X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Fejl i info om Final Fantasy serien?


Reply
TweelTweelSkrevet 22/03-05 12:32 
Play:Right Info > Serier > Final Fantasy
Endvidere er der en række spil med titlen Final Fantasy, som ikke har noget at gøre med serien. Final Fantasy Adventure, Final Fantasy Legend og Final Fantasy: Mystic Quest har blot fået titlen tilføjet for at sælge i vesten.

Ok, det her er detaljer, men det spil der i USA hed "Final Fantasy Adventure" hed mig bekendt i Japan "Final Fantasy Gaiden: Seiken Densetsu", altså et Final Fantasy spin-off, som f.eks. "Final Fantasy Tactics", selv om "Seiken Densetsu" serien fra og med toeren blev helt selvstændig. Der er også mange ting fra Final Fantasy hovedserien i Seiken Densetsu 1 (luftskibe, chocobo, white/black mages).
Derudover hed "Final Fantasy: Mystic Quest" i Japan "Final Fantasy USA: Mystic Quest" (blev lavet i USA). Igen vil jeg mene at det er et Gaiden, da det fra starten er lavet som et Final Fantasy spil. Og det er ikke bare et mærkat der er blevet påklistret i vesten, det hedder også Final Fantasy i Japan. Jeg går dog ud fra at navnet primært er valgt for at sælge mere, men det er vel normalt med spin-offs.
Desuden mangler Final Fantasy til MSX i arkivet...

Ok, jeg skal nok holde op med de ligegyldige detaljer nu :)
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
RJKRJKSkrevet 22/03-05 13:12 
På trods af hvad du siger vil jeg nu mene, at betragtningen omkring FF: Mystic Quest holder stik. Det er rigtigt at spillet også kom til at hedde det samme i Japan, men det er jo netop amerikansk udviklet, og fik derfor blot samme navn.

Til gengæld har du ret i, at Seiken Densetsu oprindeligt var et spinoff til FF. Men det er altså også rigtigt at titlen i vesten blev rettet ti at lægge meget mere fokus på Final Fantasy-navnet for at sælge bedre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 23/03-05 17:03 
Jeg ved ikke hvem, der har skrevet teksten, men jeg formoder at den hentyder til GB-spillet, og som Rune siger, blev det ganske rigtigt markedsført som et FF-spil i vesten. Kan tydeligt huske Nintendo Magasinet, "endelig et Final Fantasy i Danmark". :P
Men i så fald, er det stadig en fejl, at der står FF Adventure OG FF: Mystic Quest, da de begge er det samme spil, hvis vi taler om GB-spillet. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/03-05 17:06 
FF: Mystic Quest er, som det vist er nævnt nogle gange, selvfølgelig SNES-spillet. Selvom GB-spillet hedder det samme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TweelTweelSkrevet 23/03-05 17:18, rettet 23/03-05 17:20 
Sumez>
Jammen min pointe er jo netop at Seiken Densetsu også blev markedsført som et Final Fantasy Gaiden i Japan. Det samme med SNES spillet Final Fantasy USA: Mystic Quest. Jeg forstår dog fuldt ud hvorfor der er skrevet som der er efter RJKs svar.
Jeg undlod overhovedet at bringe de europæiske navne ind i det, da det bare gør tingene mere forvirrede, men "Final Fantasy Gaiden: Seiken Densetsu" blev faktisk kun kaldt "Mystic Quest" i Europa. Jeg ved ikke helt hvorfor Nintendo Magasinet anmeldte det som "Final Fantasy - Mystic Quest". Bortset fra det pointerede de ret klart i deres anmeldelse (sidder med den foran mig) at det ikke var et "rigtigt" Final Fantasy - selv om de dog ikke har helt styr på HVORFOR det ikke er det :)
SNES spillet "Final Fantasy USA: Mystic Quest" blev i Europa kaldt "Mystic Quest Legend", så heller ikke det fik et Final Fantasy navn her - det var vist først med Final Fantasy 7, som jo rent faktisk ER et Final Fantasy fra hovedserien...
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
SumezSumezSkrevet 23/03-05 17:22 
Tweel>
Jammen min pointe er jo netop at Seiken Densetsu også blev markedsført som et Final Fantasy Gaiden i Japan.

Det gør vel ikke pointen mindre gældende?
Men at navnet er tilføjet i vesten hentyder først og fremmest til SaGa-spillene på Game Boy. De to andre spil er så nævnt, fordi konceptet med at markedsføre på FF-navnet er det samme. Jeg kan godt se at sætningen er "forvirrende", men det er altså virkelig flueknepperi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/03-05 17:23, rettet 23/03-05 17:24 
Men hvad angår Seiken Densetsu, så er "Final Fantasy Gaiden" fx skrevet med meget småt i den japanske udgave, hvis jeg ikke husker galt. Modsat US-versionen, hvor "Final Fantasy" jo står stort og voldsomt som den altdominerende titel. Der er en klar forskel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TweelTweelSkrevet 23/03-05 17:30 
RJK> Som sagt, det har jeg fuld forståelse for.

Sumez> Ja, det er "flueknepperi", eller som jeg skrev i mit oprindelige indlæg, ligegyldige detaljer. Den eneste grund til at jeg postede det var at jeg kedede mig da jeg ikke kunne spille konsol, og fordi der er så meget forvirring i forvejen omkring navneændringerne på Squares spil ville jeg lige se hvad der stod her.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
SumezSumezSkrevet 23/03-05 21:38 
Retter lige teksten til noget mindre misvisende, så. Så er alle glade. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Username
Password
Remember me