X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lidt historie: Toaplan


Svar
RJKRJKSkrevet 13/04-03 01:24, rettet 13/04-03 01:27 
Ét af de firmaer jeg har fået øjnene op for, siden jeg er påbegyndt min arcadesamling, er Toaplan, som jeg har de fleste spil fra. De fleste kender dem måske for Snow Bros., men den titel er lidt et sidespor, i en produktion der ellers næsten udelukkende omfatter 2d-shootere. Mange af deres spil er bare mærket som Taitos, så det er måske derfor, man ikke har lagt mærke til dem.

Toaplan står bag klassikeren Flying Shark og andre herligheder som Out Zone-, Twin- og Truxton-serierne. Ja, de står såmænd også bag Zero Wing, selvom æren for All Your Base vist skal tilfalde Sega... Toaplan gik bankerot i 1994 med Snow Bros. 2, hvorefter flertallet af medarbejderne fortsatte hos Cave, hvor de blandt andet har lavet Don Pachi-serien.

Læs historien om Toaplan på dette fremragende fansite:

Toaplan.com
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 13/04-03 03:45 
Jeg har nu altid godt kunne lide Toaplan, for Snow Bros. er klart et af mine favoritspil. Wardner er også fedt, og deres shootere kan også sagtens spilles.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
la0sla0sSkrevet 13/04-03 11:21 
toaplan har virkelig lavet nogle dejlige spil.. og med det univers jeg er begyndt at dykke ned i mht PCEngine er jeg jo også blevet bevidst om at de er meget mere end kun Snow Bros. jeg gamer en del Daisen Pu til PC Engine og det er godt godt.
Hvad sker der?
OmenOmenSkrevet 13/04-03 15:49, rettet 13/04-03 15:52 
Nice link =)

Damn jeg brugte mange penge på Truxton 2 på den lokale grillbar. Den blå våben var jo det gale pis, og man kunne spille SÅ lang tid på en credit.

Og Slapfight har jeg spillet, og gennemført på SÅ mange formater: Amstrad CPC464, C64, Arkade, Emu... et fantastisk spil.
Vote Ficus!
SumezSumezSkrevet 14/04-03 09:21 
Mener også det er dem, der lavede Tatsujin..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 14/04-03 09:41 
Tatsujin = Truxton...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/04-03 10:46 
Klart en af de vildeste afbalancerede shmups jeg har prøvet...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Per SPer SSkrevet 14/04-03 19:08 
Det glimrende og - forholdsvis - oversete Batsugun til Sega Saturn er en favorit blandt min samling af 2D shootere.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 14/04-03 21:48 
Så må jeg jo hellere få prøvet den sikkert klart overlegne arcadeversion af det ved lejlighed ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig