X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skærm på højkant


Svar
RJKRJKSkrevet 27/04-03 16:41 
Jeg snakkede lige med en om at vende sit fjernsyn på højkant til fx vertikale shootere og blev der opmærksom på, at folk kan blive afskræmte af fejlfarvninger.

Der er der ingen grund til.

Det er helt normalt at farverne bliver lidt mærkelige når man vender skærmen. Rød bliver grøn i den ene side og omvendt. Det er som at sætte en højttaler tæt på fjernsynet. Det er et magnetfelt.

For at få magnetfeltet "oprettet" skal skærmen afmagnetiseres. Det er som når I trykker Degauss på jeres monitor. Et fjernsyn gør dette automatisk - men kun når det er "koldt". Det vil sige at fjernsynet skal være slukket i et stykke tid (min. 20 minutter) og så tændes. Lytter man efter, kan man tydeligt høre det. Det er 220V der bliver sendt rundt i en spole, der sidder rundt om skærmen.

Bare FYI.

Man skal selvfølgelig stadig passe på, når man sætter sit fjernsyn på højkant. Men fejlfarvninger skal man ikke lade sig skræmme af.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 27/04-03 18:34 
Det er fandeme rar information. Bare ærgerligt at mit fjernsyn netop har fundet plads på en hylde der er ligeså høj som kassen. Men jeg bliver da nødt til at hive det ned på gulvet en dag og få mig et spil Ikaruga så.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 27/04-03 23:14, rettet 27/04-03 23:39 
Det er ikke noget jeg vil anbefale at gøre ved et fjernsyn der er større end 14 tommer.
Husk på, at kabinettet og ophængningen af komponenterne inden i, er beregnet på at være anbragt vandret.
Det kan også sagtens tænkes at selve billedrøret som jo er lavet af glas, og i større fjernsyn er meget tungt, vil tage varig skade :(
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 27/04-03 23:33 
Jeg anbefaler det heller ikke, men jeg kan garantere dig for, at billedrøret er hamrende ligeglad med, hvordan det vender. Det står der 20 billedrør her som bevis på ;p

Det eneste man skal være bange for er, om det står ordentligt og at der ikke er løsdele indeni (hvilket der ikke burde være).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 27/04-03 23:46 
RJK >
Jeg anbefaler det heller ikke, men jeg kan garantere dig for, at billedrøret er hamrende ligeglad med, hvordan det vender. Det står der 20 billedrør her som bevis på ;p

Kunne det ikke tænkes at billerør i arkade maskiner er lavet specielt til industriel/usædvanlig brug?
Jeg har i hvert fald hørt om nogen der fik skyggemasken i røret deformeret, ved at vende det på siden.
Nu er de fleste af de gamle opretstående kabinetters skærme, jo heller ikke over 20 tommer.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 27/04-03 23:50 
Generelt 20/25 tommer. Begge noget større end 14 :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig