X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af Neo Geo AES


Svar
nerosnerosSkrevet 08/08-05 17:20, rettet 08/08-05 19:23 
Nu er tiden kommet til, at jeg skal købe mig en NEOGEO AES. Får at være fuldstændig sikker så jeg ikke dummer mig i et køb så har jeg lige et par tekniske spørgsmål som følger:

Hvad skal jeg have med i et køb kabler osv.?

Jeg regner med at hvis maskinen er i ntsc eller jap så kan den ikke bare sættes til et pal fjernsyn sådan udenvidere vel? Hvad skal man have fat i af grej er det en stepdown converter?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 08/08-05 17:42 
Jo, du kan sagtens sætte den til et PAL fjernsyn, såfremt dit fjernsyn understøtter 60hz. Jeg vil råde dig til at skaffe et RGB-kabel (og hvis det skal være så godt som muligt, skal du have mulighed for at tage stereo via høretelefonstikket, for AV-stikket har ikke stereo), da det naturligvis giver langt bedre billedkvalitet. Holder du dig alligevel til composite-kablet, skal dit fjernsyn også understøtte NTSC. Ganske som med alle andre maskiner!

Jeg har hørt rygter om 50hz AES'er, men generelt mener jeg også at europæiske AES'er kører 60hz.
Det eneste, du rigtig skal bekymre dig om er en stepdown converter eller en alternativ strømforsyning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/08-05 18:13 
Altså stepdown converter er et must så ellers vil jeg simpelhen brande maskinen sammen ikke.

Europæiske AES'er? Vil det sige, at der findes nogle NEOGEO maskiner som er pal?
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 08/08-05 18:18 
Nej. Der er US og JAP maskiner. Ved ikke liiige hvor Sumez får en europæisk ind i billedet? ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 08/08-05 18:28 
En stepdown converter er det sådan en fætter? Lige for at være helt sikker.

Link:
http://cgi.ebay.com/TRAVEL-CONVERTER-STEPDOWN-TRANSFORMER-240V-TO-110V-50W_W0QQitemZ5795599219QQcategoryZ294QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Kan de ikke købes i DK?
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 08/08-05 19:00 
Ja det er en som den du linker til. Kan bl.a også købes hos Lik-sang.

Du må bare huske at selve indkøbet af konsollet er den absolut billigste del af den verden. Det er ikke usædvanligt at spillene koster over 1000,-. Tit også en del mere... Så er du advaret ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Michael_Michael_Skrevet 08/08-05 19:05 
Jeg har bl.a. et Golfspil til ca. kr. 8.000.-;)

Stepdown Convertere kan købes i de fleste elektronikforretninger i Danmark.
nerosnerosSkrevet 08/08-05 19:13 
Ja jeg ved godt det er en dyr hobby, men jeg har heller ikke tænkt mig at gå efter de meget dyre spil til 300-500 dollars også videre. Man kan jo sagtens få Art of Fighting til en 25 dollars på ebay.

8000kr det er jo helt sindsygt håber ikke du har betalt det beløb. Det er, og bliver fantastisk med de høje priser til AES.
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 08/08-05 19:17 
Situationen er desværre bare at de dyrere spil som regel også er de bedste. Jeg har selv haft AES men måtte konvertere til MVS grundet priserne. Det har jeg absolut ikke fortrudt, men hvis du har råd, tror jeg virkeligt godt at du vil blive glad for den.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 08/08-05 20:00 
Ja, man skal ikke købe AES, hvis man regner med at overleve på de billige spil fra eBay. De er simpelthen ikke gode nok.

I øvrigt mener jeg altså også, at der findes EU AES'er. De skulle i øvrigt køre alle spillene, men i 50Hz, selvfølgelig. Der findes Euro AES-spil, så mon ikke også der findes Euro maskiner? :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 08/08-05 20:02 
Naiera>

I øvrigt mener jeg altså også, at der findes EU AES'er.

Er de i et meget begrænset oplag eller? Da jeg skulle købe min maskine, kunne jeg kun finde US og JAP modeller.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 08/08-05 20:03 
Jeg har heller ikke set dem så meget, men de ville jo ikke lave spillene hvis maskinerne ikke findes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 08/08-05 20:18 
Nerosretro>
Ja jeg ved godt det er en dyr hobby, men jeg har heller ikke tænkt mig at gå efter de meget dyre spil til 300-500 dollars også videre. Man kan jo sagtens få Art of Fighting til en 25 dollars på ebay.

8000kr det er jo helt sindsygt håber ikke du har betalt det beløb. Det er, og bliver fantastisk med de høje priser til AES.

£725 + lidt rabat;)

De billige spil er intet værd, desværre. Der er dog mange gode spil som ikke nødvendigvis koster de kr. 15.000.- som en mint Metal Slug efterhånden løber op i.

Medmindre man er forberedt på virkelig at betale kassen får man ikke synderligt meget ud af sin AES.
nerosnerosSkrevet 08/08-05 20:40 
De billige spil er intet værd? Okay, men hvis Art of fighting er det samme spil som det ville se ud på en arcademaskine overført til AES'en så er det da et mega fedt spil og noget jeg ville kunne lide det er da helt sikkert. Bare synet af AES'sens controller for mig til at savle.. haha.

Ellers er der noget jeg har misforstået. Selve følelsen af sådan et spil hjem i sin stue kan da ikke være mere fedt.
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 08/08-05 20:47 
Det spil du nævner samt Samurai Spirits/Shodown II er to ret fede og billige titler. Men der vil nok ikke gå lang tid før du vil have noget mere af det gode. Og så koster det :)
Husk også at langt de fleste titler er 2d fighter (eller hvad man nu kalder det). Hvis du vil op og have en fed shooter som Pulstar, ja så er det op med skejserne!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Michael_Michael_Skrevet 08/08-05 20:59 
Juggernaut>
Husk også at langt de fleste titler er 2d fighter (eller hvad man nu kalder det). Hvis du vil op og have en fed shooter som Pulstar, ja så er det op med skejserne!

Pulstar og Blazing Star koster p.t. mellem kr. 3.000.- og 6.000.- alt efter stand. Last Resort kan erhverves for omkring kr. 1.000.-

Samurai Spirits II, ASO II og Magician Lord er de eneste relativt billige AES spil der er værd at eje efter min mening.
NaieraNaieraSkrevet 08/08-05 21:01 
Nerosretro>
De billige spil er intet værd? Okay, men hvis Art of fighting er det samme spil som det ville se ud på en arcademaskine overført til AES'en så er det da et mega fedt spil og noget jeg ville kunne lide det er da helt sikkert.

MVS- (altså arcade) og AES-spillene er identiske.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 08/08-05 21:02 
Nerosretro>
De billige spil er intet værd? Okay, men hvis Art of fighting er det samme spil som det ville se ud på en arcademaskine overført til AES'en så er det da et mega fedt spil og noget jeg ville kunne lide det er da helt sikkert. Bare synet af AES'sens controller for mig til at savle.. haha.

Det ER en fed fornemmelse, og maskinen er fantastisk. Man kan bare blive skuffet hvis man vælger de forkerte spil til at starte med, da en del af dem ikke er ældet særligt godt.
Mht Art of Fighting ville jeg få fat i AoF3 med det samme. Eneste "udfordring" er prisen på små kr. 2.000.-
NaieraNaieraSkrevet 08/08-05 21:07 
"Dyrt" er jo relativt. KOF '98 kan fås til en del mindre end 1.000 kroner, og det er jo noget af det bedste i genren overhovedet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
lightyear dklightyear dkSkrevet 08/08-05 21:19, rettet 08/08-05 21:20 
Sheize, fik totalt chok da jeg så priserne, hvad er det der gør dem så mange penge værd, laves de kun i meget få eksemplarer eller? Og hvad er der så specialt ved aes spilne i forhold til andre spil generelt.

Edit: til det der golf spil til 8000 kr, (elsker golf spil) hvad er forskellen i forhold til andre golf spil, som gør netop dette spil SÅ DYRT?
are you CHICKEN?
NaieraNaieraSkrevet 08/08-05 21:23, rettet 08/08-05 21:28 
De koster kassen fra starten. De er pænt dyre at producere, og de produceres ikke i særligt mange eksemplarer. Jo længere op i tiden, jo færre spil kunne de lave hver gang, så nye titler har ofte kostet en pæn slat. Priserne på de mindre populære er dog faldet ret hurtigt, så en meget solid titel som Matrimelee, er nede i nogle hundrede dollars.

Problemet er også dem der køber spillene. De beholder dem, og hvis de sælger dem er der ofte få eksemplarer til salg, så priserne ryger op. Med AES er problemet også, at et sted som neo-geo.com er forfærdeligt indspist, med indtil flere brugere der med vilje pumper priserne. eBay er også en god hype-maskine, hvor man altid kan sælge spil dyrere hvis man skriver "RARE" i titlen, ligemeget hvor mange hundrede eksemplarer der er til salg på samme tid.

lightyear dk>
Edit: til det der golf spil til 8000 kr, (elsker golf spil) hvad er forskellen i forhold til andre golf spil, som gør netop dette spil SÅ DYRT?

Som sagt; Meget få ekesmplarer. I visse tilfælde kan man snakke om EKSTREMT få eksemplarer, f.eks. med (Euro) Kizuna Encounter der blev solgt for $12.500 sidst. Og det var ikke engang i "mint condition".

Ja, som Palmer forklarer det, udbud/efterspørgsel, men med AES er vi ude i den mest ekstreme definition af denne markedsmekanisme...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 08/08-05 21:25, rettet 08/08-05 21:27 
Intet kan retfærdiggøre prisen. Udbud og efterspørgsel.
Rune kommer nok om lidt og siger spillet ikke engang er særligt godt, men ham skal du ikke høre på;)

Det ER et godt golfspil (arcadegolf), men hvis du køber det (nøjagtigt) samme til MVS, og her taler vi altså 100% identisk, koster det kun en tiendedel af prisen.
nerosnerosSkrevet 08/08-05 21:49 
Jeg synes bare at det virker så uoverskuligt med MVS så skal man have en supergun og alt muligt som jeg ikke kan finde ud af hvad er? Nu er jeg fortvivlet ved ikke hvad jeg skal vælge længere. Skal måske bruge lidt mere tid til at tænke mig grundigt om.
Bashful Neophyte
Michael_Michael_Skrevet 08/08-05 21:56 
Du kan jo også investere i et arcade-kabinet m/Neo Geo tilsluttet (1, 2 el. 6 slots til spil) og så køre MVS derfra.
Her kan plads så være et problem.
JuggernautJuggernautSkrevet 08/08-05 21:59 
En Supergun gør bare at du kan spille arcadespil hjemme på dit eget tv. For at kunne spille MVS, kræver det også at du har et MVS board. Disse får i 1, 2, 4 og 6 slots. Afhængig af hvor mange spil du vil have i ad gangen. Dem kan du så vælge imellem, når du tænder op. Supergun'en er altså en "headunit" hvor du så kan koble et MVS board eller et PCB/JAMMA board til og vupti. På længere sigt er det en noget billigere løsning end AES.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 08/08-05 22:11 
Det vil så måske være en noget dyr start med MVS hvis man skal have alle de ting som MVS kræver, men på længere sigt billigere end AES. Desværre må jeg nok gå efter hvad der koster mindst at starte op med.
Bashful Neophyte
MusicManMusicManSkrevet 08/08-05 22:35, rettet 08/08-05 22:35 
er disse ikke okay billige...?
http://cgi.ebay.co.uk/FULL-WORKING-NEO-GEO-2-SLOT-MVS-BOARD-JAMMA_W0QQitemZ6198417806QQcategoryZ3945QQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.co.uk/NEO-GEO-4-SLOT-JAMMA-MVS-BOARD-FREE-SHIPPING_W0QQitemZ6198418209QQcategoryZ3945QQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.co.uk/NEO-GEO-MOTHERBOARD-METAL-SLUG-MVS-ARCADE-SET_W0QQitemZ6198418233QQcategoryZ3945QQrdZ1QQcmdZViewItem
NaieraNaieraSkrevet 08/08-05 22:43 
Jeg synes de virker ret dyre. Jeg ville alligevel også foretrække at købe den slags uden at involvere postvæsenet. Man kunne eventuelt købe et nyt 1 slot board fra Neo-geo.com.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 09/08-05 16:31 
Ehm...

Spillet er ikke engang særligt godt!!

;)

(nej, jeg har godt nok tre af dem, men har altså ikke fundet det interessant nok til at prøve det)

Nerosretro: Hvis du ikke har et problem med at sælge igen og tabe lidt penge, så er den bedste løsning for dig nok at købe en AES og et par billige spil. Så kan du jo finde ud af, om det overhovedet er noget, og ellers sælge det hele igen uden at det koster for meget. Hvis man vil Neo Geo er det jo også rimeligt simpelt. Hvis man har nogle hundredetusinde kroner, man ikke ved hvad man skal bruge til, eller hvis det at samle sjældne ting er vigtigere end at spille dem, så er det AES. For alle os andre er det MVS.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 10/08-05 15:30 
Du har sikkert ret men som sagt er jeg ikke millionær men mere en drømmer! Så når jeg engang har de penge som skal til bliver det nok MVS aligevel. Her skal man så bare smide godt ud fra starten har ikke lige penge nok nu haha!

Det hele startede med, at jeg så en billig AES'er på Ebay men jeg blev faktisk overbudt. Py-ha faktisk er jeg glad for det nu.

I must dream on....
Bashful Neophyte
Michael_Michael_Skrevet 11/08-05 19:46 
RJK>
Ehm...
Spillet er ikke engang særligt godt!!
;)
(nej, jeg har godt nok tre af dem, men har altså ikke fundet det interessant nok til at prøve det)

Prøv det ved lejlighed. Det har en fantastisk "øl og chips" atmosfære, og det virker som om Nazca virkelig har kigget Carver-brødrene over skulderen da de producerede det.
En opdateret form for Leaderboard Golf om du vil.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig