X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gamle computere i Viborg


Svar
RJKRJKSkrevet 09/09-04 23:37 
Linket forklarer det hele.

Sig gerne lige til her, hvis nogen har tænkt sig at møde op - så kan vi evt. mødes derinde.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/09-04 23:46 
Jeg synes alting er i Jylland for tiden..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 09/09-04 23:49 
'Hovedlandet' som det også kaldes.

Det ligner et cool arrangement, men jeg er optaget den dag. Kunne ellers være sjovt at se, om man stadig kan huske de gamle Amstrad-kommandoer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 10/09-04 08:42 
Siden jeg bor i byen i forvejen, skulle jeg da være et dovent svin for ikke at møde op ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CrishakeCrishakeSkrevet 10/09-04 13:55 
ser ret spændende ud, men tror ikke jeg vil kører 150 kilometer for at se en udstilling af gamle PC'er:D
RJKRJKSkrevet 02/10-04 17:07 
Her er lidt billeder fra dagens arrangement. Jeg må sige, at det virkede som nogle flinke fyre og meget mere hardcore-typer, end "man" er vant til fra danske computerklubber. Interessant.

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg

Gamle computere i Viborg
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 02/10-04 17:33 
Man kunne jo også barr ta' sig sammen og gå ned i sin kælder og finde dem frem.. hehe men mangler nu den sinclair 128 og zx80 der er på billederne :(
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
JAAJAASkrevet 02/10-04 18:44 
Der ville jeg gerne have været, men ville have savnet tilstedeværelsen af mere obskure computere så som Atom, Aquarius, Microbee, og selv mindre obskure som Oric, Texas Instruments, Electron andre godter. Lambdaen er dog temmelig obskur. Plus point for den :)
KTCKTCSkrevet 03/10-04 20:24 
Nu havde jeg så desværre ikke mulighed for at komme med alligevel, men det er da fedt med nogle billeder.
Jeg har selv Amiga 500, Amiga 1200, Amstrad CPC 464 og Commodore 64 af de ældre computere.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
msxtrdmsxtrdSkrevet 04/10-04 20:23 
Øv, ingen MSX til træffet ??? :/
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/10-04 22:20 
WOW! En Lambda 8300! Sikke et gensyn. Det var min første computer. Den blev købt i Bilka i Tilst og den brugte min Ghettoblaster som båndoptager/datarecorder.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Per SPer SSkrevet 04/10-04 23:37 
Såvidt jeg husker kunne man købe Lambda og én til i BR. Hed den ikke Power 3000?

Jeg havde en skolekammerat som var helt pjattet med at sidde og programmere på én af dem. Hvilken kan jeg desværre ikke huske. Vi avancerede også ret hurtigt til en Commodore 64.

Men det var nu ret sjovt at sidde og pille med fordi al kodning var så simpelt og hurtigt. Mindes en "imponerende" Pengo (Sega) klon til en af de to computere.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 05/10-04 00:18 
Fra http://bernholm.dk/computermuseum

Denne lille hjemmecomputer nåede dog at have flere navne. Den hed også Marathon 32K, IQ 8300, BASIC 2000 og ikke mindst Power 3000, hvor sidstnævnte var en version i sort plast forhandlet af BR Legetøj herhjemme.

Link...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 05/10-04 00:19 
Nu lige hvor jeg husker det.. så er der ikke nogen af jer der lige har en orignal Oric Atmos Strømforsyning i vil af med ? :)
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
Per SPer SSkrevet 05/10-04 00:52, rettet 05/10-04 00:52 
Aha, den Pengo klon jeg tænkte på hedder Squeeze Play og findes i linket.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig