:35, rettet 21/07-09 10:36 
Smukt :-)
Bashful Neophyte
The DaneThe DaneSkrevet 21/07-09 11:12 
Det... ser... FEDT ud :).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
nerosnerosSkrevet 31/08-09 14:41 
Nåh folkens hvordan ser det ud med det her spil holder det 100 procent og spiller i det stadigvæk?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 06/10-09 10:37, rettet 06/10-09 10:57 
Gametrailers' anmeldelse...

Her!
BeanoBeanoSkrevet 06/10-09 17:37 


Edge anmeldelse
BeanoBeanoSkrevet 06/10-09 19:57 
Så kom GameSpot også med ;)

The Knights Who Say Ni
nerosnerosSkrevet 06/10-09 20:13 
Det lyder jo godt altsammen. Spiller i det stadig så og har i gennemført det?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 06/10-09 20:26, rettet 06/10-09 20:27 
Mit er lidt på pause da der kom ferie osv. i vejen, så har ikke gennemført endnu - regner dog med at gå igang igen. Har spillet det ca. 35 timer og kun ca. 1/3 igennem. Ja det er svært ;)
nerosnerosSkrevet 06/10-09 22:41, rettet 06/10-09 22:42 
Puha det lyder det ihvertfald til :-) Det med at andre der spiller online forsøger at dræbe dig er det noget der ofte forekommer?
Bashful Neophyte
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 06/10-09 23:40 
Stort set alt ved dette spil tiltaler mig, men sværhedsgraden virker uhyggelig! Er der nogen her, som reelt har gennemført det? Jeg gider simpelthen ikke købe et spil, jeg ved jeg ikke kommer igennem...
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-09 23:42, rettet 06/10-09 23:43 
Kan det spilles offline hvis man gerne vil undgå det? I video reviewet siger han at man skal kæmpe mod en anden spiller som en boss i spillet. Hvad så om fem år når ingen spiller det mere, kan man så ikke komme videre?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/10-09 06:23 
Vist noget du har misforstået :)

Andre spillere kan (ikke skal) invadere ens spil som en dark demon (eller hvad det nu hedder) som er en slags mini-boss. Ellers styres de af AI mens de store bosser altid er AI styret.
For at hoste co-op skal man (så vidt jeg har forstået) være i menneske form som man kun kan blive igen efter død hvis man slår en af de store AI bosser.

Så du kan fint spille og gennemføre det offline - dog er hint system, blodpletter, etc. naturligvis ikke tilgængeligt ;)

Ønsker man at spille det offline, skal man ikke være signet ind på PSN når spillet starter - man er altid online i spillet hvis muligt.

Vil lige nævne at online syntes jeg ikke er så fantastisk som GameSpot får det til at lyde som.
Hint system, replay og at man kan se andre spillere som spøgelser, er ganske udemærkede features, men co-op og kommunikation er lidt for kunstigt.
For det første kan man ikke invitere ens venner og alt invitation foregår via nogle blå markeringer som man som host placerer, og andre spillere efterfølgende kan aktivere.
Ønsker man at spille med ens venner i co-op, skal man derfor på forhånd aftale hvor man mødes inde i spilverdenen. Det er lavet for at holde det i spillets ånd hvilket er interessant nok, men en helt almindelig friends invite ville være langt mere praktisk og at foretrække IMO.
Og så foregår kommunikation udelukkende via gestures - dvs. hverken voice eller text chat hvilket er direkte fjollet... lidt for japansk :P

Køb det pga single player oplevelsen og ikke co-op :)
SumezSumezSkrevet 07/10-09 09:19 
Jeg syens faktisk at spillet ser rimelig ringe ud fra GameTrailers' video, men jeg stoler på anmeldelserne, jeg synes stadig det her spil lader til at tiltale mig utroligt meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/10-09 09:26, rettet 07/10-09 09:27 
Stilmæssigt er det nok meget almindeligt og adskiller sig ikke rigtigt på den måde, men det er flot lavet og nogle fede fjende-designs og miljøer undervejs. Skummelt og stemningsfuldt :)
HulleHulleSkrevet 07/10-09 12:31 
Hvor får man spillet? Helst uden overpris og told, naturligvis.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 07/10-09 12:35 
Axelmusic.com og gamebits.dk sælger den
SumezSumezSkrevet 07/10-09 13:11 
Kan ikke finde det på Gamebits, men Axelmusics pris er faktisk ikke så slem, billigere end at købe det på eBay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/10-09 13:13 
Sorry, gamebits må have udsolgt for den var der i går :)

Axelmusic har også deluxe edition med guiden.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-09 17:26 
Beano>
Vist noget du har misforstået :)

Ok takker for forklaringen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/11-09 13:08, rettet 02/11-09 13:10 
Efter at have spillet Darkbeats eksemplar af Demon's Souls til mit minitræf forrige weekend, gik jeg direkte ind på Axel Music for at bestille spillet (som jeg ellers ventede på kom ned i pris). Det blev sendt i torsdags, så der går nok nogle dage endnu, men jeg kan virkelig ikke vente.

Som jeg også skrev i tråden for træffet, gør spillet sig bemærket ved at have det kampsystem alle andre "action hack'n'slash" spil har prøvet på i snart to årtier. Ved hver ny fjende kommer man til at koncentrere sig om lige netop den kamp, vel vidende at hvis man gør én ting forkert, kan det have "katastrofale" konsekvenser. Ikke noget med Tomb Raider-checkpoints eller savegames midt på banen - dør man, må man tage straffen, og det gør at spillet tages meget mere seriøst end noget andet jeg har spillet i evigheder.

Fjendernes strategiske placeringer og grupperinger har også stor betydning, så selv de samme fjender kan give nye udfordringer forskellige steder på banerne (der så vidt jeg har hørt bliver mere og mere åbne og forgrenede, som man kommer ind i spillet)
Men når først man har nedlagt én bestemt fjende nok gange, bliver det nemmere at gentage tricket, indtil det til sidst sidder på rygradden, og det er ikke muligt at gennemføre en bane, før man mestrer hele stykket (dog heldigvis med mulighed for at åbne genveje, når man kommer langt nok)

Min skuffelse over de videoer jeg så førhen tager jeg i mig igen, spillets præsentation er perfekt. Selvom det ser lidt simpelt og klodset ud, fungerer det som det skal når man selv sidder med controlleren i hånden, og verden er flot, ond, dyster og overbevisende, arkitekturen er nærmest et kunstværk i sig selv, og de større monstre og bosserne er virkelig imponerende lavet. Når man tager kampen mod en enkelt ridder i rustning så seriøst som man gør i Demon's Souls, bliver en gigantisk drage pludselig langt mere uhyggelig end man er vant til i sit typiske konsoleventyr, og første gang jeg blev overfaldet af en en på broen mellem to borge, sad jeg virkelig med halen mellem benene.

Online-elementerne er også fantastisk lavet, det giver en imponerende stemning når man ved at de spøgelser man ser rende rundt omkring sin figur, rent faktisk er rigtige spillere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/11-09 13:17, rettet 02/11-09 13:19 
Konsolkongen>
Ok takker for forklaringen :)

Tak mig hellere for forvirringen ... for du har faktisk ret :)

Fandt forleden ud af at een af bosserne (3-3 Old Monk) styres af en anden online spiller. Det er en black phantom som kaldes ind som boss og hvis der ikke kan findes en online spiller (eller man er offline) overtages bossen af AI så man kan altid spille.

Demon's Souls Wiki - Old Monk
HeroldHeroldSkrevet 02/11-09 13:31 
@Sumez: Det lyder godt. Jeg tøvede godt nok lidt, da jeg stod med det i hånden i Gamestop i Seattle, men jeg købte det med hjem alligevel, og det lyder ikke som om at jeg bliver skuffet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HulleHulleSkrevet 02/11-09 13:43 
Har haft det kikkerten, og du mig hooked med din beskrivelse, Sumez.
Manglende på sværhedsgrad er en fundamental mangel i alt for mange moderne spil, og så det er dejligt at høre nogen kan ramme rigtigt når det gælder kampe med sværd.

Er der en officiel EU udgivelse på vej?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 02/11-09 14:38, rettet 02/11-09 14:38 
Herold>
@Sumez: Det lyder godt. Jeg tøvede godt nok lidt, da jeg stod med det i hånden i Gamestop i Seattle, men jeg købte det med hjem alligevel, og det lyder ikke som om at jeg bliver skuffet.

Det alle anmeldere skriver, passer (sjovt nok):
Det er et "not for everyone"-spil, men lader man sig fange af spillet, får man så også det ekstra ud af det. Lidt ligesom god musik. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/11-09 15:06 
Så må jeg nok også hellere få det hjem. Det lyder ihvertfald rigtig fedt på den måde Sumez beskriver det.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 02/11-09 15:11 
Spillet lyder utroligt spændende. Lyder desværre ikke som et spil man kan tillade sig at spille hvis man har et lille barn der pludselig kræver opmærksomhed med jævne mellemrum :-/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 02/11-09 15:25 
dRxL>
Spillet lyder utroligt spændende. Lyder desværre ikke som et spil man kan tillade sig at spille hvis man har et lille barn der pludselig kræver opmærksomhed med jævne mellemrum :-/

Det tror jeg bestemt heller ikke.
Men det med "manglende pause" er lidt overdrevet. Alle fjender er placeret bestemte steder på banen, og angriber ikke før man når tæt nok på dem, og når først de er besejret dukker de ikke op igen før man dør og vender tilbage tilbanen.
Så man bliver ikke pludselig angrebet bagfra, mens man står stille og ordner inventory, laver sig selv en toast, eller ser til sit spædbarn.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
302 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig