X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anime-anbefalinger søges


Svar Sortering
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/04 23:28, rettet 22/04 23:31 
Delicious In Dungeon (Netflix)

Mere umiddelbart underholdende end Frieren og mindst lige så høj produktionsværdi fra Trigger. Også medievil/fantasy, men mere fokuseret på dungeon-delen (og at gøre diverse nedlagte monstre til et festmåltid undervejs ;)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
276 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Svar Sortering
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/06-06 17:50 
"Paranoia Agent" er lige udkommet i samlet box, og jeg overvejer den meget...

Paranoia Agent - axelmusic.dk
NaieraNaieraSkrevet 05/06-06 13:50 
Det er i hvert fald ovre i det thriller/psyke halløjs-agtige, og så er den tilmed udgivet i Danmark, hvis man har Indernet købe-fobi :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/06-06 13:40 
Hvad med "Paranoia Agent"? Er det ikke i stil med "Perfect Blue"?
NaieraNaieraSkrevet 05/06-06 12:04 
Monster er ikke udgivet med engelske undertekster, så den er der selvfølgelig ingen der har set...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/06-06 10:16 
Thread hijack!

... Låner lige din post, la0s :)

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der findes meget anime i stil med Perfect Blue? Jeg har læst og hørt en del om serien Monster, der ligesom Perfect Blue er blevet kaldt "anime'ens Hitchcock". Med den sammenligning kan man jo næsten ikke andet end at blive interesseret.

Er der nogen der har set Monster, og evt vil anbefale den? Og er der derudover andre i samme stil, som jeg skal holde øjnene åbne og se efter?
la0sla0sSkrevet 20/05-06 15:02 
Lodoss har jeg set, og Blood også. Sidstnævnte kunne jeg godt lide, førstnævnte var underholdende på en tacky måde... det er også rart. :)
Hvad sker der?
DarkenDarkenSkrevet 20/05-06 15:01 
heh flot set af mig =P
tak
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/05-06 14:55 
Mine få anbefalinger:

Record of Lodoss War
(god sværd og trolddom-serie, nærmest rippet ud af Dungeons & Dragons-systemet.)

Blood: the Last Vampire
(kortfilm, lækker visuel stil, top-stemning af gys og thrill og... vampyrer!)

... nu jeg tænker over det: det er nok lettere ot kigge min samling igennem i stedet for at jeg spilder masser af ord her:

Se under "anime"
NaieraNaieraSkrevet 20/05-06 13:01 
Og med AIR bevæger vi os ind på det område der ikke er tilladt på P:R.

Wonderful Days er i øvrigt ikke rigtig anime. Den er Koreansk.

Jeg har i øvrigt ikke personligt noget imod Samurai 7 fordi den angiveligt er mainstream, jeg kan bare ikke lide den ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/05-06 12:53 
FLCL er en af mine personlige favoritter=) Kan stærkt anbefales, men det er også et par OVAs, men jeg ville ønske der var mere fordi det er alt for cool:P

Samurai 7 er også cool nok hvis du leder efter noget action. Jeg ved den for meget "hate" men jeg synes den var ret interessent. Men så igen er jeg ikke en overkritisk Otaku der hader alt mainstream. F.eks. var jeg helt vildt med Wonderful Days, men den hader de fleste som pesten herinde.<.<

Hvis vi ikke rigtig snakker sci-fi eller noget i den stil, så var jeg også helt vildt med Air:-D Har dog ikke set filmen^_^
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 20/05-06 11:26 
Det gjorde jeg skam også tidligere i tråden.

Men vi ka' da godt ta' den igen ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 20/05-06 02:41 
ANN? Jeg kender AnimeNFO.
Kan du ikke smide et link?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 19/05-06 22:41 
Husk at slå dem op på ANN. De fleste serier på det link er altså dårligt værd at spilde tid på ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 19/05-06 22:39 
Naiera aka fristeren. :D

Nej det ser sgu godt ud, det må jeg liige kigge grundigt igennem.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 19/05-06 22:26 
ADV har udgivet rigtig mange serier i thinpack samlinger på det seneste. Mange af dem er billige, men de fleste har dog også fået fjernet ekstramaterialet. Det rager dog ikke undertegnede voldsomt meget ;)

Chrono Crusade, Full Metal Panic, førnævnte Gravion og Gravion Zwei og andre mere eller mindre gode serier kan købes i billige udgaver der ikke fylder på hylden. Chobits og Mahoromatic har Geneon også sendt ud. Sidstnævnte er også en rigtig, rigtig god serie.

AAA har flere tynde pakker
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 19/05-06 22:19 
Okay. Men kender du ikke det, at man til tider gerne vil gribes med det samme? Oftest tror jeg, at jeg får det sådan, når jeg er nået igennem en længere serie der var været ret gribende, og så forventer at den næste fra starten skal stjæle omverden med det samme?

Andre gange er der jo også noget jævnt rart i den langsomme forførelse. :)

Anyway du har da godt nok ret i, at den er djævelsk billig, i hvert fald hos Axel.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 19/05-06 22:14 
Den bliver blot bedre og bedre med hvert afsnit. Desuden kan man jo købe serien temmelig billigt, endda inklusiv ekstra-materiale.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 19/05-06 22:12 
Okay, man kan jo aldrig vide. ;)

Ja det kan nok godt passe at jeg ikke var helt glad for Rahxephon, well jeg så nok de 4 første afsnit cirka, men har et par gange tænkt på at give den en chance igen. Jeg tror jeg vist jeg var ret glad for stemningen, men netop det med drengen der ikke vil slås gjorde mig lidt muggen, meeeen som sagt så fortjener den nok en ny chance. :)
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 19/05-06 22:08 
Hvis det var til JAA jeg snakkede havde jeg citeret ham, eftersom indlægget ikke var umiddelbart over mit :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 19/05-06 22:05 
Rahxephon.. mig eller JAA? :)

endnu engang i øvrigt tak.. . det ser rigtig godt ud.

Nu er der jo en masse spændende at vælge imellem og bruge pengene på!
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 19/05-06 21:41, rettet 19/05-06 21:47 
Hmm. RahXephon var du da ikke så vild med? Det husker jeg fra et gaaammelt emne ;)

Crest Of The Stars var jeg personligt ikke så vild med. Jeg tror det ville hjælpe, hvis jeg også orkede at se Banner I og II... Heldigvis koster de alle meget få kroner.

Hvis det skal være fuldkommen banal bang-bang, så burde man altså kigge nærmere på New Getter Robo. Det' dælme gas. Og pænt tegnet.

Hvis man ikke har noget imod en overdrevet historie fyldt med kvinder der måske kan virke lidt irriterende til tider, alt efter temperament, burde man kigge nærmere på R.O.D. universet. Først OVAen (som de gerne skulle have i Axel Music) og bagefter TV-serien. Historien er rigtig god, animationen er i top og opfindsomheden fejler intet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 19/05-06 21:39 
Ahh filosofi i baglommen... der var engang hvor man troede det var vigtigt, men jeg er sgu ikk' så høj i hatten over det... det skal bare overståes.

Desuden har jeg også en forkærlighed for bang-bang og det banale :D

jeg siger mange tak for de gode forslag, det lyder sgu spændende!
Hvad sker der?
JAAJAASkrevet 19/05-06 21:02, rettet 19/05-06 21:20 
RahXephon er en meget rost og forholdsvist højtragende scifi serie. Med et filosofistudie i baglommen vil du muligvis finde den banal, men stemningerne og alt det andet vil du nok alligevel kunne sætte pris på. Jeg sidder og bliver helt nostalgisk, måske skulle jeg se den igen! Det største minus ved serien er, at helten lider under det efterhånden ret enerverende "jeg vil ikke slås, men er nødt til det" syndrom, der efterhånden er brugt ALT for mange gange. Bl. a. i ca. hver eneste Gundam serie. Det skulle nu ikke gå dig på, hvis du ikke har set så meget endnu :) - 26 afsnit

En herlig scifi serie er Crest of The Stars og efterfølgerne Banner of the Stars I, II og III. Der er lidt Star Trek over den, men den er også meget episk. Flot serie. Crest er kun på 13 afsnit, så det skulle være til at overskue.

lidt længere nede i lagene kunne du måske finde Outlaw Star interessant. Igen en space opera, men her med en Han Solo type i hovedrollen, masser af useriøs action og et par letpåklædte damer hist og pist. Holdt sammen af en historie, der gør et godt arbejde med at holde på interessen fra afsnit til afsnit. Underholdende og også meget populær. Mener det er 26 afsnit, gider ikke hente æsken :P
la0sla0sSkrevet 19/05-06 19:10 
Mange tak. Det lyder godt, så er der jo lidt at surfe over og om. :)
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 19/05-06 19:02, rettet 25/06-06 16:38 
Paranoia Agent er da vist meget tænke-tænke og lidt føle-føle ;) Den er sikkert god hvis du satte pris på ting som Serial Experiments Lain.

En (eller rettere to, der udgør én) serie der er totalt langt ude og mulig at få til billige penge, som jeg personligt synes meget om er Gravion og Gravion Zwei. Det er fyldt med klichéer og dårlig humor, men det er jo nogle gange en god ting ;)

Noget mere seriøst, som jeg personligt også holder rigtig meget af, er Lunar Legend Tsukihime. 12 afsnit med fantastisk stemning og vampyrer. Historiens potentiale bliver ikke helt udnyttet, men det er bestemt værd at kigge på serien. Det er Geneon der har udgivet den, så den er lidt dyr at anskaffe.

Hvis du kan klare middle-school kiddies og rumkonspirationer er Shingu: Secret Of The Stellar Wars en rigtig, rigtig god serie. Den er også lidt billigere end andre 26-afsnits serier at anskaffe, da de kun brugte fem DVDer på at udgive den.

Fansubs vil jeg ikke anbefale. Det er ikke noget der skal tales om her, og i øvrigt synes jeg det er noget fis hvis man ikke gider betale for sin anime.

Søg efter mere information på ANN: http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php og køb hos DVD Pacific: http://www.dvdpacific.com
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 19/05-06 17:58 
Jeg går og ser djævelsk frem til, at jeg får afleveret min A-opgave på nordisk litteratur, og min (længe udskudte, især via dispensation) emneprøve på filosofi, derefter ligger landet åbent. Der er selvfølgelig store drømme om vin, vidunderlige damer (pengepungen sætter nok grænser for vinen og kæresten for damerne), skødesløshed, overnatninger på stranden og generel løsgang, ja muligvis endda lysten til at læse litteratur der ikke kræves! En anden ting er, at jeg har lyst til anime, god anime og palermo anime, det er lang tid siden jeg har haft det sådan, og jeg har ikke fulgt med i lang tid. Jeg vil derfor gerne have anbefalinger på film, udover de åbenlyse store som man har set, fansubs og købe serier.

Af palermo anime må det gerne være scifi, der har jeg lettere ved at suspende min disbelief, og af det gode må det gerne være omtrent det meste, men ikke for føle-føle agtigt.

Det er ikke et krav at serierne lige er begyndt, men det er nu bedre at der ikke er FOR mange episoder, da det kan føles helt herkuleansk at skulle se 60+ episoder, for at være updated.

Skal man forsøge sig med Paranoia Agent? Hvad er der ellers?
Hvad sker der?
276 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig