X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Next-gen for tidligt?


Svar
SaftenSaftenSkrevet 13/06-05 23:48 
Jeg synes ræset med at få next-gen maskinerne lavet og ud i handlen er gået en kende for vidt.
Jeg ved ikke hvor lang tid der gik mellem for eksempel lanceringen af PS1 og PS2, men jeg kan se at på nuværende tidspunkt er der ikke brug for bedre grafik og mere processor-kraft.
Der kommer det ene spil efter det andet der skubber grænserne for hvad man er i stand til at lave på current-gen hardware.
Grafikmæssigt kunne jeg her snakke om FF-spillene hvor squeenix til stadighed spiller med de grafiske muskler, hertil kunne man også lægge burnout-serien, metroid, metal gear solid og en hulens masse andre på forskellige platforme.
Innovation skorter det heller ikke på, med ICO, disgaea, Rez, Okami, Viewtiful Joe, Grafitti Kingdom og igen utallige andre ( måske ikke lige så mange som før, men dog ).
Det jeg tror jeg prøver at komme frem til er at de godt kunne vente med den næste generation, da det først er nu udviklere virkelig er begyndt at forstå hvilke kræfter de har at lege med på de nuværende platforme.
Next-gen maskinerne vil bare medføre endnu en lang indlæringsperiode for udviklere før de begynder at kaste beundringsværdige spil af sig.
En indlæringsperiode der måske endda, i denne omgang, vil være lang og snørklet, grundet de uanede ( og i en lang periode ubrugelige ) kræfter udviklere vil stå med, når dev-kits begynder at falde ind ad brevsprækken.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
SumezSumezSkrevet 14/06-05 00:29 
Hmm. Har vi ikke haft en tråd om præcis det samme emne før?
Måske er det bare mig, der har deja-vu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 14/06-05 01:05, rettet 14/06-05 01:05 
Det er i hvert fald blevet godt og grundigt diskuteret i indtil flere tråde.
SaftenSaftenSkrevet 14/06-05 11:27 
Okay, har i et link?
Kunne ikke finde det selv da jeg ledte.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
Michael_Michael_Skrevet 14/06-05 12:07 
Muligvis senere. Diskussionerne ligger gemt i emner med helt andre titler, så det kan være de ikke er helt lette at lokalisere.
Det sagt, er jeg helt enig med dig mht hvorvidt næste generation kommer for tidligt.
ChronoChronoSkrevet 14/06-05 12:19 
Jeg tror også den næste generation kommer for tidligt, eller i det mindste at den er annonceret for sent - jeg frygter at mange spil nu bliver færdiggjort for hurtigt for at udviklerne kan vende flere kræfter mod de nye konsoller.

Det kan jo betyde, at de sidste spil i denne generation alligevel ikke bliver så gode som de ellers kunne blive, med al den erfaring udviklerne har opbygget.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 14/06-05 12:59 
Når PS3 kommer, er PS2'en 6 år.
Når Xbox 360 kommer, er Xbox 4 år.
Revolution er lidt sværere at forudse.

Så jeg syntes nu ikke den nye generation kommer for tidligt når man kigger på tidligere generationer.
Michael_Michael_Skrevet 14/06-05 16:04 
Jo stærkere konsollerne bliver, jo mere utappet potentiale ligger der vel gemt i hver af dem.
Derfor burde det enkelte konsols levetid også kunne forlænges.
WehnerWehnerSkrevet 14/06-05 16:17 
Der er en grænse, og for eksempel er denne grænse nået med Halo 2. Her var Bungie nødt til at lave de famøse popup teksturer for at reducere loadetiden.

Det er vel også vigtigt for konsolproducenterne, at de ikke taber kunderne til PC-markedet, fordi PCerne kommer FOR langt foran. "Hvorfor skal jeg spille på en Pentium 733 med 64 ram, når mine venner benytter en Pentium 2800 med 1024 ram?"
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 14/06-05 16:47 
Palmer Eldritch>
Derfor burde det enkelte konsols levetid også kunne forlænges.

Det har du sikkert ret i - men jeg gider ikke pive over at der kommer ny hardware.
Det passer mig fint at der kommer ny konsol generation ca. hvert 5 år, så længe vi ikke kommer ud i noget latterligt hardware-ræs som på PC :)
Michael_Michael_Skrevet 14/06-05 16:48, rettet 14/06-05 16:49 
>Wehner
Er konsolkunder og PC-(spil) kunder ikke stadig to forskellige målgrupper? (groft generaliseret selvfølgelig)
WehnerWehnerSkrevet 14/06-05 16:52 
Det er vel to beslægtede grupper, hvor det ene marked kan forsøge at lokke det andet? F.eks. har Playkid lige købt en Xbox til sin CS-spillende lillebror :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 14/06-05 16:57 
Jeg er enig med Beano og Wehner. Jeg synes kun det er positivt, at der sker noget nyt en gang imellem. Om ikke andet, er det da rart med et grafisk fix i ny og næ :)
Michael_Michael_Skrevet 14/06-05 19:49 
Hrmmmpfff....medløber:)
Jeg vil stadig vedholde at der er for få "must-haves" til hver af denne generations konsoller i forhold til potentialet.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 14/06-05 20:17 
Da MS oprindeligt offentliggjorde at de ville lancere opfølgeren til XBOX i 2005, var Sony rasende. De beskyldte MS for at ødelægge forbrugernes tillid til konsolmarkedet ved at komme med en ny konsol alt for hurtgt.

Da folket stadig hiver tusindevis af PS2 konsoller ned fra hylderne hver eneste dag, er jeg tilbøjelig til at give Sony ret. På den anden side så går den teknologiske udvikling så stærkt at konsollerne snart trænger til et update - og så glæder jeg mig enormt meget til en ny næsten ledningsfri konsolgeneration...

Sidste gang købte jeg min PS2 på releasedagen til 3999,-(!) Det tror jeg til gengæld ikke at jeg vil gøre når PS3'en lander. Jeg kan fint vente til priserne falder lidt (og indtil man kan mærke, hvilken konsol der rykker).
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KeenKeenSkrevet 14/06-05 21:00, rettet 14/06-05 21:00 
Wehner>
F.eks. har Playkid lige købt en Xbox til sin CS-spillende lillebror :)

Er der to af dem?! oh my god!!! ;)

ej, jeg mener heller ikke at dene generation kommer for tidligt, af mange grunde, hvoraf de fleste allerede er nævnt...
ckruseckruseSkrevet 14/06-05 23:23 
Det er helt fint med mig at der bliver renset ud, opgraderet maskiner og introduceret ny teknologi. Tiltagene i Xbox 360 er vildt lækre, og nogle PS2 spil ser efterhånden så tudegrimme ud at et nyt niveau helt klart er tiltrængt.

At der så er en spand forældre der skal lange 3000 over disken igen er så en anden sag, men det er Sony's og Microsoft's sag.
SaftenSaftenSkrevet 15/06-05 10:57 
Selvom der stadig i min mening, udkommer spil med bedre og bedre grafik på current-gen konsoller, vil udviklere, når de er nået til det fulde grafiske potentiale, være nødt til at forbedre og fornye spil på et andet plan end på det grafiske.
Og ud af denne situation, er det min opfattelse, at der vil blive skabt flere spil der udvider spiloplevelsen.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig