X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii's uventede succes


Svar
JoachimMAJoachimMASkrevet 25/04-07 12:53 
Der er kommet en rigtig interessant artikel op på CNN omkring Wii's (uventede) succes hos forbrugerne. Hvor mange herinde havde troet at den ville sælge mere end Xbox og PS3 i USA for bare et år siden? Jeg havde hvertfald ikke. Hvorfor tror I at Wii har været så succesfuld som den har?

Artikel fra CNN omkring Wii's uventede succes
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
65 emne(r).
« < 1 2

Svar
RooneyRooneySkrevet 02/05-07 14:12 
Jeg hørte at problemet er, at Bergsala ikke kan levere maskiner til butikkerne - at det er derfor den hele tiden er udsolgt. Bog & Idé får ikke meget mere end et par stykker på lager, ad gangen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 02/05-07 14:33, rettet 02/05-07 14:34 
Der har også gået rygter med, at Nintendo bevist holder maskiner tilbage for at skabe falsk efterspørgsel...

Men den topper jo salgslisterne alle steder i verden og Bog & Idé sagde specifikt, at både Wii spil og hardware kørte bedre end de to andre maskiner, så jeg tror ikke, at det har noget på sig.

Problemet er nok nærmere, at der er efterspørgsel overalt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 02/05-07 14:37 
Jeg var i Bilka (Århus) i går og kiggede som sædvanlig i spilafdelingen, for at se hvordan det stod til med de forskellige platforme. Og til min overraskelse var der intet PS3, intet Xbox 360, intet Wii. Pc, PS2, GBA og DS var det eneste, de kunne byde på. Måske er der bare ikke det helt store salg i den nye generation?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 02/05-07 14:39 
Der er ingen tvivl om, at de nye maskiner lader til at være længere tid om at tage over, end det tidligere er set.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 02/05-07 14:40, rettet 02/05-07 14:40 
Måske var alt PS3, Xbox 360 og Wii udsolgt?

EDIT: RJK's indlæg.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 02/05-07 14:55 
Måske. Men så burde der vel have været et tegn på det et eller andet sted. Det er også muligt, at jeg ikke kiggede ordentligt efter, selvfølgelig :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/05-07 15:15 
Nu ved jeg ikke med software, men det er ret svært at få øje på konsoller i min lokale bilka (det er bare nogle sedler der sidder på hylderne, i radio/tv-afdelingen).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
fumfumSkrevet 02/05-07 15:15 
Bilka kørte et tilbud på wii i forrige uge. Man kunne få den 20 kr.'s rabat.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
ElgenElgenSkrevet 02/05-07 15:20 
Er det en joke?
20kr's rabat?
Det lyder da latterligt når man er oppe at betale over 1000kr.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 03/05-07 08:31 
Bede-x>
Der er ingen tvivl om, at de nye maskiner lader til at være længere tid om at tage over, end det tidligere er set.

Eller også har du allerede glemt hvor længe maskiner som NES og PS1 faktisk levede i bedste velgående ind i den "næste" generation. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 03/05-07 11:02, rettet 03/05-07 11:58 
Nej, det husker jeg meget tydeligt og det er slet ikke det samme.

Prøv så simpel en ting, som at sammenligne PS salgstal med fx PS2s. Fx i japan:

http://vgchartz.com/japconscomps.php?name1=PS2&name2=PS&type=0&align=1

Hvor PS2 kørte fint, da den kom frem, så sælger PS3 til sammenligning ca det samme som Dreamcast(i japan).

Wii kører godt, men ser man bort fra Japan - hvilket man godt kan i denne sammenhæng, da vi måler next-gen uptake og det som sker i japan mere virker som "Nintendo uptake", da de er et mindre fænomen - så kan maskiner som DS og PS2 snildt følge med(og overgå).

Next-gen er langsommere til at sælge denne gang. Måske fordi der ikke rigtigt er behov for dem. PS3/360 i særdeleshed tilbyder - udover nogle ganske få ting - ikke meget af væsentlighed.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/05-07 11:29 
Hvad viser de store "spikes" på PS2-charten? Er det sommerferie-syge (de fleste er i juli) eller falder det sammen med nogle konsolsælgende spil? (Spikes i december er bare julesalg, går jeg ud fra).
Bede-xBede-xSkrevet 03/05-07 11:37 
Final Fantasy X udkom i Juli :)

Jeg har ikke lige kigget på de specifikke spikes, men det kunne være en forklaring.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 03/05-07 12:24 
Bede-x>
Nej, det husker jeg meget tydeligt og det er slet ikke det samme.

Next-gen er langsommere til at sælge denne gang. Måske fordi der ikke rigtigt er behov for dem. PS3/360 i særdeleshed tilbyder - udover nogle ganske få ting - ikke meget af væsentlighed.

True, jeg hentød også mest til det faktum, du nævner, med at når du går ind i en butik, er der stadig fokus på forrige generation. Sådan har det i hvert fald også været førhen, hvor de nye generationer på ingen måder havde taget pladsen fra de gamle, men i stedet delt pladsen. Men du har selvfølgelig ret i at det nok er nyt at den nye generation sælger så dårligt.

Men det hænger måske også sammen med at den nye generation ikke rigtig HAR noget NYT at byde på i denne omgang, sammenlignet med tidligere? Jeg synes ikke X360 og PS3 byder på nogen spiloplevelser, man ikke kan få magen til på Xbox og PS2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 03/05-07 14:04, rettet 03/05-07 14:15 
Det er lidt sjovt, at PS2 tilsyneladende er PS3's værste fjende. Ikke i Japan, men i USA, og vel også i EU (hvor er de tal?). PS2 og PS3 kan jo tilsammen godt følge med Wii og X360. Meeen det ændrer sig jo, [EDIT: altså forholdet mellem PS2 og PS3], når der kommer flere titler til PS3, og når prisen falder lidt.
65 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig