X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bootleg/original-angivelse på arcade-pcb


Svar
ElgenElgenSkrevet 11/06-06 11:13, rettet 13/06-06 11:24 
Ville det ikke være lækkert hvis der var mulighed for på arcade-pcb'er at kunne angive om det var originaler eller bootlegs i Samler i stil med fx. stand; det kan jo have en kraftig indflydelse på bla. prisvurderinger.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 13/06-06 11:24 
BUMP
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/06-06 11:27 
Jeg gætter på, at sådanne forslag bedst stiles direkte til en P:R-boss. Det er ikke sikkert de ansvarlige lige ser beskedden her.
ElgenElgenSkrevet 13/06-06 12:19 
k, prøver det.
Ville bare lige høre folks mening først. }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/06-06 16:21, rettet 13/06-06 16:22 
Er bootlegs egentlig ikke at betragte som piratkopier og derfor "forbudte" at have i sin P:R-samling? Eller er det lidt af en gråzone?
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 13/06-06 16:33 
Gråzone :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/06-06 16:35, rettet 13/06-06 16:48 
Ej altså, hvor er det bare snyd! ;)
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 13/06-06 17:36 
"Gråzone"... fnis :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 14/06-06 09:21 
RJK>
Gråzone :)

Er ikke helt med, betyder det at jeg skal slette mine bootlegs fra samlingen, eller er det ok at de står der? }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 14/06-06 09:30 
Jeg tror det er okay. Fra dit synspunkt har du betalt for et fysisk produkt der har eksisteret i markedet. Hvilket i mine øjne er langt mindre "amoralsk" end at downloade immaterielle ROM'er og spille dem. Giver det mening?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 14/06-06 09:40 
Lige netop arcade er jo en speciel sag, da bootlegs har været sådan en udbredt og accepteret del af markedet, og mange har samlerrelevans, akkurat som mange bootleg lp-udgivelser kan være de mest eftertragtede.
En Mario-kassette til SNES, der er modificeret til at indeholde Mega Man 7 er nok knap så interessant, og kan næppe betragtes som andet end en piratkopi. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 14/06-06 09:43 
Ja, helt, klart. Men for at vende tilbage til første post i tråden, synes jeg stadig det ville være fedt, hvis markeringen var integreret i systemet.

Tag nu fx. Bubble Bobble. En bootleg kan (hvis man da er heldig) erhverves for under 1000kr, mens en original nemt kommer op i 2500kr, så der er ret store forskelle i prisen.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 14/06-06 11:20, rettet 14/06-06 12:08 
Sumez>
akkurat som mange bootleg lp-udgivelser kan være de mest eftertragtede.

Det er nu ikke mit indtryk, at bootleg-LP'er er accepterede som "næsten lovlige", hvis du spørger kunstnerne, men nu er det også længe siden, jeg har beskæftiget mig med LP'er, så det kan have ændret sig en smule :)

EDIT: Kan se, din kommentar vedr. LP'er mere eller mindre kan opfattes på to måder, så kan være du kun talte om samleraspektet i det :)
Alf81Alf81Skrevet 14/06-06 11:43, rettet 14/06-06 11:47 
Elgen>
Tag nu fx. Bubble Bobble. En bootleg kan (hvis man da er heldig) erhverves for under 1000kr, mens en original nemt kommer op i 2500kr, så der er ret store forskelle i prisen.

Ligepræcis dén titel, er måske en smule dumt at stille som eksempel, da jeg ofte har hørt om/set bootlegs af BubbleBobble gå for over de 2000,-. Og faktisk, er der oprettet en BobbleBobble i 'samler'.

Lidt apropos, det "rigtige" SuperBubbleBobble (det eneste sted jeg kunne finde "ordenlige" billeder) - http://emustatus.rainemu.com/protos/games/suprbb.htm
Ting om dét og pis.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig