X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny MegaDrive-opsamling


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 07/11-08 23:08 
Står indtil vider til at komme på 360 og PS3. Men mon ikke en Wii udgave også er på vej.

Samlingen står til at indholde:
Alex Kidd in the Enchanted Castle
Alien Storm
Altered Beast
Beyond Oasis
Bonanza Bros.
Columns
Comix Zone
Decap Attack starring Chuck D. Head
Dr. Robotnik's MBM
Dynamite Headdy
Ecco the Dolphin
Ecco II: The Tides of Time
E-SWAT
Fatal Labyrinth
Flicky
Gain Ground
Golden Axe I
Golden Axe II
Golden Axe III
Kid Chameleon
Phantasy Star II
Phantasy Star III: Generations of Doom
Phantasy Star IV: The End of the Millennium
Ristar
Shining in the Darkness
Shining Force
Shining Force 2
Shinobi III: Return of the Ninja Master
Sonic 3D Blast
Sonic and Knuckles
Sonic Spinball
Sonic the Hedgehog
Sonic the Hedgehog 2
Sonic the Hedgehog 3
Streets of Rage
Streets of Rage 2
Streets of Rage 3
Super Thunder Blade
Vectorman
Vectorman 2

Kunne godt tænke mig at Gunstar Heros og Alien Soldier også var på og så må PAL udgaven gerne være i fuld hastighed.

Mega Drive Ultimate Collection
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-08 23:36 
Der er en langt større mængde kvalitetsspil end på den forrige :) Den kørte i øvrigt i fuld hastighed og understøttede progressive scan på PS2'en. Den der regner jeg bestemt med at jeg skal ha'.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 08/11-08 16:09, rettet 08/11-08 16:09 
Det ligner til forveksling listen fra PSP opsamlingen. Der blev udgivet guderne må vide hvor mange 8/16 bit spil. Jeg kunne godt tænke mig at se lidt mere variation i de her opsamlinger. Det virker på mig som de samme spil igen og igen. Eventuelt en Saturn Collection!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-08 16:22 
Der er mange der går igen men meget af lortet er blevet udskiftet med kvali. Sonic 3, Dynamite Headdy og Bare Knuckle spillene er en klar forbedring synes jeg.

Da den første kom håbede jeg også på en SEGA Saturn collection især med blu-ray burde de kunne få most en hulens masse spil ned på en disc.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/11-08 23:06 
Damn!! Alt sammen til prisen for ét spil??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/11-08 08:58, rettet 10/11-08 08:58 
Ja helt ærligt SEGA prøv nu noget nyt for en gang skyld og lav så den Blu-Ray disc med Saturn spil.

Hvor fanden er Splatter House serien henne mand?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 10/11-08 10:17 
Splatter House er ikke et segaspil? :)

Sad faktisk lige og spillede 1'eren igennem på PC Engine her til J-Popcon.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/11-08 10:58 
Åh ja haha glemte lige at det var en Sega samling vi talte om. Kom i min arrigskab til at forveksle det hele med en Megadrive samling ;-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/02-09 05:15 
Man kan stække billedet til 16:9 og smide noget smoothening filter på... Hvis man er sådan en kinky fætter.

http://www.gametrailers.com/player/45555.html
GreaseballGreaseballSkrevet 14/02-09 09:55 
Håber de har bevaret Sonic og Knuckles "Lock-on" feature.
KamekKamekSkrevet 14/02-09 10:04 
Det har de - så vidt jeg har hørt - vist ikke.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 14/02-09 10:40 
Hvad er det for en feature?
3of193of19Skrevet 14/02-09 11:06 
Sonic & Knuckles modulet havde en slot på toppen. Man kunne så putte Sonic 2 eller 3 i foroven.
I Sonic 2 kunne man så spille med Knuckles og Sonic 3 blev til Sonic 3 & Knuckles, hvor Sonic & Knuckles banerne så kommer direkte efter Sonic 3 banerne, man kan vælge at spille med Knuckles og får så en lidt alternativ historie, man kunne bruge Sonic 3s batteri til at gemme spillet og tilsidst kan man så når man har samlet alle Chaos Emeralds få fat i Master Emeralds og blive til Hyper Sonic/Tails/Knuckles.

Med visse cheats kunne man også locke andre spil med S&K, bla.a. Sonic 1.


Men det er nice der er mulighed for at stretche og smoothe efter eget valg. Stretch on + smooth off er jo så som i de gode gamle PALovision dage (blot med 60Hz hastighed går jeg ud fra).
nerosnerosSkrevet 14/02-09 11:42 
Wax on, wax off..!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/02-09 12:26, rettet 14/02-09 12:27 
3of19>
tilsidst kan man så når man har samlet alle Chaos Emeralds få fat i Master Emeralds og blive til Hyper Sonic/Tails/Knuckles.

Rimelig relevant,da dette var den eneste måde at nå til spillets rigtige slutboss! Uden Sonic 3 & Knuckles, er det jo slet ikke det fulde Sonic 3, man får.
Faktisk er både S3 og S&K som standalone fuldstændig ligegyldige spil, når man allerede har begge dele. Dengang spillene var udviklet var det jo også oprindeligt planen at det skulle udgives som ét stort spil, før det blev rushet igennem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-09 13:52, rettet 14/02-09 13:53 
Har du noget kilde på det? Der virker lidt underligt at rushe et spil og så være nødt til at udvikle noget så imponerende som lock-on på Sonic & Knuckles. Sonic & Knuckles virker jo også sammen med Sonic 2 så man spiller Knuckles deri, det virker da lidt pointless at bruge tid på hvis det er så rushed som du siger?

Det virker i øvrigt ret underligt at Sonic 3 & Knuckles samt de andre S&K varianter ikke er inkluderet i opsamlingen. Det kunne sagtens lade sig gøre i de ringe Sonic Mega Collection opsamlinger og den gode Sonic Jam til Saturn.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/02-09 16:32 
S&K var jo ikke rushed. :)
Sonic 3 var, så de udgav et halvt spil før tid.

Men jeg kan godt forestille mig at de så til gengæld gjorde lidt EKSTRA ud af S&K-delen for at folk ikke skulle føle sig snydt. :) Det giver i hvert fald mening i min verden.

Der står noget om det på Wiki:

Wikipedia: Sonic 3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-09 18:36 
Det virker bare underligt når Sonic 3 ikke er et kortere spil end f.eks. Sonic 1. Sonic 3 alene gør sig også bedre end når det er kombineret med S&K IMO. Ikke at S&K er dårligt men Sonic 3 er bare bedre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 14/02-09 19:59 
Hmm, kan personligt lide S&K bedre, Flying Fortress og Death Egg Zone'erne er vildt fede.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-09 20:01, rettet 14/02-09 20:07 
Flying Fortress var bestemt højdepunktet i S&K. Mushroom Hill var under seriens standard og Death Egg's "transport ringe" blev en belastning da de ofte tog unødvendig lang tid. Ellers var Death Egg nogle rigtig underholdene levels (se link).

S&K er et fremragende spil :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/02-09 21:07, rettet 14/02-09 21:08 
Går også rygter om Sega genudgivelser til XBLA under navnet Sega Vintage Collection.

"Rumor: Sega Vintage Collection coming to XBLA"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-09 22:31 
Findes det ikke allerede...? Jeg mener da Sonic 1, Golden Axe osv. er udgivet som noget Sega Vintage Collection? Jeg har i hvert fald set det logo et eller andet sted før. Menuen i dit link ser også ud til at være den samme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 14/02-09 22:55 
Jo det er rigtig nok. Sonic 1 og 2 har fået turen gennem HD møllen sammen med nogen andre Mega Drive spil.
Men 360 controlleren er bare ikke så god til at spille de gamle Sonic spil med.
KTCKTCSkrevet 15/02-09 10:59 
Jeg synes det er meget forkert, at kalde det filter for "HD-møllen"...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/02-09 15:31 
Enig. Det fjerner jo ligefrem detaljerne i spillet når de ligger de skod filtre hen over.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/02-09 19:29 
Kan der unlockes noget vildt siden bagsiden er mærket med Havok og Phys X?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-09 00:29 
Næ der var ikke noget nu er jeg 100% igennem alt unlockable. Gad vide hvad de har brugt Havok og Phys X til?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/03-09 01:34 
Mystisk... Måske er det noget der bliver brugt i så mange spil at det ikke kan betale sig at fjerne fra covers af spil der ikke bruger det? :D
SumezSumezSkrevet 03/03-09 23:17, rettet 03/03-09 23:18 
Konsolkongen>
Enig. Det fjerner jo ligefrem detaljerne i spillet når de ligger de skod filtre hen over.

Men med den udtværede grafik, de serverer for os uden filtret slået til, tror jeg faktisk atjeg foretrækker spillene med :S
Hvorfor er det så svært for dem bare at udgive spillene pixel perfekt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-09 01:14 
Det ser da klart værre ud med det på. Men du har ret, jeg har et meget skarpere billede med XRGB'en i 1280x1024 og en org. MegaDrive.

Lyden er heller ikke helt 100% hvis du sammenligner med de originale spil. Få gange var der også en skratten i lyden :/
Det må dog være en generel MD emulations fejl da alle emulatorer gør det samme og Gunstar Heroes: Treasure Box til PS2.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/03-09 08:16 
Konsolkongen>
Det ser da klart værre ud med det på.

Hvor stor en skærm bruger du?
Jeg hader selv udjævningsfiltret, men de udtværede pixels, man ellers udsættes for, får jeg nærmest ondt i hovedet af at se på, blæst op på en 42" skærm.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/03-09 09:01 
Er det et filter og ikke bare effekt af at pixels scaleres til 720p?

Hvilken version spiller du og kører du 720p eller 1080p?
Syntes ikke det er så slemt på PS3 i 1080p.

Ville dog gerne have man kunne slå de grimme baggrunde fra :O
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-09 14:29 
Sumez>
Hvor stor en skærm bruger du?
Jeg hader selv udjævningsfiltret, men de udtværede pixels, man ellers udsættes for, får jeg nærmest ondt i hovedet af at se på, blæst op på en 42" skærm.

40" i 1080p. Fra et par meters afstand var det ikke noget der generede mig synderligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig