X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spillet er broken-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/02-09 18:26, rettet 01/02-09 18:28 
Jeg sad tidligere i dag og spillede Manx TT til Saturn og blev mindet om hvordan, da vi var yngre, plejede at omtale det som Sega Rally på motorcykler. I dag vil jeg gerne indrømme at den sammenligning nok har været lidt ved siden af :)

Men det fik også mig til at tænke på en voldsom bug i Sega Rally vi opdagede for ca. 10 år siden. Faktisk så voldsom at jeg lige har måtte ændre min vurdering da spillet på ingen måde fortjener det 8-tal jeg tidligere havde givet. Gearskiftet er nemlig ødelagt!

Vælger man Manual Transmission og sætter sin bil i højeste gear mens den står stille vil den når man starter, fare afsted og accelerere ligeså hurtigt som hvis man startede i første, eller kørte med automat-gear. Det strider pænt imod noget der kaldes virkeligheden, og egentlig alle andre bilspil jeg kan huske.
Kører man galt er det ingen hindring og man behøver ikke skifte ned i første for at komme i gang igen, det fungerer som ved løbets start, og bilen er oppe på topfart præcists ligeså hurtigt som ved Automat-gear.

Der er altså ingen grund til at vælge AT frem for MT da MT er ligeså nemt at køre med, og bilen kører en smule hurtigere. Gearet skal bare i højeste og så holdes der...
Det er virkelig en skidt bug, og det undrer mig at jeg ikke finder nogen der nævner den når jeg søger på det. Fejlen er både i JAP og PAL udgaven af spillet, og jeg er ret sikker på at den også må være i US da det er den dårligste/tidligste version af de tre.

Det er ikke umuligt at Sega Rally Plus/Netlink Edition har rettet fejlen.

Jeg ved at der er flere fans af spillet herinde så jeg håber ikke det støder når jeg skriver: Sega Rally er møghamrende broken :)

Sidst jeg tænkte over det havde jeg flere eksempler på spil der havde ret voldsomme fejl, dem har jeg så glemt nu... Hvad kender i til af spil der har indeholder bugs? Det behøver ikke være ligeså slemme bugs men simple grafikfejl er ikke nødvendigt at nævne her :) Det burde i hvert fald være muligt at remse en masse bugs op, og især fra de nyere generationer.

Sega Rally Championship
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 01/02-09 18:40 
Jeg kan huske een i Rambo First Blood Part II til C64:

Når man til sidst i spillet skulle flyve fangerne hjem i helikopteren, kunne man tilslutte et ekstra joystick i den anden port. Hvis man holdt det ene stick frem og det andet bagud, fløj helikopteren baglæns i høj fart til landing zone.
På den måde undgik man helt den store dumme russiske kamphelikopter der ellers gav een kam til ens hår };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
TheDukeTheDukeSkrevet 01/02-09 19:16, rettet 01/02-09 19:17 
Nu hvor vi er ved piskerisene, kan jeg huske at der var en fæl bug i Desert Strike til Megadrive.

Cirka 50% af de gange man spillede den første bane dukkede det sidste objective man skulle ødelægge ikke op (en båd SVJH). Så var der ikke andet at gøre end at starte forfra og håbe på at den så kunne nedlade sig til at dukke op denne gang.

Lidt surt når det tog 30-40 minutter at nå så langt. :(
XiwanaXiwanaSkrevet 01/02-09 20:20 
Et andet glimrende eksempel er det forfærdelige truckracingspil Big Rigs: Over the Road Racing. Magen til broken spil skal man lede længe efter.

Youtube: Big Rigs Over The Road Racing
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/02-09 20:23 
Nå ja hvem kan glemme Big Rigs! Jeg troede slet ikke rivalerne bevægede sig, måske det er blevet rettet med en patch? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/02-09 20:56 
Haha wow det ser fantastisk ud det dér Big Rigs.

Jeg kan huske det gode gamle Warhammer Dark Omen. Det er godt nok et klassisk Warhammer spil men det kunne hurtigt blive ubalanceret når man skulle spille multiplayer.

Hvis man spillede undead kunne man nemlig købe skeletter og sælge dem igen for flere penge end man købte dem for og på den måde starte med en væsentlig større hær end sin modstander.

Warhammer
KTCKTCSkrevet 01/02-09 21:26 
Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix: Sværhedsgraden er latterlig nem, og det har tilsyneladende ingen effekt at sætte den op, og selv den højeste sværhedsgrad kan klares af en 3-årig, som aldrig har prøvet spillet før.
Så er der også en bug der gør, at player match tæller losses på ens rankings.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 01/02-09 21:55 
Darkbeat>
Haha wow det ser fantastisk ud det dér Big Rigs.

Jeg kan huske det gode gamle Warhammer Dark Omen. Det er godt nok et klassisk Warhammer spil men det kunne hurtigt blive ubalanceret når man skulle spille multiplayer.

Hvis man spillede undead kunne man nemlig købe skeletter og sælge dem igen for flere penge end man købte dem for og på den måde starte med en væsentlig større hær end sin modstander.

Men det var fandeme godt! Jeg fik bare aldrig spillet multiplayer :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 01/02-09 23:14 
Xiwana>
Et andet glimrende eksempel er det forfærdelige truckracingspil Big Rigs: Over the Road Racing. Magen til broken spil skal man lede længe efter.

LOL :D

Hold da op noget crap. Hvordan kan det overhovedet gå til at det får lov til at blive udgivet?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/02-09 09:05 
Elsker det faktum at hvis man står på stedet og drejer til siden i Big Rigs, vil vognen blive ved med at snurre konstant hurtigere og hurtigere :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 02/02-09 18:35 
Yep, eller at der tilsyneladende ikke er collision på nogen objekter i spillet ;) Stakkels anmeldere der blev påduttet dette mesterværk!

Why God, why
(...)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/02-09 10:29 
Konsolkongen>
Det er ikke umuligt at Sega Rally Plus/Netlink Edition har rettet fejlen.

Jeg har modtaget en røvfuld spil i dag hvor Sega Rally Plus var et af dem. Sega har desværre ikke rettet gearskiftefejlen i den :/ Rigtig skidt især da de har været inde og pille i selve spillet for at tilføje analog kontrol.
Skulle det have interesse for nogen så følger ens time attack tider osv. med over i Plus udgaven når den startes.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-09 06:13, rettet 14/04-09 06:17 
Shining Force III: Scenario 1 er en lille smule broken :)

Spillet er broken-tråden

Sent i spillet opstår der en dialog hvor ca 5-8 tekster har forkert ansigt sat ind. I billedet er der vist en dialog fra en kvinde ved navn Basanda mens hovedpersonen Synbios er vist.

Fælles for alle SFIII-spil er at den aktuelle hovedperson aldrig siger andet end "....." og "!!", så det gør det lidt mere dumt.

Værre er det heller ikke, og der er heldigvis ikke byttet rundt i teksten. Men det var da nok til at jeg lige tænkte WTF, som om historien ikke var rodet nok i forvejen :)

EDIT: EU-version tvunget i 60Hz. Muligt at det var skyld i et FU, men jeg tvivler da jeg aldrig opdagede andre fejl undervejs :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/04-09 11:21 
Jeg fik min PS2 ind ad døren i dag efter den har været til chipning, og besluttede mig for at teste om der var 480p mode i arcade porten af SEGA Rally der fulgte med LE af Sega Rally 2006, det var der :)

Men nu jeg havde spillet startet op kunne jeg også lige tjekke om arcade versionen af det mest overhyped bilspil nogensinde også havde gearskifte-buggen som beskrevet ovenfor. Det har det så...

SEGA Rally er uden tvivl det mest broken l... SEGA endnu har most ud. Hvor er det skidt at så godt et spil bliver ødelagt af så retarderet en fejl :(

Men for en god ordens skyld ville det være rart hvis RJK gad tjekke på rigtig arcade, jeg går ud fra i har spillet :)
Jeg kan dog ikke få det til at give så meget mening at de porter arcade og tilføjer Saturn bugs.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 27/04-09 15:21 
Ved ikke om man kan kalde det en fejl eller loophole... Min 4årige søn viste mig sin DS og sagde "se jeg har klaret alle banerne". Det er Meteos han taler om, og jeg blev lettere forundret over hvordan kan kunne klare banerne på korrekt vis.

Bagefter så jeg at han bare sad og kørte stylus pennen op og ned fuldstændigt random på skærmen. Og det indløser tilfældigvis farve-kombinationer nok til at banerne klares.
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-09 15:46 
Det er vist bare dårligt spildesign :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 28/04-09 09:04 
...eller hvad med twister-teknikken i Mario Kart DS? Dem som mestrer teknikken er komplet uovervindelige, hvilket ikke gør noget godt for online kampe. - Tværtimod, så plejer jeg at quitte kampen hvis jeg ser at modstanderne gør det.

Det er formentlig også en design-fejl.
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/04-09 11:11 
Lige netop snaking (som udtrykket vist hedder) har så vidt jeg ved været til stede som element i alle Mario Kart-spil indtil Mario Kart Wii. Snaking er i mine øjne ret svært at udføre, og da det umiddelbart er et element udviklerne har tænkt ind i spillet, er det i mine øjne ikke en design-fejl (og aller højest dårligt design). Det kræver altså visse egenskaber for at kunne udføre snaking igennem hele banen. Der burde måske have været mulighed for at slå det fra i multiplayer kampe.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 28/04-09 12:20 
Hvilke spil findes det i udover DS? Jeg har kun spillet originalen, 64 og Wii, og det er ikke i nogle af de spil. Det lyder dog som et uheldigt design, der næppe var tiltænkt af udviklerne. Men direkte broken vil jeg heller ikke mene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 28/04-09 13:02, rettet 28/04-09 13:18 
Det findes også i Fzero serien.

Konsolkongen>
Hvor er det skidt at så godt et spil bliver ødelagt af så retarderet en fejl :(

Selv har jeg aldrig bemærket det eller før hørt om problemet som et problem. Uanset hvad er det stadig en af de absolut bedste arkaderæsere i spilhistorien. At kalde det ødelagt synes jeg er helt ved siden af. Det er jo i den grad et arkadespil og ikke en sim, så jeg kan ikke helt se, hvorfor man ikke bare skulle nyde spillet på de præmisser, der nu er, i stedet for at puste dem op til at være et problem. Det gør i hvert fald nok de 99% af dem, der spiller spillet.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/04-09 13:10 
Sumez>
Hvilke spil findes det i udover DS? Jeg har kun spillet originalen, 64 og Wii, og det er ikke i nogle af de spil.

Det skulle eftersigende også være tilstede i mindre udbredt grad i 64-versionen (jeg har ikke spillet). Det startede åbenbart for alvor først i Double Dash, og har altså ikke været med fra seriens start, som jeg antog: http://www.youtube.com/watch?v=r7OID3wGOh4&feature=related

Guide til Mario Kart...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 28/04-09 13:23 
Jeg tror ikke det der drift boost findes i Mario Kart 64, så har jeg i hvert fald gået glip af noget. Jeg så det første gang i Wii.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 28/04-09 15:21 
Der findes drift-boost/snaking i Mario Kart 64 som det også er beskrevet i det link Echelon IV har smidt. Godt nok er det ikke så grotesk at se på i Mario Kart 64 da det kun er meget få steder man kan få smidt et ekstra boost ind hvis vejen ikke har en kurve. Det ulækre i MK64 er til gengæld de genveje man kan skyde. Det er glitch heaven!
Men der var nu også boost i det første MK til SNES omend endnu mere underligt at forstå og kigge på.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/04-09 15:36, rettet 28/04-09 15:39 
JAA>
At kalde det ødelagt synes jeg er helt ved siden af. Det er jo i den grad et arkadespil og ikke en sim, så jeg kan ikke helt se, hvorfor man ikke bare skulle nyde spillet på de præmisser, der nu er, i stedet for at puste dem op til at være et problem.

Jeg er ikke specielt god til bilspil, så når jeg en sjælden gang imellem bliver grebet af et og pludselig bliver ret god så synes jeg det er fedt at skifte fra AT til MT. Det er mere hardcore og ofte giver hurtigere acceleration og hastighed. Det har SEGA Rally så valgt at ødelægge fuldstændig for mig.

Det er helt fint at du ikke kan se problemet, men jeg mener bestemt at jeg har argumemteret for at SEGA Rally er røv broken hvad det angår. Jeg håber vi kan blive enige om at et manuelt gearskifte ikke fungerer sådan og det bør blive sværere ved at spille med det :)

EDIT: Jeg havde vurderet det til en otter før jeg kom i tanke om fejlen hvorefter det røg ned på et seks-tal.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 02/05-09 18:25 
Konsolkongen>
Men for en god ordens skyld ville det være rart hvis RJK gad tjekke på rigtig arcade, jeg går ud fra i har spillet :)
Jeg kan dog ikke få det til at give så meget mening at de porter arcade og tilføjer Saturn bugs.

Jeg har lige prøvet. For så vidt altså angår arcadeudgaven, så er det rigtigt at gearskiftet er urealistisk, og at man godt kan spille med manuelt gear og så bare holde den konstant i fjerde gear, uden den voldsomme straf.

Det er dog ikke rigtigt at bilen på den måde accellerer lige så hurtigt, som hvis man skiftede gear korrekt eller hvis man kører med automat gear. I min totalt unøjagtige test hvor jeg kiggede på et ur mens jeg prøvede, så accellerer man til topfart på ca. 4 sekunder med automat gear, mens det tager ca. 7 sekunder med manuel gear sat i fjerde gear. Så vidt jeg lige kan bedømme er det især omkring 160-180 km/t at det tager væsentligt længere tid med manuel gear.

Er det tjekket nok? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/05-09 19:07 
Hvis man bare har en brunstig nok motor i sin bil, er det vel heller ikke fuldkommen urealistisk. Feks. har jeg hørt at Dodge Viper'en ikke brokker sig det mindste, hvis man starter den i fjerde gear :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-09 19:09 
RJK>
Er det tjekket nok? ;)

Jo tak skal du ha' :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/05-09 19:53 
Minestryger er så ufatteligt broken :(

Spillet er broken-tråden

Hvorfor bliver jeg ved med at spille det lort....?
AV Intelligent Terminal
ChronoChronoSkrevet 23/05-09 21:33 
Du kunne da se der var en mine der?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkenDarkenSkrevet 23/05-09 21:53, rettet 23/05-09 21:54 
Ville jeg nu også mene. Måske skulle indlægget have været i topicet: "Spilleren er broken-tråden" ?
hæhæ
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/05-09 22:18 
Chrono>
Du kunne da se der var en mine der?

Næhh, de to miner kunne med lige så stor sandsynlighed have været i de andre felter. Ren 50/50 terningkast... lortespil :/
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 23/05-09 22:57, rettet 23/05-09 22:59 
Puha ja, det er 56 sekunder af dit liv, du aldrig nogensinde får igen! :D

Edit: De andre har ret. Det er ret tydeligt at den mine var der. Feltet til højre for minen er helt sikkert tomt, da du allerede har fundet minen ved 1'eren skråtnedtilhøjre fra den.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/05-09 23:48, rettet 23/05-09 23:49 
Herold>
Puha ja, det er 56 sekunder af dit liv, du aldrig nogensinde får igen! :D

Præcis! Og jeg finder det direkte afskyeligt og diskriminerende mod mig, der jo netop er verdens vigtigste person, at der endnu ikke er oprettet en offentlig instans, som alene har til opgave at behandle den slags traumatiserende oplevelser foresaget af spillet Minestryger. Det er en skandale!! :D

Herold>
da du allerede har fundet minen ved 1'eren skråtnedtilhøjre fra den.

Den havde jeg jo netop ikke fundet. Den blev bare synlig, efter jeg var "død". Hvis jeg havde fundet den, ville der være plantet et flag... Minestryger er SÅ broken!
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 23/05-09 23:49, rettet 23/05-09 23:50 
Nej, han kunne ikke regne ud at der var en mine der, det er rent lotto. Husk på, at det først blev afsløret bagefter da minen var ramt, at der også gemte sig en mine et tern under og et tern til højre for den mine, han ramte. Denne info havde han ikke til rådighed, før minen blev ramt.

Edit: damn, too late :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/05-09 00:33 
Det var nu også mest ment som en joke. At Minestyger er broken, er velkendt fakta på linje med "solen er varm". Jeg ville bare gerne understrege over for mig selv, hvor ynkeligt det er, at jeg har brugt så mange timer på skidtet, når jeg kunne have spillet et "rigtigt" spil i stedet.

Det var også lidt for at drille Konsolkongen. Minestyger er i hvert fald, i mine øjne, noget af det eneste, som er endnu mindre vigtigt end realismen i forbindelse med gearskiftet i Sega Rally ;)
AV Intelligent Terminal
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/05-09 11:00 
Killer Bean 2>
... hvor ynkeligt det er, at jeg har brugt så mange timer på skidtet, når jeg kunne have spillet et "rigtigt" spil i stedet.

Ja, det sad jeg også og undrede mig over... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 24/05-09 11:08 
Killer Bean 2>

Den havde jeg jo netop ikke fundet. Den blev bare synlig, efter jeg var "død". Hvis jeg havde fundet den, ville der være plantet et flag... Minestryger er SÅ broken!



Nåerh ja. Det glemte jeg helt >_< Det er længe siden jeg har spillet Minestryger.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 24/05-09 11:16 
Forskellen er vel at når man sidder ved en computer for at arbejde, så er minestryger, eller i mit tilfælde 7 kabale, lige ved hånden til en lille hurtig overspringshandling. Rigtige spil beslutter man sig for at sætte sig ned og spille.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 25/05-09 08:11 
Ikke desto mindre har han ret. Minestryger er broken :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/12-09 11:27, rettet 01/12-09 11:27 
At dømme efter Penny Arcades nyeste artikel, er Modern Warfare 2s multiplayer broken pga. kniven:

http://www.penny-arcade.com/2009/11/30/

Det lyder ikke som noget der decideret ødelægger spillet, men om alt ander fungerer noget anderledes end hensigten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 01/12-09 11:58 
Sumez>
At dømme efter Penny Arcades nyeste artikel, er Modern Warfare 2s multiplayer broken pga. kniven:

http://www.penny-arcade.com/2009/11/30/

Det lyder ikke som noget der decideret ødelægger spillet, men om alt ander fungerer noget anderledes end hensigten.

Den custom class er til at få utroligt lange løg af... Det eneste gode er at der som regel ikke bliver talt særlig pænt til "witches" over chatten:-)
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
RaGeRaGeSkrevet 01/12-09 15:53, rettet 01/12-09 15:54 
De perks som Penny Arcades nævner skulle aldrig have været med og hvis de skulle, så burde det ikke have være muligt at knife en fra halvdelen af banen. Jeg har det skam fint med de andre perks, men det andet er ved at tage overhånd.

En måde at tage effekten fra den commando perk er at fjerne selve autoaimen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig