X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NeoKey


Svar
SumezSumezSkrevet 21/04-03 20:42 
Jeg synes jeg husker dette har været diskuteret på PR før, man har ikke været i stand til at finde nogen emner om det.

Nogen der ved om NeoKey er noget værd? Jeg kunne godt bruge en billig løsning til at spille US spil på min PS2 (ddrmax, xenosaga, suikoden 3 og andre er ved at gå mig på nerverne) og har hverken råd, overskud eller forstand til at installere end Messiah. Men jeg har ikke hørt så meget om NeoKey, så jeg mistænker den for at være noget juks :!

Se her
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 21/04-03 20:52 
STAY AWAY.. den er ikke noget værd på nogen måde.. og kan såvidt jeg ved ikke engang sluge imports, hvilket jo er det vigtigste.. den er baseret på NEO 2.2

don't.... pleease don't!! ;)
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 21/04-03 20:55, rettet 21/04-03 20:55 
Korrekt.

Neo-key må faktisk ikke engang diskuteres her, da den ikke kan bruges til import spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 21/04-03 20:58 
Ok, så er det opklaret. Det er sguda rimelig ligegyldigt hvis man ikke engang kan spille import :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 21/04-03 21:05 
Præcis.

Jeg ville nu bare hoste op, og få en Messiah. Det gjorde jeg ;) Jeg kan selvfølgelig godt se at det er dyrt, men sådan ligger landet vel... Husk dog bare at du ikke kan spille de japanske bemani spil på en "rigget" PAL maskine, tror dog ikke der er problemer DDR tingene...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 21/04-03 21:11, rettet 21/04-03 21:14 
Du kunne eventuelt investere i et sæt Swap Magic cd'er. De kan bruges til at spille originale importspil med. Dertil skal du så have f.eks. en no-solder chip eller bruge det slide card, som Gamebits bl.a. sælger. Du kan dog uden problemer lave et slide card selv, og derfor nøjes med at købe et sæt Swap Magic cd'er. De kan vist erhverves for ca. £20 fra England. Lidt besværligt at skulle swappe, men en billig løsning til at spille importspil.

Edit: det passer ikke, som der står på sitet, at man SKAL bruge en flip-top med cd'erne. Et hjemmelavet slidecard virker fint, om end ikke helt så elegant ;)

Swap Magic for £20
JAAJAASkrevet 21/04-03 21:16, rettet 21/04-03 21:18 
Her en template til at lave et slidecard/swap tool.

Inden en moderator går amok, må jeg hellere lige igen sige, at dette altså muliggør brugen af originale importspil.

Swap tool
NaieraNaieraSkrevet 21/04-03 21:18 
Og man skal liige pille ved sin PS2 først (som nævnt på GameBits).

Det er stadigvæk med swap, som Messiah reder dig fra, og jeg gider dælme ikke til at sidde og hive slisken ind og ud med vold resten af maskinens, nu sikkert, kortere levetid...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 21/04-03 21:19, rettet 21/04-03 21:20 
Man piller bare fronten af skuffen af. Det er ganske harmløst og uproblematisk. Du har selvfølgelig ret i, at det er en noget besværlig løsning, men har man ikke mod på, og penge til, en Messiah, så er det den eneste anden løsning. Garantien ryger heller ikke :)
la0sla0sSkrevet 21/04-03 22:20 
jeg håber ikk du genuint tror at det er harmløst den slags... jeg tror ikk en PS2 er designet til at blive flået i... men men hvis man har "mod på, og penge til," en ny PS2 når den anden er flænset såååå
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 21/04-03 22:25 
Præcis det jeg mente.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 21/04-03 23:25, rettet 21/04-03 23:29 
Jo, at tage frontpanelet af cd skuffen (som var det eneste, jeg sagde noget om i mit indlæg) er ganske og aldeles harmløst. Der skal bruges trykluftsbor, hvis du skal formå at volde skade under den 1½ sekunds procedure, det er. Det er i øvrigt omtrent samme tid, det tager at sætte det på igen.

At selve swap metoden muligvis kan skade PS2'en på længere sigt, er en anden sag, men selv har jeg ingen problemer haft, og forventer egentlig heller ikke at få nogen.
NaieraNaieraSkrevet 21/04-03 23:29 
Det var nu ikke lige det jeg mente...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 21/04-03 23:30, rettet 21/04-03 23:39 
Nej, vel? ;)

Sagen er vel bare den, at enten har man mod på den slags, eller også har man ikke. Har man mod på det, er sandsynligheden for, at man også kan få det til at spille, ret stor.
NaieraNaieraSkrevet 21/04-03 23:43, rettet 21/04-03 23:48 
Det jeg snakker om, er det at man tvinger slisken ind og ud (eller ud og ind? ;), gang på gang. Det kan ikke være godt for maskinen.

At pille sliskens front af rør mig ikke så meget, men det' nok ikke det kønneste i hele verden, og de burde specificere det hos GameBits, for der er nok mange der bliver overraskede, når de får deres slide-card sæt, og finder ud af at "det lille indgreb" er, at man skal til at splitte maskinen ad.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 21/04-03 23:49, rettet 21/04-03 23:52 
Maskinen skal jo heller ikke splittes ad, prøv nu at sætte tingene lidt i proportion. Det drejer sig om et lille stykke plastik, der ikke længere sidder på fronten, og som kan sættes på lige så let, som det tages af.

MEN ... Jeg synes også, at det er at fortie oplysninger, kunden har ret til, når de ikke nævner den lille detalje. Det skal da nok irritere nogle.
NaieraNaieraSkrevet 21/04-03 23:53 
JAA >
Maskinen skal jo heller ikke splittes ad, prøv nu at sætte tingene lidt i proportion. Det drejer sig om et lille stykke plastik, der ikke længere sidder på fronten, og som kan sættes på lige så let, som det tages af.

Som sagt er det ikke det jeg snakker om, når jeg snakker om at slide maskinen op hurtigere end nødvendigt..
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 21/04-03 23:59 
Hvis du ikke engang gider at holde styr på, hvad du selv siger og svarer på, så vi i det mindste kan snakke om den samme ting, så er der jo ingen grund til at fortsætte.
SumezSumezSkrevet 22/04-03 11:03 
Naiera >
Jeg ville nu bare hoste op, og få en Messiah. Det gjorde jeg ;) Jeg kan selvfølgelig godt se at det er dyrt, men sådan ligger landet vel... Husk dog bare at du ikke kan spille de japanske bemani spil på en "rigget" PAL maskine, tror dog ikke der er problemer DDR tingene...

Tror hellere jeg ville investere i en rigtig NTSC maskine.
Så kan man altid sælge PAL'en og modde NTSC'en hvis det bliver nødvendigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 22/04-03 11:17 
Men så har du jo stadig en region du ikke kan spille. Enten US eller Japan...
Når jeg engang har penge tilovers skal jeg helt sikker have moddet min med en ordentlig chip.
SumezSumezSkrevet 22/04-03 12:38 
Bemærk den nederste linje. "Hvis det bilver nødvendigt" omfatter bl.a. atraktive DDR titler :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 22/04-03 13:00, rettet 22/04-03 13:03 
JAA >
Hvis du ikke engang gider at holde styr på, hvad du selv siger og svarer på, så vi i det mindste kan snakke om den samme ting, så er der jo ingen grund til at fortsætte.

Du har jo rettet i det indlæg, jeg går ud fra du referer til. Jeg har "mit på det rene", som du kan se ud fra tidspunkterne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 22/04-03 13:39, rettet 22/04-03 13:42 
*suk*

Det har jo ingenting med sagen at gøre. Jeg har ikke rettet et indlæg, så det fik indflydelse på, hvad du efterfølgende sagde. Desuden er det adskillige af dine egne indlæg, jeg refererer til.

Du siger:
At pille sliskens front af rør mig ikke så meget, men det' nok ikke det kønneste i hele verden, og de burde specificere det hos GameBits, for der er nok mange der bliver overraskede, når de får deres slide-card sæt, og finder ud af at "det lille indgreb" er, at man skal til at splitte maskinen ad.

Altså kalder du at pille frontpanelet til skuffen af for "at splitte maskinen ad".

Jeg svarer udelukkende på det indlæg, du lige har lavet:
Maskinen skal jo heller ikke splittes ad, prøv nu at sætte tingene lidt i proportion. Det drejer sig om et lille stykke plastik, der ikke længere sidder på fronten, og som kan sættes på lige så let, som det tages af.

Hvorefter du siger:
Som sagt er det ikke det jeg snakker om, når jeg snakker om at slide maskinen op hurtigere end nødvendigt..

Det sejler jo rundt. Nu er du pludseligt tilbage til det med at swappe, selv om vi tydeligvis var igang med at diskutere frontpanelet. Det samme skete mindst én gang før i tråden, hvor du insisterer på at fortælle, hvor farligt det er at swappe, som svar på et indlæg jeg laver om frontpanelet.

Det er åbenlyst, at swap går dig meget imod, men du magter vel at se bort fra det længe nok til, at du kan svare på det, der rent faktisk bliver sagt. Og så igen ...
NaieraNaieraSkrevet 22/04-03 13:43 
Igennem HELE tråden, snakkede jeg om det at swappe, som det der ville gøre maskinens levetid mindre. Jeg er hamrende ligeglad med hvor grim du skal lave din maskine, for at få det til at virke, men jeg kommenterede, at det var galt at GameBits ikke specificerede det bedre i deres beskrivelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 22/04-03 13:49 
Jeg giver op.
NaieraNaieraSkrevet 22/04-03 14:11 
Jeg kan ikke se problemet. Helt ærligt. Du laver et stort nummer ud af ingenting.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 22/04-03 14:12 
Sumez >
Bemærk den nederste linje. "Hvis det bilver nødvendigt" omfatter bl.a. atraktive DDR titler :)

Det ideelle ville jo være en japansk PS2 med en Nova, eller en pendant, installeret. Så burde den klare de der musik-spil, samtidig med alle de andre regioner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 22/04-03 14:42 
Kan du uddybe? Jeg kender ikke til Nova og Pendant og ved generelt meget lidt om PS2 chips. Hvorfor er det f.eks. bedre end en amerikansk maskine med samme chip eller hvordan er det sammenlignet med Messiah?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 22/04-03 15:14 
Pendant = sidestykke (ikke en chip ;)

Messiah er kun problemet, hvis man kører japanske bemani spil på en PAL maskine. Selvom de kører i 60Hz, da Messiah chippen lader softwaren bestemme hvor mange Hz der skal køres med, går tingene stadigvæk out of sync. Jeg har ikke prøvet det selv, kun læst det mange steder på nettet, så mon ikke der er noget om snakken? Det kan dog arrangeres, da Mika-L har et japansk dansespil derhjemme, som jeg vel kunne låne.

Nova er en OK chip, på linje med Origaen, som faktisk kun krævede swap når den blev installeret i en PAL maskine (for at køre importspil). Da jeg nævner den, er det fordi den er (eller var) billigere en Messiah chippen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig