X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Valg 2005


Svar
OkottaOkottaSkrevet 18/01-05 16:16 
Så fik Fjogh endelig udskrevet valg.

Omsider er der håb om, at alle svinene bliver lukket ud.

Den 8 Februar husker I at stemme.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
85 emne(r).
« < 1 2

Svar
MarcusMarcusSkrevet 19/01-05 16:04, rettet 19/01-05 16:04 
Vi havde nogle kristne inde med lignende intentioner(hvervning). En fra min klasse kom hen og fortalte at hun havde fået at vide at hun kom i himlen. :) heh, underholdende metoder må man sige, så hang de nogle sedler op hvor der fx. stod, vil du lukke ham her ind i himlen? ved fx. Saddam Hussein og vidst også positivt kendte personer i vesten.
MarcusMarcusSkrevet 19/01-05 16:08 
Jeg har iøvrigt taget mig den 3g'er frihed at rive de plakater ned sammen med nogle plakater med nogle letpåklædte mennesker. Jeg håber snart de lærer om andre emner end de rent kropslige.
Næste gang gør jeg det dog nok ikke da de vel også skal ha' deres ytringsfrihed men så må jeg til gengæld hellere snart bruge den frihed og hænge nogle vegetarisme og veganisme plakater op så deres øjne kan åbnes lidt mere med en relativt objektiv beskrivelse og begrundelse. :)
quadquadSkrevet 19/01-05 16:10 
Hvis der ikke var så forbandet meget protein i oksekød, fisk, fjerkræ, mælk etc. Ville jeg formentlig også være vegetar, det går bare ikke ;)
ComradeComradeSkrevet 19/01-05 17:24 
Marcus F.M>
Jeg har iøvrigt taget mig den 3g'er frihed at rive de plakater ned sammen med nogle plakater med nogle letpåklædte mennesker. Jeg håber snart de lærer om andre emner end de rent kropslige.


Det er jo sådan man får fat i de unge mennesker. Sådan_Er_Det_Bare.
Kan ikke se hvorfor du virkelig skal rive de plakater ned, går du også rundt og hiver diverse Arla reklamer ned som hænger på busstoppestederne?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
quadquadSkrevet 19/01-05 17:28 
På gymnasierne har en 3.g'er ret til at gøre hvad som helst, der falder i ens egen personlige smag.
Ungrejsreklamer, Viby-rejsreklamer og lignende, er vidst allerede inde i 3.-4. erstatningsrunde her, da de strategisk er placeret ude foran vores klasseværelse, og derved selvfølgelig må mishandles som godtbefindende ;)
SumezSumezSkrevet 19/01-05 17:41 
De har sgu ingen ret til at udnytte gymnasierne med at hænge reklamer op på den måde, og slet ikke med den slags virkemidler.
Eleverne er i deres fulde ret til at fjerne plakaterne, og jeg ser gerne at de gør det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ComradeComradeSkrevet 19/01-05 18:24 
Hmm okay, men på vores skole får vi også penge for det! (elevrådet)

... Det er jo dog også en HANDELS skole ;-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
RuneSPRuneSPSkrevet 19/01-05 19:17 
Tror sgu at de fleste (inkl mig) er PÆNT ligeglade med hvad og hvilke reklamer der bliver hængt op på vores gymnasium.... :)
MarcusMarcusSkrevet 19/01-05 19:22, rettet 19/01-05 19:24 
Comrade>
Det er jo sådan man får fat i de unge mennesker. Sådan_Er_Det_Bare.
Kan ikke se hvorfor du virkelig skal rive de plakater ned, går du også rundt og hiver diverse Arla reklamer ned som hænger på busstoppestederne?


Marcus F.M >
Næste gang gør jeg det dog nok ikke da de vel også skal ha' deres ytringsfrihed men så må jeg til gengæld hellere snart bruge den frihed og hænge nogle vegetarisme og veganisme plakater op så deres øjne kan åbnes lidt mere med en relativt objektiv beskrivelse og begrundelse. :)

Men grunden til jeg gjorde det før var vel grundlæggende at jeg jeg tror det har en dårlig effekt på folk i begge tilfælde...ville jeg have gjort det samme med en arla reklame...tjah.
CronossCronossSkrevet 20/01-05 16:11, rettet 20/01-05 16:19 
Det endegyldige bevis på hvorfor man kun skal stemme Venstre, hvis man er i ledtog med djævlen selv!

Hint: Kig i øverste højre hjørne
MarcusMarcusSkrevet 21/01-05 10:33 
Jeg må indrømme jeg ikke helt har fanget hvad du mener. :)
I øverste højre hjørne ved mig er der:
Billeder Søgeresultaterne 1 - 20 ud af ca. 887 for anders fogh. (0,05 sekunder)

Så står der eneryg Rasmussen ved billedet øverst til højre.
CronossCronossSkrevet 21/01-05 10:58 
Ja, det er så åbenbart kun ved Firefox at der står 1-20 ud af 666 :)
MarcusMarcusSkrevet 21/01-05 11:01, rettet 21/01-05 11:06 
Jeg kan også sagtens se idéen i et demokrati hvor eliten som udvælges ud fra bestemte kår som ikke er defineret af Sal skal styre. Jeg mener også generelt at den normale befolkning ofte ved for lidt om hvad det er de stemmer på når de stemmer. Et idé til at løse problemet med uvidende vælgere kunne være at droppe valgkampagner 100% og så lade dem der interesserer sig for det selv finde frem til informationerne. På den måde undgår man masseoverbevisning med fine men uholdbare ord og løfter.

Jeg ville på nogle punkter også gerne overgive min suverænitet til nogle politisk bedrevidende end mig selv men 1 jeg ved ikke hvor godt repræsenteret jeg ville blive, for selvom man ikke er direkte politisk interesseret kan man have nogle idealer som er en meget stor del af ens personlighed og vigtighed i livet. Hvis disse idealer ikke bliver repræsenteret ville jeg ikke være tilfreds. Spørgsmålet er også hvem der er eliten igen, for de fleste har jo en eller anden subjektiv opfattelse af ting og har deres egne nøgleområder som kan give problemer da de er nemme at trumphe igennem hvis regeringen bestemmer alt selv og ikke bliver holdt øje med af fx. pressen. Og den kan jo ikke holdes øje med af pressen da vi i dette tilfælde anses som mindre vidende end regeringen og derved ikke kan sige om det er rigtigt eller forkert. Hvilket leder mig til at jeg stadig synes at demokrati er den mest optimale styreform af dem jeg kender til. Men for det skal fungere ordentligt skal vi ikke ha' kommentarer som:
Kilroy >
Jeg taler ikke politik med folk jeg bryder mig om, hvilket i så fald gælder alle herinde (Jeg elsker jeg gutter, og gut-inder).

Rage >
Det vil jeg ikke udtale mig om herinde, da jeg med sikkerhed får en masse smidt i hovedet. Har mine holdninger til de radikale og dem burde jeg holde for mig selv. Måske vi kan snakke lidt nærmere sammen, hvis vi en gang skulle ses til konsoltræf igen ;)

JimPP >
Politik er noget 'menige' aldrig bør diskutere offenligt.

(Givet at det menes seriøst) Men hvis ikke så er begrundelsen med mig og mine venner ikke skal blive arbejdsløse stadig en subjektiv og unuanceret begrundelse som efter min mening ikke høre hjemme i et demokrati.

Disse holdninger ødelægger netop demokratiet hvis disse personer selv stemmer. Ganske enkelt fordi at det leder til mere uvidenhed og langt bedre vil fungere med et styresystem som Sal's nævnte. Et demokrati kræver at alle der stemmer engagerer i det ved at diskutere med andre og blive klogere og til sidst stemme på den løsning man selv finder bedst efter man har lyttet og vurderet andres argumenter. Hvis dette ikke bliver eller er en realitet eller tæt på at være en realitet får vi netop et flertallets diktatur hvor uvidende regerer ud fra eget for godt befindende eller måske unuancerede idéer uden perspektiv. Et demokrati er ikke bare en styreform man vælger men noget der skal vælges og opfyldes hver dag for at fungere.

Evt. andre måder man kunne oplyse folk kunne være ved at lade et parti medlem fra hvert parti skrive en kort gennemgang af deres plan og lader alle andre partier komme med deres modargumenter. Først skrives alle planer, derefter skrives modargumenterne så det første der er skrevet ikke kan ændres igen. Denne læsning er så obligatorisk i den forstand at man skal skrive under på at have læst den. Evt. kunne man for at gøre det ekstra sikkert ved at teste folk ved at lade en computer tilfældigt vælge mellem en lang række spørgsmål til indholdet i bogen som fx. kun kunne omhandle information fra de resuméer der står om hvert parti's skrivelse og modargumenter. Svarer personen rigtigt får han lov til at stemme, ellers ikke.

Sal>> Og angående de personer der er arbejdsløse så hjælper det jo ikke at de har de idéer hvis de ikke forsøger ihærdigt på at gøre dem til en realitet. Men det gør de måske også? Og ellers kan jeg sagtens se skolekritikken i det. Ganske enkelt vælger nogen blindt at følge et kursus og lave alt hvad der skal laves i stedet for at vurdere om de reelt for noget ud af det eller om de måske ville få mere ud af at læse en anden bog og videnskab. Dette betyder ikke de ikke lærer noget i skolen men dog mindre, men samtidig tror jeg netop at det er disse personer der lytter og forstår hvad læreren mener i stedet for at høre hvad han siger uden at forstå det, prøve at huske det til eksamen og derefter glemme det.
Skolen er vel bare et sted at tjene penge, lære det man vil og ha' fritid til individuelle aktiviteter samtidigt.

Cronoss>> Ahh, ok. :)
OkottaOkottaSkrevet 26/01-05 12:52, rettet 26/01-05 12:53 
Hvor dumme er Dansk Fjolleparti?

http://www.dr.dk/nyheder/Folketingsvalg/article.jhtml?articleID=230256

Så dumme er Dansk Fjolleparti
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 26/01-05 12:56 
Til grin, men DF har vist aldrig været andet. Læst Urbans bagside i dag? Det bedste ved gratisaviserne er altså Sebastian Dorsets bagsider, manden har en tendens til at udtrykke alt hvad jeg går og tænker, på en fantastisk forklarende og humoristisk facon. Jeg overvejer næsten at stemme på ham Kamal.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 26/01-05 13:08, rettet 26/01-05 13:11 
Hvor dum er fødevare ministeren?

I forbrugsmagasinet Kontant siger Henriette Kjær, at forbrugs-ordføren fra de Radikale taler usandt og fører *valgkamp*, fordi denne påpeger problemerne med salmonella inficeret kød fra udlandet, og de dårlige mærkninger for kød i Danmark.

Ca. 5 minutter efter, hvor beviserne er blevet lagt på bordet, og Henriette Kjær er blevet bedt om at fortælle hvor en pakke kød kommer fra - efter denne pakke er lagt på bordet, foran hende, og hun har fået tid til at nærlæse pakke-etiketten - så er der ingen grænser for fødevareministerens villighed; Hvis HUN får lov at fortsætte som minister, så skal hun nok sørge for - og kæmpe for - at mærkningen herhjemme, bliver markant forbedret. Ikke nok med det; Hun synes samtidigt at det er forkasteligt, at HUN nu skal ned i Bruxselles og markere sig, fordi det nu er den FORRIGE fødevareminister, som ikke har gjort sit arbejde godt nok, under den forrige regering.

Henriette Kjær har haft snart 4 år, til at gøre sit arbejde, og nu er det de andres skyld.

Jeg ved ikke om I andre så Kontant, men indslaget var tæerkrummende. Hun (fødevare minister Henriette Kjær), må vitterlig være uintelligent.

EDIT: hendes helt korrekte titel er Minister for familie- og forbrugeranliggender.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 26/01-05 14:44, rettet 26/01-05 14:45 
Men hun har store forlygter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 26/01-05 15:00, rettet 26/01-05 15:01 
Ja, hvad har man mere brug for hos en minister?
millenniummillenniumSkrevet 26/01-05 16:30 
Husk nu at Kultur-Brian ikke vil bidrage spil-udviklingen med økonomisk støtte, da han betragter det som et "lavkulturelt" underholdningsmedie der skal kunne indbringe sig selv (i kraftig modsætning til den danske filmproduktion). Sikkert det rigtige forum at nævne det i. :)
The medium is the message.
OkottaOkottaSkrevet 26/01-05 17:14 
Naiera>
Men hun har store forlygter.

Jeg tror du forveksler hende med Lene "den talene kavalergang" Espersen.

Men hey - har du link til billeder som beviser det modsatte, vedr. Henriette Kjær, så ta'r jeg gerne et kig på bevis materialet :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 26/01-05 17:16 
Ja, jeg ved ikke hvad jeg tænkte, men en Google synes jeg viser at de egentlig ligner hinanden pokkers meget, måske pånær forpartiet ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 26/01-05 17:34 
Mmmm...

:-)

U go girl
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/01-05 17:54, rettet 26/01-05 17:55 
Henriette Kjær har langt større patter og røv end Lene E! Derfor stemmer jeg på hende... altså hvis jeg boede i Århus. Hun er ikke så kvik, men hun har til gården og gaden. Det viser jo bare at man kan komme langt i dansk politik med det rette udstyr. Og inden nogen flamer mig og kalder mig useriøs så kan mine argumenter vel være lige så gode valg-kriterier som det vrøvl der kommer ud af munden på de opstillede.

Se lille Lene her
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/01-05 17:56 
millennium>
Husk nu at Kultur-Brian ikke vil bidrage spil-udviklingen med økonomisk støtte, da han betragter det som et "lavkulturelt" underholdningsmedie der skal kunne indbringe sig selv (i kraftig modsætning til den danske filmproduktion). Sikkert det rigtige forum at nævne det i. :)


Og han har skåret i biblioteks-pengene så jeg mister 1200-1500 om året! Jot!
NaieraNaieraSkrevet 26/01-05 18:46 
King Chaos>
Lene Espersen-link

I'd hit it.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 16/02-05 10:39 
Okotta>
Henriette Kjær har haft snart 4 år, til at gøre sit arbejde, og nu er det de andres skyld.

Og det her er også hendes egen, naive, skyld.

Hvad i alverden laver en køn kvinde som hende egentligt, med en fyr som mest af alt minder om en yngre udgave af Jabba The Hut? Hele hans ansigt vidner jo om et overforbrug.

Kjær går af
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 16/02-05 11:03 
Og nu har de fyret den stakkels pige. Hun ser da ellers ud til at være meget velegnet til posten. Sådan som hun kender til forbrug.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 16/02-05 11:21 
Hun har uden tvivl været den bedste minister for forbrugeranliggender, som landet har haft.

Fyret blev hun ikke; Hun gik selv.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/02-05 15:13 
Okotta>


Og det her er også hendes egen, naive, skyld.

Hvad i alverden laver en køn kvinde som hende egentligt, med en fyr som mest af alt minder om en yngre udgave af Jabba The Hut? Hele hans ansigt vidner jo om et overforbrug.


Du er vist lidt forelsket i hende, hva? Og hendes egne mere og mere svulmende former er ikke udtryk for et overforbrug?
BeanoBeanoSkrevet 16/02-05 15:58 
Okotta>
Fyret blev hun ikke; Hun gik selv.

Gå eller "bliv gået" :)
dRxLdRxLSkrevet 16/02-05 16:34 
King Chaos>

Og han har skåret i biblioteks-pengene så jeg mister 1200-1500 om året! Jot!


Hvad har du skrevet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/02-05 20:30 
"Rollespil",Bogfabrikken, 1991
nerosnerosSkrevet 17/02-05 09:35 
Sig mig er der ingen som kan lide Lykketoft? Det er da utroligt så meget kraft mediane har.
Bashful Neophyte
JimPPJimPPSkrevet 17/02-05 10:23 
Kunne godt lide Lykketoft... Bryder mig ikke ret meget om den regering vi har nu...
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
SumezSumezSkrevet 17/02-05 11:54 
Det er rigtigt. Der er mange, der ser ham som usympatisk.
Det er temmelig snævertsynet, for hvis man gider høre på hvad manden har at sige, så er han en af de få danske politikere, der virkelig ved hvad han snakker om, og er god til at komme med intelligente, velovervejede forslag. Jeg har stor respekt for manden, og ærgrer mig over at vi ikke får ham som statsminister. Han er oppe på siden af Marianne Jelved i min bog.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
85 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig