X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Flere vurderinger


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/11-06 14:28, rettet 18/11-06 14:29 
Jeg vil såmænd bare opfordre alle herinde til at bruge Vurder-systemet lidt mere. Det fungerer i og for sig udmærket, og jeg bruger det tit, når jeg lige falder over et godt spil-tilbud i Fona: Kender jeg ikke spillet, så hoppr jeg ind på PR med min mobil og læser vurderingerne. Hurtigt og nemt!
Jeg kan huske, jeg engang heppede på en WAP-kompatibel Vurder-sektion, men det er jo så oveflødi... Se hele indlægget
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
191 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 15/12-08 08:35 
Killer Bean 2>
Feks. kan jeg overhovedet ikke se logikken i, at Super Mario World og Sonic The Hedgehog 2 ligger 300 pladser fra hinanden, når det næsten burde være en naturlov, at de to skulle ligge klods op af hinanden og slås om, at ligge øverst...?!

Jeg vil mene at SMW er dybere, med flere åbenlyse kvaliteter, hvor Sonic 2 er et mere simpelt, strømlignet spil.

Personligt mener jeg at SMW er væsentlig bedre end Sonic 2, men dog kun fordi SMW virkelig er et utroligt perfekt eksempel på et klassisk platformspil. Jeg synes kun det er fair at titler som Chrono Trigger, FF7, SotN, Super Metroid, MGS, Twilight Princess og Banjo-Kazooie får lov til at ligge højere end Sonic 2. At flere af dem nok også burde ligge højere end SMW kan måske komme på tale, men der er SMW nok alligevel et spil der tiltaler flere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/12-08 09:50 
Echelon VI>
Jeg må indrømme at jeg simpelthen ikke fatter det med spredningen (minder mine udtalelser for meget om RJK's?), udover at jeg er lidt bred i det, rent fysisk :)

Mener du det jeg skrev om spredning? Spredning=statistik-term for hvor store udsving, der er i en række tal. F.eks. ville en spredning på 0 betyde at alle kom frem til samme karakter (f.eks. 7), mens en spredning på 2 ville give et udsving på 1 i hver retning (karakter 6 eller 7 eller 8).

Med en spredning på helt op til 4 vil en karakter kunne svinge hele TO på hver side, og der er jo en MEGET usikker karakter. Hvis spillet objektivt er til 7, vil det kunne gå helt fra 5 til 9, alt efter hvem der anmelder. Udsvinget må jo så være et udtryk for subjektivitet og/eller hvor stor vægt man har lagt på de forskellige objektive værdier.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-08 15:04 
Sumez>
Jeg synes kun det er fair at titler som Chrono Trigger, FF7, SotN, Super Metroid, MGS, Twilight Princess og Banjo-Kazooie får lov til at ligge højere end Sonic 2.

Det var ellers noget af en sammenligning du laver der :O Mange af spillene er slet ikke i samme genre. Men jeg synes da også SMW er bedre end Fifa 02 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/12-08 15:07 
@Hya: Ahhh så kan jeg bedre forstå det: Det handler jo om matematik, hvilket jeg for længst har lagt bag mig - men er vel humanist med manér :) Men din forklaring gjorde det meget forståeligt. tak!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 15/12-08 15:53 
Konsolkongen>
Det var ellers noget af en sammenligning du laver der :O Mange af spillene er slet ikke i samme genre.

Nej, men i og med at de er blandt de 300 spil, der ligger mellem Sonic 2 og SMW, er de jo relevante ifbm. Killer Beans udtalelse. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-08 16:29 
Tjo... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/12-08 17:25 
Sumez>
Jeg vil mene at SMW er dybere, med flere åbenlyse kvaliteter, hvor Sonic 2 er et mere simpelt, strømlignet spil.

Men så betragter du jo også kun de to spil subjektivt. Simplicitet og strømlignethed er i hvert fald ikke negative ord i min bog. Du vælger bare at betone dem negativt, da de ikke falder i din personlige smag.

Men hvad kan man forvente af en mand, der gi'r Shinobi III 5/10 ;)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 15/12-08 17:29 
Jeg har på intet tidspunkt sagt det er negativt, blot at der er flere åbenlyse kvaliteter i SMW, hvilket gør det nemmere for flere mennesker at give det en høj karakter.

Shinobi III er et udmærket spil, men efter min mening kraftigt overvurderet, men det er en helt anden historie :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-08 17:41, rettet 15/12-08 17:53 
Men når hverken gameplay, grafik eller musik er nogen af de kvaliteter, hvad er der så tilbage i SMW? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 16/12-08 23:48 
Nu har jeg selv en forkærlighed til både Sega og deres pindsvin. Alligevel vil jeg altså have svært ved at vurdere Sonic 2 højere end SMW. Som Sumez også siger, så har SMW virkelig så mange flere åbenlyse kvaliteter. Bare dybden, holdbarheden og friheden er jo af en helt anden verden. Hvis nu Killer Bean og konsolkongen fjernede fanboybrillerne, så burde det da også stå klart... SMW har rent objektivt mange flere kvaliteter, der henvender sig til en meget bredere gruppe af gamere. Jeg kan slet ikke forstå at det overhoved kan diskuteres! :)
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 17/12-08 00:06 
Og verden blev en smule farlig :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-08 00:06 
Det er nok det mest åndsvage jeg længe har læst herinde...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 17/12-08 00:16, rettet 17/12-08 12:43 
Ej, nu holder I dælme... Hvordan fanden nogen kan mene, at Sonic ikke er i besiddelse af ligeså mange kvaliteter som SMW, er mig en så uftattelig stor gåde. Jeg tør gå så langt, at man har fattet så ganske hat af hvad Sonic spillene går ud på, hvis man kommer med den slags udtalelser. Åbenlyse kvaliteter min bare f... røv. Måske er det pga Sonic kræver skills og SM nærmest ingen? Det er næsten den eneste grund til, at jeg kunne forestille mig, at SM appellerer til flere, end Sonic gør.
Ting om dét og pis.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/12-08 01:00 
Alf81>
Måske er det pga Sonic kræver skills og SM nærmest ingen?

Nej, DET er det mest latterlige jeg længe har læst :-)
Alf81Alf81Skrevet 17/12-08 01:02 
Perfect runs kan du da nok ikke kende ret meget til? :)
Ting om dét og pis.
NaidNaidSkrevet 17/12-08 01:15 
Konsolkongen>
Det er nok det mest åndsvage jeg længe har læst herinde...

Nu synes jeg faktisk at det du skriver der, er det mest åndsvage JEG længe har læst.

ALF81>
Åbenlyse kvaliteter min bare f... røv. Måske er det pga Sonic kræver skills og SM nærmest ingen?

Det er da det mest rådne argument du overhoved kunne komme med.
Alf81Alf81Skrevet 17/12-08 01:16 
Hvor er dine for det modsatte?
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-08 01:18 
Du skriver at det er en selvfølge at SMW er bedre end Sonic 2 og at KB og jeg er for forblændet af Sega til at kunne se det. Det bliver da ikke meget mere åndsvagt eller dårligere argumenteret end det...
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 17/12-08 01:45, rettet 17/12-08 01:45 
Alf81>
Hvor er dine for det modsatte?

Hvis du nu rent faktisk læste det indlæg der hidsede dig op...

Konsolkongen>
Du skriver at det er en selvfølge at SMW er bedre end Sonic 2 og at KB og jeg er for forblændet af Sega til at kunne se det. Det bliver da ikke meget mere åndsvagt eller dårligere argumenteret end det...

Jamen kunne du så ikke passende fortælle mig hvilke hvilke kvaliteter du mener gør sig gældende for Sonic 2, hos den brede del af gamerne?. Jeg går selvfølgelig ud fra at de ting du skrev længere op, stadig gør sig gældende. For mig at se virker det som en ret subjektiv vurdering, som passer meget godt på en fanboy:

Konsolkongen:
Men når hverken gameplay, grafik eller musik er nogen af de kvaliteter, hvad er der så tilbage i SMW? :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-08 01:51 
De gælder naturligvis stadigvæk, det samme gør den sætning. Kvaliteter i Sonic 2 indebærer f.eks. gameplay, grafik og musik.

Du har endnu ikke argumenteret for SMW andet end at KB og jeg tager fejl, og den ved vi begge ikke holder i retten. Jeg har flere gange sagt at jeg synes SMW er noget hø og så er det ret træls at få at vide at man kun er af den holdning fordi man har Sega-brillerne på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 17/12-08 01:51 
Kobra>
Bare dybden, holdbarheden og friheden er jo af en helt anden verden.

Mener du det her? For mig vil præcist det samme passe på Sonic 2.
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/12-08 02:06 
Round 12, FIGHT!
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/12-08 02:07 
Jazz Jackrabbit er bedre end Sonic 2 og SMW ;P

Ej jeg blander mig uden om :D
NaidNaidSkrevet 17/12-08 02:29 
Konsolkongen>
De gælder naturligvis stadigvæk, det samme gør den sætning. Kvaliteter i Sonic 2 indebærer f.eks. gameplay, grafik og musik.

Du har endnu ikke argumenteret for SMW andet end at KB og jeg tager fejl, og den ved vi begge ikke holder i retten. Jeg har flere gange sagt at jeg synes SMW er noget hø og så er det ret træls at få at vide at man kun er af den holdning fordi man har Sega-brillerne på.

Jeg kan jo bare konstatere at du igen vurderer spillet subjektivt. Grafikken er det eneste vi kan spejle de to spil i. Hvis det så er dét objektiv du vil vurdere et spil på, jamen så lad det være sådan.
Jeg kan ikke se hvad jeg skal argumentere for m.h.t Sega-brillerne. At du kalder SMW for noget hø, er da fint med mig. Det siger bare intet om de åbenlyse kvaliteter flertallet af gamerne finder i det.

Alf81>
Mener du det her? For mig vil præcist det samme passe på Sonic 2.

Ja, ellers ville jeg da ikke skrive det. Hvis Sonic 2 har samme kvaliteter i din verden, så kan jeg jo ikke rigtig overbevise dig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-08 02:39, rettet 17/12-08 02:40 
Det er fint at du bedre kan lide SMW men hold for fanden op med at køre på SEGA-fanboy delen fordi vi ikke deler samme holdning som dig.

Grafikken er det eneste vi kan spejle de to spil i. Hvis det så er dét objektiv du vil vurdere et spil på, jamen så lad det være sådan.

Jeg mener at gameplayet er helt ude at skide i det jeg har spillet indtil videre af SMW, det samme mener jeg om grafikken og musikken. Det har jeg skevet flere gange nu og hvis du stadig mener jeg kun vurderer ud fra grafikken er du godt nok for sørgelig at høre på.

Du prøvede at få os til at indrømme at vi var forblændet af SEGA logoet desværre slog det fejl for dig :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 17/12-08 02:56, rettet 17/12-08 02:56 
Du er simpelthen dum at høre du, du er. Det er så tydeligt at læse at du ikke kan se ud over din egen næsetiv, og se 100% objektivt på de to spil. Når det hele så ramler ned om ørerne på din, og du ikke har noget at holde fast i, ja så begynder du at hyle op og forsøger derefter at smide lortet over på mig - i et desperat forsøg på at redde din ære. Dit indlæg er en falliterklæring. Indrøm det og kom videre i dit liv...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-08 03:00 
Hvem siger at SMW er et objektivt bedre spil? Kun du, og du har ikke kunne argumentere ordentligt for det endnu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 17/12-08 03:21, rettet 17/12-08 03:24 
Stop nu, ikke. Du er ude hvor du ikke kan bunde. Hvad med om du argumentede for dig egen sag, inden du (igen) forsøger at smide lortet over på mig. Lad os nu hellere stoppe mens legen er god. Jeg synes ærlig talt at du er ved at gøre det lidt pinligt for dig selv.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-08 03:25 
Jeg synes ikke jeg laver andet end at argumentere for min egen sag. Læser vi samme tråd?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 17/12-08 03:26 
Jeg er ikke sikker på at jeg læser samme tråd som Kobra...?
Ting om dét og pis.
NaidNaidSkrevet 17/12-08 03:39 
Konsolkongen>
Jeg synes ikke jeg laver andet end at argumentere for min egen sag. Læser vi samme tråd?

De eneste argumentationer du er kommet med har været subjektive, og ubrugelige. Er du ikke lige sød at skrive dine objektive argumenter igen?. Jeg er stadig ung, men det kan da godt være at jeg ikke ser ret godt længere...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-08 03:50 
Hvordan har dine argumenter været bedre? Som Charter ganske rigtigt skriver så kunne man vænne dem om og bruge dem til Sonic 2 også.
Det jeg gerne vil diskutere er at du mener jeg bør foretrække SMW frem for Sonic 2, det var da et underligt angreb til at begynde med.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 17/12-08 03:57 
Nu snakker du jo uden om. Jeg efterlyste de objektive argumenter som du tilsyneladende har skrevet et sted i denne tråd?. Eller i det mindste bare indrømme at du ikke er kommet med nogen.
Alf81Alf81Skrevet 17/12-08 04:01, rettet 17/12-08 04:02 
Hvis jeg skal være ærlig, så er jeg jævn sikker på, at det bliver svært at overbevise nogen, om at det ene spil er det andet overlegent. Men satme om jeg kommer op af stolen, når nogen på nedladende facon, tillader sig at skrive, at man simpelthen ikke kan være i tvivl om hvilket spil der er bedst.

Jeg har nok ikke kommet med objektive argumenter, men det har Kobra dææælme godtnok heller ikke for det modsatte.

Til stadighed vil jeg mene, at Sonic kræver skills og det gør Mario i svagere grad.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-08 04:04, rettet 17/12-08 04:08 
Alf81>
Til stadighed vil jeg mene, at Sonic kræver skills og det gør Mario i svagere grad.

Samt et bedre gameplay, musik og grafik. Jeg har aldrig skrevet at jeg har delt ud af de objektive argumenter om Sonic 2 men det har du (Kobra) så godt nok heller ikke om SMW. Siden du ligger ud med dine påstande om at selv SEGA fanboys bør vælge SMW over Sonic 2 kan du jo passende ligge ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkenDarkenSkrevet 17/12-08 04:24, rettet 17/12-08 04:34 
Man kan aldrig være 100% objektiv. Bedømmer man en genre man ikke er så vild med, påvirker det helt klart den score spillet får i sidste ende.. dette gælder alle herinde såvel som anmeldelser man ser andre steder. Jeg ser ikke noget galt i det, bare folk kan være ærlige om det. Jeg ville tror at en karakter herinde kan svinge mellem en middel karakter til top karakter, alt efter om den given spiller kan lide en genre eller ej.

Nogle Mods herinde oplever jeg selv som have en kærlighed til visse genre og mindre interesse i andre, jeg bemærker det i de diskutioner der opstår og i de spørgsmål der kan blive stillet ang. folks vurderinger af spil. Så længe at de er objektive nok overfor andre folks synspunkter så synes jeg at det fungere som det skal (og jeg har ikke oplevet andet, når jeg er blevet spurgt om en given karakter). Hvis en vurdering bliver slettet pga tydelig karakter fejl (ifølge skalaen som PR bruger) og/eller der ikke er en ordenlig argumentation for en vurdering, så kan jeg ikke se noget problem i at den bliver slettet.. der er jo ikke nogen regler for at folk ikke må forsøge igen med en bedre formulering/korrekt karaktergivning. Så længe man overholder skalaen og kan argumentere ordenligt for sin vurdering, så bør man kunne give den karakter man føler er korrekt.


Der er selvfølgelig også andre ting som spiller ind. Som Rune skriver, så har vurderinger som følger kort efter `release` en tendens til at komme lidt højere op end ellers (kunne også godt få lavere karakter hvis spillet måske ikke lever op til hype?). Det kan også være at en bruger ikke har en bred/stor spil erfaring som mange andre herinde og derfor bedømmer et spil udfra hvad nogen måske ville sige er et for tyndt grundlag (læs: en karakter/vurdering som folk finder uforståeligt). Og så er der den evige tilbagevendende vurdering vs. tid. Skal man retter en tidligere vurdering, bør man i mine øjne spille spillet igen, hvilket ikke altid er muligt. Har feks ikke lige tænkt mig at spille Azurik forløbigt, så jeg ved ikke lige om karakteren stadig er passende. (Jeg nævner lige det spil, fordi jeg er den eneste der har vurderet det og jeg blev den gang kontaktet af en moderator for at høre min begrundelse for karakter givningen).

Alt i alt et underholdende (off-)topic
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaidNaidSkrevet 17/12-08 04:44 
Tillader mig lige at poste det indlæg der åbenbart hidsede jer op:

Kobra>
Nu har jeg selv en forkærlighed til både Sega og deres pindsvin. Alligevel vil jeg altså have svært ved at vurdere Sonic 2 højere end SMW. Som Sumez også siger, så har SMW virkelig så mange flere åbenlyse kvaliteter. Bare dybden, holdbarheden og friheden er jo af en helt anden verden. Hvis nu Killer Bean og konsolkongen fjernede fanboybrillerne, så burde det da også stå klart... SMW har rent objektivt mange flere kvaliteter, der henvender sig til en meget bredere gruppe af gamere. Jeg kan slet ikke forstå at det overhoved kan diskuteres! :)

For lige at skære den ud i pap, så skriver jeg at SMW rent objektivt har flere kvaliteter hos den BREDE gruppe af gamere.

Alf81>
Jeg har nok ikke kommet med objektive argumenter, men det har Kobra dææælme godt nok heller ikke for det modsatte.

Til stadighed vil jeg mene, at Sonic kræver skills og det gør Mario i svagere grad.

Jeg kunne da godt tænke mig en objektiv sammenligning af dybde, holdbarhed og frihed mellem de to spil. Jeg ser ingen videre dybde i sonic. Holdbarheden strækker sig nok næppe til mere end et par gennemførelser, og jeg har svært ved at forestille mig at en gennemførsel vil tage mere end 2 timer?. Frihed er der intet af, da spillet kører i forudbestemt stages, kun krydret med et par bonus stages hvis man er så heldig. At sonic kræver mere skills end mario er igen en subjektiv vurdering, og slet ikke relevant her. Jeg elsker sonic, men som objektiv forstår jeg godt hvorfor hovedparten af gamerne falder for mario.


Konsolkongen>
Samt et bedre gameplay, musik og grafik. Jeg har aldrig skrevet at jeg har delt ud af de objektive argumenter om Sonic 2 men det har du (Kobra) så godt nok heller ikke om SMW. Siden du ligger ud med dine påstande om at selv SEGA fanboys bør vælge SMW over Sonic 2 kan du jo passende ligge ud.

At du mener gameplay og soundtrack er bedre, er jo en subjektiv vurdering. Det har intet at gøre med den hvad flertallet mener. Jeg skriver intet om at Sonic 2 er dårligt, og at SMW er et bedre valg for selv fanboys. Hvor stå det?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-08 04:50, rettet 17/12-08 05:05 
At du mener gameplay og soundtrack er bedre, er jo en subjektiv vurdering. Det har intet at gøre med den hvad flertallet mener.

Som jeg også skrev overfor. Det du har skrevet om SMW er også dybt subjektivt, så hold nu op med det fis.

Jeg skriver intet om... ....at SMW er et bedre valg for selv fanboys. Hvor stå det?

I hele dit første indlæg såmænd. Ufatteligt at det kan være så svært at forstå hvad du selv har skrevet...

EDIT: Diskutionen slutter herfra for i nat. Havde håbet at den var nået længere men vi er stadig der hvor du benægter alt du har skrevet i dit første indlæg. Ærgeligt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 17/12-08 05:14 
Kobra>
Jeg kunne da godt tænke mig en objektiv sammenligning af dybde, holdbarhed og frihed mellem de to spil. Jeg ser ingen videre dybde i sonic. Holdbarheden strækker sig nok næppe til mere end et par gennemførelser, og jeg har svært ved at forestille mig at en gennemførsel vil tage mere end 2 timer?. Frihed er der intet af, da spillet kører i forudbestemt stages, kun krydret med et par bonus stages hvis man er så heldig. At sonic kræver mere skills end mario er igen en subjektiv vurdering, og slet ikke relevant her. Jeg elsker sonic, men som objektiv forstår jeg godt hvorfor hovedparten af gamerne falder for mario.

Frihed i spil kæder jeg bestemt ikke sammen med noget positivt. Men ved heller ikke hvor friheden er at finde i SMW? Når man har klaret banerne, kan tage dem igen? Overhead map?

Mht. Sonic 2, hvis du kikser en Chaos Emerald (hvilket du får i enden af hver bonusbane, hvis du opfylder kravene), er der ikke andet for, end at genstarte maskinen og starte helt forfra. For mig kræver det skills, inden den slags er helt på plads og kan lave et perfect run.

Sådan opfatter jeg SMW: Man hygger sig igennem spillet, for kun få gange at blive frustreret. Frustreret kan man så også blive over mange af de hemlige ting og sager der er i spillet, som man uden indikering endten finder ved et uheld, eller læser sig til i en guide. Den slags er slesk crap design - for mig.
Ting om dét og pis.
NaidNaidSkrevet 17/12-08 05:23 
Konsolkongen>
Som jeg også skrev overfor. Det du har skrevet om SMW er også dybt subjektivt, så hold nu op med det fis.

Dybde og frihed i SMW er da objektivt. Holdbarheden på de to spil kan selvfølgelig variere bredt, alt efter hvem man er. Jeg har bare svært ved at se den almene gamer få samme tilfredsstillelse ved et "perfect run" i sonic, som Charter gør.


Konsolkongen>
I hele dit første indlæg såmænd. Ufatteligt at det kan være så svært at forstå hvad du selv har skrevet...

Det passer jo ikke. Hvor står det?. Det er dig der ikke åbner øjnene og kigger på de to spils objektive kvaliteter.

Konsolkongen>
EDIT: Diskutionen slutter herfra for i nat. Havde håbet at den var nået længere men vi er stadig der hvor du benægter alt du har skrevet i dit første indlæg. Ærgeligt :(

Jeg tror såmænd at vi var blevet enige hvis du du rent faktisk gad læse hvad der stod i mit første indlæg.
NaidNaidSkrevet 17/12-08 05:36, rettet 17/12-08 05:37 
Alf81>

Frihed i spil kæder jeg bestemt ikke sammen med noget positivt. Men ved heller ikke hvor friheden er at finde i SMW? Når man har klaret banerne, kan tage dem igen? Overhead map?

Mht. Sonic 2, hvis du kikser en Chaos Emerald (hvilket du får i enden af hver bonusbane, hvis du opfylder kravene), er der ikke andet for, end at genstarte maskinen og starte helt forfra. For mig kræver det skills, inden den slags er helt på plads og kan lave et perfect run.

Sådan opfatter jeg SMW: Man hygger sig igennem spillet, for kun få gange at blive frustreret. Frustreret kan man så også blive over mange af de hemlige ting og sager der er i spillet, som man uden indikering endten finder ved et uheld, eller læser sig til i en guide. Den slags er slesk crap design - for mig.

Friheden i SMW et netop overhead mappet. Det tvinger ikke altid én til at gennemføre en bane, fordi at der er en alternativ rute. Eller også er der generelt bare andre baner at prøve krafter med først.

At du fornøjer dig med perfect runs i sonic er da helt fint. Personligt er det ikke noget jeg gad at bruge tid på - Der af en subjektiv kvalitet, som nok kun tjener dig.
SumezSumezSkrevet 17/12-08 08:28, rettet 17/12-08 08:31 
Alf81>
Ej, nu holder I dælme... Hvordan fanden nogen kan mene, at Sonic ikke er i besiddelse af ligeså mange kvaliteter som SMW

Du (og k-kongen) læser min udtalelse om at SMW indeholder mange flere åbenlyse kvaliteter end Sonic 2 som at "SMW er åbentlys bedre end Sonic 2" - Det var ikke det jeg sagde.
Ja, jeg mener selv at SMW er klart bedre end Sonic 2, men det er ikke relevant i denne sammenhæng.

Men prøv at udlægge det således:
Kigger du på SMW, har du et stort og spændende verdenskort med "96" baner (96 måder at klare et mindre antal baner), som man kan få adgang til ad forskellige veje, det hemmelige stjerneområde (haha, videre..), og den endnu mere skjulte special zone, for folk der ikke er tilfredse med bare at gennemføre spillet.
Der er utroligt varierede baner, og især i SMW er der stort set ingen der minder om hinanden, og både grafikken og musikken er fornøjelig, men det er ikke så relevant her, da det samme gælder for Sonic 2.

Derimod er Sonic 2 én stor lineær løbetur mellem grundlæggende meget ens baner, fra punkt a til punkt b. Det er underholdende, men byder ikke på så meget under denne ind-til-benet underholdning. For purister, der vil få ekstra levetid ud af spillet, må man indstille sig på "hardcore"-gameplay, hvor hver bane perfektes, rekorder slås, og selvfølgelig de pinsomme chaos emeralds der kræver at man er to spillere samtidig før Tails ikke fucker det hele.
Dvs. kvaliteter der muligvis ikke er til at kimse af, men alligevel forudsætter at man sætter sig ind i det og fokuserer på enkelte, "simple" kvaliteter, modsat SMW, der bombaderer spilleren med forskelligt, underholdende indhold.

Alene det at man kan gemme spillet i SMW og at det ikke engang er relevant i Sonic 2 synes jeg siger meget om to stort set samtidige spil.

Igen, det er ikke at sige at SMW nødvendigvis er bedre end Sonic 2, men jeg synes det giver en god forklaring hvorfor det er lettere for en større gruppe mennesker at give det en højere gennemsnitlig, objektiv vurdering. Det er simpelthen for svært at -undgå- at blive underholdt af spillet.

Prøv f.eks. at kigge på mere alternative spiloplevelser som Braid eller Ico. Spil der har fået, og fortjener, absolut topkarakter mange steder, men hvor kvaliteterne højst sandsynligt ikke er så indlysende for særlig mange mennesker, og derfor har svært ved at konkurrere med et åbentlyst underholdende spil som SMW.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaidNaidSkrevet 17/12-08 08:54, rettet 17/12-08 08:59 
Det var lige præcis den smøre jeg skulle have kradset ned fra starten af. SMW's objektive kvaliteter hos den brede målgruppe, kan simpelthen ikke beskrives bedre. Kodus for at du rent faktisk har taget dig tid til det!
WehnerWehnerSkrevet 17/12-08 09:13 
Vi har en Mario vs. Sonic-tråd, man med fordel kan bruge til at diskutere dette:

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=25867#352519
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 17/12-08 09:27 
Det er ikke tænkt som en Mario vs. Sonic-diskussion, men snarere end udredning af hvorfor det er forståeligt at nogle spil ligger mange pladser over andre spil, der i manges øjne er mindst ligeså gode.
For mit vedkommende kunne det ligeså godt hedde Zelda vs. Ico.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/12-08 11:08, rettet 17/12-08 11:13 
Som forventet så synes jeg i vægter overhead mappet samt de flere baner i SMW over så meget andet når vi snakker dybde og levetid. Som Charters tagline så ganske rigtigt siger, fyld er ikke lig med dybde.
Banerne er i øvrigt kortere i Mario end de er i Sonic. Og banerne i Sonic er så store at man sagtens kan spille dem flere gange og klare dem på forskellige måder.
Er vi bare så hardcore sammenlignet med jer når vi vægter ting som sværhedsgrad og perfect runs højere end overhead maps? :)

Og for lige at få afklaret nogle ting: Man kommer ikke i bonusbaner i Sonic pga. held. Tails fucker intet op da han konstant er i baggrunden. Alternativt kan man starte spillet op med kun Sonic eller Tails og resultatet i bonusbanerne vil blive det samme. At det måske bliver mere forvirende af at han er med kan vi godt blive enige om, men er man god nok har det intet at sige.

Jeg har endnu ikke formået at gennemføre Sonic 2 med 7 chaos emeralds. Det er en virkelig svær opgave, men det sikrer også spillet meget replay value i mange år fremover. DET er dybde for mig, hvilken rækkefølge man tager SMW banerne i er ikke. Jeg kan se hvordan man kan argumentere for friheden pga. kortet, men jeg vil hellere have den frihed når jeg er inde i banerne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/12-08 11:43, rettet 17/12-08 11:43 
Konsolkongen>
Er vi bare så hardcore sammenlignet med jer når vi vægter ting som sværhedsgrad og perfect runs højere end overhead maps? :)

Well, dårligt ordvalg, men ja, det er i bund og grund det, jeg argumenterer for.
Som understreget 20-30 gange før, forsøger jeg ikke at påvise at SMW nødvendigvis er et bedre spil, men at dets kvaliteter skinner stærkere igennem overfor den brede masse.

Nu er Sonic 2 ikke ligefrem et spil, jeg vil betegne som "hardcore" (eller for den sags skyld spor svært), men sammenlignet med SMW synes jeg forskellen er tydelig.


Konsolkongen>
Jeg kan se hvordan man kan argumentere for friheden pga. kortet, men jeg vil hellere have den frihed når jeg er inde i banerne.

Det er der da også meget af i SMW. - og væsentlig mere variation
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 17/12-08 11:57 
Alf81>
Mht. Sonic 2, hvis du kikser en Chaos Emerald (hvilket du får i enden af hver bonusbane, hvis du opfylder kravene), er der ikke andet for, end at genstarte maskinen og starte helt forfra.

Konsolkongen>
Jeg har endnu ikke formået at gennemføre Sonic 2 med 7 chaos emeralds. Det er en virkelig svær opgave, men det sikrer også spillet meget replay value i mange år fremover. DET er dybde for mig

Så trial and error er lig dybde? Jeg kan ikke lige se hvorfor lige netop dét skulle gøre Sonic dybere end SMW. Jeg synes at jeg har set lige netop T&E blive kritiseret af mange her på PlayRight (men nok ikke jer, siden I har det sådan). Hvorfor finder I det dybt?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 17/12-08 13:10 
Det kræver fordybelse? :)

Mht. Sonic 2, så vil jeg lige gøre opmærksom på, at man kan fravælge Tails i options.

Jeg har slet ikke så svært ved at se, hvorfor SMW appellere til flere end Sonic 2 og jeg er da også villig til at acceptere det. Men for lige at lægge vægt på ting som frihed og fylde gennem ikke indikerede secrets, så hævder jeg stadig at det er rank design.

Iøvrigt, så rørte Sumez' tidligere svar mig næsten ikke. Men det gjorde derimod Kobras svar. At han undrede sig over, at det overhovedet kunne diskuteres. Og han prøvede at sætte en finger på vægten med, at det altså rigtigt nok endda kom fra én med forkærlighed til Sonic. BS.
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 17/12-08 13:36 
Herold>
Jeg synes at jeg har set lige netop T&E blive kritiseret af mange her på PlayRight

Vil gerne tilføje, at der er udkommet to spil i hele 2008, som er oppe i min gyde. Det ene er Ketsui DS og det andet MegaMan 9. MegaMan 9 har jeg endda kun spillet hos kammerater, da begge konsoller i denne generation er fyldt med fylde og den fejlbarlige tredie dimension. T&E er hovedfaktor i begge spil og jeg elsker begge spil for det.
Ting om dét og pis.
191 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig