X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Koontz - Eksperimentet


Svar
JimPPJimPPSkrevet 12/07-04 13:47 
Jeg søger bøger der minder om ovenstående titel.

Har de fleste af Koontz bøger, så det er hovedsageligt andre forfattere der har min interesse.

Selv om intet når samme højde som historien om "Outsideren" og "Einstien" er ferien for lang til at jeg bare kan ligge og slappe uden en god bog.

Det behøver ikke nødvendigtvis at være lige så "uhyggelig" som Eksperimentet, bare med den skumle stemning.

Håber nogen kan hjælpe.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
nerosnerosSkrevet 12/07-04 14:19 
Hvad med H.P Lovecraft! Måske ikke helt det samme men faktisk en udmærket forfatter.
Bashful Neophyte
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/07-04 14:40, rettet 12/07-04 14:41 
Uha ja Lovecraft kan bestemt anbefales.
Man skal bare huske, at de er skrevet for ret længe siden, og horror har udviklet sig en del. Men hvis man forstår forfatterens udgangspunkt, hvor eks. alene tanken om fremmede racer på jorden er sindsoprivende, så er det fantastiske historier.

Og så er det jo naturligt at nævne Stephen King, der må siges at være kraftigt inspireret af Lovecraft.
Glem de dårlige film, han kan skrive rigtigt gode bøger.
Begærets Butik kan jeg anbefale.

I en lidt anden genre kan jeg MEGET kraftigt anbefale Dan Simmons 4 bøger om Hyperion.
Det er egentlig sci-fi, men med et snært af fantasy. Derudover er der en del indirekte samfundskritik, men mest af alt en virkelig opslugende historie.
Absolut de bøger jeg helst så lavet til film.
Første bog hedder Hyperion, og de kan lånes på biblioteket på dansk - selvom det kan jeg naturligvis ikke anbefale :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DizzyDizzySkrevet 12/07-04 15:56 
Dan Simmons har også skrevet et par gyserbøger...

En lille rettelse omkring Stephen K, han KUNNE skrive nogle meget gode bøger, men det han spytter ud idag er vist lige til skraldespanden :D

Men prøv at søg lidt i OT sektionen, emnet har været oppe før, så her vil du kunne finde flere tips
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig