X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny wireless NES - NEX


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 08/08-05 11:12 
Ny wireless NES/FamiCom clone konsol. Slim line style.

- - -

Messiah Entertainment Inc. unveils a new 8-bit console for classic gaming. At only 1.5 inches tall, Generation NEX is Messiah’s slim and sexy micro version of the beloved Nintendo Entertainment System (NES). Generation NEX revives the cherished classics of the past, redefining retro gaming as we know it.

Messiah brings next generation technology to classic gaming. Generation NEX is the first console featuring built-in 2.4 GHz wireless controller support. In addition to wireless gaming, the system has two controller ports for use with all your favorite original NES accessories including the four-player adapter and Zapper light gun.

- - -

http://www.playmessiah.com/onlinestore/index.htm

FAQ:
http://www.playmessiah.com/onlinestore/gnex_faq.htm
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
NaieraNaieraSkrevet 08/08-05 11:37 
Man laver en ny NES-klon i 2005, og så har den stadigvæk kun composite? Helt ærligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 08/08-05 11:53, rettet 08/08-05 12:08 
ja de er dygtige...

"Q: Will it support S-Video?
A: No, because the old software won't support S-video. We could have converted the AV outputs to S-video but it would have added a lot of cost and given no benefit to the video quality."

Nå?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/08-05 11:59 
Det er fordi, det er fysisk umuligt for en NES at understøtte andet end Composite ;)

Selve NES´ens GPU-del arbejder kun med Composite, i modsætning til alle andre retro konsoller, hvis GPU(VDP) arbejder med RGB, som så igen moduleres om til det ønskede udgangssignal.

Totalt dum ide fra Nintendo´s side ;)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 08/08-05 12:03 
Men nu består NEX'en ikke af NES hardware - den afvikler vel bare NES spillene igennem emulering, så S-Video og RGB bør være muligt alligevel.

Hvis det havde været en umulighed, havde de vel også brugt det som argument :)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/08-05 13:01 
Det er jo også det der står?

Hvis ikke spillene kan give et bedre signal end composite, giver det ingen mening at konvertere det til RGB.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 08/08-05 13:04, rettet 08/08-05 13:04 
Det har intet at gøre med selve spillene.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/08-05 13:06 
Så vidt jeg kan se, består den af en god hardware efterlignig. Der er ikke noget med emulering :)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 08/08-05 13:51, rettet 08/08-05 13:55 
SeventhSun>
Det er jo også det der står?

Nej


Killer Bean 2>
Så vidt jeg kan se, består den af en god hardware efterlignig. Der er ikke noget med emulering :)

En form for hardware emulering er det sikkert - hvis de bare kloner en NES får de nok Nintendo på nakken.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/08-05 14:28 
Den er dælme old school, sådan en burde man næsten have :) Kunne dog godt tænke mig en til SNES i stedet
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/08-05 15:48 
Hvad betyder software, hvis der ikke er tale om emulering?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 08/08-05 16:17 
Det jeg mente, er at de må emulere NES hardwaren på en måde - dvs. ikke en klon af NES hardwaren.

Som de også skriver i FAQ'en :

"Q: Does it contain custom ICs, or is it based around the NOAC [NES-on-a-chip] that most "clone" consoles are based around?
A: Our IC is a custom designed IC that is built on the NES algorithm. Every attention to detail has been spent on compatibility."

Så det er ikke en 100% NES klon, men deres egen chip der "emulerer" Nintendo's chip. Om "emulerer" så er det rigtige ord at bruge i denne sammenhæng - men det er hvad jeg mente :)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/08-05 20:33 
Medmindre jeg tager meget fejl, er der ikke noget styresystem i en NES - og dermed ikke noget software.

Så når han snakker om begrænsninger i softwaren, er der to muligheder:

1) Spillene i sig selv er softwaren.

2) Den nye maskine har noget software, der emulerer en NES. Lissom man gør på en PC.

Det virker som om, at der tale om en hardware emulering - ergo er den eneste software spillene - og dermed er det ligegyldigt hvor teknisk avanceret man laver maskinen, der kan alligevel ikke komme noget bedre end composite ud af spillet.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 08/08-05 21:06 
Vås. Videosignalet laves ikke i spilkassetten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/08-05 09:21 
Det ville være rart, hvis du gad lægge din påståelige attitude på hylden, bare en gang imellem.

Du er velkommen til at komme med dit eget bud på hvordan softwaren er en begrænsning ift. videosignalet - for det er hvad der står.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 09/08-05 10:49 
SeventhSun>
Du er velkommen til at komme med dit eget bud på hvordan softwaren er en begrænsning ift. videosignalet - for det er hvad der står.

Nej det er STADIG ikke hvad der står.

Softwaren er ikke begrænsningen mht. videosignalet - det er hardwaren derimod.
RJKRJKSkrevet 09/08-05 11:05, rettet 09/08-05 11:07 
SeventhSun>
Du er velkommen til at komme med dit eget bud på hvordan softwaren er en begrænsning ift. videosignalet - for det er hvad der står.

Nu er det jo altså noget vås, det du skriver... Og jeg skal da med glæde modbevise det:

Nintendo PlayChoice-arcadeboardet er reelt en NES på et PCB. En af de meget få ændringer der er lavet på hardwaren er, at video-outputtet er RGB. Fordi ingen (end ikke Nintendo) kunne finde på at lave et arcadeboard kører composite, fordi det ville være alt for grimt. Forskellen på hardwaren er stort set én enkelt chip (sikkert GPU'en, som det bliver sagt).

Beviset?

Man kan tage chippen fra PlayChoice-boardet og sætte den i en NES i stedet. Så har man en NES med RGB output - når man selvfølgelig også lige får lavet nogle ledninger og stik, men altså...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 09/08-05 13:19 
SeventhSun>
Du er velkommen til at komme med dit eget bud på hvordan softwaren er en begrænsning ift. videosignalet - for det er hvad der står.

Ja, det står der. Det er til gengæld himmelråbende ukorrekt.

Det er så simpelt som det her: Kun analoge medier har videosignalet lagret i composite form. Det gælder VHS, Laserdisk og den slags. Cartridges, CD'er og DVD'er lagrer selvfølgelig digitalt.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/08-05 17:39 
Tak for det Jmog - det er rart, at der i det mindste er nogen der kan læse.



Det er både uværdigt og unødvendigt, at komme med personlige angreb i en udveksling af argumenter.

Det er ikke MIG, der siger at NES software begrænser videosignalet.
Jeg refererer en anden, der gør - og spekulerer "højt" over hvad han mener med det.

Der er en væsentlig forskel.

Jeg har ingen grund til at betvivle det RJK siger - men omvendt tror jeg heller ikke at en mand, der er ved at lave en NES klon er totalt idiot.
Han har nok en grund til at udtale det han gør.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig