1201. |
|
XCOM tager prisen som den mest upolerede serie jeg endnu har spillet. Har ikke rykket sig en meter siden etteren. Synd, for under det sløsede ydre gemmer der sig et glimrende strategispil. |
Konsolkongen |
10/09-17 |
5/10 |
1202. |
|
Ikke det bedste Castlevania spil i serien, men stadigvæk sjovt. Var alt for let sidst i spillet, når man har det rigtige sværd. Lidt træls der er sorte bjælker i spillet. |
KroeboCop |
10/09-17 |
7/10 |
1203. |
|
Uncharted 4 en halv. En tilpas mere kompakt historie med Naughty Dogs action-ekspertise (bedre end mange actionfilm). Meget genkendelse fra tidligere spil, høj standard og lidt mere kønsdemokratisk. |
millennium |
10/09-17 |
7/10 |
1204. |
|
Campaign er en lettere kedelig omgang. Sidste bane byder på bedste kombinerede gameplay. AI'en byder ikke på noget nyskabende. Multiplayer halter gevaldigt efter Black Ops 3. |
enfen |
09/09-17 |
6/10 |
1205. |
|
Hurtigt gennemført metroidvania. Vanvittig flot remake, men med mulighed for gammel grafik og lyd hvis man ønsker. Efterfølgerne på MD er bedre, men bestemt en gennemspilning værd. |
Konsolkongen |
03/09-17 |
7/10 |
1206. |
|
Flot mini-spil som lever op til seriens høje standard. Få overraskelser og tager ingen chancer mht. gameplay, dog mere åbent og plads til udforskning. Fin historie og skuespil. God værdi til prisen. |
Beano |
30/08-17 |
7/10 |
1207. |
|
Nytænkning er der ikke meget af, men spillet er på alle måder bedre end den elendige 2'er. Stor verden og mange side quests. Men som så ofte i Bioware spil, er historien kedelig og dialogen ulidelig. |
Azzkikr |
28/08-17 |
6/10 |
1208. |
|
Klart det bedste Castlevania der er lavet til GBA. Kunne dog godt tænke mig at det var lidt længere og sværhedsgraden var skruet lidt mere op. |
KroeboCop |
27/08-17 |
8/10 |
1209. |
|
Var ret irriterende man kunne høre loopet i musikken, alt for let og kort spil. Skuffende der ikke var nogle vægge man kunne smadre. |
KroeboCop |
22/08-17 |
6/10 |
1210. |
|
Imponerende at Blast Processing kunne genskabes perfekt på moderne hardware. De nye zoner er gode, men de klassiske stod stærkest for mig. Mange fremragende idéer og bosser. På niveau med de gamle. |
Konsolkongen |
20/08-17 |
9/10 |
1211. |
|
Topmålet af old-school JRPG. Traditionelt og enkelt, men den simple produktionskvalitet underbygger spillets massive skala. En fantastisk rejse fuld af oplevelser, der nægter at stoppe. |
Sumez |
17/08-17 |
8/10 |
1212. |
|
En pæn mængde indhold med adskillige slutninger. Klassisk gameplay, men atypisk for genren ingen uretfærdige kampe. Historien er langtrukken og alligevel kræver spillet en del level-grinding. |
quad |
16/08-17 |
6/10 |
1213. |
|
Velskrevne figurer og en fornuftig om end traditionel historie afløses af en hovedløs kaotisk sidste halvdel. Gameplayet er typisk JRPG, med både kampe der ikke kan vindes og en unfair boss. |
quad |
16/08-17 |
6/10 |
1214. |
|
Meget bedre end først antaget. På trods af dårligt gameplay, en udmærket historie der overrasker, men aldrig er uhyggelig. |
Konsolkongen |
12/08-17 |
6/10 |
1215. |
|
En habil singleplayer-oplevelse uden dog at imponere synderligt. Visuelt super flot. God styring. AI'en på soldaterne er decideret dårlig. De bevæger sig stort set ikke. Store lineære baner. |
enfen |
12/08-17 |
7/10 |
1216. |
|
En bedrift at AIen er næsten lige så spilødelæggende som hvad Crytek præsterede i Far Cry. Frustrende sværhedsgrad, trælse køretøjskampe, kommunikerer elendigt og har håbløs joypad integration. |
Bede-x |
12/08-17 |
3/10 |
1217. |
|
Lidt råt og upoleret, men faktisk en ret frisk tilgang til adventure-genren. Action-delen er en god idé, og spillet mangler reelt bare bedre styring... og måske mindre plat humor |
Sumez |
06/08-17 |
6/10 |
1218. |
|
Samme skæve oplevelse som på andre platforme, bare med meget værre kontrol. Hvis det skal spilles så vælg GCN eller Wii U-versionen i stedet. |
Konsolkongen |
06/08-17 |
4/10 |
1219. |
|
I store træk præcis samme spil som etteren, hvilket er fint. Stadig rigtig sjovt, men bliver hæmmet en smule af retarderede design-beslutninger. |
Konsolkongen |
05/08-17 |
7/10 |
1220. |
|
Kontrollen er ikke helt tight, noget info om DSS kortene ville ikke skade og et save point ved battle arenaen mangler. Ellers var oplevelsen rigtig god. |
KroeboCop |
02/08-17 |
7/10 |
1221. |
|
Kan man finde tiden, og har man interessen for at skulle planlægge et hverdagsliv foruden JRPG-elementet, er dette absolut toppen af poppen! Det mest stilfyldte spil jeg nogensinde har spillet. |
Konsolkongen |
31/07-17 |
10/10 |
1222. |
|
Charmerende og stemningsfyldt, men rodet og for småt til at udnytte sit potentiale. Ud af de uendeligt mange genstande der kan findes, har kun få et formål. Spil Shadowgate i stedet. |
Sumez |
31/07-17 |
4/10 |
1223. |
|
[PC] Ideen bag er fantastisk, men i praksis er det ensformigt og for nemt. Ualmindelig dyster storyline og fine charmerende cutscenes. Svag draw distance, ringe kamera og forvirrende styring. |
quad |
28/07-17 |
5/10 |
1224. |
|
Et uendeligt antal solsystemer kan besøges, men repetitionen er så ekstrem, at det virker omsonst. Der er alt for langt mellem de interessante opdagelser. |
Nuclear Deter... |
27/07-17 |
5/10 |
1225. |
|
En Gradius-lignende shooter, med et lidt enklere powerup system. Med tre continues og sparsomme ekstraliv er det en svær titel at komme igennem, men relativt kort. |
Kamek |
26/07-17 |
7/10 |
1226. |
|
Stærk stemning, men svag kontrol og lav/ingen sværhedsgrad trækker ned. Igen er der foretaget modige valg for simplicitetens skyld, men heldigvis stadig mere spil end interaktiv film. |
quad |
25/07-17 |
7/10 |
1227. |
|
Persongalleri, udover hovedpersonen, kan ikke hamle op med den oprindelige trilogi, og rigtig mange opgaver i de små "open worlds" er sådan set bare fyld. Dog stadig et must for fans af serien. |
Naiera |
25/07-17 |
7/10 |
1228. |
|
Fængende campaign med til tider både fantastisk banedesign og stemning. Teknisk imponerende og konstant underholdende. SP alene retfærdiggør en tilbudspris. |
quad |
24/07-17 |
7/10 |
1229. |
|
Perfekt eksempel på hvordan en port bør håndteres. Den præcise styring og de gode puzzles bevares, tilføjelserne er smagfulde og udfordrende, og grafikken er smuk. Sublim udgave af en klassiker! |
Sumez |
24/07-17 |
8/10 |
1230. |
|
Sjov og flot klassisk action platformer, der kun lige mangler det sidste skub for at være på niveau med klassikerne i genren. F.eks. lidt flere baner eller en højere sværhedsgrad imod slutningen. |
Sumez |
23/07-17 |
7/10 |
1231. |
|
Ved at fjerne præcis de ting der gjorde forgængeren unikt og sjovt, er 2'eren reduceret til en halvhjertet Zelda-klon. Stadig et udmærket spil, men bl.a. frustrerende bosskampe trækker ned. |
Sumez |
23/07-17 |
6/10 |
1232. |
|
Perspektivet er nyt, men resten er klassisk Resident Evil, og det fungerer virkelig godt. Desværre degenerer de gode takter lidt til sidst i spillet, hvor alt pludseligt er linært og ligefremt. |
Nuclear Deter... |
23/07-17 |
8/10 |
1233. |
|
Hvor New Order for mig vandt på old school FPS og fortællingen, så har Old Blood kun old school med sig. Historien er kedelig, og spillet har de samme begrænsninger som New Order. |
enfen |
21/07-17 |
5/10 |
1234. |
|
Overraskende unikt spil. Særpræget styring der dog komplimenterer action-puzzle gameplayet perfekt. Fremragende sans for kreative variationer og tilpas høj udfordring! |
Sumez |
20/07-17 |
8/10 |
1235. |
|
Kan man nøjes med et virkelig skarpt drejet gameplay, er Nioh et fantastisk produkt. Desværre halter banedesign, det visuelle, og fjende- og encounter-design gevaldigt. |
Nuclear Deter... |
18/07-17 |
6/10 |
1236. |
|
Man holdes enormt meget i hånden, igennem de mange korridorer. Våbene er spændende, men fjendedesignet kedeligt. Manuskriptet er pinligt dårligt flere steder. |
Nuclear Deter... |
18/07-17 |
6/10 |
1237. |
|
Utroligt habil og gennemtænkt shooter, især for en 8bit-platform fremstår det exceptionelt. Fair, varierende og relativt langt. Savner dog lidt genspilningsværdi udover højere sværhedsgrader. |
Sumez |
16/07-17 |
8/10 |
1238. |
|
Som Capcoms andre Disney-spil virker det forhastet og ret halvhjertet, trods en solid produktionsværdi. Især som en 2'er fremstår det utroligt uambitiøst, uden nogen tilføjelser. |
Sumez |
16/07-17 |
6/10 |
1239. |
|
Unik udgave af en klassiker. Kollisioner er til tider næsten ligeså slemme som arkaden, og 3. bane er ekstremt unfair. Men resten er spillet er sjovt, måske lige lovligt nemt. |
Sumez |
15/07-17 |
6/10 |
1240. |
|
Om end en smule nemmere end SMG er så godt som hver eneste bane et stileksempel i intelligent spildesign. Underholdende, smukt og fængende. Selv waggle kan tilgives når et spil er så veludført. |
quad |
13/07-17 |
10/10 |
1241. |
|
En fornuftig videreudvikling af serien. Det er sjovt at spille som Bowser, og kampene er gode, men de mange minigames kan være irriterende. Klart bedre end forgængeren. |
Sumez |
11/07-17 |
7/10 |
1242. |
|
Muligvis overføldiggjort af toeren, men et fortrinligt co-op spil vurderet på sine egne præmisser, hvor den ubalancerede og uforudsigelige AI director er en stor del af charmen. Dog meget nemt. |
Bede-x |
07/07-17 |
8/10 |
1243. |
|
Quests og fraktioner er bedre og mere komplekst sammenhængende end hos forgængeren, men omvendt er settingen også lidt mindre veludført og der er mange bugs. |
Bede-x |
07/07-17 |
7/10 |
1244. |
|
Giant Sparrow har taget et syvmilespring i forhold til deres sidste udgivelse. Edith Finch er en rørende fortælling, med varierende gameplay, længden taget i betragtning. |
Nuclear Deter... |
07/07-17 |
8/10 |
1245. |
|
Mængder af genbrug, mekanikker tilpasset microtransactions og co-op så naturligt presset ind som en elefant i en elevator. Skole eksempel på hvad der sker, når et mindre hit forsøger at gå mainstream. |
Bede-x |
07/07-17 |
5/10 |
1246. |
|
Banedesignet er fantastisk, men den grafiske stil,våbene, fjendedesignet, og historien er simpelthen for generisk. |
Nuclear Deter... |
07/07-17 |
6/10 |
1247. |
|
Læner sig gevaldigt op ad genrenormer, men formår i langt de fleste tilfælde at exellere inden for disse. Historien er klassisk, men godt fortalt med flere lag af intriger. |
Nuclear Deter... |
07/07-17 |
7/10 |
1248. |
|
Kører som man efterhånden forventer fra et Unity spil, er meget ensformet i baneopbygningen og har lidt præcisionsproblemer. Mobil rødderne mærkes tydeligt. |
Bede-x |
05/07-17 |
5/10 |
1249. |
|
Friskt at det er kampsystemet, frem for grindingen, som driver værket, omend det havde hjulpet, hvis det var bedre udført og mere poleret. |
Bede-x |
04/07-17 |
5/10 |
1250. |
|
Føles som anden halvdel af det første spil og ift. længde havde begge været bedst tjent med at være slået sammen. Stadig meget charmerende, hvis man kan leve med gentagelser af det førstes fejl. |
Bede-x |
04/07-17 |
5/10 |