X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forskel på PSP (haster meget)


Svar
TKTKSkrevet 04/01-06 16:52 
Hej,

Jeg bliver nødt til lige at vide hvad forskellen er på en

Sony PSP Value Pack (Jap)
Japansk model Region fri (UMD Film låst til Region 2)
Firmware 1.50

Og en "almindelig" psp som du kan købe i Dk, altså 2.00 ik?

Jeg er ved at købe en 1.50 og skal da lige vide om der er ulemper ved den, eller hvad forskellene er, tak :)
HeroldHeroldSkrevet 04/01-06 17:02 
Jeg mener at den i DK er 1,52, og 2.00 følger så med på en skive, men det kan godt være at de nyere udgaver er opgraderet til en nyere version af softwaren.

Det eneste du skal være opmærksom på, er den version af firmware du skal bruge, når du opgraderer (er vist regionspecifik i nogle af områderne), samt at afspilning af film kun er muligt fra den region hvor maskinen er fra.

Skal du bruge den til homebrew?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TKTKSkrevet 04/01-06 17:25 
Jamen jamen. Nu har jeg aftalt at jeg giver svar i morgen.
Der står at den er låst til Region 2. Men det er kun dvd står der. Der står at "Dk-spil" godt kan spilles på den.

Forstod ikke helt dit svar Herold. Opgraderer hvad? Og hvad er bedst. 1,52 - 1,50 eller 2,00. - Jeg ved at man kan købe 2.00 overalt her hvor jeg bor :)
TKTKSkrevet 04/01-06 17:27 
Ups, overså lige at 2.00 følger med på en skive. Hvordan foregår det.

Jeg har haft den før, og ja jeg bruger den til at spille, se film og lidt internet i skolen. Vil gerne ku lægge film ned på den eller spil evt. :)
RJKRJKSkrevet 04/01-06 17:33, rettet 04/01-06 17:33 
PSP er ikke regionslåst hvad angår spil, så det gør ingen forskel for dig.

Så vidt jeg husker blev vi enige om, at Japan og Europa bruger samme region for film, så det gør heller ikke forskel.

Firmware 2.0 kan man ikke køre homebrew-software med (endnu?). Det kan man godt med 1.50.

Og man kan selvfølgelig opgradere til nyeste version, som på alle andre punkter er bedre. Man kan gøre det fra en skive, via USB-porten eller fra trådløst netværk. Det er meget simpelt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TKTKSkrevet 04/01-06 17:36 
Okey så dvs. RJK - Den Psp kan jeg godt købe, hehe? Altså den Japan-Valuepack, da den er bedre/ihvertfald ikke dårligere.

Den er billigere også, så?
RJKRJKSkrevet 04/01-06 17:45 
Den eneste fordel ved at købe den ny herhjemme er garanti - hvad man vel ikke skal ignorere mht. pixelfejl - så det må du selv vurdere, om besparelsen gør det op for.

Ellers mener jeg ikke der er nogen nævneværdig forskel. Der er flere herinde der har en japansk PSP (har selv en amerikansk), så de må vel sige det, hvis der er noget, jeg har glemt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TKTKSkrevet 04/01-06 17:50 
Hmm. Det ved jeg heller ikke selv :) Jeg valgte ingen garanti sidst jeg købte én PSP i Fona. Og der var heller ingen fejl. Den er kun 200kr. billigere, altså den er jo helt ny, men skal så købes på nettet.
Ville egentligt bare gerne vide lidt om det med at opgradere og "downgrade" som blev nævnt, hvad er det? Og bruges det til?
Og så jer med JAP model vil fortælle lidt om softwaren, altså om det er engelsk eller Japanske tegn man skal hygge-læse i menuen og sådan.
la0sla0sSkrevet 04/01-06 17:56, rettet 04/01-06 17:59 
Jeg har en japansk PSP. Og som skrevet kan den tage spil fra alle verdenshjørner. Jeg har (eller har haft) både europæiske spil til den, japanske og amerikanske ligeså.

Den kan kun vise Reg 2 film, altså de film du kan købe i Danmark.

Ver 1.5 har ikke browser inkluderet men er til gengæld mere åben over for hjemmelavede spil, emulatorer og ja også pirat-software desværre. Visse spil skal dog opgraderes til version 2.0 for at ville køre.

Ver 2.0 har browser og support for nogle flere media-formater såsom AAC, ligesom den har både WEP og WAP sikkerhedsprotokoller til trådløst net. Ver 2.0 er mere eller mindre åben overfor hjemmelavede spil og emulatorer, mens pirat-software ikke kan køres på den, et fåtal af emulatorer kan dog heller ikke kan. Du kan dog nedgradere til version 1.5 igen fra ver 2.0. Fra ver 2.1 og op efter er det ikke endnu muligt.

Håber det kan bruges!
Hvad sker der?
TKTKSkrevet 04/01-06 18:01, rettet 04/01-06 18:04 
Det kokser lidt med svaret her!
Men tak for hjælpen laos! Det kunne jeg bruge.
Jeg vælger bare at købe den i en eller butik her i Dk. Med 2.00 ver.
SumezSumezSkrevet 04/01-06 18:02, rettet 04/01-06 18:04 
Best-selleR>
Hmm. Det ved jeg heller ikke selv :) Jeg valgte ingen garanti sidst jeg købte én PSP i Fona. Og der var heller ingen fejl.

Det er heller ikke nødvendigt at spilde penge på det. Du har, ifølge købeloven, altid 6 måneders formodningsregel, hvilket svarer til den garanti butikkerne selv kan stille. Derudover gælder din reklemationsret i 2 år, hvilket også burde sikre dig mod evt. defekter på maskinen i løbet af den tid. Men det tager nok heller ikke 2 år at opdage en pixelfejl, de plejer at være der, når man tager den ud af pakken. ;) Så hvis man vil have en længere garantiperiode, skulle det vist være fordi at Sony-hardware har tendens til at være temmelig skrøbeligt. :)
Alt dette er selvfølgelig ikke relevant hvis du køber maskinen fra udlandet..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TKTKSkrevet 04/01-06 18:06 
Schön, har aldrig selv haft problemer med Sony/Playstation eller sådan, men pyt med det;) Tak for svarene.

Nu må jeg bare vente til den falder bare lidt i pris - det er jo dumt ikke at spare et par hundrede, hvis det kan lade sig gøre fra på mandag ;)
la0sla0sSkrevet 04/01-06 18:08 
Downgrade eller nedgradere, er det at man snyder PSP'en til at nedgradere sig til en tidligere version. Indtil videre kan man kun ned til version 1.5 og vistnok kun fra version 2.0.

Idéen med at downgrade VAR at kunne køre alle emulatorer på sin PSP. I dag da det meste homebrew (altså privat-programmeret stads såsom emulatorer og hjemmelavede demoer og spil) faktisk kan køres fra version 2.0 er den eneste grund til at downgrade den at man vil spille pirat-spil!

Husk dog at ingen form for homebrew kan afvikles på PSPer over version 2.0. Altså fra version 2.1 og opefter.
Hvad sker der?
TKTKSkrevet 04/01-06 18:15 
Nu er jeg ik en der fatter alt det der pirat-fikseri der med spil, men du siger simpelthen at folk der nedgraderer fra en 2.00 til 1.50 er at så kan de downloade spil og ligge dem ind på psp'en? (Ikke noget jeg skal prøve, jeg skal bare have fifa 06 og et par videoer, da jeg rejser en del mellem Letland og Dk;))
Nå, men det bliver en 2.00 for den har de overalt kan jeg se:) Endnu engang tak for hjælpen!
la0sla0sSkrevet 04/01-06 18:25 
Ja desværre flyder der en masse rips af spil rundt omkring på nettet, og folk har så nogle spil-launchere der kan køre den slags ting fra memory cardet.

Jeg har, vil jeg gerne understrege, aldrig prøvet den slags ting, men jeg tror også at en del af spillene er kogt noget ned, videoer er fjernet og måske musik? Jeg aner det ikke, og tingene kører sikkert heller ikke problemfrit. Eneste fordel skulle så være hurtige loadtimes, meeeen det er ikke lige nok værd til at snyde udviklerne for.
Hvad sker der?
TKTKSkrevet 04/01-06 18:29 
Naaehj, jeg har nu ikk forstand på alt det. Skal da gerne indrømme at der er hentet et par crack-files til spil!
Men tror ikk jeg ville "risikere" at installere en masse på den, og kan også bedre lide når man ved at spillene er som de skal være:)
la0sla0sSkrevet 04/01-06 18:33 
God ide!

Plus at alle nye spil kræver ver 2.0 for at køre. Det vil så sige at man skal downgrade og upgrade hele tiden og en masse ekstra bøvl. Og desuden det der med kopiering, er det ikke også sådan tit, at så henter man alt alt for mange spil og spiller ingen af dem? Det husker jeg i hvert fald var til fældet med min kammerater især i Amiga-dagene. De fik bunker af piratspil og fik aldrig rigtigt spillet nogen af dem ordentligt.
Hvad sker der?
JAAJAASkrevet 05/01-06 07:56, rettet 05/01-06 08:57 
Kan man virkelig være sikker på at få en PSP i danske butikker, der ikke er over firmware 2.0? De er jo på 2.6 nu ...

Eneste fordel skulle så være hurtige loadtimes, meeeen det er ikke lige nok værd til at snyde udviklerne for.

Vil man have de hurtige loadtider, kunne man jo bruge et ripkit på et spil, man har købt. Jeg ved ikke, om det er lovligt, men det er svært at finde noget moralsk galt med det.
TKTKSkrevet 05/01-06 13:33 
JAA:

Jeg har set i de forretninger der forhandler psp i min by at det er 2.00 :) står der på siden. Og det er butikkerne Merlin og Fona. Så, jeg kan være sikker ihvertfald:)
JAAJAASkrevet 05/01-06 15:05 
Ok, tak for oplysningen :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig