X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anime-anbefalinger søges


Svar Sortering
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/04 23:28, rettet 22/04 23:31 
Delicious In Dungeon (Netflix)

Mere umiddelbart underholdende end Frieren og mindst lige så høj produktionsværdi fra Trigger. Også medievil/fantasy, men mere fokuseret på dungeon-delen (og at gøre diverse nedlagte monstre til et festmåltid undervejs ;)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
276 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar Sortering
NaieraNaieraSkrevet 22/07-07 14:11, rettet 22/07-07 14:13 
Vurderingerne inde på ANN er ofte god vejledning. Hvis en serie har 8 eller mere, så kan man roligt købe den, og være ret sikker på at blive underholdt, med mindre man direkte ikke kan lide genren.

Macross Plus er bestemt værd at se, men tag hellere og find det sæt hvor både OVA'en og filmen er med. Jeg tror faktisk jeg har set det i Stereo Studio.

Men alt det her PAL anime er jo noget pjat. Kig på Axelmusic.com og DVDPacific.com i stedet ;) (ja ja, førstnævnte har du så fat i mht. Macross Plus, men det er så ikke lige dér MP er billigst :p)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RooneyRooneySkrevet 22/07-07 11:10, rettet 22/07-07 11:14 
Hvad med denne her? Er den god?

http://dvdoo.dk/ShowItem.aspx?ID=36327

Har læst lidt om New Dominion Tank Police, men aldrig set det.

Macross Plus har jeg osse læst en masse godt om. Er filmen et godt sted at starte der?

http://www.axelmusic.com/productDetails/660200411329
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-07 10:59 
Rooney>
Jamen jeg har ikke noget imod at skulle tænke en del selv, under GITS filmen; Rart når alting ikke bøjes i neon for en, under en film :-)

Men er SAC så "bare" en gang standard action uden så megen lækker historie?

Bare rolig. SAC er mindst lige så kryptisk som den første film, og det er sjældent, der kun fokuseres på action. Der er faktisk flere afsnit, hvor der ikke bliver løsnet ét eneste skud :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 22/07-07 10:46 
Ellers nogen som kan anbefalde noget anime alla Cyberpunk univers og den slags?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/07-07 09:31, rettet 22/07-07 09:33 
Rooney>
Har fundet sæson 1 og 2, og det er nogle fede box sets med 7 dvd'er i hver box, til 500,- pr. stk. Man er da ret fristet!

DVDoo.dk har de første 5 DVD'er (4 afsnit på hver DVD) til 50,- stykket.

Jeg har selv købt dem der for ca. 6-9 måneder siden :)
nerosnerosSkrevet 21/07-07 23:57 
Jeg har set dem og de er i høj kurs i min bog. De er mere tro til tegneserien, ihvertfald hvad jeg har læst og giver et lidt større overblik over universet.
Bashful Neophyte
RooneyRooneySkrevet 21/07-07 23:53 
Jamen jeg har ikke noget imod at skulle tænke en del selv, under GITS filmen; Rart når alting ikke bøjes i neon for en, under en film :-)

Men er SAC så "bare" en gang standard action uden så megen lækker historie?

Har fundet sæson 1 og 2, og det er nogle fede box sets med 7 dvd'er i hver box, til 500,- pr. stk. Man er da ret fristet!
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 21/07-07 23:43, rettet 21/07-07 23:46 
Rooney>
Mener iøvrigt at jeg har set Stand Alone Complex i Stereo Studio, men at det var på én DVD, hvor der så var et par afsnit på hver DVD. Mener de kostede ca. 100,- pr. stk. Har jeg set rigtigt?


Ja, der er 4 afsnit på de første fem DVD'er, og tre på hver af de sidste to.

Om serien lever op til filmen er et godt spørgsmål. Eftersom det er en TV-serie med 20-25 minutter per afsnit, får historien jo en anden dynamik, og animationen er selvfølgelig også noget billigere. Serien har rent faktisk en højere vurdering end filmen inde på ANN. Jeg tror det bunder i, at filmen er lidt sværere at finde hoved og hale i, end serien.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 21/07-07 23:42 
A.D Police, Ninja Scroll, The Guyver (den gamle serie), Saber Rider and the Star Sheriffs er nogle af mine favorit serier og anime film.

Den måde Ninja Scroll er tegnet på er for sygeligt fedt :D! I love it!
Bashful Neophyte
RooneyRooneySkrevet 21/07-07 23:32, rettet 21/07-07 23:33 
Den har jeg faktisk overvejet, men kunne ikke lige blive enig med mig selv om den kunne leve op til selve filmen; Kan den det?

Spændende at Majoren er "hel" i serien; Tror jeg er nødt til at se den - især hvis den er af samme høje kvalitet som filmen?

Mener iøvrigt at jeg har set Stand Alone Complex i Stereo Studio, men at det var på én DVD, hvor der så var et par afsnit på hver DVD. Mener de kostede ca. 100,- pr. stk. Har jeg set rigtigt?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 21/07-07 23:29, rettet 21/07-07 23:30 
Du kunne jo prøve serien; Stand Alone Complex. Det er samme cast i et alternativt univers, på den måde at filmene ikke har fundet sted, og Majoren stadig er 'hel'. Den er delt op i to med 26 afsnit i hver serie, og begge kan efterhånden fås ret billigt, både på R1 og 2. Den nordiske udgivelse kan efterhånden findes billigt, så du kunne jo prøve at samle en af dem op inde i byen, og så efterfølgende købe det hele fra f.eks. Axel Music eller DVD Pacific, hvis serien siger dig noget.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RooneyRooneySkrevet 21/07-07 23:11 
Jeg har lige siddet og set Ghost in the Shell filmen endnu en gang, og synes stadig det er min favorit animé.

Har brug for noget mere animé i samme stil; Hvad bør jeg se?

Der er selvfølgelig Akira, og jeg har set en del Miyazaki på det sidste, men er der overhovedet noget som er i samme stil som Ghost in the Shell, og - ikke mindst - ligeså godt? Noget godt sci-fi med en masse lækkert hardware og action osv? Historien i Ghost in the Shell er jo ganske fremragende, så jeg forventer ikke at alt andet er ligeså godt, men man kan jo håbe.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 13/03-07 17:57 
millennium>
Jeg mangler endnu Sky Blue i samlingen.

Som er koreansk ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/03-07 17:56, rettet 13/03-07 17:57 
SuperMikkel>
Nogen der har set eller kan anbefale Heat Guy J.

Jeg har nemlig lige set den til billige penge på Play.Com

Den kan helt sikkert anbefales. Den starter måske lige lovligt traditionelt, og de første historier halter måske lidt, men den bliver bare bedre konstant, og især den sidste halvdel er decideret hæsblæsende til tider :) Og go' musik.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 13/03-07 14:06 
Jeg køber traditionelt de mere mainstream prægede animefilm, som andre end fanboys har hørt om. Oftest går jeg meget op i den tekniske og visuelle side, som det er let at lade sige forblænde af, men så halter historierne nogle gange.

Akira: Det er jo klassikeren.
Ghost in the shell: Også en klassiker.
Ghost in the shell 2 - Innocense: Virkelig flot, men også noget tung i drivkraften.
Blood - The Last vampire: Lidt for kort, og action-fokuseret, men super flot.
Steamboy: Sjovt påfund og virkelig smuk, men også overfokuseret på action og teknik.
Appleseed: Hamrende flot lavet, men historien er bund tarvelig.
Metropolis: Flot afbalanceret remake af Fritz Lang klassikeren, med lidt anderledes stil end den traditionelle anime.
Princess Mononoke og Spirited Away: Miyazaki's to uundgåelige.

Og udover det kan man hygge sig med det stilistiske show-off i Animatrix.

Jeg mangler endnu Sky Blue i samlingen.
The medium is the message.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 13/03-07 13:07 
Nogen der har set eller kan anbefale Heat Guy J.

Jeg har nemlig lige set den til billige penge på Play.Com
Mvh. Mikkel
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/06-06 02:02 
la0s>
Skal man forsøge sig med Paranoia Agent? Hvad er der ellers?

Paranoia Agent er blandt mine senest afsluttede og mere mindeværdige anime-oplevelser. Der er tider hvor jeg stod lidt af pga al for megen eksperimenteren med både det narrative og visuelle. Men seriens varierede streg og lyst til at skabe sig tosset uden at miste fokus helt og aldeles gjorde at jeg hang på - og faktisk har lyst til at se den igen en dag.

Når nu du har hang til filosofien, kan du jo slet ikke komme udenom http://www.eiga.dk/film.php?id=133]Kino's Journey[/LINK]" target="">Kino's Journey. Den serie vil rykke din verden - måske ligefrem være en åbenbaring :) Serien er nærmest en tidløs poetisk sightseeing af en jordomrejse. Jeg kan faktisk ikke helt sætte ord på alt det den er, og vel heller ikke nødvendigt - den skal bare opleves ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
NaieraNaieraSkrevet 25/06-06 16:38, rettet 25/06-06 16:43 
Der er mange ting der afslører en kopi. Pris (hvis det er for godt til at være sandt, så er det nok), region (regionsfri næsten altid = kopi) og kinesiske undertekster. Hvis du har købt "import" fra Anime Discount, så er det piratkopier, mens tingene i deres andre sektioner ser ud til at være originale. Men de er overhovedet ikke billige alligevel, så at kalde sig "discount" er noget af en joke.

En anden, meget åbenlys ting man også kan kigge efter, er om den overhovedet er kommet i USA, hvilket plejer at være det første sted tingene udkommer, altså med engelske undertekster. Hvis steder som Anime Discount og lignende har Bleach, Tsukuyomi, Tsubasa Chronicle og hvad ved jeg med Engelske undertekster, så er det kopier, for de er endnu ikke udgivet i USA.

Hvis man holder sig til DVD Pacific, Axel Music og Right Stuf (høje normale priser, men, som linket til et par gange i denne tråd, enkelte rigtig gode tilbud, fra tid til anden), så kommer man aldrig ud for at købe en kopi. Det er også en god idé, at holde sig fra eBay og Amazons markedsplads, hvis man ikke forstår at identificere en kopi.

Pirate Anime FAQ
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 25/06-06 16:31, rettet 25/06-06 16:34 
Tak for linket!

Men hvordan kan man se om det er en Kopi man er kommet til at købe?

Jeg har før bestilt fra AnimeDiscount (og betalt told) men har aldrig tænkt over det skulle være kopier :-(
SephirothSephirothSkrevet 25/06-06 14:43, rettet 25/06-06 14:59 
Nogen, der har set Pom Poko eller Grave of the Fireflies fra Studio Ghibli? Har netop købt sidstnævnte til billige penge.

Elsker animéer med søde historier, Kiki's Delivery Service bl.a. Fireflies skulle dog være noget mere stærk.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 25/06-06 14:01 
Axel Music bruger samme koncept, men er generelt langt, langt billigere. De har samme, hvis ikke bedre, udvalg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-06 13:34 
SuperMikkel>
Så hvor køber man Anime på nettet?

laserdisken.dk har også en del Anime. Ikke specielt billige, men i det mindste indenlandsk.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 25/06-06 12:31, rettet 25/06-06 12:34 
SuperMikkel>
Jeg har selv været inde og kikke på Anime Dicount, som forøvrigt har et fantastisk udvalg, men jeg gider jo ikke til at betale moms og forsendelse mm.

De sælger piratkopier, så hold dig langt væk! (under "import", som altså er brændvarme bootlegs)

Jeg køber selv hos DVD Pacific og engang imellem hos Axel. Men hvis du havde giddet læse tråden igennem, ville du finde referencer til begge butikker indtil flere gange...

DVD Pacific
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 25/06-06 12:22 
Axelmusic.dk til R1 og R2
Play.com er også ganske fin, men de har kun R2.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 25/06-06 12:15, rettet 25/06-06 12:35 
Men hvor køber I jeres Anime?

Jeg har selv været inde og kikke på Anime Dicount, som forøvrigt har et fantastisk udvalg, men jeg gider jo ikke til at betale moms og forsendelse mm.

Så hvor køber man Anime på nettet?
JAAJAASkrevet 21/06-06 01:02 
Tak for tippet om Lain. Det er fan'me billigt.
NaieraNaieraSkrevet 21/06-06 00:23 
Hmm. Cave-shooter eller god anime. Det' sgu et svært valg ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillercowKillercowSkrevet 21/06-06 00:11 
Jeg må da også sige, at hvis jeg havde pengene tilovers lige nu, så kom R1eren hjem på hylden og så blev R2eren sat til salg. Men der var noget med nogle PS2-shootere, som skabte et gabende hul i min tegnebog.
NaieraNaieraSkrevet 20/06-06 23:04, rettet 20/06-06 23:07 
At enkelte udgivelser på DVD er lidt for ringe gør jo ikke argumentet mindre rigtigt. Oftest vil en 250 megabyte overkomprimeret fil overhovedet ikke kunne hamle op med en DVD udgivelse, hvilket jo siger sig selv. Vi har jo været omkring denne diskussion andetsteds før, og som der nævnt, siger det jo sig selv, at en fansubber der havde fat i serien i går, nok vil kunne gøre det bedre, end det blev gjort på en DVD-udgivelse der kom for fire, fem eller seks år siden. Folk har forskellige opfattelser af hvad komprimering gør ved billedet. Folk der ser fansubs har nok ikke så meget imod komprimeret video, mens folk der gider betale for deres anime, nok sætter pris på den ukomprimerede video...

Og ja, Geneon har selvfølgelig leveret en ordentlig udgivelse af Paranoia Agent på R1.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillercowKillercowSkrevet 20/06-06 22:34, rettet 20/06-06 23:05 
Naiera>
Men jeg fatter ikke hvorfor folk gider se anime i så dårlig kvalitet. Der er vel en grund til, at DVDen er opfundet!?

Man kan jo desværre sagtens være ude for at udgivelser på dvd er af dårligere kvalitet end fansubs - både når det kommer til billede og oversættelse. Den danske udgivelse af Paranoia Agent er jo et godt eksempel på den dårlige billedkvalitet, men det vil ikke afholde mig fra at anbefale serien alligevel - og da man kan få skiverne til 99,- stykket, så er det også noget billigere end at købe R1-udgaven. Men på R1 får man formentlig en ordentlig billedkvalitet.
DescaDescaSkrevet 16/06-06 00:01 
Nu ved jeg ikke om du kun søger en scifi genre eller anden af den dur.

Men jeg har set en masse forskellige anime serier og film og ejer også rimelig mange forskellige serier som pænt står på hylden.

Hvis du er til det lidt mere voksne anime hvor det en seriøs serie uden censur og deslige, så er Elfen Lied måske en serie for dig. Det er en serie på 14 afsnit og er en blanding af action og horror. Ikke at det er en skræmmende serie, men der er meget "gore" med i den.

"The diclonius (two-horned human) was a mutant created by humans. It had a special ability that could be described as a sixth sense.

The mutants had enough power to exterminate the whole human race. Humans being afraid of their powers, they were isolated into research labs to be studied.

One of the diclonius girls named Lucy broke out of confinement, killed the guards and escaped from the laboratory. She feel into the ocean after being shot and ended up on a beach. There she met Kota and Yuka, they named her Nyu and began to live with her." - Et handslingsreferat taget fra AnimeNfo.com

Ellers er der "Avenger". Det er en action science fiction serie som er på 13 afsnit. Den hælder måske også over i det lidt mere modne. Men som det jo er med anime kan det jo ses af næsten alle aldre. Medmindre det er lavet for et yngre publikum. Denne gang gider jeg ikke lige copy paste et handslingsreferat men vil istedet give dig et link til siden fra AnimeNfo.com :

http://www.animenfo.com/animetitle,1274,nlpomh,avenger.html

Ellers er der Now and Then, Here and There. - Det nok den bedse anime serie jeg har set i lang tid. Den er på 13 afsnit og er helt tilbage fra 1999. Dette kan faktisk godt mærkes på den og det er faktisk det der gør den så god - Den er nemlig klassisk. Historien er også rigtig god og jeg har set den mange gange. Det en Action, Adventure og Science Fiction anime. Du kan lige få et link til AnimeNfo igen:

http://www.animenfo.com/animetitle,211,bhveeu,ima__sokoni_iru.html

Jeg har en masse bekendtskaber med andre Anime serie og de har allesammen været en fornøjelse (Pånær en, det var Green Green. Den blev måske for plat i længden.) så hvis du er åbne overfor flere genre, specielt humor, er der mange sjove derude. Deriblandt Great Teacher Onizuka. Den er hylende morsom :)
NaieraNaieraSkrevet 15/06-06 23:17 
Omtalte Lain kan nu fås for $25 hos Right Stuf.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 06/06-06 16:41 
Forsendelsesprisen på $15 passer jo rimeligt godt til et sæt som f.eks. Gungrave :) DVD Pacific vil have lidt mindre for at sende samme, men de skal så lige have mere end det dobbelte for DVDerne...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 06/06-06 12:35 
-AbbadOn->
Har aldrig set den oprindelige metropolis, så ved ikke hvor strengt anime'en følger den oprindelige film.

Det gør den stort set slet ikke. Det er byen der går igen, ikke handlingen.

Bliver fristet af den Gungrave boks. Nogen, der har bestilt fra Rightstuf før, der kan give lidt indsigt deres leveringstider, priser og kvalitet? Skal man regne med at der bliver krævet ekstra gebyrer eller told?

Priserne kan du jo se på sitet. Deres midlertidige tilbud er ikke til at slå. Leveringstiden er omkring én uge - nogen gange lidt mere. De pakker varerne perfekt og angiver hver vare med en værdi på 5$, så toldfaren er både lav og ikke specielt af betydning.

Deres fragt er dog ikke helt billig (lav en unconfirmed bestilling for at tjekke) og første gang man bestiller skal man maile dem et billede af kreditkort (blank tallene ud) og en bankudskrift. Det eneste de skal bruge på bankudskriften er reelt dit navn, adresse, navnet på banken og kontonummeret. De bruger det bare til at se, at en person med dit navn rent faktisk ejer en konto, som er koblet til dit kreditkort. Det er ganske ufarligt.

Du får automatisk detaljerne i en mail efter du har bestilt.
-AbbadOn--AbbadOn-Skrevet 06/06-06 11:37 
Hyakotake>

Det får mig til at tænke på "Metropolis" = "gammel-film-i-ny-anime-indpakning".


Det ligger også langt derhenad :)
Har aldrig set den oprindelige metropolis, så ved ikke hvor strengt anime'en følger den oprindelige film. Gankutsuou følger Monte Cristo relativt slavisk hvad angår karakter interaktioner, men skifter miljøet ud. Det virker dog som om der er en del ekstra plot elementer smidt i gryden, for at holde det spændende for det publikum der kender den oprindelige historie.

Bliver fristet af den Gungrave boks. Nogen, der har bestilt fra Rightstuf før, der kan give lidt indsigt deres leveringstider, priser og kvalitet? Skal man regne med at der bliver krævet ekstra gebyrer eller told?
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
nerosnerosSkrevet 06/06-06 11:06, rettet 21/06-06 10:49 
Jeg bryder lige ind og vil bare sige, at hvis man kan finde Saber Rider and the Star Sheriffs, som er noget af fedeste jeg har set af Anime så er man heldig. Jeg har endnu ikke fundet det på dvd. Det skulle være det samme team som også her lavet Voltron.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/06-06 10:38 
-AbbadOn->
En anden serie jeg kun er nået svagt igang med er Gankutsuou. Den er løst baseret på Greven af Monte Cristo, hvor personer og navne stemmer overens med bogen, men dog er placeret i et fremtids sci-fi univers.

Det får mig til at tænke på "Metropolis" = "gammel-film-i-ny-anime-indpakning".

Mmmm, Satoshi Kon! Er meget begejstret for alle de film, der er anmeldt-linket til på geekculture! (Har dog ikke set Paranoia Agent... endnu!)
JmogJmogSkrevet 06/06-06 09:43 
Serial Experiments Lain. Den har jeg også hørt en farlig masse godt om, men jeg var ikke helt klar over om det var i samme stil.

Det er bestemt ikke samme stil. Man kan ikke strække lighederne meget længere end at begge er værker der får en til at tænke.

Folk der overvejer at investere i Lain bør gøre sig klart at serien kører meeeeeget langsomt. Den er fremragende og helt klart en oplevelse. Men den er bestemt ikke for alle og enhver.

Hvis man kan lide Perfect Blue så er chancerne for at man kan lide alt hvad instruktøren Satoshi Kon ellers har lavet ret stor. Han har reelt ikke lavet andet end mesterværker. Udover TV-serien Paranoia Agent, som allerede er nævnt så kan følgende film varmt anbefales:
-Millennium Actress
-Tokyo Godfathers.

Vi har anmeldt hele skidtet her:
http://www.geekculture.dk/baggrund.php3?type=author;authorid=173

la0s>
Er gungrave egentlig godt-godt?

Den er fremragende. Første episode er rædselsfuld, men fra episode to kunne det ligeså godt være en anden sere. Den skifter komplet stil og kvalitet og bliver bare bedre og bedre jo længere man kommer. Forestil dig én lang gangstersaga, der udelukkende kører på plot og krakterudvikling. Ingen ligegyldige filler-episoder - kun plotudvikling. Og hvilket plot... uha, det er godt.

Serien er baseret på et (ringe) spil, så der kommer en tre fire episoder i sidste halvdel som reelt er trivielle bossfights. Men på det tidspunkt har man forlængst levet sig så meget ind i karaktererne, at det ikke engang kan spolere det.

Og så er der sidste episode. Wow. Payoff galore.

Så ja, den er helt klart pengene værd.
NaieraNaieraSkrevet 06/06-06 07:47, rettet 06/06-06 07:49 
Du kan jo, til at starte med i hvert fald, altid tjekke karakteren inde på ANN. Den siger i dette tilfælde, at det er en ret god serie. Og en god udgivelse af Geneon.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 05/06-06 23:48 
Er gungrave egentlig godt-godt?
Hvad sker der?
-AbbadOn--AbbadOn-Skrevet 05/06-06 23:42 
Full Metal Alchemist burde klart nævnes. Vil sige det er noget af det bedste anime jeg har set de sidste par år. Men så igen, har altid mere eller mindre slugt steampunk serier til mig. Men i dette tilfælde virker det som om animenfo osv er enige med mig. Serien er dog ikke komplet endnu, så kan ikke udtale mig, men indtil videre afventer jeg fibrilsk den næste udgivelse :) Kan godt være det ikke tilfredsstiller din sci-fi sult, men serien er næsten for god til at blive udeladt.

Når jeg alligevel snakker steampunk, så kan Jin-Roh også anbefales. Fantastisk film.

FLCL er også blevet nævnt én gang, men da jeg så den billige pris på axelmusic måtte jeg lige fremhæve den igen. 69 kr per dvd er klart det værd.

Fantastic Children virker til at være sci-fi orienteret, og har scoret over en del over de gennemsnitlige karakterer. Kan kun snakke på baggrund af den første DVD, men jeg tror ikke den vil skuffe. Virker til at den lægger op til nogle gode twists. men hvis du ledte efter fulde serier så er det nok heller ikke det optimale.

En anden serie jeg kun er nået svagt igang med er Gankutsuou. Den er løst baseret på Greven af Monte Cristo, hvor personer og navne stemmer overens med bogen, men dog er placeret i et fremtids sci-fi univers. Historien drejer sig stadig primært omkring Paris og Marseille, samt adelen, men er twistet for at holde det friskt. Hvis man kender bogen kan man godt forudse hvad der sker, men ikke på den dårlige måde. Til trods for at man ved at en brik falder, så er man alligevel betaget af præcis hvordan den vil falde i dette univers. Gonzo har valgt en tegnestil man enten elsker eller hader. Nogle folk siger de får hovedpine af den, mens andre elsker det friske pust. Gankutsuou er heller ikke færdigudgivet endnu, men hvis resten af serien fortsætter som den har indtil nu, så kan det kun gå godt. Kudos til Gonzo.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
NaieraNaieraSkrevet 05/06-06 23:30 
Apropos anime til voksne, så har Right Stuf hele Gungrave serien på 26 afsnit til sølle $50 i denne uge!

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 05/06-06 21:39, rettet 05/06-06 21:44 
la0s>
Jeg må faktisk sige, at jeg troede at fansubs sådan teoretisk set var lovlige, så længe at serien ikke var samlet op til vestlig versionering. Der har jeg så taget fejl. Men måske var det bare et argument jeg engang læste af en fortaler for den slags... husker det ikke.

Jeg ved ikke, om der nogensinde har været sådan en lov, som RJK omtaler. Jeg tvivler lidt og tror mere på, at det nok nærmere handler om, at amerikanerne er pisse ligeglade og alligevel ikke gider se ud over deres egen næse, så ingen gør en disse ved det, så længe pirateriet ikke skader nogen i USA.

la0s>
(men selvfølgelig moralsk anløbent). :)

edit: og selvfølgelig at folk skal have betaling for deres produkter... goes without saying.

Moralen kan jo diskuteres hvis man senere køber skidtet når det kommer på DVD. Så kan jeg ikke se noget vanvittigt slemt i at "previewe" en serie, men for mange bliver det jo alligevel bare til misbrug. Man ser ofte folk på forskellige fora der skriver, at de ikke gider købe X serie, fordi slutningen ikke lige passede dem... Men jeg fatter ikke hvorfor folk gider se anime i så dårlig kvalitet. Der er vel en grund til, at DVDen er opfundet!?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 05/06-06 18:31, rettet 05/06-06 18:32 
Nej ok. Der kan bare se... og nu vasker jeg altså også lige hænderne, for jeg gør faktisk ikke rigtig i den slags, sølle kvalitet, frygten for svag oversættelse og dårlige hentningsforhold gør at jeg ikke gider, men det skal ikke skjule for, at jeg troede det var teoretisk lovligt (men selvfølgelig moralsk anløbent). :)

edit: og selvfølgelig at folk skal have betaling for deres produkter... goes without saying.
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 05/06-06 18:28, rettet 05/06-06 22:12 
Har ikke lige fulgt med, og det er jo ikke så relevant for tråden ellers, men...

Der var svjv på et tidspunkt en amerikansk lov om, at hvis et kulturprodukt ikke var udgivet i USA, så måtte man frit piratkopiere det alt det man ville. Så var der jo alligevel ingen amerikanske firmaer der tabte penge på det, og så var alt jo fint... Jeg husker der var ballade omkring italienske horrorfilm, hvor folk som Argento og Fulci var sure, fordi deres ting blev piratkopieret - endda systematisk fra mindre firmaer - i USA, fordi ingen købte rettighederne til dem. Om det stadig er sådan tror jeg ikke, og jeg kan ikke forestille mig det har været gældende i Danmark nogensinde.

Bare som jeg husker det - er mange år siden jeg hørte om det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/06-06 18:27 
la0s>
lynch-agtig summende

'nuff said, jeg skal se den ;)
la0sla0sSkrevet 05/06-06 18:20 
Lain deler vandene, naiera hader, la0s likes :) man skal i hvert fald se to-tre afsnit før der kommer gang i den, men også før man kan mærke om stemningen siger en noget.

Jeg vil undlade at sige mere, andet end at den ikke er crazy-vild, mere nedtonet og lynch-agtig summende i sin stil. Andre vil sige fortænkt og kedelig. Men oftest er det jo også fedest med ting der virkelig deler folk, i stedet for ting hvor folk siger, det var ok.

:)

Jeg må faktisk sige, at jeg troede at fansubs sådan teoretisk set var lovlige, så længe at serien ikke var samlet op til vestlig versionering. Der har jeg så taget fejl. Men måske var det bare et argument jeg engang læste af en fortaler for den slags... husker det ikke.
Hvad sker der?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/06-06 18:14 
Så misforstod jeg lidt hvad du mente, beklager. Grunden til at jeg lige kom herind igen var faktisk, at jeg ville spørge til Serial Experiments Lain. Den har jeg også hørt en farlig masse godt om, men jeg var ikke helt klar over om det var i samme stil.

Tak for linket, i øvrigt
NaieraNaieraSkrevet 05/06-06 17:57, rettet 05/06-06 18:01 
"Selvfølgelig" var mere stilet til alle fansub-seerne, der måske var parat til at springe ind, og synge højt og flot om hvordan de har pirateret alle afsnittene af Monster og synes den er totalt sej.

Udover PA er der jo også, som hurtigt nævnt tidligere, Serial Experiments Lain, som nogle sætter pris på.

Apropos det at finde ud af, om serien er udgivet med engelske undertekster eller ej, så er alle nødvendige redskaber til at finde ud af dette tilstede i denne tråd. www.animenewsnetwork.com har en database med ca. alt anime, og hvis det er udgivet på R1 findes det hos DVD Pacific eller Axel Music.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 05/06-06 17:54 
Naiera>
Monster er ikke udgivet med engelske undertekster, så den er der selvfølgelig ingen der har set...

Jeg er vild med det "selvfølgelig" du der indsætter, som om jeg naturligvis er klar over dette, men bare skider på at den ikke findes i en lovlig udgave.

Men sagen er, at det var jeg ikke.. Men hvad er der så ellers? Paranoia Agent har jo været oppe et par gange, men hvad ellers?
276 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig