X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ElGigantens reklame indeholdt fejl


Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 03/12-07 17:42, rettet 03/12-07 17:42 
Jeg vil bare lige spørger om der slet ikke er nogen steder man kan brokke sig, over at der er fejl i Tilbuds aviserne?
Jeg så i El Giganten i sidste uge at man kunne købe en sæson af Heroes til 249kr på side 9. Men hvis man kigger godt efter er det kun Part 1 af sæson 1. Det havde jeg ikke set, så jeg kørte hen til El Giganten og ville købe den boks, men må køre skuffet hjem igen.. Jeg sagd... Se hele indlægget
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
76 emne(r).
« < 1 2

Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 18:40, rettet 04/12-07 18:47 
Core>
OK, tredje gang...er El Giganten den butik med DVD'er der ligger dig nærmest?

Et eller andet andet sted må du jo have set den, ellers ville du jo ikke vide at 249 kr overhovedet var et tilbud.

Ja den er den nærmeste stor butik der sælger dvd bokse udover Bilka som ligger lige overfor.

Jeg ved fra erfaring at 1 dvd sæson normalt koster 400-450kr pr sæson. Fra da jeg købte Seinfeld da de lige var udkommet. Men det har jeg fundet ud af er spild af penge,
Når man bare kan vente et par månder, også kan du købe billigere dem på nettet. Så jeg synes altså 249kr var mega billigt for 1 sæson af den nye serie Heroes. Det var da et tilbud man ikke kunne sig nej til.

Og hvordan kunne jeg ellers vide det var et tilbud, ved at tjekke denne hjemmeside her under

dvdpriser oversigt
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/12-07 18:50 
Jeg kunne godt ha' lavet samme fejl som Solid Snake og troet at der var tale om hele sæson 1 ud fra den annonce. Men som andre har sagt flere gange så har butikken deres på det rene når der i avisen står de tar forbehold for fejl. Desuden er det den rigtige vare der er afbildet og ikke hele sæson 1.
Jeg synes det er lige stærkt nok at forlange gratis dvd'er og hvad har vi, samt at reklame folkene skal "bøde" for det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 18:50 
Og i følge denne side koster en part af boksen cirka 230kr
Så derfor synes jeg det var et kanon tilbud.

dvd priser oversigt tjeck prisen på Heroes i bunden
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 18:54 
Konsolkongen>
Jeg kunne godt ha' lavet samme fejl som Solid Snake og troet at der var tale om hele sæson 1 ud fra den annonce. Men som andre har sagt flere gange så har butikken deres på det rene når der i avisen står de tar forbehold for fejl. Desuden er det den rigtige vare der er afbildet og ikke hele sæson 1.
Jeg synes det er lige stærkt nok at forlange gratis dvd'er og hvad har vi, samt at reklame folkene skal "bøde" for det.

Ja måske, men som sagt tidligere kan jeg ikke forstå, at man skal undersøge så meget, inden man planlægge at køre ud og køre en simpel ting som en dvd boks.
Grunden til at jeg mener at El Giganten skal bøde for denne fejl er. Ellers kan det gøre det igen og igen og igen, uden at vi som forbruger kan gøre noget som helst ved det.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CoreCoreSkrevet 04/12-07 18:55, rettet 04/12-07 18:59 
Jeg kan slet ikke se den på dit link - der er kun en importversion der er fyldt med spørgsmåltegn...

EDIT: Den er på link nr. 2.

My point being: Jeg selv havde nok opsøgt min nærmeste butik som den første, hvis alternativet var 45 km. væk. Her ville jeg helt automatisk finde ud af at den kun udkom på denne måde, hvordan den ser ud og at der ikke er nogen "samlet" løsning. Herefter ville det være logik at den der var afbildet i bladet, kun var en "Del 1". Især da der jo ikke er udkommet andet i dansk handel.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/12-07 19:07 
De eneste der er at bebrejde her, er film- og tvselskaberne, der er begyndt at udgive TV serier i boxe med halve sæsoner.

Det er da dér svinestregen ligger.

Der er rimelig stor sandsynlighed for, at grafikeren på El Gigantens avis er blevet lige så snydt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 19:09 
Core>
Jeg kan slet ikke se den på dit link - der er kun en importversion der er fyldt med spørgsmåltegn...

EDIT: Den er på link nr. 2.

My point being: Jeg selv havde nok opsøgt min nærmeste butik som den første, hvis alternativet var 45 km. væk. Her ville jeg helt automatisk finde ud af at den kun udkom på denne måde, hvordan den ser ud og at der ikke er nogen "samlet" løsning. Herefter ville det være logik at den der var afbildet i bladet, kun var en "Del 1". Især da der jo ikke er udkommet andet i dansk handel.


Ja det var jo derfor jeg synes det var billigt, når man kunne købe den for 619kr inclusiv porto (uden danske tekster) Det var derfor jeg kørte efter den dvd boks med Heroes til 249kr fordi det var i en dansk butik, så forventer man jo også der er danske tekster på.
Man ville man da være et fjols, hvis man ikke kørte ned og købte 30 bokse og solgt dem videre for 400-500kr stykket.

Måske skulle jeg bare have brugt flere timer på nettet på at undersøge sagen, mens der bliver udsolgt i butikken.
Det var derfor jeg ikke undersøgte sagen mere, end jeg gjorde.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 19:11 
SeventhSun>
De eneste der er at bebrejde her, er film- og tvselskaberne, der er begyndt at udgive TV serier i boxe med halve sæsoner.

Det er da dér svinestregen ligger.

Der er rimelig stor sandsynlighed for, at grafikeren på El Gigantens avis er blevet lige så snydt.

Det kan godt være at du har ret, det er jo nok heller ikke grafikerens fejl at han ikke ved at der ikke findes en hel sæson af Heroes i Danmark endnu.

Men kan det virkelig passe at jeg er den eneste der er kørt forgæves hen til El Giganten, for at købe netop den boks
og måtte køre skuffet hjem igen?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HulleHulleSkrevet 04/12-07 19:15, rettet 04/12-07 19:17 
Hvor er det også irriterende at serier mere og mere bliver udgivet i parts, i stedet for en hel sæson i en samlet æske.. Det er bare endnu undskyldning fra producenterne for at tjene endnu flere penge på os der er elsker serier.. Jeg kan godt forstå at du er harm over manglende informationer i bladet, såfrem de ikke skiltede med at det kun var del et, af to, i første sæson. Det ville jeg også være, men der er bare intet at stille op.

Fy føj, boykot, bål og brand til alle de producenter der vælger at udgive sæsoner af to omgange, og tilmed ikke laver en complete edition. Damn you.

Edit: To slow :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 19:23 
Tak for den fine støtte.. :O)
Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der synes det.
Og ja jeg boykotter også at købe halve sæsoner.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 19:25 
JAA>
solid snake>
da jeg bare trængte til at køre en tur i det fri.

Så du nød altså turen?

Nu stopper min støtte også :P


Jeg glemte helt at sige tak for støtten...
Jeg havde sådan set ikke regnet med at nogen ville bakke mig op overhovdet.. Det er også fint nok hvis du ikke har lyst til at bruge mere tid på det. Det bestemmer du helt selv. Jeg er bare glad for at jeg har et emne som der er delte meningere om. Jeg er glad for at der er så mange der har valgt at deltage i debatten om dette emne.. :O)
Så der kommer fokus på dette problem. Så Kan det være at andre forbruger opdager at der eer fundet fejl i andre annoncer, og fortæller det her på PlayRight, så ingen af os bruger nogensiden behøver at køre forgæves igen. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 11/12-07 17:55 
Det er muligt at jeg íkke er berettigt til det, men
efter jeg skrev til El Giganten, at jeg havde sendt sagen videre til Forbruger Styrrelsen.
Var El Giganten lige pludselig til at snakke med,
de gik med til at jeg får sæson 3 af Lost istedet,
da jeg var kørt forgæves efter Heroes sæson 1.
Altså hvad kan man konkludere ud af dette?
Nogen gange kan det betale sig,
at brokke sig over ting.. :O)

Rigtig god jul til alle...
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 11/12-07 17:59 
Haha, det kan i hvert faldt sjældent betale sig at lade være :D Tillykke med det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/12-07 19:45 
Det er så smukt at få det på digtform.
WonderboyWonderboySkrevet 16/02-10 23:10 
Træt af El-giganten reklamer
Så i denne uge at de have Norton internet security 2010 på tilbud til 299,-, troede jeg til jeg kom ned i butikken og fandt det på hylden til 599,-.
spurgte så em ekspedient i Computer afdelingen om det hav den der hva på tilbud til de 299,-, men han blev bare sur og sagde at det kun hva hvis man købte en Computer.
men hvis man kigger i deres reklame står der ikke noget om det, uden at hvis man bruger en lup kan man se på det billede af Norton internet security 2010 i reklamen, kan man hvis man er heldig og har en god lup kan se på et lille rød mærke at det kun er ved køb af pc.

Reklame EL-Giganten
I love monster land
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/02-10 23:14 
Lidt OT, men hvad mener folk om den bærbar de har på tilbud til 2999?

Den præcis samme bærbar kan nemlig købes til 1999 som åbningstilbud i Vejle fra på torsdag.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/02-10 01:04 
Gad vide om man kan gøre brug af det dér med pris garranti så.
The DaneThe DaneSkrevet 17/02-10 02:02 
Hvis ikke det er tydeligt, at læse ud fra reklamen er det ikke gældende - ellers kan de jo påstå hvad som helst (med mindre jeg har misforstået noget).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
WonderboyWonderboySkrevet 17/02-10 02:13, rettet 17/02-10 02:18 
Ja synes da ikke det er tydeligt i deres reklame, at man skal købe en computer?.
Synes også deres tilbud på bærbar computer, kan være misvisende, når den pris der står med kæmpe tal er hvor man skal tegner abonnement på internet, og hvis man vil have uden abonnement står prisen med noget mindre tal.
Den måde bryder jeg mig slet ikke om.
I love monster land
enfenenfenSkrevet 17/02-10 07:20 
Elgiganten er og bliver bare en kæde, der balancerer lige på kanten af det tilladte. De har gang på gang været i medierne på grund af deres ufine metoder.

Senest var de med i Basta, da de sælger brugt som nyt - selvom kunden fortæller, at det har været brugt.

Jeg handler kun i Elgiganten, hvis det er småting, og som jeg ikke gider spilde meget tid på, hvis der opstår problemer.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 17/02-10 07:23 
Wonderboy>
hvis man bruger en lup kan man se på det billede af Norton internet security 2010 i reklamen, kan man hvis man er heldig og har en god lup kan se på et lille rød mærke at det kun er ved køb af pc.

Det er på ingen måde tydeligt i deres elektroniske reklame. Hvis man zoomer ind, er der ikke nok detaljer til at gøre det læsbart.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 17/02-10 07:26 
@Wonderboy: Norton antivirus er alligevel så elendigt at du ikke har misset noget ved at gå glip af "tilbudet".
enfenenfenSkrevet 17/02-10 07:29 
Det er så en anden ting :)

Microsoft kommer snart med deres gratis software. Det er allerede tilgængeligt på engelsk - men vist kun i beta.
What is the Matrix?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/02-10 15:23 
enfen>
Elgiganten er og bliver bare en kæde, der balancerer lige på kanten af det tilladte. De har gang på gang været i medierne på grund af deres ufine metoder.

Det her har jo intet med "ufine metoder" at gøre. Det er jo bare et spørgsmål om at deres webreklame er af for ringe kvalitet. De snyder jo kun sig selv ved at gøre folk pissed i dette tilfælde.

Alle de ting wonderboy nævner er desuden næsten umulige at overse i deres fysiske reklamer. det står ganske klart.
millenniummillenniumSkrevet 17/02-10 16:09 
HA HA HA - denne tråd simpelthen en farce ;-D

Tak for underholdende læsning.
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 17/02-10 20:03, rettet 17/02-10 20:05 
Ikke den med Norton står da ikke noget om nedenunder at tilbudet kun gælder ved køb af Computer.
Gider heller ikke mere at handle der mere, de er sku ikke til at stole på, de tager røven på folk jo.
I love monster land
76 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig