X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Saturn RGB flimrer


Svar
seebergseebergSkrevet 03/10-06 21:41 
RGB-signalet fra min Saturn opfører sig højest besynderligt på mit Mirai med ører. Fjernsynet kan ikke finde ud af, om det skal vise 16:9 eller 4:3 og bliver derfor ved konstant at skifte imellem disse to indstillinger. Jeg er ved at blive vanvittig. Nogen der kan hjælpe?

Har optaget en lille video af problemet:

Link...
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
NaieraNaieraSkrevet 03/10-06 21:52 
Jeg oplevede en enkelt gang det samme med min PS2. Det fjernsyn er altså ikke altid lige godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 03/10-06 21:55 
Prøv at cutte eller på anden måde afbryde forbindelsen til "pin 8" på dit scart-stik. Denne pin bliver nemlig brugt til at sende information til fjernsynet om billedformatet.
Jeg har før gjort dette med RGB-signaler, og jeg har aldrig oplevet problemer med det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 04/10-06 01:23 
Står din Mirai til auto eller 4:3? Hvis det er førstnævnte, så er løsningen jo simpel :-D
seebergseebergSkrevet 04/10-06 09:35 
Problemet opstår først efter 10 min. spilletid. Når først den er gået igang med at hoppe frem og tilbage, kan jeg ikke skifte 'aspect.'
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
NaieraNaieraSkrevet 04/10-06 12:53 
Det kunne jeg så vidt jeg husker heller ikke, men jeg oplevede det altså også kun en enkelt gang. Efter genstart af PS2'en var der ingen problemer siden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 04/10-06 14:52 
seeberg>
Problemet opstår først efter 10 min. spilletid. Når først den er gået igang med at hoppe frem og tilbage, kan jeg ikke skifte 'aspect.'

Men hvilket aspect starter du på? 4:3 eller auto?
seebergseebergSkrevet 04/10-06 18:21 
Auto
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/10-06 18:27 
Så sæt det dog på 4:3 og se, hvad der sker :D
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 06/11-06 22:17 
Hvad skete der så? Hjalp det på problemet? Min Saturn laver præcis samme nummer. Dette sker lige fra maskinen er tændt og til den slukkes.
Jeg har et alm. 28" CRT Philips og på min kammerats 32" CRT Panasonic opstår samme problem. Ovenstående sker selvfølgelig kun med RGB kablet. Når jeg bruger det almindelige composite, er der bare en masse grå flimmer. Alt det her, er jeg ved at blive idiot af. Kunne det ikke bare virke, og så færdigt arbejde? :) Skal man virkelig til at klippe i rgb kablet?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 30/12-10 14:28, rettet 30/12-10 14:29 
Genopliver lige den her tråd.

Jeg har fået et nyt RGB kabel til min Saturn. Men jeg her et irriterende problem! Mit dumme tv bliver ved med at vise en lille box med RGB/AV blinkende i venstre hjørne hele tiden med jævne mellemrum. Det er til at blive vanvittig af :-(

Det er som om mit tv ikke rigtig kan finde ud af mit ny indkøbte Saturn RGB kabel. Jeg har prøvet at skifte det frem og tilbage imellem de to Scart indgange men intet hjælper?

Er der noget jeg kan gøre? Eller er mit tv bare fucked!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-10 14:37 
Det lyder lidt som TV'et :( Prøv at smide dit Athlete Kings i maskinen. Det er et af de spil der kører i højere opløsning (480i). Hvis der ikke er nogen problemer der kunne det godt tyde på at dit TV har nogle problemer med 240p :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/12-10 14:37, rettet 30/12-10 14:41 
Hvis det er en JP eller US Saturn, har jeg muligvis postet løsningen i den her tråd:

http://nfggames.com/forum2/index.php?topic=4236.0
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-10 14:43 
Nå ja. Det fik i hvert fald mit Panasonic til at gå i RGB frem for composite mode :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/12-10 14:43, rettet 30/12-10 14:48 
Konsolkongen>
Det lyder lidt som TV'et :( Prøv at smide dit Athlete Kings i maskinen. Det er et af de spil der kører i højere opløsning (480i). Hvis der ikke er nogen problemer der kunne det godt tyde på at dit TV har nogle problemer med 240p :(

Den gør det også med Athlete Kings :-(

Ville det måske være bedre med et S-video kabel?

Og hvad med et alm. gammeldaws tv ville der også være problemer der?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/12-10 14:43 
Killer Bean 2>
Hvis det er en JP eller US Saturn, har jeg muligvis postet løsningen i den her tråd:

http://nfggames.com/forum2/index.php?topic=4236.0

Hehe, "Small member"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-10 14:49 
neros>
Ville det måske være bedre med et S-video kabel?

Hvis problemet er som Killer Bean skriver så ville et S-video kabel nok virke, ja. Men det afhænger jo igen af hvordan dit TV klarer S-video.
Jeg ville forsøge mig med KB's mod han linker til først. S-video er ok, men farverne er ret meget dårligere end RGB.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/12-10 14:52 
Sumez>
Hehe, "Small member"

Vi kan jo ikke allesammen være "hung like a rhino" :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 30/12-10 14:52 
Jeg er ikke ret god til den slags jo ;-)

Ville der også være problemer med mit kabel og min Saturn hvis jeg nu kørte det hele over på et alm tv?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/12-10 14:53 
Sandsynligvis, ja :/
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 30/12-10 15:07, rettet 30/12-10 15:08 
Killer Bean 2>
Sandsynligvis, ja :/
Det var lige godt grov! :-(

Mit tv kan godt tage S-video hvad angår indgange men om jeg får samme problem ved jeg ikke? Så må jeg hellere lige vente og se om det kan. Jeg har nemlig også købt et S-video kabel men mangler lige at få det hjem.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-10 15:08 
Du har både en JAP og en EU Saturn kan jeg se. Har du prøvet med din EU maskine?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/12-10 15:09, rettet 30/12-10 15:09 
Nope! Men så køre mine jap spil jo ikke i 60hz vel?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-10 15:11 
Nej, men det vil bekræfte om problemet er som Killer Bean skriver. Så skal du bare ha' moddet din EU maskine til regfri + 50/60Hz, eller modde AV porten på din JAP :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/12-10 15:23 
Der er ingen problemer når jeg køre det med min PAL saturn.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-10 15:26 
Så skal du ha' en af dine maskiner moddet. Så burde det virke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/12-10 15:38 
Det finder jeg aldrig ud af selv....!
Det link som Killer Bean 2 linker til er det samme som at forsøge at læse kinesisk for mig ;-)

Ellers må jeg vente og se om det måske kunne blive ok med et S-video kabel.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/12-10 15:58 
neros>
Det finder jeg aldrig ud af selv....!

Hvis du kan håndtere en stjerneskruetrække, kunne du evt. flå motherboard'et ud og sende det til mig. Så skal jeg nok modde det for dig ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 30/12-10 16:12, rettet 30/12-10 16:13 
Det kunne faktisk godt være en meget god ide. Jeg ser lige hvor godt det der S-video kabel er først når jeg får det. Ellers så sender jeg skidtet din vej :D

Det er måske et dumt spørgsmål, men tager min maskine skade af at jeg spiller med mit nye scart kabel indtil jeg får det lavet?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/12-10 17:12 
Nej, den burde ikke tage skade af det :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 30/12-10 18:25, rettet 30/12-10 20:36 
Så kører jeg løs :D

Synes faktisk billedet ser ganske flot ud nu bortset fra at der er en smule flimmer engang imellem..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/12-10 22:58 
Kom da til SSKT6 og tag den med :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/12-10 23:04 
Tjaaah måske ;-) Ved ikke lige endnu om der er tid men jeg skal da skrive det bag øret.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig