X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sjove spil-anekdoter


Svar
millenniummillenniumSkrevet 24/06-04 18:51 
Blot et forslag til en ny multi-tråd...

Nogen der har nogle sjove anekdoter der på en eller anden måde indvolverer videospil...? Noget der beviser at man kan få andet på opleveren, end blot miste sin nattesøvn foran skærmen....

Mit bidrag kunne eksempelvist være:
For mange år siden (80'erne) ville min søster drille mig ved at slukke for min Commodore 64, mens jeg spillede. - Det gør man bare ikke, så jeg løb hidsigt efter hende. Hun gemte sig på sit værelse og låste døren. Men jeg sparkede så hårdt at der kom et hul i døren. Resten af dagen måtte vi finde på en forklaring for det hul, inden vores forældre kom hjem fra arbejde. Morale: Don't mess with a true gamer! :)

Jeg spiller bolden videre....
The medium is the message.
dchangdchangSkrevet 24/06-04 19:07 
Jeg har spillet fodbold siden jeg var 6 år gammel, men da jeg var 11 år kom der en ufrivillig pause på en sæson.

Grund: Min storebror fik en Sega Master System med Alex Kidd, Wonderboy In Monsterland og Shinobi. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
tastasSkrevet 24/06-04 19:48 
Da jeg lige havde købt min første PC, fik min lillebror besked på at når han spillede spil som Diablo o.l. skulle han ikke trykke mere end absolut nødvendigt på musen så han ikke sled den op!

Jeg kan grine af det i dag, men jeg mente det dybt alvorligt dengang :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BlossomBlossomSkrevet 24/06-04 20:27 
Den først konsol vi (kærestens børn) ejede, for 4 år siden, var en PS1.

Vi havde 1 spil til den. Tekken 3.

Mikkel, der dengang var 8, blev så stjernetosset når han fik klø af com. at han sad og tudede højlydt og var helt rød i kraniet.

En dag sad vi allesammen (2 voksne,3 børn inkl. Mikkel)på en udslået sovesofa og så ham spille.

Hans søskende drillede ham meget let.. Sådan som: Nu får du sq klø mikkel, eller, Mikkel du taber..
Han blev så hidsig at han slog vildt omkring sig og råbte og skreg....

Idag kan han selv grine af det, og vi har det heldigvis på video...
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
DarkenDarkenSkrevet 24/06-04 23:11 
Da jeg var omkring de hvad 14 år, passede vi meget en dreng(kusines kærestes søn), han er 4 år yngre end mig, så dengang kunne han hurtigt bliver en mega pain.

Kunne da godt lege normalt med ham, sågar spille SF2 på min dyrebare SNES (som jeg selv havde sparet op til), men jeg var selv dengang meget til RPG, så spil som breath of fire blev ikke slukket bare fordi han skulle passes, og en gang hvor han blev for stor en pest for mig, lagge jeg ham på gulvet og satte stolen over ham, så benene stod på hans tøj, satte mig på stolen og spillede videre..

Da min mor kom ind for at se hvad alt den larm var (han holdte jo ikke mund, der under stolen) begyndte hun så at grine til tårene trillede ned at kinderne på hende. Jeg fik så besked på at "løslade" ham øjeblikkelig, heldigvis har jeg så fair en mor at hun ikke skældte mig ud, for hun vidste godt hvor streng han kunne være.

(desværre galdt det også mellem mig og mine storesøskende, hvor hvis jeg kom pivende ind til mooaar og sagde en af dem havde været onde, svarede hun altid først med "hvad havde du så lavet mod dem?" =\ )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DommergaardDommergaardSkrevet 24/06-04 23:53 
For 5-6 år siden da jeg fik min N64 (ved launchen) og fik Banjo Kazooie, Mario 64, Mario Kart, Zelda: OOT osv hen af vejen, blev jeg nogen gange så utrolig irriteret over at få Game Over hele tiden, at jeg simpelthen ikke kunne tage det og bed så med alle mine kræfter så hårdt i joypaddet at det fik store bidemærker forneden på stikket (der var 3 "handgribs" på controlleren, jeg snakker om den midterste).

Da jeg så engang fandt den frem igen, kunne jeg virkelig se hvor meget der var blevet bidt i stikket af bare arrighed, og det kan stadig få mig til at grine idag, jeg mener hvorfor ikke bare brække et par headset? Det er jeg da god til i hvert fald... :P
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/06-04 00:15 
Jeg var vel 7 år, havde en håndfuld spil til min Philips G7000 (Magnavox Odyssey 2), og sad og spillede "Gufferen" (Pacman-klon). Jeg havde lært computerens mønster og kunne løbe lige igennem alle baner uden at miste liv, så nu skulle der sættes rekord.

Efter at have siddet på knæ i omkring 6 timer i træk (der var skam ikke fine pause-features eller noget dengang), og ikke have rørt sig ud af flækken, løb min tålmodighed ud, og jeg opgav at få en højere score... eneste problem var, at mine ben var gået totalt i hi, og jeg måtte ligge 1 time på gulvet, før jeg kunne bevæge mig.

Det er nok heldigt at 7-årige sjældent får blodpropper.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/06-04 01:02, rettet 25/06-04 01:04 
I 1992 skulle min hund (familiens) sælges, da vi ikke kunne have den i en lejlighed. Det var jeg meget imod, så jeg ville have en Super Nintendo som trøst - hvilket jeg fik. På en måde, kan man vel sige, at jeg fik en SNES "i bytte for en hund"... :!
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SumezSumezSkrevet 25/06-04 01:24 
Hvad der så senere skete med den er en sørgelig historie som vi har hørt flere gange før. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/06-04 02:27 
Jeg var engang 3 ugers ferie i USA for at besøge en bekendt. På dét tidspunkt var SNES'en netop udkommet USA....

Da jeg kom hjem måtte jeg med stor skam fortælle folk at jeg næsten ikke havde oplevet andet end Street Fighter 2 og F-Zero.
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 25/06-04 23:10 
Min første maskine var en MasterSystem II og jeg kunne på det tidspunkt godt blive rimelig sur når et spil drillede.

Hvilke 4-5 mærker i loftet på værelse kan fortælle om.
Kan ikke huske hvilke spil der var skyld i det, men jeg blev åbenbart så mukken at joypad´et fik et par ture rundt i luften(don´t ask)
Et hul i døren er der også pga af en spilkasette:)

-->Lad os også lige høre hvor meget hardware der har måtte lade livet på grund af vores pasion?

Personligt har jeg kun taget livet af et 3D-pad til Saturn.
Analogen blev slidt op, heldigvis nåede jeg at finde en ny ingen de forsvandt for handlen:)
quadquadSkrevet 26/06-04 00:39 
Allerede fra helt lille af, sad jeg og så min far spille C64 med sine venner. Så snart jeg selv kunne holde om et joystick, spillede jeg så Donald Duck: Kan ikke huske eftertitlen, men der hvor man skaber en legeplads til R, R & R.

Derfra gik turen over til PC, hvor jeg ikke selv turde spille Doom og Wolfenstein 3D - Så mit job blev at åbne døre, mens min far styrede spillet.

Det var nu tider dengang...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/06-04 01:36 
Man kan faktisk sige, at jeg er halv-god til at spille "Pinball Dreams" på Amiga.

Jeg styrede nemlig altid den venstre flipper, mens en af mine kammerater styrede den højre. Se, dét er ægte multiplayer! :-D
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig