X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mr. Nutz til SNES


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/05-03 21:02, rettet 01/05-03 21:02 
Til ære for en af mine mest gennemspillede platformere til SNES, vil jeg høre om jeg er alene om virkelig at sætte pris på denne utroligt svære og polerede platformer fra Ocean? Det virker meget overset, fordi alle havde Super Mario World og Sonic-spillene i hovedet på daværende tidspunkt.

Mr. Nutz har en cool-faktor som Sonic men et noget langsommere gameplay og suveræn spillekontrol a la Mario. Spillet byder foruden fantastiske farverige omgivelser og flydende animationer på en masse opfindsomme påfund. Der er flere hemmelige banesektioner som i Mario. Banedesignet er varieret som et Sonic/Mario-spil og sværhedsgraden kan være frustrerende svær, men der er bare så meget at komme efter i dette spil. Bortset fra det synes jeg ikke det stjæler fra føromtalte spil, men er helt sit eget pga det charmerende look.

Jeg var lidt over et år om at gennemføre Mr. Nutz og finde alle hemmelige sektioner af spillet. Jeg må ud og generhverve det på et tidspunkt, hvis det er til at opsnuse.

Maskinoversat anmeldelse (fransk til engelsk)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
RJKRJKSkrevet 01/05-03 21:04 
Jeg har ikke spillet det seriøst, men Amiga-versionen af Mr. Nutz var vist nok den originale. I hvert fald husker jeg det som teknisk meget imponerende med masser af farver, parallax-scroll og alt muligt andet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 01/05-03 21:08, rettet 01/05-03 21:13 
Er Mr. Nutz og Conker ikke samme figur?

EDIT: Og hvad er der egentlig sket med Ocean? De lavede da en del gode titler, men jeg husker også en pinlig Flintstones-platformer fra dem...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
seebergseebergSkrevet 01/05-03 21:14 
Har Mr. Nutz til GB og det er et genialt spil. Kanon flot grafik og lækkert gameplay :D
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
RJKRJKSkrevet 01/05-03 21:15, rettet 01/05-03 21:15 
Udover at begge er egern, tror jeg ikke de har så meget til fælles...

Ocean lavede ikke specielt mange spil svjh, men var en udgiver lidt som EA er i dag. Jeg tror de gik ned sammen med Commodore 64 og Amiga ;(

Mr. Nutz
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 01/05-03 21:16 
RJK >
Udover at begge er egern, tror jeg ikke de har så meget til fælles...

Jeg mener bare at have læst det et sted, men det er nok bare mig...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dRxLdRxLSkrevet 01/05-03 21:33 
Hvis vi endelig skal regregere til nostalgi fremkaldende platform spil med rødder på amiga'en så er James Pond: Robocod spillet der får mit hjerte til at smelte. Det findes også i en megadrive version, men denne er lidt forskellig i grafik og lyd (altså dårligere end amiga versionen) og tænder mig derfor ikke.

Jeg må få spillet Mr. Nutz en af dagene, jeg har det helt sikkert "liggende" =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OmenOmenSkrevet 01/05-03 22:12 
Jeg synes Snes versionen var lidt for barnlig med "glade fjender" som bare ventede på at blive hoppet på. Derimod var Amiga versionen, som før skrevet, et teknisk vidunder og samtidigt ret spilbart. Egentligt mindede det en del om Gremlin/Magnetic Fields Kid Chaos.

Endnu en gang bliver jeg dog nødt til at sige Ruff'n'Tumble var det ypperste indefor platformers på Amigaen.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 01/05-03 22:36 
Hvis det stadig er Mr. Nutz vi snakker om, så er jeg næsten overbevist om, at det var scene-folk der stod bag Amiga-versionen. Det var så lækkert som bl.a. kun få Team 17-ting.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 02/05-03 00:11 
Jeg kan huske tv-gameshowet Games World på Sky One havde et Mr. Nutz spil, hvor man skulle rende rundt i en labyrint eller sådan noget.
Andre, der kan huske det?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/05-03 00:30 
dRxL >
Jeg må få spillet Mr. Nutz en af dagene, jeg har det helt sikkert "liggende" =)

*LOL*

Ja undskyld, men det er sent og jeg er plat ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 02/05-03 09:41 
RJK >
Ocean lavede ikke specielt mange spil svjh, men var en udgiver lidt som EA er i dag. Jeg tror de gik ned sammen med Commodore 64 og Amiga ;(

Virkelig? Jeg husker Ocean som en af de helt store udviklere. Af en eller anden grund har jeg altid set dem som et meget stort firma, og har slet ikke tænkt over hvor de blev af. Men jeg husker at mange af de Amiga spil jeg i sin tid spillede, startede op med Ocean logoet. De har også deres navn på mit Lemmings til NES og Addams Family til SNES (også et fedt spil)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 02/05-03 12:03 
Svjv stod Ocean generelt kun som udviklere. Primært sørgede de for at opkøbe en masse licenser (arcade og film) og sætte andre til at lave spillene.

Måske tager jeg fejl :) Der var ikke så meget info at hente om den slags den gang...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 02/05-03 19:30 
Det er også sådan jeg husker dem, (udviklere var nok et lidt stærkt ord) og også grunden til at jeg husker dem som "store". Det er jo også den slags firmaer som EA og Virgin laver ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 02/05-03 19:34 
Doh! Jeg mente selvfølgelig UDGIVERE - ikke udviklere...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 29/07-03 13:14 
Atari smider åbentbart en efterfølger ud på GBA!

Screens?! Værsgo!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
AndyAndySkrevet 29/07-03 15:14 
FEDT! det må jeg sq da ha'
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 29/07-03 15:58 
Det er jo godt nyt - håber udviklerne er de samme.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
jaesjaesSkrevet 29/07-03 16:44 
Lidt mere info og flere screens:
http://www.consolegameworld.com/story.php/id/237/
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig