X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til indretning af gamer room


Svar
NaidNaidSkrevet 01/10-05 02:29 
Jeg har lige købt en hus, og har et ekstra værelse ledig, som jeg regner med skal være mit gamer room. Jeg har planer om snart at kigge lidt efter hylder eller andre opbevarings møbler til mine spil/kommende spil :P.

Er der nogen der har en bud på det perfekte reol system til et gamer room?. Jeg har overvejet enten at lave mit eget reol system, eller også finde nogle reoler der passer perfekt til spil og samtidig også er funktionelt og godt udnyttet. SÅ hvis der er nogen der selv har den perfekte reol, vil jeg meget gerne have at vide hvor jeg kan købe sådan en henne eller noget :).
SumezSumezSkrevet 01/10-05 03:13 
En standard Ikea-reol, hvor man selv placerer hylderne som man har brug for er ikke at kimse af.
Ellers vil jeg foreslå at du sørger for at skabe adgang til bagsiden af reolen så du altid kan pille ved ledninger osv. uden for meget besvær.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 01/10-05 04:06 
Jeg er ret glad for Xplore serie som dalles fører:
http://www.hammel-furniture.dk/
"lidt" peperet priser, men det var lige det der passe for mig.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
MrCaseMrCaseSkrevet 01/10-05 08:49 
Husk plads til lyd-system. Placér sofaen/stolene lidt fra bagvæggen så surround-højttalerne kan komme ordentlig bag om...
Have you considered sucking less?
CoreCoreSkrevet 01/10-05 10:26 
Ikea havde på et tidspunkt nogle mat-transparente plastic-hylder til en ti'er stykket. De er ikke voldsomt holdbare, så de skal hænge et skånsomt sted. Det fede ved dem er at de passer præcis til N64-spil-æsker i dybden.

Et meget uopdateret samlerbillede af de famøse hylder.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaidNaidSkrevet 01/10-05 14:40 
Sumez: Har du en link til den reol du mener. Tror godt jeg er klar over hvilken type du mener, men kan ikke finde noget på ikeas hjemmeside.
SumezSumezSkrevet 01/10-05 15:15, rettet 01/10-05 15:16 
Nu har jeg ikke så meget forstand på Ikea, men det gælder vist flere af deres billigere møbelserier, at man selv kan sætte dem sammen som man har behov for.
Jeg bruger selv den her, som bl.a. har mulighed for overgang mellem forskellige dybder.

IKEA
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 01/10-05 15:42, rettet 01/10-05 15:54 
Ikeas Billy-reoler er glimrende til spil/film. De koster ikke specielt meget, og hyldernes placering kan frit justeres.
ChronoChronoSkrevet 01/10-05 15:49 
Her en fed gamer reol, men så har du nok ikke råd til huslejen mere :)

Tetris Reol
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KTCKTCSkrevet 01/10-05 16:56 
"And if you don’t stack them correctly, they disappear and you have to buy them all over." <- LOL

Det kunne faktisk være fedt at bygge sig sådan en reol. Det kan vel ikke være så voldsomt svært...

Jeg vil nok foreslå at gå på udkig i diverse møbelhuse og se om der ikke er noget, som ens konsoller ville passe ind i. Så specielt skal en reol jo heller ikke bygges for at have plads til ens samling.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaidNaidSkrevet 01/10-05 18:55 
Billy serien ser lidt interesant ud, dog det ikke virker som kvalitet?. Jeg er ærlig talt lidt bekymret for nogen reol systemer da spil jo nemt kan veje adskillige hundrede kilo når de alle er sat på plads.

Den der tetris reol virker temmelig genial, selvom det er lidt svært at bruge den til konsol spil:)
jaesjaesSkrevet 01/10-05 20:25 
Jeg vil mene, at Billy-reoler er kram. Mine forældre købte nogle i 70'erne (er næsten helt sikker på, at det er Billy), og de fungerer stadig fint - flere af dem med bøger på alle hylder, og både reoler og hylder kan sagtens klare presset. Men nu er det jo ikke sikkert, at de nyere Billy-reoler er konstrueret præcis på samme måde som de gamle, så holdbarheden kan være ringere i dag.

Ang. de nyere Billy-reoler, kan jeg kan dog sige så meget, som at jeg en overgang arbejdede i Ikea, og det er nok en af de mest solgte Ikea-møbler, så folk må jo kunne lide dem. Mit indtryk er, at de er lavet af en solid gang spånplade. Om fineren også er god, skal jeg ikke kunne sige (som jeg husker det, er "træudgaverne" lavet af spånplade med finer på ydersiden).

For en sikkerheds skyld, kan man evt. lige tjekke, hvor meget hver hylde kan bære, men siden det er en klassisk bogreol, skulle der næppe være problemer med spil og konsoller, da bøger som bekendt er noget tungt stads.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/10-05 21:02 
Jeg ledte selv meget længe og ihærdigt efter den perfekte reol til mine spil. Jeg faldt først over denne:

http://www.cdcabinet.com/cdvideo.htm

Den ville dog koste en formue, ikke mindst i fragt, så jeg faldt istedet over nedenstående som jeg valgte at investere i (den sælges desværre ikke mere i DK, så vidt jeg ved).

Min er dog en hel del mørkere, og federe end den på billedet. Min plan var egentlig at købe en hel hær af dem, men efter den besværlige fragt, og returnering fordi varen var skadet stoppede forretningen med at sælge dem.

Cedeus Turn - DVD
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaidNaidSkrevet 05/10-05 22:54 
Jeg har tjekket de forskellige forslag igennem, og regner med at gå på jagt snarest. Det ender dog nok bare med en IKEA standart reol eller lignende.

Nogen der forresten har ekspernemteret med at sætte en hylde op under loftet?. Ser det dumt ud eller..? Et eller anden sted er det jo en ekstra "væg" i sig selv :).
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig