X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mario vs. Sonic


Svar
SumezSumezSkrevet 14/09-07 13:56, rettet 14/09-07 13:57 
Kom så med Jeres argumenter.

Med risiko for at lægge lidt for "højtideligt" ud, vil jeg da åbne med det argument at Sonic nåede sit højdepunkt med Sonic 2 og 3, og er siden blevet degraderet til en discount-gimmick, hvorimod næsten hver eneste Mariospil har sat nye standarder indenfor platformspil (med Sunshine som det eneste "det er -bare- et rigtig godt spil").<... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
126 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
quadquadSkrevet 26/09-07 02:19 
Toadstool bruges som botanisk udtryk om Paddehatte.

Deraf Padde, Toad, Toad er ikke lige frø, men derimod Padde.

Toad er et valgt kælenavn for en paddehat, ud fra Toadstool og ikke ud fra meningen af Toad alene.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-07 02:23 
Frø/padde det kan komme ud på et.
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 26/09-07 02:38, rettet 26/09-07 02:54 
Da ikke siden Padde = Toad og Toadstool = Paddehat.

Så giver det da pludselig mening. Alting. 42.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 26/09-07 02:42 
En interessant diskussion det har udviklet sig til, med rig plads til spøjse digressioner ;)

Personligt vil jeg til enhver tid foretrække Mario, men det hænger selvfølgelig også sammen med, at det er Nintendo jeg er vokset op med, hvorimod de gamle Sonic spil kun blev prøvet flygtigt hos kammerater i sin tid og så ellers først mange år senere. Men jeg kan nu bare konstatere, at jeg foretrækker Mario spillenes udtryk, gameplay og pace fremfor Sonic.

Synes også der er noget mere interessant ved en tyk blikkenslager som spilfigur fremfor Sonic, som jeg altid har anset som forceret "cool".
(...)
Alf81Alf81Skrevet 26/09-07 11:46 
Konsolkongen>
Hvor længe skal man forresten spille Super Mario World før det begynder at blive godt?

Jeg ved i hvertfald, hvis jeg dengang havde et ønske om en 16-bits konsol, havde købt en SNES med SMW, ville jeg have følt mig godt løbet i måsen. Men sådan følte mange Nintendo fans det nok ikke, for nu henvender Nintendo's produkter sig jo' alligevel til verdens Otto'er der ikke kan stave deres navn bagfra :)

16-bits Sonic vs. Super Mario World burde ikke engang være en tilladt diskussion.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 26/09-07 12:45 
Hvor længe skal man spille Sonic 2 før man løber ind i en fjende, man ikke kan undgå hvis man ikke kender banen i forvejen, fordi den dukker op så hurtigt?

Nej vent, den svarer jeg selv på :P Fem sekunder!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 26/09-07 12:50, rettet 26/09-07 12:54 
Siger det ikke bare lidt mere om dine evner, end det gør om spillet? :P

EDIT:

Hvor lang tid går der i SMW før man finder ud af, at det ikke er et særligt godt spil? Nej vent, den svare jeg selv på - fem sekunder!
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-07 14:21, rettet 26/09-07 14:23 
Wagner>
Da ikke siden Padde = Toad og Toadstool = Paddehat.

Skriv "Toad" i googles billedsøgning. Hvad kommer der billeder af? En frø. At Toad så er et forkortelse af Toadstool er underordnet når Toad betyder frø.

Wiki
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 26/09-07 14:25 
Skriv padde, så får du det samme. Forstår ikke problematikken?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 26/09-07 16:06 
Det må være mange timers fordummende pindsvineri, der har gjort det svært at forstå at Toad er navngivet efter toadstool. Det er en sammentrækning af ordet, et kælenavn. Det har intet at gøre med frøer, ligesom Konsolkongen heller ikke er rigtigt royal.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-07 16:09 
Der ramte jeg nok det ømme punkt hva? Der er ingen grund til at blive så grov. Toad = Frø sådan er det og sådan har det altid været.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 26/09-07 16:20 
Nej, men der er jo ingen grund til at køre den ud i ren stædighed, bare fordi du ikke vidste der var noget der hed en toadstool. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/09-07 18:30 
Der vil jeg altså gi' Konsolkongen ret. Det er rimelig tumpet at forkorte "toadstool" til "toad". Når jeg ser navnet "toad", tænker jeg straks på en ond håndlanger fra X-Men universet og ikke på en nuttet lille giftsvamp :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-07 18:49 
Herold>
...toadstool. :)

Det vidste jeg nu godt ;) Killer Bean har givet mig ret så der er ingen grund til at fortsætte denne ligegyldige diskution :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 26/09-07 19:24, rettet 26/09-07 19:29 
Puha, der bliver trukket i land. Det går næsten stærkere end Sonic. At dræberbønnen drager referencer til X-Men har jo ikke det store med noget at gøre, andet end at han tilsyneladende har bedre smag i tegneserier end videospil. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/09-07 20:03 
Herold>
At dræberbønnen drager referencer til X-Men har jo ikke det store med noget at gøre

Blot for at understrege, at padder ikke har en hujende papfis tilfælles med paddehatte udover navnet ;)
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 26/09-07 20:08 
Det er jo præcist pointen ;) Navnet er den hujende papfis.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 26/09-07 21:53 
Herold>
ligesom Konsolkongen heller ikke er rigtigt royal.

Hvaaaad?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 18/03-08 19:11 
Jeg faldt lige over den her artikel:

Sonic Must Die
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/03-08 19:32 
Jeg kan desværre ikke være andet end enig. Det piner mig at se det ene mere fimsede Sonic-spil efter det andet ryge i butikkerne. Lad nu det stakkels pindsvin gå på pension, mens han stadig har en smule ære i behold :/
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-08 19:53 
Han nævner slet ikke DS og GBA spillene... Her var Sonic mere end en værdig konkurrent til Mario, Rush vs. NSMB nuff said.

Ellers er jeg også enig, de store Sonic spil er den værste gang snot længe. En lang pause ville i hvert fald ikke skade.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/03-08 00:16 
Konsolkongen>
Han nævner slet ikke DS og GBA spillene...

Jo han gør :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 19/03-08 08:11 
Hvem taler i om? Det er en kvinde der har skrevet den jeg linker til :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 19/03-08 08:59 
Hun skriver som en mand ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-08 01:34 
Klart, ved ikke lige hvad der gik galt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 04/02-10 15:44 
It doesn't matter how many extra lives you have if they're all sad.

Mario møder Sonic på restaurant
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
126 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig