X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Play:Right - Samler backup og print


Svar
lkzlkzSkrevet 02/04-07 23:05, rettet 03/04-07 08:48 
Jeg har en forespørgsel ang. backup af en samling på en bestemt platform. Jeg kan se at der generes en XML fil, hvilket er nemt at parse og konvetere til noget andet. Mit problem er ang. den information der er tilgængelig i XML filen. Jeg kunne godt tænke mig et felt der fortæller om det er tilbehør eller spil i de enkelte <samlerobjekt> felter. Derudover kunne jeg godt tænke mig et link til billederne og thumbnails brugt til de enkelte spil / tilbehør. Jeg vil bruge dette til at lave en script som konvertere XML filen til en HTML side, som jeg kan gemme offline og evt. bruge på min hjemmeside.

Ang. print af samling, så virker det vist ikke helt efter hensigten, da filen er fuld af HTML tags :-)

En sidste kommentar UK version af siden er ikke synkroniseret med den danske, f.eks.

http://www.uk.playright.dk/samlerstats9.php
http://www.playright.dk/samlerstats9.php

Ellers et kanon arbejde der bliver gjort med Play:Right :-)
McLovin
RJKRJKSkrevet 03/04-07 00:12 
lkz>
Jeg kunne godt tænke mig et felt der fortæller om det er tilbehør eller spil i de enkelte <samlerobjekt> felter.

Systemet er ikke bygget op, så det er umiddelbart muligt. Du kan højest få en opdeling i de forskellige kategorier, som også den normale oversigt og printsiden fungerer. Ie.

<systemer>
<objekt></objekt>
</systemer>
<spil>
<objekt></objekt>
<objekt></objekt>
<objekt></objekt>
</spil>

etc.

Jeg syntes/synes bare umiddelbart at det forvirrer mere end det gavner.

Derudover kunne jeg godt tænke mig et link til billederne og thumbnails brugt til de enkelte spil / tilbehør.

Vi har vist i forvejen mere end rigeligt med båndbredde-tyve til at dét ville være smart :)

Ang. print af samling, så virker det vist ikke helt efter hensigten, da filen er fuld af HTML tags :-)

Rettet.

En sidste kommentar UK version af siden er synkroniseret med den danske, f.eks.

Jeg ved ikke helt hvad du mener problemet er? DK-siden viser de brugere der er "DK-godkendte" og UK-siden viser de brugere der er "UK-godkendte". Ja, jeg er fx begge dele og fremgår deraf begge steder, hvis det var dét, du hentydede til?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
lkzlkzSkrevet 03/04-07 08:42 
XML inddeling du foreslår finder jeg bedre end den der er nu.

RJK>
Vi har vist i forvejen mere end rigeligt med båndbredde-tyve til at dét ville være smart :)

Ang. billeder, så har jeg IKKE tænkt mig at hot-linke til dem, men downloade en lokal kopi og dette sker kun 1 gang for hvert spil/tilbehør.

Ah, jeg var ikke klar over at man skulle være godkendt på både UK og DK siden, nu giver det mere mening.
McLovin
ElgenElgenSkrevet 03/04-07 08:51 
Ja nu kan det måske lyde som om ønskerne hagler ned over hovedet på stakkels Rune, og misforstå mig nu ikke, jeg synes at samlersystemet er super-fedt, og bruger det rigtig meget, både til at registrere egne ting, men også til at se hvad andre har.

Nå, men jeg synes det ville være rigtig dejligt med en kommentar-tag i <samlerobjekt>. Jeg er een af dem der har kommentarer på *rigtig* mange af mine objekter, da jeg godt kan li' at holde styr på hvor de kommer fra, og så er det lidt ufedt, at de bare bliver strippet af i en backup };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 08/04-07 18:22 
Jeg kan slet ikke finde den side hvor der er en print og en backup knap. Nogen der gidder linke?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 09/04-07 10:19 
Inde under den enkelte konsol, bør det forfindes i rullenemuen i øverste højre hjørne. };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
lkzlkzSkrevet 20/05-07 13:46 
Så fik jeg endeligt lidt tid til at kode et lille Java program som parse en Play:Right backup fil og outputter en HTML fil med (lokale) thumbnails.

Java kode : http://lukasz.dk/files/PlayRightBackup.java

Eksempel på output: http://lukasz.dk/collections/ps2/

Thumbnails downloades kun 1 gang. Thumbnails hentes udfra spilnavn, det er ikke altid der er 100% overenstemmelse mellem spilnavn og thumbnail filnavn, så derfor kan det være nødvendigt at downloade nogle thumbnails manuelt.

Kræver Java 5 og wget.
McLovin
ElgenElgenSkrevet 09/08-09 11:43 
Ved ikke lige om dette er den rigtige tråd til dette, men det omhandler i hvert fald Samler.

Er det muligt at BUMPE sine 'stjernede' titler (altså dem man selv har oprettet i systemet fordi de ikke fandtes, men endnu ikke er blevet godkendt at en passende mod).
Jeg har bl.a. nogle i min samling der blev tilføjet for 3 år siden og stadig er stjernede (og derfor ikke optræder public i min samling; andre kan (vel?) heller ikke tilføje disse titler til deres egen samling før de blevet godkendt?!)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 09/08-09 12:00 
Nej. Det er ikke fordi de er glemt - de fremgår stadig af en intern liste hos os. Det er bare fordi adminsne generelt er lidt sløve :) Ofte skyldes det dog også mangelfulde oplysninger fra dem der tilføjer nye titler.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ElgenElgenSkrevet 09/08-09 12:07 
Ja, men hvis man nu finder ud af noget mere om en titel, er det jo ikke muligt at retro-fitte dette til sin stjernede titel....
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 09/08-09 12:26 
Nej. Man kan jo så sende en besked med infoen til den der er platformsansvarlig, for den pågældende titel.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ElgenElgenSkrevet 09/08-09 16:59, rettet 09/08-09 17:01 
Ah, havde ikke lige fattet at der var forskellige platformansvarlige. Sendte nemlig en besked til MIKA-L for et måneder siden om netop det, men fik intet svar...

Men tit er det blot titler til lidt mere 'obskure' konsoller der mangler i systemet. De her ansvarlige er kun for se allermest gængse. Der mangler ligesom en catch-all ansvarlig-for-alt andet-end-det-nævnte der rent faktisk checker sin inbox tit };-)

EDIT: Nå, skal nok holde op med at brokke mig nu };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 09/08-09 17:17 
Ansøgere kan bare melde sig :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 09/08-09 17:49 
Der burde være et pointsystem for de frivillige bag playright baseret på hvor meget arbejde de leverer ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-09 18:26 
Jeg går ud fra det var en joke? :)

http://www.playright.dk/profilerpoint.php

Elgen du skal være velkommen til at sende beskederne til mig, jeg plejer at få svaret relativt hurtigt på dem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 09/08-09 19:27 
Hmm vidste ikke den feature var der. Så mangler vi bare at kunne se en break-down af hvad point er blevet tildelt for. Hvad har jeg f.eks. fået 51 point for?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-09 19:34 
3 point for cover og 1 for screenshot mener jeg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 10/08-09 09:39, rettet 10/08-09 09:39 
Desværre blev det pointsystem først indført efter jeg havde bygget en komplet database over samtlige PC-Engine spil inkl. screenshots og næsten alle covers. ;P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig