X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Extract fra exe filer?


Svar
DarkenDarkenSkrevet 07/09-08 21:33 
Hey har lige brug for lidt hjælp.
Et program til at se i og extracte data fra exe filer?
til windoze og gratis.. eller brugbar shareware.

Vil gerne have hevet noget grafik, lyd og video af forskellige exe filer jeg har liggende.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BazeBazeSkrevet 07/09-08 21:41 
google it, fandt et program som kunne det der, men kan bare ikke huske hvad det hedder.
DarkenDarkenSkrevet 08/09-08 01:05 
Det er ikke lige sådan bare at google (ja det var mit første forsøg). ting som extract og exe er alt alt for hyppige fremkommende resultater til alle mulige ting og de extra ord jeg har tilføjet har ikke hjulpet så meget. Har tidligere på ugen haft fat i 3 programmer hvor kun det ene var den rigtige type program, men som manglede at kunne finde det jeg ledte efter i filerne (foruden at være sharewared til kun at kunne hive x kb ud uden at være regget).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 08/09-08 08:54, rettet 08/09-08 08:54 
Arh, kan huske at jeg havde et program engang for længe siden, der var perfekt til dette. Læste al dataen i en fil igennem og fandt noget der lignede kendte filtyper. Villy ønske jeg kunne huske hvad det hedder.

Men en god regel er nok at du ikke skal søge på .exe-filer specifik. Om du hiver filen ud fra en .exe eller hvilken somhelst anden udefineret filtype, gør ingen forskel for et program af denne type.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 08/09-08 11:36, rettet 08/09-08 11:36 
Total Commander er god til at gøre det. Bare omdøb filens type til exe1 eller lignende og tryk enter på den, så plejer den faktisk at kunne genkende mange forskellige typer.

Problemet med at pakke exe-filer ud, er at de har deres egen udpakker integreret, og derfor kan man ikke vide hvad denne består af ud fra filnavnet.

Men som sagt, prøv programmet Total Commander, som i øvrigt er genialt til så meget andet, og et af de få sharewareprogrammer jeg rent faktisk har smidt penge efter. Det synes jeg kun var fair, når jeg har brugt programmet dagligt i 10 år :)

Total Commander
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 08/09-08 11:49, rettet 08/09-08 11:49 
Jeg tror de mener udtrække (ikke udpakke) data fra kompilerede exe-filer, ikke selvudpakkende filer.

Du kan også bare trykke på Ctrl+PageDown for at åbne en selvudpakkende exe fil i TC - ingen grund til at omdøbe :)

Ja, Total Commander (Windows Commander) er fantastisk og har brugt den i 15 år efterhånden - livet er for kort til Stifinder ;)
KTCKTCSkrevet 08/09-08 12:12 
Altså, du mener at dekompilere exe-filer?

Tak for tippet med Ctrl+PageDown - Total Commander er et af de programmer, man hele tiden finder nye tricks i :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 08/09-08 12:16, rettet 08/09-08 12:19 
KTC>
Altså, du mener at dekompilere exe-filer?

Nej udtrække data. Du kan f.eks. godt udtrække bitmaps, ikoner, tekster, etc. fra exe filer hvis disse er linket som Windows resourcer.
Dog ikke noget jeg har gjort i mange år :)


KTC>
Total Commander er et af de programmer, man hele tiden finder nye tricks i :D

Ja, synd Ghisler ikke er bedre til at "sælge" produktet og lave det pænere for nye brugere - tror mange skræmmes væk når se ser skærmbilledet på hans site. Grimt udseende som standard men produktet er pakket med features ;)
KTCKTCSkrevet 08/09-08 12:39 
Jeg har brugt Total Commander, netop til at trække bitmaps og xml data ud, så det anbefales stadig :)

Med hensyn til Total Commanders image, så er det jo et produkt, der primært henvender sig til erfarne brugere, og det har jeg som sådan ikke noget imod :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 08/09-08 13:02 
Tja, jeg er vild med det men syntes er synd han ikke gør det mere attraktivt for nye brugere. Siger ikke han skal gøre det dårligere eller simplere, men bare en anelse pænere som standard. Der skal ikke så meget til. Mange der kigger på billedet og får et dårligt første indtryk af det og giver det ikke en chance hvilket er synd.
Han må også være interesseret i at få så mange brugere som muligt og tjene mere på det :)
DarkenDarkenSkrevet 08/09-08 13:38 
yep det drejer sig om at hive data ud af exe filer som køre som program.. har fundet nogle gamle cder fra min skole tid hvor jeg havde gemt en del exe filer og andet skrammel på.

Først og fremmest er det spil trailer exe filer (ved at de gamle blizzard kørte med bink filer) og så gamle warez installers (ja man var ung og levede livet farligt!!!.. eller noget) hvor der er nogle cool tunes (.mod filer hvis jeg husker rigtigt) som jeg af en eller anden grund synes jeg ville gemme ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KTCKTCSkrevet 08/09-08 16:29 
Oh, på den måde...
Jeg tror det bliver svært at finde et universalt program til at gøre det, for alle formater har deres egen struktur, og selv om man kan søge efter headere og lignende, skal man jo også vide hvor man skal slutte. Det minder mig om de gode gamle dage, hvor man rippede grafik og lyd på Amigaen ved at varm-boote den midt når det ønskede element var aktivt, hvorefter man kunne scanne hele hukommelsen igennem efter noget, der lignede data. Det var tider :)

Nå, men med hensyn til dine formater, så mener jeg faktisk Rad Video Tools kan klare Bink og Smacker filer i executable formater. Hent det her: http://www.radgametools.com/bnkdown.htm

Moduler og lignende er straks værre, men søg efter "ripper" programmer, som de i hvert fald hed i Amiga-dagene.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkenDarkenSkrevet 08/09-08 17:57 
takker ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig