X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo Spørgsmål...


Svar
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 13/09-04 00:46 
Ville gerne ha' svar på et par (nok newbie) spørgsmål... :)

Hvis man f.eks. har en Neo Geo MVS 4-slot, med 4 spil i hvordan skifter man så mellem de 4 spil?

Hvor meget må man gi' for en MVS udgave af Metal Slug med kasse og det der stykke "papir" ("ved ikke lige hvad det hedder") :) ??
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 13/09-04 06:44 
der er en knap der skifter mellem spillene.
By the power of Grayskull!
SumezSumezSkrevet 13/09-04 08:47 
Prisen ryger nok en del højere op hvis du skal have kasse (MVS-æsker er grimme, ligegyldige og derfor også forholdsvist sjældne) og den slags med.
Hvis du er tilfreds med bare spilkassetten, skal du ikke over $40.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 13/09-04 21:26, rettet 13/09-04 21:29 
Bliver der ikke solt kopi-mvs spil på ebay... eller hvordan kan jeg se om det er en ægte...

Nu er det sårn at jeg lige har købt et Neo Geo (Totem) 4-slot med 8 spil
Savage Reign
The king of fighters '97
The king of fighters '95
Neo mr. Do!
Breakers
Super sidekicks 2
Pleasure goal
View Point

hvor meget måtte jeg gi' for sårn en??
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
KoludaKoludaSkrevet 13/09-04 21:36 
De 1000,- den stod til vel....;)

Nej, den er svær at prissætte da selve maskinen er svær at komme af med, men 3500,- er nok prisen for det hvis man ved hvad det er værd hvis man splitter det op.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 13/09-04 21:40 
hehe.. ja jeg lurede også lidt da jeg fik den til 1000,- regnede faktisk lidt med at der var andre der ville løbe af med den pga. de mange spil...

men har desværre ikke fået hentet maskinen endnu.. :(
men glæder mig som et lille barn. :)
nu skal jeg så bare lige ha' lavet lidt plads til den...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
KoludaKoludaSkrevet 13/09-04 22:15 
Stod den på denne side af vandet var jeg sikkert rendt med den, men har allerede en Totem maskine stående jeg skal af med, så en til var heller ikke lige lykken, den var så blevet rippet for dele.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 14/09-04 08:45 
Den "Test" knap der skulle sidde inde i kabinettet, hvor sidder den henne? da jeg gerne lige vil afprøve den ude ved ham...

Man kan godt bruge alle region's spil i alle mvs board's ikke?
(ved godt at spillene ikke er helt ens.. mht. f.eks. blod i spil!)
men er der ikke noget om at man kan smide en bios mere i så man f.eks. både har en us og en jap version??
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
SumezSumezSkrevet 14/09-04 09:17 
ReinholdJJ>
Bliver der ikke solt kopi-mvs spil på ebay... eller hvordan kan jeg se om det er en ægte...

Der bliver solgt masser af kopier, og den eneste bestemte måde at se hvad der er ægte er ved at åbne kassetten.
En god metode er at tjekke sælgeren. Det er hovedsagelig en person, der sælger bootlegs (Naiera kan fortælle mere om ham) under flere navne. Når en "privat" sælger et enkelt spil fra sin samling, er det ikke til at vide, da han muligvis ikke selv ved om den er ægte. Det er også set at "respekterede forhandlere" er kommet til at sælge bootlegs.
Farven på kassetten har iøvrigt ikke noget med det at gøre. Det samme spil er tit set lavet i flere forskellige farver (alt fra lyserød til gennemsigtig).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 14/09-04 12:52 
Sumez>
Det er hovedsagelig en person, der sælger bootlegs (Naiera kan fortælle mere om ham) under flere navne.

Sådan ville jeg nu ikke formulere det. Der er MANGE der sælger kopier, men man skal først og fremmest holde sig fra "japhei", "carolescollectibles" og "carolesantiques". Det er samme person, som både sælger kopier og har snydt ufatteligt mange mennesker over hele USA. De to sidstnævnte er hans mor der hjælper ham, men det er altså samme slimede person man køber hos og samme risiko for at ende med kopier man løber. Andre dæknavne han bruger er ofte shooter-inspirerede. F.eks. "ikarugasilvergun" eller lignende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 14/09-04 12:59 
Selvfølgelig er der flere end én person, der sælger bootlegs, men "hovedsagelig" må vel være ligeså godt som "først og fremmest"? Uanset hvad, ved du hvad jeg mener.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 18/09-04 12:04 
Jeg fik den ind af døren i går! :D
Men har lidt problemer med at finde den der "Test" knap nogen der ved hvad for nogle ledninger der går fra jamma stikket til "Test" knappen ??

eller andre gode bud?? :D
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
RJKRJKSkrevet 18/09-04 12:28 
Test er pin #M (11 på solder side).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/09-04 12:31 
Det er en MV4F du har, ikke? Du kan tage et kig på manualen her: http://www.hardmvs.com/manuals/MV2F-MV4FServiceManual.pdf Der er også et kort over dets pinout, der viser hvor test-knappen sidder.

Hvis det er fordi du vil ind i service mode, skal du bare "flippe" den første kontakt på boardet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 18/09-04 16:06 
Hehe ja jeg fandt selv ud af det 5min efter...
Mit board er et MV4FT men vil da gå ud fra at MV4F manualen kan bruges.. :)
men har allerede hentet og printet den ud..
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 19/09-04 22:14 
Jeg har lige et lille problem mere.. :)

Der sidder en NRI G-13 og så en multi-coin board i den... og ville faktisk gerne finde ud af lidt mere om dem, da den eneste mønt man kan bruge i den er en 10'er

så hvis nogen skulle ha' manualer eller lign f.eks. dip-switch config... ville det være rart.. :)
http://www.upit.dk/files/Multi-coin.jpg
http://www.upit.dk/files/Coinfront.jpg
http://www.upit.dk/files/Coinback.jpg

de er forbundet via et 10pin kabel...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
RJKRJKSkrevet 19/09-04 22:33 
Du skal højest sandsynligt have en omprogrammering af indkastet. Så vidt jeg kan se på dine dip switches, så står alle kanaler ens, hvormed de næppe er problemet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 19/09-04 22:36 
okay og hvordan får jeg lavet sårn en omprogrammering?
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
3of193of19Skrevet 19/09-04 22:44 
Det er til hjemmebrug, ikke? Kunne du ikke også bare sætte de individuelle spil til Free Play? Eller skal det være autentisk? :)
RJKRJKSkrevet 19/09-04 22:55 
ReinholdJJ>
okay og hvordan får jeg lavet sårn en omprogrammering?

Der er nok nogle stykker, der gør det, men jeg kender ikke andre end CompuGame og os selv.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 19/09-04 23:11 
hehe det er godt nok til hjemmebrug.. men derfor kunne det jo være rart hvis den virkede.. :)

okay... skal eprommen bare brændes om eller er der andre muligheder?
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
RJKRJKSkrevet 19/09-04 23:18 
Teknisk set er det eprommen der brændes om, men det kan ikke gøres med en eprom-brænder. Man skal have det rigtige software og hardware fra NRI til at gøre det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 19/09-04 23:19 
okay. bare iorden...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig