X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP sælger igennem i Japan


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/02-05 20:48, rettet 04/02-05 20:48 
Solgte maskiner i ugen 24/1 - 30/1 i Japan

PSP: 74.405 (I 2005: 267.602)
PS2: 58.673 (I 2005: 305.285)
NDS: 43.226 (I 2005: 249.922)

Laver man et par sjove sammenligninger, så viser tallene at PSP sælger 6,5 gang bedre end GBA SP, 9 gange bedre end Gamecube og 159 gange bedre end Xbox i Japan. :-)

Godt at se, at Sonys nye fede maskine har fået ga... Se hele indlægget
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
62 emne(r).
1 2 > »

Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/02-05 20:48, rettet 04/02-05 20:48 
Solgte maskiner i ugen 24/1 - 30/1 i Japan

PSP: 74.405 (I 2005: 267.602)
PS2: 58.673 (I 2005: 305.285)
NDS: 43.226 (I 2005: 249.922)

Laver man et par sjove sammenligninger, så viser tallene at PSP sælger 6,5 gang bedre end GBA SP, 9 gange bedre end Gamecube og 159 gange bedre end Xbox i Japan. :-)

Godt at se, at Sonys nye fede maskine har fået gang i sejlene.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/02-05 21:19 
Den er syg dyr i USA: "Sony has revealed its launch plans for the PlayStation Portable in North America, with the console set to arrive on March 24th at a price of $249.99, and a free UMD movie disc of Spider-Man 2 to be bundled with the first million units sold.

The price point is somewhat higher than many market watchers had expected, and significantly more expensive than the price of the basic PSP package in Japan - largely because Sony has chosen not to supply a basic package, and will only be shipping the console as part of a "Value Pack".

The Value Pack is similar to the one that was available at the Japanese launch, and includes a 32Mb Memory Stick Duo, headphones with remote control, soft case and cleaning cloth, and a sampler UMD disc which includes a variety of non-interactive game demos.

The company plans to manufacture a million units of the PSP for the North American market by the end of the financial year on March 31st, although how many of them will have actually shipped in the region during the launch week is not disclosed.

One of the more unique features of the American launch, aside from the removal of the standalone PSP bundle from the range, is the inclusion of a UMD movie disc of Spider-Man 2 with the first million consoles shipped.

To date, no UMD movies have been released on the system, with only Square Enix' Final Fantasy VII: Advent Children movie confirmed as being in the pipeline for the format. The launch of Spider-Man 2 with the system will emphasise Sony Computer Entertainment America's focus on the device as a multimedia platform, a point which SCEA boss Kaz Hirai has hammered home in his presentations about the PSP.

"PSP will evolve and elevate portable entertainment, giving users the freedom to play full 3D games, watch movies, listen to music and connect wirelessly on their terms, their time and their place," Hirai commented today in a statement about the launch announcement.

"More than ever, today's consumer demands access to entertainment outside the home without compromising quality," he continued. "With more than 100 PSP game titles currently in development worldwide, and the ability to download and listen to digital music and view feature films with breathtaking screen quality, PSP lets users control their entertainment options, all in one package."

As yet, no details have been announced regarding the European launch of the system, although senior Sony executives have repeatedly confirmed their desire to launch the platform here before the end of the financial year on March 31st."
Well crucify the insincere tonight...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/02-05 21:29, rettet 04/02-05 21:29 
Lidt over 1400 kr. for Value Pack inkl. en Spider-man 2 film synes jeg bestemt ikke er dyrt...

og no matter what - hardware så lækkert som PSP, skal sgu nok sælge alligevel...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 04/02-05 21:45, rettet 04/02-05 21:51 
Kontra $150,- for en NDS hvor der ikke medfølger noget og når PSP kan bruges til mere and at spille på, så syntes jeg nu ikke det er så sindsygt igen.

Men $199,- havde selvfølgeligt været bedre ;)

EDIT: Syntes også det er en imponerende launch liste... selv hvis man trækker EA's titler fra :/
kimmerkimmerSkrevet 04/02-05 22:43 
Hvor har du tallene fra?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/02-05 23:16 
PalleJensen>

Godt at se, at Sonys nye fede maskine har fået gang i sejlene.



Vi har lagt mærke til at du er ved at udvikle dig til en Sony-bitch/fanboy, Palle. ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/02-05 23:41, rettet 04/02-05 23:46 
Ja, hvis ægte glæde og begejstring for en given maskine er fanboy tendenser, ja so be it... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ComradeComradeSkrevet 04/02-05 23:59 
Synes bestemt det er en fair pris for en så fed maskine!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
RJKRJKSkrevet 05/02-05 00:14 
Hetz!

PalleJensen>
159 gange bedre end Xbox i Japan. :-)

Sådan en PS2-fanboy-udtalelse viser jo tydeligt, at du bare hader alt ved Xbox og kun poster for at spamme alle tråde, så dine tal og udtalelser er overhovedet ikke troværdige!!

;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 05/02-05 00:18 
Damn, hvor mange penge mon Sony putter i lommen på Palle? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 05/02-05 00:32 
Lige i nummi.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/02-05 00:59, rettet 05/02-05 01:03 
RJK>
Sådan en PS2-fanboy-udtalelse viser jo tydeligt, at du bare hader alt ved Xbox og kun poster for at spamme alle tråde, så dine tal og udtalelser er overhovedet ikke troværdige!!

;p

Haha, nej... Det er lige netop sådan det hænger sammen... ;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 05/02-05 01:33 
Det var selvfølgelig også Runes lettere sarkastiske pointe. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/02-05 07:55 
Bortset fra det, så er den rigtig fed... det jeg foreløbig har set. Problemet er måske, at selvom Sony har sagt at det er meget "forbudt", så kan vi allerede nu se at der kommmer en masse "remakes". Selv om det nye WipeOut har både gamle og nye baner er det stadig WipeOut (Jeg køber det self stadig... da jeg har alle de andre) og det samme gælder for en masse andre spil. Jeg synes vi savner super-originale titler. Er det ikke bare en PS2 i lommmeformat? Det er det samme dilemma med GBA'en, et langt stykke af vejen er det en håndholdt SNES med en masse fede spil.

Jeg håber da det går rigtig godt for både PSP og DS og at det måske kan bringe noget af entusiasmen tilbage hos de japanske kunder som der åbenbart bliver færre af , men jeg savner sgu noget der er rigtig genialt og originalt.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/02-05 10:03 
Min entusiasme for maskinen er i høj grad for maskinen selv og ikke så meget for spillene. Jeg kan kun være enig i, at der er mange titler, som også er set på PS2 (de er dog ikke remakes til PSP, da det er nye spil men med velkendte navne).

Min begejstring ligger som sagt hovedsagligt på maskinen - jeg synes, at Sony har skabt noget af det lækreste stykke hardware set i mange år (inkl. iPOD) - man kan så ægrer sig over, at de ikke havde spændt hjelmen lige så meget da de lavede PS2 - man kan så på den anden side håbe på, at PS3 bliver i samme liga som PSP - det ville være sweet.

Det skal vi nok ikke regne med, da PS3 ikke skal bevise noget, da Sony sidder godt på konsolmarkedet - på det håndholdte marked skulle de bevise noget, og det synes jeg i høj grad de gør med PSP - og her taler jeg stadig kun hardware.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 05/02-05 12:45 
Hvad er der da, der er så specielt lækkert ved hardwaren?
Det er ikke fordi, jeg er skeptisk, jeg vil selv meget gerne have en. Jeg synes bare ikke, du har arugmenteret for det, overhovedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/02-05 13:15, rettet 05/02-05 13:17 
Argumenter bruger man i en diskussion og da man ikke kan diskutere stil og smag, prøver jeg ikke på at starte en diskussion.

Nogen synes PDP er grim og uhandy, andre synes den er lækker og stilfuld - jeg tilslutter mig den sidste gruppe.

Simple as that - der er ikke behov for argumenter. Og så var det i øvrigt PSP'ens flotte salgstal denne tråd skulle dreje sig om, ikke om min "fanboy tendenser" ... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
TweelTweelSkrevet 05/02-05 13:30 
Et par betragtninger:
Hvis PSP sælger 6,5 gange bedre end SP må denne sælge ca. 11500. Jeg formoder at en del af disse salg går fra DSen, så Nintendo konkurerer temmelig meget med sig selv. Forudsigeligt, men skidt for Nintendo, selv om det for en gangs skyld ikke er deres egen fejl (Jeg kan huske samme problem for Commodore med C64/128). Dette må vel oxo betyde at spiludviklerne får større tendens til at udgive GBA spil, da disse kan spilles både på den ny og den gamle, hvilket vel er ret skidt for DSens udvalg.

Derudover har PS2 bemærkelsesværdigt høje salgstal, hvilket vel i høj grad skyldes PSTwo. Er der nogen der kan huske om det samme skete med lanceringen af PSOne? Jeg mindes at have læst at en meget stor del af PlayStations salg først kom efter lanceringen af PSOne. Forhåbentlig markerer PSTwo at vi går ind i den del af PS2s levetid hvor udviklerne virkelig kender hardwaren, og formår at presse den til det yderste.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
TweelTweelSkrevet 05/02-05 13:37 
Ang. prisen:
Hvis DS koster 150$ og PSP 250$ er forholdet 3:5. Hvis dette forhold holder ved lanceringen i Europa, og DSen kommer til at koste ca. 1100 kr, så vil PSPen koste ca. 1800. Lidt pebret, forhåbentlig bliver prisen lavere, og hvis ikke håber jeg den bliver sat ned i løbet af det første års tid den er på markedet.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
SumezSumezSkrevet 05/02-05 13:49 
PalleJensen>
Argumenter bruger man i en diskussion og da man ikke kan diskutere stil og smag, prøver jeg ikke på at starte en diskussion.

Dvs. du har ikke en "grund" til at du synes, PSP er helt fantastisk? Du har bare bestemt at det ER den?
Det er det, du skriver..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 05/02-05 13:57 
Nej, han skriver hans grund er designet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/02-05 14:07 
Tweel>
...så vil PSPen koste ca. 1800. Lidt pebret, forhåbentlig bliver prisen lavere, og hvis ikke håber jeg den bliver sat ned i løbet af det første års tid den er på markedet.

Uden at vide det har jeg på fornemmelsen at den bliver dyrere, og de eneste prisnedsættelser du skal regne med at se det første år er i detail-leddet. Det er selvfølgelig også godt nok for slutbrugeren at Elgiganten/Bilka osv. sætter prisen ned. Men Nordisk/Egmont/Sony er ikke kendt for at smide om sig med prisnedsættelser.
BeanoBeanoSkrevet 05/02-05 14:40, rettet 05/02-05 17:25 
Sumez>
Dvs. du har ikke en "grund" til at du synes, PSP er helt fantastisk? Du har bare bestemt at det ER den?
Det er det, du skriver..

Behøver han give en grund til han kan li' den?

Han siger maskinen er flot og lækker designet og passer hans smag... og smag er fuldstændig subjektivt.

Jeg har selv både en DS og en PSP, og kan kun gi' Palle ret i at PSP'en er et langt lækrere stykke hardware end DS'en der næsten ligner et stykke legetøj i forhold til.
Har vist PSP'en med RR til 5-6 af mine (non-hardcore-gamers) kolleger på arbejde og reaktionen har kun været "Wooow.. den er lækker!", "Det er da for vildt!" og i den stil ;)

Husk jeg snakker om hardware udseende og ikke muligheder og spil...
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/02-05 14:44 
"Det nye århundredes Walkman"? Hvis den bliver et hit på linje med PS1 og 2 vil vi om et par år se alle rende rundt med dem. Intercity-togene og bybusserne vil være fulde af folk alle spiller på deres PSP'er. Det kunne ske :P
SumezSumezSkrevet 05/02-05 16:40 
Beano: Fair nok. Synes bare det er underligt at vurdere at en maskine er mange penge værd fordi den har et "fedt" design. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/02-05 18:53 
Hvem taler om, at den er mange penge værd? Jeg nævnte blot, at det var et fedt stykke hardware - hvorfor er det så svært at forstå? Hvordan kommer der pludselig penge ind i diskussionen? En Mercedes er også en fed bil, men om den er 800.000 kr. værd er en helt anden snak... Det bliver bilen jo ikke mindre fed af....
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RuneSPRuneSPSkrevet 05/02-05 19:22 
I alt nærmer PSP sig de 0,7 mio i Japan og DS har solgt et godt stykke over 1,5 mio i Japan...

Softwaresalget for DS er også meget højere (d'uh...)
RJKRJKSkrevet 05/02-05 19:44 
I følge pressemeddelelse passerede de da 800.000 for et par uger siden, hvis jeg ikke husker galt?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 05/02-05 19:51 
Dunno, læste på en side at det totale salg var på 699.000....
SumezSumezSkrevet 05/02-05 19:53 
PalleJensen>
Hvem taler om, at den er mange penge værd? Jeg nævnte blot, at det var et fedt stykke hardware - hvorfor er det så svært at forstå? Hvordan kommer der pludselig penge ind i diskussionen?

Jeg tænker primært på denne udtalelse:
PalleJensen>
Ja, prisforskellen vil være til at få øje på, men tro mig, forskellen på de to maskiner, er også til at få øje på...

Men det kan selvfølgelig godt være, jeg misforstår dig..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/02-05 23:03 
RJK>
I følge pressemeddelelse passerede de da 800.000 for et par uger siden, hvis jeg ikke husker galt?

Ja, det er korrekt. I slutnigen af januar (25/1) rundede salget 800.000...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 09/02-05 11:20, rettet 09/02-05 11:21 
Beano>
Jeg har selv både en DS og en PSP, og kan kun gi' Palle ret i at PSP'en er et langt lækrere stykke hardware end DS'en der næsten ligner et stykke legetøj i forhold til.

Jeg er af samme holdning. PSP virker fantastisk flot at se på. Designet besidder en coolness-faktor DS'en mangler. Den virker lidt retro/børneagtig i forhold til.

Ligesom de andre snakker jeg kun om hardwaren, ikke om spillene.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 09/02-05 11:23 
Når jeg får mine mange tusinde kr retur i skat, om en måneds tid, så køber jeg en PSP og en DS, og så kan du komme og savle over dem ;-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 09/02-05 11:28 
Bede-x>
PSP virker fantastisk flot at se på. Designet besidder en coolness-faktor DS'en mangler. Den virker lidt retro/børneagtig i forhold til.

Findes der nogen højere coolness-faktor end retro :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 09/02-05 11:49 
Jo deeet :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/02-05 23:40, rettet 19/02-05 23:41 
PSP fortsætter med at sælge igennem... ;-)

7-13 feb. 2005:

1) PlayStation Portable: 45,972 (Annual: 362,355)
2) PlayStation 2: 39,889 (Annual: 393,137)
3) Nintendo DS: 26,205 (Annual: 305,679)
4) Game Boy Advance SP: 10,372 (Annual: 137,877)
5) GameCube: 4,499 (Annual: 52,172)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JAAJAASkrevet 20/02-05 02:01 
Bede-x>
Jeg er af samme holdning. PSP virker fantastisk flot at se på. Designet besidder en coolness-faktor DS'en mangler. Den virker lidt retro/børneagtig i forhold til.

Ligesom de andre snakker jeg kun om hardwaren, ikke om spillene.

Iwata har netop udtalt, at der allerede er folk igang med det næste design af DS. A la GBA og SP.

Mere on topic: Det ser ud til, at Sony efterhånden er ved at kunne følge bedre med efterspørgslen. Nu begynder tallene mere at ligne noget, jeg havde forventet, og det skal også nok blive meget større.
Bede-xBede-xSkrevet 20/02-05 02:47, rettet 20/02-05 02:47 
Ja, det ville heller ikke undre mig, hvis de endte med at vinde kampen om de håndholdte.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KilroyKilroySkrevet 20/02-05 08:32 
Desværre ser det jo ikke ud som om, at den forøgede produktion kommer os europæere til gode i form af en marts-udgivelse...
Men det er da rart at vide at Sony har fået solgt et ordentligt vognlæs maskiner!
Kilroy Was Here
PalleJensenPalleJensenSkrevet 18/03-05 19:11 
Og den bliver ved....

(7.marts - 13. marts)

PSP 46.307 (536.476)
PlayStation2 41.349 (562.046)
Nintendo DS 26.537 (407.099)
Game Boy Advance SP 14.596 (186.753)
Gamecube 4.245 (66.659)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dchangdchangSkrevet 18/03-05 19:30 
Det er flot.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
kooikkooikSkrevet 18/03-05 20:12 
Nu var jeg til møde hos Bergsala her for 2 uger siden. De fortalte at Nintendo ikke havde regnet med så stor succes, så de manglede faktisk konsoller at kunne sælge. så selv om det går godt for PSP´en så tror jeg at Nintendo sagtens ville kunne have fulgt med, hvis de ellers havde nok konsoller at sælge af.
BeanoBeanoSkrevet 18/03-05 21:42, rettet 20/03-05 12:09 
Det samme gælder vel for PSP?

Kendt fact at Sony ikke kan producere enheder nok til at tilfredsstille efterspørgslen...
HankyHankySkrevet 18/03-05 23:03 
Var det ikke et gammelt fact?
Synes jeg læste, at Sony ikke længere havde problember med
efterspørgelsen.. eller er jeg forkert på den :)?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 18/03-05 23:55 
Mon ikke vi havde fået den lovede fælles launch i Europa med USA, hvis der var maskiner nok...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 20/03-05 02:43 
EB's nyeste pris på PSP'en: 2899,-

Just in: Sony er officielt syge.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JmogJmogSkrevet 20/03-05 03:44 
Det kan de umuligt mene, med mindre det er en importmaskine. For samme pris kan man jo næsten få både en PS2, en Xbox og en Gamecube.

Jeg kender flere der planlægger at købe PSP når den kommer til Danmark. Jeg er helt sikker på at de dropper den plan og importerer, hvis den pris holder stik.

Det ville være umådeligt dumt at sætte prisen så højt. Folk ville ikke længere snakke om DS og PSP, men istedet DS og "den dyre".
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/03-05 09:44, rettet 20/03-05 09:51 
Just in: Tro aldrig på rygter...

Sony har ikke en pris på PSP endnu, så lad være med at tro på alle mulige latterlige rygter...

Logik for (næsten) enhver...

Og selvom prisen skulle blive på det niveau, er maskinen stadig den pris værd... Så no problem for dem som vil have det mest trendy hardware ala iPOD, B&O og lignende.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 20/03-05 09:48, rettet 20/03-05 09:55 
Er det min hukommelse, der fejler noget, eller startede en PS2 ikke i 4000kr? Det ville altså ikke være første gang Sony fik sat et latterligt højt prismærke på en ny konsol. 2900kr lyder meget realistisk - det er næsten naivt at tro på en lavere pris...
Selvfølgelig er der folk, der ligeglade med prisen, og køber en PSP ligemget hvad, men det er jo bare langt de færreste, der har det sådan, og hvis Sony sigter efter gode salgstal er det nok ikke ligefrem vejen at gå...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
OkottaOkottaSkrevet 20/03-05 13:24 
PalleJensen>
Og selvom prisen skulle blive på det niveau, er maskinen stadig den pris værd... Så no problem for dem som vil have det mest trendy hardware ala iPOD, B&O og lignende.

Du har bevæget dig ud, hvor du slet ikke kan bunde længere.

Dine bemærkninger er pinlige efterhånden.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
62 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig