Sal - Det er et svært spørsmål.
Jeg ved præcist hvad du mener, og jeg er enig i mange af de andres argumenter her om MMORPGs(f.eks. Sumez).
Du er overhovdet ikke den eneste der leder efter den slags spil.
Dine specs ser okay ud, men det er kritisk at du har nok RAM. Ram er totalt vigtigt fordi at ens system skal kunne rende sådanne enorme arealer og med mange mange objekter i real time.
Lad mig sige, at ud fra din beskrivelse på hvad du søger, så er World of Warcraft det bedste du kan holde dig væk fra, da det er ligeså simpliceret som Diablo:)
Jeg har selv spillet SWG i over et år, og det lyder som om det kunne være noget for dig.
Den slags features er det der fungere så godt i SWG. De har den mest revolutionerende form for online economy der overhovdet er.
F.eks. Kan man starte som Artisan. Disse er spillets craftere. Der er ikke noget combat i det her.
Og lad det være sagt med det samme - Det er hårdt at blive en effektiv crafter. Problemet ligger i at, jo højere ens skills i crafting bliver, jo bedre bliver ens produkter, og faktisk først når man er "master" af sin proffesion/class, vil man være effektiv. Men når det så er gjort, så er der gang I den.
SWG har et unikt resources system.
Det vil sige at hvis du vil være chef, og gerne vil lave noget mandalorian wine. Så må du først finde matrialerne! Måske kan du ikke finde de bær du blandt andet skal bruge, og må derfor endten hyre en scout til at finde dem til dig eller få en harvester(store høstere der samler resources ind til en). Twisted I det her er at alle resources har en unik kvalitet i SWG. Det vil sige at du nok kan finde de bær eller metal eller iron eller anden form for resources du skal bruge, men så har den resource måske lav kvalitet.
Der er rigtig mange faktors der bliver målt når man laver items i SWG. Blandt andet ens lvl, ens resources stats. Det vil sige at hvis du laver noget mad når du er kok med gode stats, så vil maden være rigtig god og have en effektiv buff. Måske for man 25% mere liv i 25 minutter, hvilket er fint for en fyr der er til combat.
Det er bare et eksempel. Der er Droid engineers, chefs, armorsmiths, weaponsmiths, architects og tailors(og shipwrights I spillets expansion). Der er enorm dybde i dette.
Så er der det med at finde et hus i SWG, og få en vendor også sælge sine ting. Promomere dem igennem mails. Prøve at få folk til at gå hen til netop din butik og købe.
SWG har player run economy. Det vil sige at folk ikke går ud og looter et sværd eller en laser pistol på et dyr de lige har dræbt. Næsten vær struktur, stykke tøj, armor og våben er skabt af spillerne. Dette gør at folk der er til combat konstant bliver nød til opsøge crafterne. Dette giver et højere socialt niveau.
I WoW er trading mere bare; "WTB uber d00dz leather pants for teh lvl 23 hunter rofl!111111". Også er det egentlig det.
Hvad der er endnu federe i WoW er at man kan skabe player cities. Hvis en gruppe mennesker vil lave en city, med huse kan de få en masse nye former for bygninger. Måske en cantina, hvor spillets entertainers(musicians og dancers) kan underholde og buffe og heale wounds. Cloning centers(hvor folk spawner når de er døde), city hall(hvor folk stemmer på borgmesteren over byen) etc. og + alle de huse med vendors og crafters der sælger ting.
Jeg har selv været med til at bygge sådan en her, med 100 andre danskere og det er rigtig fedt.
1)Det påvirker hele serveren. Pludslig er vores server unik fra alle de andre. Vi påvirker økonomien med vores crafters og det ændre faktisk gameplayet for flere 1000vis af andre, hvis vi er dedikeret nok i det vi gør.
2)Det tager enormt arbejde at styre sådan en by. Sørge for at den ser ordentlig ud, at et springvand ikke står forkert og en statue til pynt ikke ser fjollet ud og husene står ordentligt så det ligner en by.
3)Det bare så dynamisk og alt kan ske. PvP er flawed ligenu i SWG, men pointen er at man skal kunne have faction bses også raide hinandens byer(rebel vs imperial).
---------
Også er der de social classes. Entertainers er en hel class kun dedikeret for at holde det sociale niveau oppe og det fungere lidt hen af vejen. Men der er en lang historie om AFKers etc. Vil ikke helt gå ind i det ligenu.
Jeg har aldrig prøvet ATITD, men har også hørt at det skulle gøre disse ting godt, men det har intet combat overhovdet.
Desværre så var SWG alt for ambitiøst. Det var MMO pinoeer, Ralph Kosters vision om hvordan et MMORPG burde laves. Han mente at "player created content" var vejen. Det vil sige at skabe redskaberne til at spillernes egen kreative midler ville kunne drive spillet istedet for at lave en masse statiske single player quests der tager lang tid at lave og som ikke kan genbruges uden at blive repetetivt.
Selvom SWG var i beta i over 11 månedere var det fantastisk bugged og nærmest unplayable. Stort set alle spillets classes/proffesioner var ødelagt og alt var bugged.
SWG kæmper stadig den dag idag for at fikse det hele. Jedi er et hot topic som langt de fleste combat orienteret spillere søger, mens crafter delen og det sociale moment virker.
Spillet er dog ved at komme den anden vej. For lidt siden hyrede SOE massere af nye folk til deres teams. De forstod åbenbart at mere dedikation var behøvet. Og det er det stadig, men der ser faktisk ud til at være lys for enden af gangen.
Med det sagt så er SWG også det MMORPG som nok har fået flest ændringer på godt og ondt. Da de implanterede kritiske features som mounts og vehicles(jep.. det var der ikke engang i release:/) og player cities, var det nok den største fundamentale opgradering af nye systemer der er set i et MMORPG.
Også var der også Jedi som gjorde mange stik tossede. SWG forgår efter a new hope og ved begyndelsen af empire strikes back. Pointen var at beholde "the old starwars spirit" men populariteten for Jedi var sindssyg. Da folk endeligt opdagede hvordan man blev jedi(1000-2000 timers investering i bare at blive padawan, måske mere) så ændrede det hele spillet. Folk ville gå AFK og grinde mens de ikke spillede. entertainers ville stå og få auto xp og combat folk ville stå på spawns og auto dræbe. SWG har eget macro system så det ændrede det hele. Siden hen er det blevet tæmmet og muligheden for AFK play forsvinder snart! Men mange ville mene at denne feature haltede SWG hårdt, fordi at jedierne(i historien) stort set var udryddet og at jedi var meget stærkere end de andre classes, så folk der ikke gad at spille jedi følte sig "inferior" I PvP.
Combat systemet er ved at få et overhoul så forhåbentligt bliver ting gode igen.
Spillet fik også en rigtig ambitiøst expansion udgivet kaldet Jump to lightspeed. Det fortjener de ekstremt ros for, fordi pludslig var det muligt at hoppe i et rumskib og skyde og flyve i rummet. Måske ikke helt på højde med de gamle TIE fighter klassikere, men det kunne ses at der var ex developers fra blandt andet wing commander.
Jeg ved ikke om jeg kan råde dig til at prøve SWG. Jeg spiller det ikke selv mere, men overvejer det faktisk igen.
Fileplanet har udgivet en gratis trial. Du kan downloade og spille både SWG og dens expansion gratis i 10 dage, hvorefter du så skal subscripe. Det er en ordentlig download(2,5 GB for SWG) men det er gratis.
Bare lav en gratis bruger og download over natten. Så kan du også teste om det køre ordentligt.
SWG:
http://www.fileplanet.com/148736/140000/fileinfo/Star-Wars-Galaxies:-An-Empire-Divided-10-Day-Trial
Jump to lightspeed:
http://www.fileplanet.com/148604/140000/fileinfo/Star-Wars-Galaxies:-Jump-to-Lightspeed-10-Day-Trial
Film der er vær at se på hvordan grafikken køre;
http://vnfiles.ign.com/starwars/movies/swg.wmv
------------
Jeg håber det svar hjælper:)
Hvis dette ikke er sagen så er det du nok skal vente på Dark and Light. Spillet er større end Danmark ind game og de har kun en enkel server, som ifølge dem selv kan have mere end 100.000 mennesker spillende på engang.
Spillet er meget pvp/crafter/community focused. For at få en ide over hvor stort det er, så se den her sky diving film:
http://www.darkandlight.net/gameletter/videos/chute.wmv
(undskyld for stavefejl. Skrev lidt hurtigt^_^)