X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skyblazer 2 udkom aldrig?


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/05-03 00:52 
Omsider fandt jeg Sony Imagesofts oversete mesterværk af en "Ninja Gaiden"-agtig platformer 'Skyblazer' til SNES med box, så håber jeg bare det når frem inden "KT#6".

Samtidig stødte jeg ind i denne gamle og i dag dybt bekymrende nyhed fra Sony.GamerWeb.com:

"November 6, 2001

Sony follows up their 1993 masterpiece Skyblazer with a side scrolling sprite based 128-bit title called Skyblazer 2. A younger generation of gamers used to polygon 3D graphics cry out, "I don't get it."

---

Vræl! Det er det eneste overhovedet jeg p.t. har fundet omkring spillet. Skriver direkte til Sony og kræver et godt argument for, at Skyblazer 2 endnu ikke er blevet udgivet...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
ChronoChronoSkrevet 02/05-03 13:54 
Det lyder da spændende med en 2'er! Men det ser da godt nok ikke alt for lovende ud når nyheden er så gammel..

Jeg husker 1'eren som værende rigtig god, men desværre meget kort. Jeg blev så skuffet da det var gennemført efter et par dage. Måske især fordi jeg fik det efter Super Metroid, et spil jeg brugte mange flere timer på.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/05-03 19:58, rettet 02/05-03 20:00 
Flere tørster efter en fortsættelse, hvilket jeg helst så blev noget i stil med Strider 2 - teknisk set. Skyblazer har virkelig et fedt design, man ikke bare sådan burde smide i skraldespanden fra Sony side. Sky er sej som Strider (ja...også den Strider :)) Men det dog den værste titelmenu jeg har set længe...

Skyblazer review og Screens
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
ChronoChronoSkrevet 03/05-03 09:28 
De billeder bringer jo minderne frem :)

Tror iøvrigt at Sony Imagesoft var vilde med den titelskærm - den er næsten identisk med den de brugte i Last Action Hero fra samme år. Men det så også det eneste de to titler har til fælles! Last Action Hero er det dårligste spil jeg spillet på SNES.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/05-03 16:21, rettet 05/05-03 16:21 
Jeg vandt så lige Skyblazer m. boks/indlæg, men uden manual >:( på eBay til $6...hmm...havde allerede bestilt det andetsteds fra, men skulle bare sikre mig at få fat i det... Så jeg modtager 2 stk (den ene uden boks eller noget), og vi ved jo godt hvilken af dem, der sættes til salg herinde... >:)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/10-03 16:05 
Lad os forresten glemme alt (Sumez...og i andre :)) om at sætte Treasure i forbindelse med Sony Imagesofts 'Skyblazer'. Hele eller dele af udviklingsholdet bag 'Skyblazer' har senest 'Gran Turismo 4' på samvittigheden...

Jeg trængte til lidt spilhistorie, hvad angik Sony Imagesoft, så tingene blev sat i perspektiv. Nægtede simpelthen at tro, at holdet bag 'Skyblazer' er det samme, som leverede det fatale 'Last Action Hero'.
Så jeg fik en eller anden panisk og euforisk trang til at notere så mange krediterede navne ned som muligt, da credits-skærmen marcherede derudaf for fuld skrue efter min seneste gennemførsel af spillet.

Først og fremmest virkede personen, der stod som tester mig bekendt, David Jaffe, som bl.a. har en mere eller mindre succesrig fortid hos Sony's amerikanske 989 Studios (Twisted Metal 2-3, Syphon Filter 1-2-3 m.fl.). Så selvom Skyblazer er japansk-udviklet, blev det altså testet af en amerikaner...skummel branche.

Men hvad mere overraskende for mig er, at Skyblazers far sørme hedder Kazunori Yamauchi, som er ansvarlig for produktion og design hos Polyphony Digital - og kan krediteres for bl.a. 'Omega Boost' og 'Gran Turismo'-spillene.

Kald det en flygtig konkludering, men Sony Imagesoft må så i mere eller mindre grad være blevet omstruktureret til Polyphony Digital. Jeg fandt så et GT2000-interview (computerandvideogames.com) med Kazunori Yamauchi, hvor journalisten stillede guldkornet af alle spørgsmål:

----

...

Press attendee: "Wouldn't you like to bring Skyblazer to Playstation2?"

KY: "Not Skyblazer. Maybe Motor Toon or Omega Boost. I will be able to convert the Motor Toon and Omega Boost codes to the PlayStation2 n I've already arranged for that. These will be bonus games, though. I don't think they'd sell on their own."

----

Har kun én kommentar... :( !!! Nu kan GT-tilhængere, så råbe ad mig, men det vil være tiltrængt at se Polyphony gå lidt bort fra GT-serien og prøve kræfter med andre genrer. Har jeg ret, eller har jeg ret? Vi gider da ikke længere have Kazunori til at rode med biler - vel?!

Interesserede kan læse hele det gamle interview her:

THE GT2000 Interview
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SumezSumezSkrevet 16/10-03 19:27 
Øv. Ville rigtig gerne se Skyblazer 2.
Gran Turismo har aldrig interesseret mig det fjerneste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 20/10-03 08:00, rettet 20/10-03 08:09 
Gran Turismo serien er da en fed serie. Ejer også Skyblazer med kasse og manual og det har jeg gjort siden det kom, ca. :)

Synes spillet's holdbarhed er for lav og gameplayet er lidt kedeligt i længden, men grafikken er god og musikken er ok.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig