X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HD/digitale fjernsynsudbydere


Svar
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 18/02-08 19:37 
Jeg har længe gået og overvejet at skifte mit gamle analoge tv-signal ud (har stofa-kabeltv), til fordel for en af de digitale løsninger (og i nogle tilfælde HD), men er meget i tvivl om kvalitet vs. pris. I den forbindelse håbede jeg på, at nogle folk herinde har erfaringer med de forskellige udbydere, og havde lyst til at dele disse:O)

De udbydere jeg er interesserede i er Kanal Digital (med parabol opsætning) og muligvis også "Zaptor" fra Stofa. Dog er jeg yderst betænkelig ved sidstnævnte, da man, så vidt jeg ved, bliver "påtvunget" et internet abonnement, for at kunne modtage signalet.

Share share:O)
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
WehnerWehnerSkrevet 18/02-08 19:40 
Jeg vil dele så meget som at du seriøst sætter din fremtidige nydelse af Xbox Live på spil, hvis du tager Stofanet. Ikke for alle naturligvis, men for rigtig mange af deres kunder har Live kørt elendigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dchangdchangSkrevet 18/02-08 20:21 
LiquidSnakeDK>
De udbydere jeg er interesserede i er Kanal Digital (med parabol opsætning) og muligvis også "Zaptor" fra Stofa. Dog er jeg yderst betænkelig ved sidstnævnte, da man, så vidt jeg ved, bliver "påtvunget" et internet abonnement, for at kunne modtage signalet.

Share share:O)

Du bliver ikke påtvunget et internet-abonnement. Jeg har selv Zaptor og har Fullrate internet. Der skal bare være en bærelinje så Zaptor'en kan komme på nettet men den medfølger gratis. Så no worries.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ComradeComradeSkrevet 18/02-08 23:16, rettet 18/02-08 23:17 
Problemet er bare at Zaptor boksen er noget bras ! Seriøst jeg fatter ikke man vil betale for et system der virker så elendigt, jeg er glad for at jeg var test bruger på det, så Telia kunne få at vide hvad det var for et produkt de havde smidt på markedet - Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om alle mine og andre test brugeres kommentarer har båret noget med sig endnu - Det kunne man da håbe.

Jeg har selv Viasat parabol som jeg er ganske tilfreds med - de tilbyder dog ikke HD endnu, men det skulle være lige på trapperne. Grunden til at jeg valgte Viasat og ikke Canal Digital, som jeg ellers ville mene har en bedre standard mht udvalget af programmer, var at Viasat koster ca. det halve af Canal Digital.

Men hvis du ikke er klar over hvilke kompromiser man må indgå ved de to udbydere får du dem lige her.

Viasat har ikke: TV2 Zulu, Kanal 5.

Canal digital har ikke: TV3, 3+, TV2 Sport.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
BeanoBeanoSkrevet 18/02-08 23:37 
Har haft TDC Kabel (nu yousee) i nogle år efterhånden dog kun alm. analog indtil i dag hvor jeg fik et CA-modul samt yousee kort for at kunne bruge digital DVB-C tuneren i mit nye TV. Gør en stor forskel for de de fleste almindelige standard def. kanaler at det bare er leveret digitalt mens de få HD kanaler de pt. tilbyder (Discovery HD og TV2 Sport HD) ser helt fantastisk ud :O
Discovery HD er ikke Planet Earth kvalitet, men heller ikke langt fra.

Jeg ser frem til der tilbydes flere kanaler i HD - det kan kun gå for langsomt :)
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 18/02-08 23:54, rettet 18/02-08 23:56 
Comrade: Har godt hørt om en del problemer med Zaptor: Forsinket lyd ift. billede, lag i billedet o.lign., og med dine erfaringer tyder det på, det ikke er et enestående tilfælde.

Er viasat parabol også digitalt?

Beano: Tak for infoen om hvordan de almindelige, ikke-hd kanaler, ser ud. Godt at vide, at det er værd at skifte for, selvom det endnu ikke er mange der er HD. Desværre kan TDC ikke tilbyde yousee hvor jeg bor :o(
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
dchangdchangSkrevet 19/02-08 00:17 
Læs evt. på recordere.dk eller dahf.dk, det bliver bedre og bedre med Zaptor. Jeg var heller ikke helt tilfreds i starten men det går den rette vej.

Og så behøver du heller ikke gå på kompromis med dit kanalvalg.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 19/02-08 08:21 
YouSee's nyeste digital-tilbud inkluderer nu (endelig) en HD-kompatibel modtager.
Jeg er rigtig dårlig til selv at overskue den slags tilbud, og får aldrig noget ud af udbydernes hjemmesider, så jeg prøver at spørge helt enkelt her:

Hvis man køber et grundabonnement (uden dyre tilvalg) på baggrund af ovennævnte tilbud, kan man så modtage al det HD, der bliver sendt (f.eks. fra Kanal 5) og evt. kommer til at blive sendt i fremtiden fra de kanaler ens abonnement omfatter, eller skal man købe et eller andet specielt udvidet abonnement for den enkelte kanal eller generelt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/02-08 08:37, rettet 19/02-08 08:38 
Meget godt spørgsmål - jeg ved det ikke endnu. Som jeg har forstået det, så får man i mellem og fuld pakke (dvs. de normale ikke-digitale pakker) også leveret det samme kanaler digitalt hvis man har digital modtager. Men om det så også inkluderer f.eks. Kanal 5 HD, Discovery HD og TV2 Sport HD er ukendt for mig.
Jeg har dem lige nu men kan være de er en del af de "lokke kanaler" der er aktive lige i starten som også inkluderer Canal+ og TV 1000 kanaler.
Jeg har kun lejet yousee kortet som koster 200,- årligt og ikke valgt ekstra kanaler endnu.

Der er en oversigt over deres digital pakker på yousee.dk
SumezSumezSkrevet 19/02-08 08:53, rettet 19/02-08 08:53 
Beano>
Jeg har kun lejet yousee kortet som koster 200,- årligt og ikke valgt ekstra kanaler endnu.
Det er vist også den eneste, jeg kan få mine samboer med på. Netop derfor jeg spørger. Hvornår slutter din "lokke-periode"?

Der er en oversigt over deres digital pakker på yousee.dk
Jo tak, jeg har været derinde. Magen til uinformativ side, skal man lede længe efter... Jeg forstår slet ikke hvordan de kan få solgt nogen abonnementer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/02-08 09:07, rettet 19/02-08 09:07 
Sumez>
Det er vist også den eneste, jeg kan få mine samboer med på. Netop derfor jeg spørger. Hvornår slutter din "lokke-periode"?

Igen et godt spørgsmål - tror det er 2-4 uger.


Sumez>
Jo tak, jeg har været derinde. Magen til uinformativ side, skal man lede længe efter... Jeg forstår slet ikke hvordan de kan få solgt nogen abonnementer.

Helt enig - det er meget ugennemskueligt opbygget og taler man med dem via telefon får man et forskelligt svar hver gang.
Og de klaphatte inde i TDC Butikken vidste endnu mindre når man spurgt om hvilke kanaler man ville få med et grund kort. Rystende og så alligevel ikke spor overraskende når vi taler om TDC.

Skal nok poste mere info så snart jeg ved mere ;)
SumezSumezSkrevet 19/02-08 10:14, rettet 19/02-08 10:16 
Beano>
Og de klaphatte inde i TDC Butikken vidste endnu mindre når man spurgt om hvilke kanaler man ville få med et grund kort. Rystende og så alligevel ikke spor overraskende når vi taler om TDC.
Lige præcis det der er fuldstændig umuligt at finde ud af! Men så vidt jeg kan forstå på min sambo som har fået æren at stå for den slags, fordi jeg ikke kan overskue det, svarer standard-udbudet vist til de normale kabel-pakker, hvor digital-pakkerne så kommer oveni? Men går ud fra at kanalerne fra kabel-pakken stadig er digital kvalitet...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 19/02-08 18:20 
"glad" for at høre, det ikke kun er mig der har svært ved at gennemskue de forskellige udbyderes tilbud.

Er der nogen der har erfaringer med Canal Digital derude? Det er den løsning jeg hælder mest til (specielt da jeg ikke kan få yousee hvor jeg bor).

i øvrigt: Tusind tak for alle de posts der er kommet på denne tråd! En stor hjælp!
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig