X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Japansk PS-Two


Svar
GoodtimesGoodtimesSkrevet 11/02-05 23:47 
Hej

Jeg har pludselig fået lyst til at spille japanske Playstation-spil, og har derfor tænkt mig at anskaffe mig en japansk PSTwo. Man kan selvfølgelig også smide en chip i en PAL PS2, men jeg ville foretrække en japansk maskine fordi:

1) Jeg har dårlige erfaringer med at mine PS2'er går i stykker, og vil blive ulykkelig hvis en dyr, chippet PS2 brændte op.

2) En PSTwo er lille (Jeg har selv en 'gammel' PS2)

3) Det vil også give mulighed for at spille japanske PS1-spil.

Jeg havde derfor tænkt mig at få en privatperson til at købe en PSTwo på amazon.co.jp og få vedkommende til at tage den med til Danmark. Jeg går ud fra, at det vil være billegere end at købe en fra lik-sang eller et lignende sted. Disse steder reklamerer dog med import-venlige playstations med indbyggede adaptere.

Kan jeg selv nemt skaffe mig en adapter, og bare slutte den til en almindelig japansk maskine? Er der andet jeg skal være opmærksom på, så jeg ikke kommer til at brænde noget af? Er der forskel på disse adaptere, og hvad koster de?

Nogen der har erfaringer med dette?
NaieraNaieraSkrevet 11/02-05 23:53, rettet 11/02-05 23:54 
En såkaldt step-down converter kan købes i så godt som alle elektronikforretninger.

Men hvad med amerikanske spil? Du får med 99 procents sikkerhed lyst til at spille et på et tidspunkt...

Der er ingen PlayStation 2'er med indbyggede adaptere (såfremt disse adaptere er step-down convertere). Det der omtales er Asiatiske modeller der afspiller Japanske spil, men kører med samme strøm som vi gør. Værd at bemærke er i øvrigt, at ALLE PSTwo'er har eksterne strømforsyninger.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 12/02-05 03:35 
Der er ikke meget at gå fejl af mht. stepdown converters. De tager 220/230v og omdanner det til 110v. Den eneste relle forskel, du kan komme ud for, er effekten på converteren (watt). Hvis den ikke er høj nok, vil maskinen ikke køre, men den kan ikke brænde sammen af den grund. En PS2 kræver ikke særlig mange watt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig