X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Step Down Converters?


Svar
nerosnerosSkrevet 03/01-08 08:43, rettet 03/01-08 08:43 
Jeg har lige købt en import Hvid Sega Saturn. Før jeg sætter strøm til den vil jeg lige sikre mig, at jeg gør det rigtigt ;-)

Jeg har en step down converter, men kan se at det ikke helt er de samme plugs i den converter som går ud fra min nye saturn. Saturens powerstik har bare et almindeligt hanstik kan jeg se! What to do? Så skal jeg vel have mig en ny step down converter som understøtter sådan et plug ikke eller hva? Fordi jeg kan vel ikke bare sætte maskinen til uden at jeg vil høre en ristende lyd og se noget røg :-)

Hjælp please!!!

min egen converter ser sådan her ud
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/01-08 09:30 
Hvad er forskellen på hanstikket i din Saturn, og det hunstik, der sidder i converteren? (udover jord-stikket selvfølgelig)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/01-08 09:31, rettet 03/01-08 09:33 
neros>
Saturens powerstik har bare et almindeligt hanstik kan jeg se!

Mener du et dansk hanstik?

Hvis, som Sumez også hentyder til, det blot er et japansk stik uden jord, kan du roligt sætte det til :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 03/01-08 09:42 
Killer Bean 2>
Mener du et dansk hanstik?

Jeps det ser ganske almindeligt ud. Jeg kan da lige smide et link op af den maskine jeg har købt så kan i se det.

Link...
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/01-08 10:09 
Det er vel bare strømkablet, der er europæisk så? Det ville jeg ikke være helt rolig ved at sætte til et dansk stik. (svjv. sidder der dog en sikring i maskinen, og det skader næppe andet end den at gøre det)

Prøv at se på selve maskinen, der hvor strømstikket går ind, hvor mange volt den skal bruge.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 03/01-08 10:17 
Det står AC 100V 50/60Hz 12W!

Så jeg går ikke ud fra, at man bare kan sætte den til vel uden converter?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/01-08 10:24, rettet 03/01-08 10:24 
Nej, med mindre ham du har købt den af har fikset strømforsyningen manuelt...
Lyder mere som om du skal have fat i et normalt 100/110v strømkabel og smide det i din omformer.

Evt. kan du bare købe selve hanstikket i en elektronikbiks, og skrue det fast på det kabel du har i forvejen. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 03/01-08 10:32 
Sumez>
Nej, med mindre ham du har købt den af har fikset strømforsyningen manuelt...
Lyder mere som om du skal have fat i et normalt 100/110v strømkabel og smide det i din omformer.

Faktisk har jeg sådan et stik fra min ntsc Dreamcast som ligner det meget måske jeg kan bruge det? Ellers må jeg på ebay. Jeg tror ikke jeg vil forsøge at lave det selv da jeg ikke mener jeg besidder disse evner ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/01-08 10:34 
Et stik fra en NTSC Dreamcast burde fungere fint.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 03/01-08 11:48 
Jeg må prøve det!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 05/01-08 12:35, rettet 05/01-08 12:35 
Sumez>
Et stik fra en NTSC Dreamcast burde fungere fint.

Det virker :D!

Tak for jeres svar og hjælp.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig