X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DC-newbie


Svar
ElgenElgenSkrevet 15/09-06 11:24 
Jeg har aldrig været i nærheden af en DC før, men har nu købt een.
Men jeg har lige et par spørgsmål af lidt forskellig karakter:

På mit VMU er der 198 blocks, hvor stort er det så i MB (til når det skal tilføjes i 'Samler')?

Er det muligt at købe tomme æsker et sted; 'spaden' jeg købte den af valgte nemlig at sende hele molevitten i en plastikpose (ja, du læste rigtigt: plastikpose!), hvilket (ikke overraskende) resulterede at ikke een af spilæskerne var intakte ved modtagelsen }:-(?

Jeg har allerede nu opdaget at en DC støjer meget, er der nogen der har erfaringer mht. dæmpning?

De spil jeg fik med var:
- Shenmue
- Headhunter
- Resident Evil: Code Veronica
- Tomb Raider: The Last Revelation
- UEFA Striker
- Virtua Fighter 3tb (defekt).
hvilke spil er must-haves for enhver DC-ejer. Leder allerede efter Samba de Amigo inkl. Maracas, men er der andet man 'ikke bruger uden'?

Har hørt at der er flere entusiaster der selv forsøger at sætte DC-online servere op rundt omkring i verden baseret på backward-engineering af spil, men er der nogen der ved om man skal have en BBA for kunne koble op til dem, findes der nogen i Danmark, og er der nogen herinde der har prøvet at koble op til en sådan overhovedet?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 15/09-06 11:35 
Der findes kun én størrelse original VMU. Du har ikke brug for at vide hvor stor den er :p

Det er ikke muligt at købe erstatningsæsker. Det er ærgerligt, men den slags laves bare ikke. Du må lade være med at handle med spader for fremtiden ;)

DC must-haves er IMO, blandt andet:

Mars Matrix
Giga Wing
Giga Wing 2
Virtua Tennis (ikke toeren)
Zero Gunner 2
SFIII: Third Strike
Typing of the Dead

Der er også masser af SNK-konverteringer, altså f.eks. KOF og MOTW, men de er ikke ligeså gode som dem der senere er kommet til f.eks. PS2.

VMU
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 15/09-06 11:45 
Elgen>
hvilket (ikke overraskende) resulterede at ikke een af spilæskerne var intakte ved modtagelsen }:-(?

Velkommen til Dreamcast-æskernes verden! Det kræver umenneskeligt held at modtage DC-spilæske med posten uden den går i stykker, uanset hvordan den er pakket. Også selvom spillet er nyt og forseglet.

Der er en masse tråde om DC must-haves, prøv at søge på dem, så vi ikke kommer til at gentage den her. Det kommer jo også an på hvad du er til.
Jeg vil selv mene at Ikaruga, Jet Set Radio, Soul Calibur, Capcom vs. SNK 2, Street Fighter III 3rd Strike, Typing of the Dead og måske sonic Adventure spillene er musts.
Mange vil nok også nævne Zero Gunner og Bangai-O.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 15/09-06 12:57, rettet 15/09-06 12:59 
Jeg vil nævne Sonic Adventure (ikke 2'eren), Jet Set Radio, Rayman 2, Shenmue 2, RE Code: Veronica, Zero Gunner 2 og Border Down som must haves. Og skaf dig da en ny kopi af VF3tb. Det kan, modsat VF4, stadig nydes af folk, der ikke har lyst til at afsætte 2 år af deres liv til at øve sig.
3of193of19Skrevet 15/09-06 14:04, rettet 15/09-06 16:57 
JAA>
Og skaf dig da en ny kopi af VF3tb. Det kan, modsat VF4, stadig nydes af folk, der ikke har lyst til at afsætte 2 år af deres liv til at øve sig.

Huh? Det er jo kun fordi CPU'en i VF3tb er dum som en and. Synes personligt at VF3tb er langt sværere at hitte rundt i mod mennesker end VF4 er.
VF3 er lige så dybt som VF4 er, forskellen er bare at VF4 har en training mode som viser en hvordan og at AI'en er smart nok til at man ikke bare kan lave scrub spil med den.

Med henblik til VMU'er, så findes de større end 1 Mb, men Dreamcastens styresystem kan ikke forstå mere end 200 "links" ad gangen. De større kort har således en knap, som bruges til at bladre mellem forskellige "emulerede kort". Har selv et 4-dobbelt af slagsen. Det største jeg har set er med 16 sider.

Der er nævnt rigtig mange gode spil i denne tråd. Du var heldig at få Headhunter med i købet. Et absolut undervurderet spil. Det har desværre nogle bugs her og der, men er meget spændende og en fed måde at blande Metal Gear med en prise Resident Evil (henimod slutningen). Fedt soundtrack også.

Grandia 2 må nok også nævnes blandt de gode rollespil til maskinen, Skies of Arcadia også medmindre du kan få fat i Gamecube udgaven i stedet (færre random encounters og nogle extra quests).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-06 16:53 
3of19>
Med henblik til VMU'er, så findes de større end 1 Mb, men Dreamcastens styresystem kan ikke forstå mere end 200 "links" ad gangen.

Det kan den faktisk godt. Med programmet jeg linker til kan du låse op for 41 ekstra blokke, altså 241 i alt. Der er så nogle få spil der ikke kan finde VMUen efter dette, men det kan som regel afhjælpes ved at hive det ud og sætte det i, igen. Går alt galt kan man selvfølgelig også fjerne de 41 blokke igen, helt uden at skulle formatere.

Med i programmet ligger også:

Ca. 6000 save files. Der i blandt alle sangene til Samba de Amigo og download tingene til SoA.

Mange homebrew VMU spil.

En VMU emulator. Så man slipper for at spille VMU spil på VMUen.

Og en masse andre ting. Dem der måtte have enten en BBA eller et "Coder cable" kan også tage backup af deres saves på en pc.

VMU Tool
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig