351. |
|
Overraskende unikt spil. Særpræget styring der dog komplimenterer action-puzzle gameplayet perfekt. Fremragende sans for kreative variationer og tilpas høj udfordring! |
Sumez |
2 |
6,7/10 |
352. |
|
Når man lige overvinder det kluntede førstehåndsindtryk, er Tombi en fantastisk samling af interaktioner og puzzles i et unikt platformer-miljø. Har aldrig rigtig set andre spil helt som det her |
Sumez |
2 |
6,7/10 |
353. |
|
Hyggelig shooter med meget varierende intensitet og kvalitet. Nogle steder afhænger det lidt for meget af udenadslære, mens andre bare er kedelige, men oftest er det svært at lægge fra sig |
Sumez |
2 |
6,7/10 |
354. |
|
Et tidligt "metroidvania", underholdende og charmerende i bedste SunSoft-stil. Lidt kort og begrænset i sit omfang, men et must-play på maskinen. |
Sumez |
2 |
6,7/10 |
355. |
|
Et spil der takket være sin charme er mere end summen af dets delementer. Utroligt velspillede scener for et computerspil munder ud i en desværre lidt ligegyldig historie. |
Sumez |
2 |
6,7/10 |
356. |
|
Virkelig hyggeligt "casual" metroidvania, der på trods af den unikke styring udviser et både meget traditionelt men også eksemplarisk bud på rigtig tilfredsstillende udforskning |
Sumez |
2 |
6,7/10 |
357. |
|
Fantastisk nostalgifest for fans af de gamle spil, men også en solid videreførsel af konceptet fra Felghana. Hurtig responsiv action-gameplay, og simple men velfortalte historier. |
Sumez |
2 |
6,7/10 |
358. |
|
Overraskende helstøbt og virkelig velgjort spil der bliver ved med at emme af kreativitet fra start til slut. Ikke så meget genspilningsværdi, men værd at hive frem fra tid til anden. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
359. |
|
Opdeling af spillets områder i separate baner, og mere actionpræget topdown gameplay udgør en længe ventet forbedring af seriens koncept, og samtidig et af Inti's få rigtig gode spil |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
360. |
|
Den bedste type spil, der ikke laves nok af. Level design synes dog lidt sløset, og kontrasten mellem at være fuldt opgraderet eller ej er alt for voldsomt. Kan kun se frem til remaken! |
Sumez |
3 |
6,5/10 |
361. |
|
Et af de allermest udfordrende spil i serien, der for alvor kræver at man holder tungen lige i munden for ikke at begå dumheder. Både musikken og bosskampene er et højdepunkt. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
362. |
|
Kreative og originale udfordringer tager GB Bomberman-serien til det bedste den har præsteret. Et must for fans af serien. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
363. |
|
Det er intet Bubble Symphony, men alligevel et yderst hæderligt bud på endnu en opfølger til klassikeren med mange unikke påfund der bidrager godt til spillets puzzle-design og udfordringer |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
364. |
|
Det er intet Bubble Symphony, men alligevel et yderst hæderligt bud på endnu en opfølger til klassikeren med mange unikke påfund der bidrager godt til spillets puzzle-design og udfordringer |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
365. |
|
En overraskende velgjort hyldest til klassiske spil og godt gameplay. Udfordringen er høj uden at være uoverkommelig, og gør selv backtracking sjovt, da man hele tiden bliver bedre. Smager efter mere! |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
366. |
|
Genskaber en del af magien fra 1eren, som 2 og 3 ikke helt formåede, men har desværre sine egne problemer. Kunne have brugt færre og mere fokuserede udfordringer, men er som udgangspunkt virkelig godt |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
367. |
|
Starter som klassisk NES-inspireret action platformer, men udvikler sig til et mere manøvrerings-orienteret moderne indie-spil efter lidt tid. Hvis man er til begge dele, er det god værdi for pengene |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
368. |
|
Spillets engine er temmelig forældet, hvilket mærkes tydeligt. Til gengæld er det vistnok det DDR spil til PSX med det største udvalg af sange. Endnu det bedste DDR-køb hvis man skal holde sig til PAL |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
369. |
|
Et rigtig godt DDR spil, med MASSER af sange. Flere klassikere iblandt. Med DDRMAX i samlingen, behøver man i grunden ikke andre dansespil. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
370. |
|
Adventurespil uden puzzles, men i stedet med fokus på utroligt velgjort prosa. Sætter sig selv en umådeligt høj standard som det ikke helt kan leve op til, men stadig en helt unik oplevelse! |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
371. |
|
Meget råt i kanterne, men et virkelig frisk pust i massen af sjæleløse moderne WRPGs. Der er mange kreative potentielle løsninger til alle udfordringer, og kampsystemet er et af de bedste turbaserede! |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
372. |
|
Fantastisk og simpel core gameplay. Jeg savner kun en højere udfordring med et mere langsigtet mål - og en mere arkadeagtig struktur, der ikke tillader at man bare står og hænger et sted |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
373. |
|
Selvom simpliciteten fra 1'eren er forsvundet, er 2'eren et overraskende velsmurt spil med en fantastisk oplevelse af indlevelse, og seriøse farer bag hvert hjørne som sjældent ses i genren i dag! |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
374. |
|
En fin opdatering af klassikeren, der gør spillet lidt mere substantielt, men dog også uden nogen store tilføjelser. Den nye sidste bane føles som en fornuftig konklusion som originalen manglede |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
375. |
|
Super habilt sovs-og-kartofler tæskespil, meget hurtigere og stort forbedret over 2'eren, men føles lidt simpelt og ensformigt til sammenligning med f.eks. Streets of Rage serien |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
376. |
|
Original, velfungerende vand-shooter der hurtigt bliver enormt hektisk når man når et par etager ind, og alt begynder at ramle sammen om ørerne på en. Et fornuftigt arcade-pace tåler mange ture gennem |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
377. |
|
Et af Sierra's bedre forsøg på adventure-genren. Josh Mandel og Al Lowe er gået sammen om at kreere et af de mere oversete spil i genren, der bestemt er værd at spille! |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
378. |
|
Herlig samling af 10 klassiske G&W-spil, med perler som Donkey Kong II, Mario Bros og Donkey Kong Jr samt veludførte moderniseringer. Det er en sjov udfordring at nå 1000-point-mærket i samtlige spil. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
379. |
|
To Parodius spil i ét! Genial musik baseret på kendte værker, in-jokes, clichéer og helt igennem god underholdning baseret på gal japansk humor. Gameplayet er ikke fremragende, men heller ikke skidt. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
380. |
|
Nok det eneste spil af denne type der har kunnet fænge mig. Det er sjovt at bruge lang tid på at tweake sine biler og få den bedste styring, men snart melder gentagelserne sig. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
381. |
|
Mega Man med nærkamp, grapple og ekstremt hurtigt flow, fokus på speedrunning, og overraskende udfordrende bosskampe. Når det er godt er det ekstremt godt, men level design halter lidt efter |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
382. |
|
På flere måde bedre end NES-udgaven, selvom den ikke helt har samme fantastiske flow. Det er to helt forskellige spil, og begge er virkelig gode, så begge bør opleves! |
Sumez |
3 |
6,5/10 |
383. |
|
Skridtet der efter min mening virkelig gjorde King of Fighters-serien værd at spille. Musikken og baggrundende samt holdet af bosser fra Fatal Fury og Art of Fighting hjælper '96 med at skille sig ud |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
384. |
|
Bag det rå og upolerede ydre gemmer sig en opskrift som alle dungeon crawlers burde tage ved lære af. Et perfekt eksempel på et gennemført "open world" design, der i den grad belønner udforskning. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
385. |
|
Praktisk talt præcis det samme som Triple Deluxe. Meget typisk Kirby, og alt for nemt, men alligevel svært ikke at holde af. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
386. |
|
Fantastisk simulering af et levende væsen der gør det hele oplevelsen værd. Har dog ikke voldsomt meget at byde på udover det umiddelbare. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
387. |
|
Endelig nye figurer i (næsten) ny setting, og med mere jordnære små historier som i det første Trails-spil. Dialogen og figurerne er ikke helt så medrivende, men det er et rigtig hyggeligt bekendtskab |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
388. |
|
Original struktur, mindeværdige bosser og generelt godt design, der lugter langt væk af den gang Konami virkelig kunne noget. Ødelægges kun lidt af et par dårlige hitboxes. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
389. |
|
Bliver først rigtigt udfordrende på loop 2, men har faktisk mange gode idéer der udvikler godt på konseptet fra Rush'n Attack. Lidt mindre forudsigelige fjender, og det ville have været en klassiker |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
390. |
|
Et af de bedste bud på en genre der er kriminelt sjælden på SNES. Sjovt at genspille som de forskellige transformationer (eller helt uden dem!), men desværre er de alle lidt for nemme |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
391. |
|
Klassisk action-platformer i Castlevania-ånd. Har sans for hvad der skaber solidt gameplay, men har frustrationselementer og ubalancerede tilfældigheder i f.eks. bosskampe. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
392. |
|
I skrivende stund det mest perfekte Mario Kart-spil! Velpussede drifting- og stunts-features giver det ekstra kick, der gør spillet ubeskriveligt hæsblæsende af en racer at være. |
Sumez |
7 |
6,5/10 |
393. |
|
En milepæl indenfor klassiske actionspil, og et spil man kan bruge timevis på at finpudse sine evner i. Et par meget klodsede designvalg skæmmer helheden, men bliver overdøvet af kvaliteten. |
Sumez |
3 |
6,5/10 |
394. |
|
Det "glemte" Mega Man spil, er desværre i den meget nemme ende, men til gengæld så kreativt og veldesignet at det nemt kan måle sig med flere af de bedste i NES-serien. En meget positiv overraskelse! |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
395. |
|
Virkelig sjov krydsning mellem puzzle og action, der kun skraber overfladen af sit eget potentiale. Især bosserne er langt bedre end NES-udgaven, og 1CC er lettilgængelig for begyndere |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
396. |
|
Et af de bedre platformsspil til NES, især i forhold til at det aldrig kom udenfor Japan. Interessante spilmekanikker og kreativt design. Tilpas udfordrende, dog uden at være særlig svært. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
397. |
|
"Taktisk" actionspil med flydende animationer får det til at virke som en blanding mellem Shinobi og Prince of Persia, hvilket man hurtigt indser er en alt for sjælden blanding! |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
398. |
|
Lave ambitioner placerer det lige under Ninja Gaiden, men når spillet er på det højeste rammer det samme velgjorte spildesign som man forbinder med spil som Contra og netop NG. Ekstremt undervurderet! |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
399. |
|
Meget sjovere end man skulle tro for et spil der blot er én lineær sti hele vejen. Føles tilpas arkadeagtigt, og tilfredsstillende at mestre de forskellige baner |
Sumez |
1 |
6,5/10 |
400. |
|
Bomberman som et platformspil fungerer langt bedre end man skulle tro. Det meste af formlen virker faktisk som den plejer. Spillet virker dog uambitiøst og alt for kort. |
Sumez |
1 |
6,5/10 |