X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

nes


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 17/01-05 22:43 
nogen der kender denne maskine og som kan fortælle lidt mere om den

Link...
NaieraNaieraSkrevet 17/01-05 23:16 
Lik Sang ved lidt.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
msxtrdmsxtrdSkrevet 17/01-05 23:41 
Jo.

Den er forholdsvis lille bitte. Den vejer næsten ingenting. Jeg vil gætte på at hele elektronikken er i en enkelt kreds.
Umiddelbart ser dyret ud til at virke, dog kun med jap famicom cartridges.
Joypad er ret lille og ikke helt af den kvali man kender fra NES.
Selve lyden afviger lidt fra hvad en origianl NES genererer. Jeg ved ikke hvorfor, måske bruger de en helt anden lyd kreds. Det finder jeg personligt ret irriterende.
Ellers syntes jeg, at prisen ikke matcher ret godt kvaliteten. Jeg kom af med ca. 450-500 incl. told, og blev ret skuffet over den :(. Forventede nok for meget.
MarcusMarcusSkrevet 18/01-05 09:47 
Men den kan altså køre famikom(jap) spil og afspille dem korrekt? For jeg har hørt der er problemer med nogle spil i en eu nes selvom man har den regionsmoddet.

Jeg tænker specielt på Castlevania III
SumezSumezSkrevet 18/01-05 10:44 
Det er en Neo Fami, og er bygget på uoriginalt hardware. Dvs. det er ikke en direkte kopi af Nintendos hardware, men nyt hardware udviklet fra bunden af et andet firma. Noget NES-on-a-chip gejl, tror jeg nok. Derfor er det den eneste NES-kopi, der må sælges lovligt. Fordelen ved den er at den, så vidt jeg har hørt har RGB-udgang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/01-05 10:46 
Marcus F.M>
Men den kan altså køre famikom(jap) spil og afspille dem korrekt? For jeg har hørt der er problemer med nogle spil i en eu nes selvom man har den regionsmoddet.

Jeg tænker specielt på Castlevania III

Ja, den er jo lavet til japanske famicom-spil, så jeg går ud fra at den kan køre dem.
CV3 er dog en speciel sag, da den bruger en særlig memory mapper fra Konami, som ikke virker på en NES. Jeg har ikke fået bekræftet om den virker på en Neo Fami, så det er ikke sikkert. Men der er nok bedre mulighed for det end på en NES.
Har du et japansk CV3?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
msxtrdmsxtrdSkrevet 18/01-05 15:23 
Sumez>
er at den, så vidt jeg har hørt har RGB-udgang.

Det kan jeg hurtigt aflive. NEJ! Kun A/V
RJKRJKSkrevet 18/01-05 15:33, rettet 18/01-05 15:34 
Læreren:

Nu betyder A/V jo Audio/Video = Lyd/Billede og er bare en fælles betegnelse for alle signalerne.

Mener du composite eller antennesignal?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
msxtrdmsxtrdSkrevet 18/01-05 15:35 
Sumez>
Noget NES-on-a-chip gejl, tror jeg nok.

Kan bekræftes. Hvis billede ønskes, sendes gerne. Jeg har lige åbnet dyret og sandelig som formodet er der en sort indsprøjtet ic på PCB'en, og det er vel hele NES'en der er i den.
msxtrdmsxtrdSkrevet 18/01-05 15:37, rettet 18/01-05 15:39 
Hmm, Rune, for mig er AV ensbetydende med AUDIO-VIDEO = COMPOSITE / AUDIO. Alstå der er ingen RF udgang på maskinen.
RJKRJKSkrevet 18/01-05 15:38 
;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/01-05 22:42 
Ok, jeg havde hørt at der var RGB på dyret. Det er da åndsvagt at der ikke er. Nåmen, så er der jo ikke nogen grund til at købe en.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig