X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo AES og MVS


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 13/01-07 22:18, rettet 14/01-07 01:17 
Jeg har et spørgsmål vedr. mulighederne for at køre MVS spil på en AES. Here goes:

Jeg kan se at man på neostore.com kan købe en MVS converter som passer i AES'en og gør det muligt at spille MVS spil. Er der nogen herinde der har erfaringer med denne converter? Jeg har læst en del på neo-geo.com forums, og der er blandede meldinger. Converteren er ikke helt billig, så det ville være... Se hele indlægget
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
336 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 19/04-11 13:44, rettet 19/04-11 13:44 
Ja, så hellere investere pengene i at lave den selv :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/04-11 16:20 
jaes>
Ved ikke om vi taler om det samme/taler forbi hinanden, men med sammenlignings-problemet mener jeg, at en AES og en "konsol-MVS" er to ret forskellige maskiner.

Min AES er da også en MVS. Problem løst :D

..og ja Sumez der er lidt scaling problemer i Samurai Spirits IV og Last Blade men ellers kører alle spil uden problemer. Alle de spil som skulle have scaling problemer og her snakker vi "3" kan alle købes relativt billigt til AES.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 19/04-11 19:56, rettet 19/04-11 20:01 
Konsolkongen>
Hvis det skal være træ så synes jeg det er mega flot.

Kunne personligt rigtig godt tænke mig, at der kom mere elektronisk isenkræm, der både havde dele i sølvfarvet metal og træ - lidt ligesom hi-fi i 70'erne. Store klodser med mandeknapper og blingding-metre, og ikke alt det fimsede minimalisme fra iPod-generationen ;)

Sådan her skal konsollerne i næste generation se ud:
Neo Geo AES og MVS

Neo Geo AES og MVS

(faktisk kan minimalisme godt være pænt, det bliver bare kvalmt når det er alle vegne IMO, og det er svært at undgå. Og de ting der prøver at ligne retro har som regel ikke held med det, det er også sjovere når det er orginalt).

neros>
Min AES er da også en MVS. Problem løst :D

Som sagt er jeg ikke ekspert, men det virker til, at der er nogle rare fordele ved en "MVS-konsol", der kan gøre den mere attraktiv end en AES med converter for nogle folk :)
nerosnerosSkrevet 19/04-11 20:03, rettet 19/04-11 20:06 
Meget enig omkring hi-fi i 70'erne og 80'erne for den sags skyld. Jeg er iøjeblikket på jagt efter en old school boombox lidt li' som den her:
http://www.youtube.com/watch?v=eNoKR_6OT0Q&feature=channel_video_title

Det kan godt være folk er helt vilde over bios til AES men jeg bruger kun en kredit og min far (ikke min mor som Alf81) ;-) Hvis jeg skulle anskaffe mig bios ville det være for jukebox muligheden.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-11 20:16 
Du bruger kun een credit og din far? WTF? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 19/04-11 20:20 
Min far har hjulpet mig igennem alle spil :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-11 20:23, rettet 19/04-11 20:32 
Nice >_<

"Far så er der boss!!"
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/04-11 20:37 
neros>
Alle de spil som skulle have scaling problemer og her snakker vi "3" kan alle købes relativt billigt til AES.

Rent apropros har jeg jo lige fået Samurai Shodown V Special ind ad døren - bare sig til hvis du vil teste om det også har scalingproblemer :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/04-11 20:56 
Ad Sumez!

Så godt dit foto. Jeg er ikke grøn af misundelse....jo lidt ;-) Du må der gerne lufte hvilken sælger på ebay du købte det fra hehe..
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 19/04-11 20:56 
Konsolkongen>
"Far så er der boss!!"

Osse i den grad !
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 19/04-11 21:21 
Sumez>
Rent apropros har jeg jo lige fået Samurai Shodown V Special ind ad døren - bare sig til hvis du vil teste om det også har scalingproblemer :)

Damn, det lyder nice! Hvordan er spillet og hvor meget måtte du slippe for det?
Jeg har lige fået fat på AoF3, som er overraskende fedt, fed 2D fighter med lækker grafik og især animationer (jeg havde forventet det var godt, men det er bedre end godt).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 19/04-11 21:34, rettet 19/04-11 21:40 
Har svært ved at udtale mig ordenligt om Samurai Shodown V Special før jeg prøver noglet player vs. player, men jeg synes umiddelbart det virker som 4'eren, med flere figurer, flottere grafik og bedre musik (meget bedre kvalitet end jeg har hørt i nogen andre Neo Geo-spil) - men der er jo nok en masse små forskelle jeg slet ikke har bemærket endnu. Virker for mig som det ultimative SS-spil.

neros>
Så godt dit foto. Jeg er ikke grøn af misundelse....jo lidt ;-) Du må der gerne lufte hvilken sælger på ebay du købte det fra hehe..

Ikke eBay. Købte det direkte fra en japansk arcade-forhandler. De har fået et Samurai Shodown V (ikke-special) til en åndssvagt billig pris nu, men så vidt jeg ved er du også kun ude efter Special? :)
edit: De har også flere Progear boards tilbage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/04-11 22:06, rettet 19/04-11 22:12 
silverstar>
Jeg har lige fået fat på AoF3, som er overraskende fedt, fed 2D fighter med lækker grafik og især animationer (jeg havde forventet det var godt, men det er bedre end godt).

AoF2 er et langt bedre og flottere spil IMO. Det er også det sværeste ;-)

SSVS har fatalities. SSVS er kun det jeg er interesseret i da det skulle være uden censur. Man kan tjekke op på tråden her om hvad forskelle er:
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=32793#502884

Den tråd hjalp mig meget.

Hvordan spiller spillet Sumez er det lige så svært som SSII og SSIII ?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/04-11 22:19 
Det er i hvert fald ikke ligeså nemt som 4'eren! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 19/04-11 23:01, rettet 19/04-11 23:14 
neros>

AoF2 er et langt bedre og flottere spil IMO. Det er også det sværeste ;-)


Vi er enige om at AoF2 er sværere, men ikke om mere end det :)
Skægt nok så synes jeg netop at AoF2 var en nedtur efter AoF. AoF3 er tilbage i endnu bedre form end etteren, animationer/grafik og gameplay er kvalitetsmæssigt på linie med RBFFS (som er et stort hit i min bog).

Edit:
Seriøst, du kan ikke mene at AoF2 er grafisk overlegen i forhold til 3'eren, det er stive bevægelser i forhold til flydende, lækre animationer og baggrunde der er smukke, med flere scrollende lag og fede effekter, prøv lige at tjek her:

AoF2:
http://www.youtube.com/watch?v=QBPmfdl2iDw

AoF3:
http://www.youtube.com/watch?v=CYHK6nMj-nU
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 19/04-11 23:16 
Jeg vil nok mene at grafikken i AoF3 er lidt af en "acquired taste", men det er i hvert fald nogen af de blødeste animationer jeg har set på Neo-Geo! (tror kun Garou kommer op ved siden af).

Personligt har jeg aldrig helt forstået serien, kan slet ikke finde ud af nogen af spillene. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/04-11 07:13, rettet 20/04-11 07:19 
silverstar>
Vi er enige om at AoF2 er sværere, men ikke om mere end det :)
Skægt nok så synes jeg netop at AoF2 var en nedtur efter AoF. AoF3 er tilbage i endnu bedre form end etteren, animationer/grafik og gameplay er kvalitetsmæssigt på linie med RBFFS (som er et stort hit i min bog).

Jeg mener faktisk at Aof2 er overlegen i forhold til AoF3 i grafik og gameplay. 3'eren føles alt for poleret i dets grafik og har ikke samme rå charme som de tidligere spil. Det er helt off hvad det angår! AoF3 ser ok ud og har flotte animationer men det føles meget rushed i forhold til AoF2. Hvad sker der også lige for figur udvalget og den sidste boss? Det er da super kedeligt. AoF3 skuffer på de kanter og har slet ikke hvad AoF serien er kendt for. For mig har det ikke ret meget med AoF at gøre hvis jeg skal være rigtig barsk ;-)

AoF (det første) er også en ok søndags fighter men kontrollen er en smule laggy og ikke helt så sprød og spot on som i AoF2. AoF2 er for mig det ultimative og mest hardcore af de tre spil. Elsker det virkeligt meget. Det tvinger en i knæ på alle kanter og man skal virkelig tage sig sammen. Musikken i det første er til gengæld super fed, og det gælder også for AoF2. AoF3's musik er godt nok heller ikke det samme gode hardcore stuff som i de to første spil. NU lyder det som om jeg hader AoF3 men jeg synes da det er et rigtigt flot spil, men vil man prøve krafter med AoF skal man altså gå efter 2'eren IMO.
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 20/04-11 13:28, rettet 20/04-11 15:46 
Hvilket spil man foretrækker gameplay-mæssigt vil til dels være farvet af ens egne personlige preferencer.
Jeg er mere overrasket over, at du mener AoF2 er grafisk overlegent ift AoF3, jeg synes egentlig de to video'er ovenfor viser klart det modsatte.
Well, hovedsagen er jo at begge er gode spil, og at der er plads til at vi alle har vores favoritter. I min bog er AoF3 klart toppen af AoF-serien, men det forhindrer jo ikke at AoF2 er toppen hos dig.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 20/04-11 20:37, rettet 20/04-11 21:53 
silverstar>
I min bog er AoF3 klart toppen af AoF-serien, men det forhindrer jo ikke at AoF2 er toppen hos dig.

Nej overhovedet ikke hver mand sin smag, men jeg er nu heller ikke den eneste med den skøre holdning angående den serie spil ;-) Og jeg synes skam at AoF3 er et flot spil. Jeg må også hellere anskaffe mig det snart til MVS.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 29/04-11 00:25 
silverstar>
Well, hovedsagen er jo at begge er gode spil, og at der er plads til at vi alle har vores favoritter.

Sjovt nok her efter min lille ferie er jeg blevet ret hooked på at få fat på AoF3 til MVS. Kunne ikke få det ud af hovedet da jeg lå ved poolen og dagdrømmede :D
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/05-11 17:53 
Want!

http://www.eurogamer.net/articles/2011-05-29-wooden-snk-neo-geo-cmvs-review
ElgenElgenSkrevet 29/05-11 18:06 
Er det ikke bare en tur på eBay og derefter en tur i Silvan efter et læs MDF-plader...3 dage efter har du een magen til; ja, eller næsten da };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 29/05-11 18:12, rettet 29/05-11 18:19 
"Several walnut trees were harmed during the making of this console".

Heh :-)

Men har man brug for den nu da man ejer en AES med converter? I think not...Men hvis man nu havde overflod af penge så ville jeg nok købe den alligevel.

F.eks hvis det viser sig at alt gaming går ned af bakke i næste generation så kunne man jo lige så godt købe sådan en her i stedet ;D

MVS er faktisk ved at være temmelig dyrt efterhånden, og faktisk er visse AES udgaver billigere end MVS ?
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 29/05-11 22:31 
Men har man brug for den nu da man ejer en AES med converter?

Ti nu stille med den converter! Du gør ikke min hverdag lettere.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 29/05-11 22:44 
Undskyld..
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-11 22:52, rettet 29/05-11 22:52 
LOL :D Men Neros har ret. AES plus converter er nok det bedste valg på trods af grafikfejl i enkelte spil. MVS'en kører en underlig refreshrate på ca 59.1Hz så det er langt fra sikkert at du får et billede fra den på et moderne TV.
AES ligger svjh. på de standard 59.94Hz. Den må altså køre spillene en lille bitte smule hurtigere, men burde altså virke på langt de fleste TV uden problemer :)

MVS har været en pain in the ass at få billede fra på mit setup, men nu virker det endelig, så den holder jeg mig til :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 29/05-11 22:56 
Konsolkongen>
MVS har været en pain in the ass at få billede fra på mit setup, men nu virker det endelig, så den holder jeg mig til :)

Sejt! Dvs din MVS hjemmekonsol virker nu? Og så er du ovenikøbet igang med at lave en Supergun din heldige rad :D
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-11 23:30, rettet 29/05-11 23:30 
Ja den virker tilsyneladende helt fint med scanlines nu :) Framerate konverteringen fra ~59 til ~60Hz gør dog at billedet hakker en lille smule en gang imellem, men det kan ikke undgås... :)

Men jeg har stadig ikke fået spillet på den siden jeg købte den af Killer Bean for længe siden >_< Nu venter jeg til jeg har Supergunnen oppe og køre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 29/05-11 23:50 
Hvis det nu bliver sådan, at du ikke gider at spille på din Supergun også, så sender du den bare med posten til mig.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-11 23:56 
Når du sender mig El Viento og Blastwind. Jeg har snart ventet længe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/05-11 07:54 
Ahaha :D
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 30/05-11 17:41 
Er denne Supergun noget vi får at se til næste træf?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/05-11 23:51 
Jo hvis jeg kører selv. Ellers bliver det nok lidt meget at slæbe med i toget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 31/05-11 08:04 
Hvor stor er den da?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/05-11 08:18, rettet 31/05-11 08:21 
Ca 42x30x9cm
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 24/06-11 09:25 
Hvis man køber et konsol der oprindeligt har været brugt til udlejning, kan man så ikke være nogenlunde sikker på at maskinen har et lavt serienr.?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-11 12:06 
Nej det tror jeg ikke. Neo Geo'en kørte jo i ekstremt lang tid.

Ellers er det dårlige RGB signal noget der kan klares med et meget simpelt mod:
http://wolfsoft.de/wordpress/?p=247
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 24/06-11 13:18 
Takker.

Hvordan er det generelt med reparationer af ældre konsoller iøvrigt? Kan det umiddelbart lade sig gøre at finde, og udbedre, fejl på på en f.eks. AES?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-11 15:22 
HVIS de går i stykker er det nok bare nogle elektrolytter der skal udskiftes, eller en cartridgeport der skal strammes op eller renses. Jeg tror fandeme der skal meget til :)

Sådan er det i hvert fald med MegaDriven. Kæft min har været udsat for meget sindsygt med en loddekolbe og den er fuldstændig ligeglad. I værste fald har den bare ikke gidet starte op når man tænder den. Det kan altid laves om igen så den virker :)

Det er straks værre med de nye konsoller, der lider af harddiske og optiske drev.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 24/06-11 16:29 
Konsolkongen>
HVIS de går i stykker er det nok bare nogle elektrolytter der skal udskiftes, eller en cartridgeport der skal strammes op eller renses. Jeg tror fandeme der skal meget til :)

Det tror jeg også (uden at vide det). Det er vel i princippet "bare" en SNES, MD osv.
Skulle jeg få fingre i en maskine der ikke virker, kunne du så overtales til at kigge på den? Det bliver naturligvis ikke ulønnet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/06-11 16:36 
Ja, hvad er egentlig en fornuftig pris for en Neo Geo hvis det skulle være sådan at man shopper efter én på Ebay?
JuggernautJuggernautSkrevet 24/06-11 16:47 
Omkring $250 boxed og med et par spil til.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-11 17:22 
Juggernaut>
Det tror jeg også (uden at vide det). Det er vel i princippet "bare" en SNES, MD osv.
Skulle jeg få fingre i en maskine der ikke virker, kunne du så overtales til at kigge på den? Det bliver naturligvis ikke ulønnet.

Jo selvfølgelig. Så kan du ligeså godt få købt en unibios og få den smidt i samtidig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 24/06-11 17:27 
Tjek ;) Jeg har pt. øje på 2 auktioner lige nu, og de slutter begge en gang i morgen. Hvis de ikke ryger helt vildt op, kunne jeg godt finde på at købe en af dem. Det fremgår bare ikke hvorvidt de virker eller ej.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-11 17:32 
Hvis de er i god kosmetisk stand tror jeg ikke du har noget at frygte :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 24/06-11 17:51 
Også min pointe ;)

Den, som jeg hælder mest til, er i hvid kasse. Efter hvad jeg har læst mig til på nettet, er det en tidligere udlejningsmaskine. Bedst af alt, den ser fuldstændig urørt ud, men nu er jeg jo desværre ikke den eneste der byder på den...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 29/06-11 23:48 
Hvad menes der hvis der ud fra et MVS cart står: "eprom BL cart" ?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 29/06-11 23:58 
Bootleg
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/06-11 00:18, rettet 30/06-11 00:18 
Sikker? Satans :-( Øv....
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/06-11 08:12, rettet 30/06-11 08:14 
Yeah, "BL" er eBay-sælgeres måde at skrive bootleg på en diskret måde som køberen "forhåbentlig" overser (er blevet snydt af den før).
Normalt findes al spildataen på en MVS-kassette på normale ROM'er, der ikke kan omprogrammeres - at kassetten (eller arcade pcb'et) indeholder en masse EPROM'er er oftest et rimelig sikkert tegn på en bootleg.

Det burde, efter min mening, slet ikke være tilladt at sælge bootlegs på eBay, så man kan holde sælger ansvarlig uanset hvad han skriver for at redde sin røv. "Conversion" er et andet godt ord at holde øje med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
336 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig