X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med SNES konverter


Svar
Michael_Michael_Skrevet 29/05-04 15:46 
Har nu langt om længe fået afprøvet min AD-29 Universal Adaptor til SNES.....men ingenting sker!

Kan man gøre noget forkert? Skal man placere spillet i slot A el. B?

Har prøvet det med FF3. Har også placeret mine PAL spil deri, men så snart den er nedsænket i maskinen virker de ikke.

Hjælp...

--Michael
TweelTweelSkrevet 29/05-04 15:54, rettet 29/05-04 15:56 
Typisk skal du have et vilkårligt pal spil i den ene socket, og det spil du vil spille i den anden. Du kan prøve dig lidt frem. Grunden er at der er en chip som Nintendo har patent på som skal sidde i et spil før det kan afspilles. Denne chip har så en regionkode som skal passe med en tilsvarende chip i den konsol man prøver at afspille på. Da chippen er patenteret af Nintendo kan converterfabrikanter ikke sætte den i deres produkter, så der skal sidde et spil med chippen indbygget, altså et originalt spil der fungerer på konsollen, i et af dens slots, så den kan bruge dens chip.
EDIT: Enkelte spil (vist nok kun Mario RPG) udnytter mere avancerede teknikker, såsom at checke hvilken frekvens konsollen kører med, og kræver derfor at man modder konsollen.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Michael_Michael_Skrevet 29/05-04 16:14 
Har prøvet med PAL-udgaver af Super Mario Allstars, Super Mario Kart, Street Fighter 2 Turbo.
Stadig intet....


--Michael
RJKRJKSkrevet 29/05-04 16:59 
FF3 er vist også blandt de nyere spil, som nogle convertere har problemer med.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Michael_Michael_Skrevet 29/05-04 17:37, rettet 29/05-04 18:18 
Kender du til andre der har det problem?
Det vil selvfølgelig spare mig at skulle undersøge om mit FF3 cartridge fungerer ordentligt.

--Michael
RJKRJKSkrevet 29/05-04 19:55 
Super Mario RPG, FF3 og Seiken Densetsu 3 er vist de værste. Sikkert også Chrono Trigger. Generelt de nyere spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 29/05-04 22:33 
CT er ikke et problemspil. Jeg har ikke set end converter, der ikke kan køre det. Kan godt være, der findes nogen der er endnu mere elendige end den jeg sidder inde med, men jeg tvivler stærkt.
FF3 er der heller ingen problemer med at køre, men der er en grafikfejl i menuen, hvis man er ude på kortet, og den berømte slutning, der crasher. De fejl løses vist kun ved at køre i 60hz. Ligesom manglen på timing i operaen, men det giver vist sig selv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig