X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda spil


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 21/01-07 15:37 
Hvor mange Zelda spil er der kommet til Gamecube og hvad er deres titler?, og hvilket er det bedste?.
I love monster land
happyEDhappyEDSkrevet 21/01-07 15:43, rettet 21/01-07 15:45 
Zelda the wind waker + bonus disk med oot og marster quest
zelda tvilite princess
Zelda four swords
Zelda colectors edition

Og tror der er mange delte meninger om hvad er bedst.
Min favorit er Ww
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WikzoWikzoSkrevet 21/01-07 18:49, rettet 21/01-07 18:51 
The Wind Waker - meget nyskabende spil med cel-shadet grafik. Har meget personlighed, men er måske en smule kort. Som bonus indgår Ocarina of Time fra Nintendo 64'eren + en forlænget udgave.

Twilight Pricness - nyeste spil i serien. Prøver at være mere voksen end The Wind Waker. Tager en masse elementer fra spillene i serien. Tilføjer ikke så meget nyt, men er pænt langt og stort.

For Swords Adventure - et multiplayer-spil hvor hver spiller skal bruge en Game Boy Advance + kabel. Er sjovt nok, men meget kort og bliver hurtigt ensformigt. Grafikken er en blanding af The Wind Waker og A Link to The Past (Super Nintendo) og er egentlig ganske firnulig og sjov.

Collector's Edition - indeholder mange af de gamle spil (google det for fuld liste), samt en 20-minutters demo af The Wind Waker.
SqafemrSqafemrSkrevet 22/01-07 00:12 
Jeg kan helt klart anbefale WW, og hvis du ikke har spillet OOT på N64 er det er must.

Humm... ja, jeg går lige OT.

Jeg ved godt at jeg ikke er den første og sikkert ikke den sidste til at åbne WW bylden, men jeg gør det alligevel.
Hvorfor er det nu lige at WW er et "meget nyskabende" spil (ISÆR i forhold til TP)?
Jeg mener helt bestemt også at det "Tager en masse elementer fra spillene i serien. Tilføjer ikke så meget nyt."

- Man cruiser rundt i sin lille båd og fisker efter ting og sager. Men det er næppe det der er så nyskabende.
- Eller er det grafikken? Hvis de havde lavet samme spil med OOT eller TP grafik, ville det så være mindre nyskabende?
- Et helt utroligt fedt spil med mange mindeværdige oplevelser og øjeblikke! Jo tak, men hvilket zelda spil har ikke det?

Jeg kan bare ikke se det.
happyEDhappyEDSkrevet 22/01-07 00:30 
Den diskution har hvis kørt et par gange nu her inde.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WehnerWehnerSkrevet 22/01-07 08:41 
Jeg mener bestemt ikke, at der er nogen "anerkendt" opfattelse, om at WW kom med andet nyt end sin visuelle stil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/01-07 14:24 
Sqafemr>
- Man cruiser rundt i sin lille båd og fisker efter ting og sager. Men det er næppe det der er så nyskabende.

Du skal tænke på, at ALLE de andre Zelda spil (altså til Nintendos stationære konsoller) har foregået i en version af Hyrule med Hyrule Field.
Dét alene er en kæmpe forandring og forskel i WW.

Det har også betydning for selve "legenden". Hvor de tidligere spil kunne foregå på samme tid, og det kunne teoretisk set godt være den samme Link. Eller evt. i paralleluniverser.

WW introducerer for alvor en tidslinie, og viser at "Link" bliver genfødt i nye kroppe.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
QQSkrevet 22/01-07 16:50, rettet 22/01-07 16:50 
SeventhSun>
Du skal tænke på, at ALLE de andre Zelda spil (altså til Nintendos stationære konsoller) har foregået i en version af Hyrule med Hyrule Field.

Majoras Mask foregår i Termina. Men derfor stadig med en hvis lighed til Hyrule.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SqafemrSqafemrSkrevet 22/01-07 18:15 
SeventhSun>
Sqafemr>
- Man cruiser rundt i sin lille båd og fisker efter ting og sager. Men det er næppe det der er så nyskabende.

Du skal tænke på, at ALLE de andre Zelda spil (altså til Nintendos stationære konsoller) har foregået i en version af Hyrule med Hyrule Field.
Dét alene er en kæmpe forandring og forskel i WW.

Det har også betydning for selve "legenden". Hvor de tidligere spil kunne foregå på samme tid, og det kunne teoretisk set godt være den samme Link. Eller evt. i paralleluniverser.

WW introducerer for alvor en tidslinie, og viser at "Link" bliver genfødt i nye kroppe.
Så vidt jeg lige husker foregår WW også i Hyrule, det er bare blevet voldsomt meget oversvømmet.

Ellers kan jeg kun give dig ret.
Men jeg syntes bare ikke det gør WW særligt nyskabende, i forhold til andre zelda titler.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/01-07 18:55 
Det er jo tildels en smagssag, og du har tilsyneladende allerede bestemt dig :-)

WW er måske også mest nyskabende i lyset af TP, der virkelig vendte tilbage til en velkendt formel.

Man kan også argumentere for, at ingen af spillene i serien er specielt nyskabende, bortset fra det første.
Derefter er der blevet eksperimenteret mere eller mindre i hver titel, og de har alle bragt noget nyt til skabelonen.

Og måske var du ikke så vild med WW's tilføjelser, men du kan umuligt kalde det mindre nyskabende end de andre.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig