X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PC Engine?


Svar
nerosnerosSkrevet 14/07-05 16:09 
Hvilken en slags PC Engine eller TurboGrafx16 skal man vælge? Der findes så mange forskellige slags af den maskine er der nogen som vil give mig et godt råd om det? Der skulle også være en med cd.
Bashful Neophyte
68 emne(r).
« < 1 2

Svar
Zzap!Zzap!Skrevet 12/11-07 13:23 
Wehner>
At bundniveauet hævet, så man sjældnere kommer hjem med en helt uspillelig titel? Det må det bestemt være.

Men samtidig er topniveauet blevet sænket, så chancen for at komme hjem med noget sublimt er mindre.
Det kan godt være at gennemsnits kvaliteten er den samme, men spredningen er mindre, så der er en større sammenklumpning omkring den middelmådige midte.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 12/11-07 13:44 
RJK>
Det minder da noget om Cameltry...

Det har jeg jo heller ikke set :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 12/11-07 13:45 
Zzap!>
Men samtidig er topniveauet blevet sænket, så chancen for at komme hjem med noget sublimt er mindre.

Arh, det kan da diskuteres. Jeg synes stadig der bliver lavet en masse topkvalitetsspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 12/11-07 13:46 
Zzap!>
Men samtidig er topniveauet blevet sænket, så chancen for at komme hjem med noget sublimt er mindre.

Nej på ingen måde. Du får bare ikke nostalgien med hjem fra butikken samme dag. Den ankommer først om 10-15 år.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 12/11-07 13:54, rettet 12/11-07 13:55 
Sumez>
Nu er det jo ikke engang en platformer.

Jeg kunne også have skrevet action-platformer-puzzler, men jo, jeg synes bestemt, der er elementer fra platformere i det.

Fremdriften på banerne foregår ofte mellem afsatser og platforme, og den måde indsamling af goodies foregår på, lugter også af platformer.

Jeg synes det er en rimelig gammeldags holdning at konkludere at noget er "retro" fordi det er 2D. Det er jo bare et stilvalg.

Så læste du ikke mit originale indlæg godt nok. Jeg skrev jo, at det ligeså meget handler designprincipperne fra ældre spil.

Sjovt nok giver du mig det indtryk, at det snarere er dig, som har en gammeldags holdning til, hvad der kan kategoriseres som en platformer*, og derudver hvad der kan kaldes retro :P

* Men måske neo-platformer er et bedre udtryk ;)
Zzap!Zzap!Skrevet 12/11-07 14:30 
Sumez>
Arh, det kan da diskuteres. Jeg synes stadig der bliver lavet en masse topkvalitetsspil.

Jeg sagde ikke, at der ikke bliver lavet noget godt overhovedet. Nu har de sidste måneder af 2007 også været lidt en undtagelse.
Det er lige så meget evnen og trangen til nytænkning der er mangel på.

Wehner>Nej på ingen måde. Du får bare ikke nostalgien med hjem fra butikken samme dag. Den ankommer først om 10-15 år.

Igen, jeg kan ikke se hvordan det kan kaldes nostalgi, hvis jeg aldrig tidligere har haft et forhold til et givent spil, men stadig kan se dets kvaliteter.

En altovervejende del af vores kulturelle vokabularium er opbygget af fortidens, i forskellige mere eller mindre eklektiske kombinationer. Derfor er det tåbeligt at slå enhver positiv skuen tilbage hen, som sentimental, uproduktiv passiv nostalgi.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 12/11-07 14:36 
Ganske som det er tåbeligt at mindes "de gode gamle dage".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 12/11-07 14:44 
Wehner>
Ganske som det er tåbeligt at mindes "de gode gamle dage".

Kun hvis det bliver gjort uden, rent faktisk at have det man mindes i frisk erindring, uden at vide hvad man egentlig snakker om.
Tiderne skifter, og der er absolut intet i vejen med at kunne lide een zeitgeist bedre end en anden.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 12/11-07 14:52 
Der er intet i vejen med at du kan lide gamle spil. Der er noget i vejen med, at du udokumenteret postulerer, at man laver færre topspil i dag end "dengang".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 12/11-07 14:59, rettet 12/11-07 15:00 
Zzap!>
Det er lige så meget evnen og trangen til nytænkning der er mangel på.

Trangen er vel mere eller mindre den samme. Det behøver man efter min mening ikke at læse ret mange interviews for at se. Men dels sætter økonomien jo grænser, der ikke var så fremtrædende tidligere. Og dels bliver udviklernes evner i sagens natur holdt nede af, at spilmediet har nået en alder, hvor det er ret svært at tænke nyt med de traditionelle kontrolinput. Ja, man kan gøre tingene ukonventionelt eller fx blande genrer, men så er vi jo ovre i de økonomiske dilemmaer.

DS og Wii viser vel også tydeligt, at udviklerne både kan og vil tænke nyt (måske også til en vis grad XBLA). At det hele så ikke er vellykket kan vel tillægges, at de to platforme er så nye, at udviklerne lige skal eksperimentere lidt for at finde frem til essen af, hvad de to konsoller kan rent spil- og kontrolmæssigt. DS har allerede budt på flere gode og veludførte koncepter, så det er nok mest Wii, der mangler gennembruddet.
SumezSumezSkrevet 12/11-07 15:46 
Jeg synes faktisk man ser ganske meget nytænkning i dag. Men det er klart at BEHOVET ikke er så stort som før i tiden, da de mest gangbare spilgenrer efterhånden er blevet etableret og perfektioneret.

Og spilgenrerne udvikler sig da stadig, se f.eks. elimineringen af livbaren i spil som Gears of War, King Kong og Drake's Fortune. Måske ikke den vilde nytænkning, men et tegn på at der stadig sker noget, og industrien ikke bare gentager sig selv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 12/11-07 18:23 
Sumez>
Og spilgenrerne udvikler sig da stadig, se f.eks. elimineringen af livbaren i spil som Gears of War, King Kong og Drake's Fortune. Måske ikke den vilde nytænkning, men et tegn på at der stadig sker noget, og industrien ikke bare gentager sig selv.

Måske ikke det bedste eksempel, det første spil jeg kan huske uden lifebar men med hitpoints var Alone in the Dark.
SumezSumezSkrevet 12/11-07 22:09 
Selvfølgelig er der altid ældre spil, der har gjort det. Det er også først de seneste år, det er blevet standard at have gjort det helt af med ekstraliv, men det er alligevel en gammel idé.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 16/11-07 16:01 
For lige at vende tilbage til emnet igen... De Hori sticks til PCE, er de af samme sædvanlige kvalitet som man kender Hori for at være? Altså nærmest umulige at ødelægge osv :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 18/11-07 14:28 
Det jeg har er i hvert fald pænt robust.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 22/11-07 22:07 
Jeg ville lige bumpe indlægget, men ser så at du har svaret :) Er der ikke noget negativt at sige om dem? Jeg vil bare gerne vide om jeg har smidt pengene ud, eller jeg rent faktisk får noget for dem.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 11/12-07 09:03 
Du må vel næsten have modtaget dine sticks nu? Jeg har faktisk ikke brugt mit så meget, kun til lidt R-Type og Street Fighter, men kvaliteten fejler umiddelbart intet, og minder fuldstændig om det Hori stick du havde med til Neo-Geo engang.

(jeg vil dog altid foretrække et originalt Neo-stick :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 11/12-07 12:46 
Sticks'ene er på vej. Og jeg glæder mig til at prøve dem. Det Hori jeg havde til Neo, syntes jeg var lidt stramt i selve bevælgelsen af joysticket. Ikke noget voldsomt irriterende, men stadig ikke helt på højde med de sticks til DC.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
68 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig