151. |
|
Monkey Island 2 var på mange måder så godt at det dræbte adventure-genren; efterfølgere kunnne simpelthen ikke leve op til den utrolig høje standard. Vanvittigt vellykket rablende gal humor. |
24/10-04 |
9/10 |
152. |
|
Helt genial humor, interessante puzzles og noget af det bedste inden for adventurespil. Måske ikke jordens længste spil, men 100% kvalitet. Jeg lå flad af grin hen over min 286er. |
24/10-04 |
9/10 |
153. |
|
Det eneste andet 2d action adventure i samme klasse er vel Alundra en hel generation senere. Intet mindre end et fantastisk spil hvori verden er designet perfekt. |
24/10-04 |
9/10 |
154. |
|
Ganske godt rollespil, da det kom, men jeg havde forventet mere. Mister flere gange tempo, hvilket både kan være stemningsfuldt og dræbende kedeligt. |
24/10-04 |
6/10 |
155. |
|
At jeg har gennemført dette svage spil viser, hvor desperat man som PAL-ejer var for at få om ikke nogle gode adventurespil så bare nogle adventurespil. Medvirkende til indkøb af US adaptor. |
24/10-04 |
3/10 |
156. |
|
Blandt kongerne i genren. Perfekt atmosfærisk verdensdesign, der giver det ultimative bevis på, at backtracking holder. De nye GBAspil i serien viser, hvor vandtæt formlen var/er. |
24/10-04 |
9/10 |
157. |
|
Ikke revolutionerende som treeren og måske lidt for let. Ikke desto mindre bedre end sin forgænger og dermed alt andet 2d-platform. Stort, fængende, fantasifuldt og velkonstrueret. |
24/10-04 |
9/10 |
158. |
|
Da det kom var det så fantastisk, at man knap forstod det. Reelt set et 16bitspil på et 8bitsystem. Et af de spil, der flytter grænserne for, hvad man kan med en genre. |
24/10-04 |
9/10 |
159. |
|
Leveldesign, lyd og karakterer er i top. Det samme er gameplayet. Meget bedre fås platformspil ikke. Man kunne argumentere for, at det er lige så godt som Mario 64. |
24/10-04 |
9/10 |
160. |
|
Alt, alt for let, men stadig en ok hack'n'slash-oplevelse, hvis man har en at dele den med. Det er sjovt, at man kan lave magiske våben mv. selv. |
24/10-04 |
6/10 |
161. |
|
Beviset på at filmlicenser ikke behøver være dårlige. Her diskes op med hack'n'slash coop fra bedste skuffe garneret med lækker lyd og grafik. Kort og godt sjovt! |
24/10-04 |
8/10 |
162. |
|
Rigtig god hack'n'slash-oplevelse. Som med de andre spil i samme genre skal det spilles i coop - helt op til 4 spillere! Jeg brød mig ikke om meget om grafikken, der virkede lidt generisk. |
24/10-04 |
7/10 |
163. |
|
Selv dengang det var nyt, syntes jeg at FFVI var bedre, men elskede stadig denne titel. I dag trækker tidens tand lidt ekstra ned. Er dog stadig en gennemspilning værd grundet spillets gode stemning. |
24/10-04 |
7/10 |
164. |
|
I sin tid et rent tital, men alderen begynder at spille ind, hvilket ikke nødvendigvis betyder, at Square har overgået det senere i serien. Lidt rigeligt encounters, men et charmerende bekendtskab. |
24/10-04 |
8/10 |
165. |
|
Sammen med Return of the King det bedste hack'n'slash genren har budt mig i denne generation. Skal helst spilles i coop, men det gælder generelt for genren. Udfordrende uden at være frustrerende. |
24/10-04 |
7/10 |
166. |
|
Umuligt at vurdere objektivt i dag, men da det kom var det utroligt. Har gennemspillet spillet i 2004, og det står stadig stærkt. Charmerende og underholdende med en sød historie og gode sidequests. |
24/10-04 |
8/10 |
167. |
|
Slemt undervurderet. Et af N64s store spil og stort set lige så godt som Mario 64. Samarbejdet mellem de fem aber er fremragende udført, og grafikken er lækker. |
03/10-04 |
9/10 |
168. |
|
Spillet blærer sig med rigtig god grafik. Til gengæld er kameraet så elendigt at det eneste, der gør spillet spilbart et autoaim-funktionen, der gør at du også rammer fjender, du ikke kan se. |
03/10-04 |
3/10 |
169. |
|
Gav op i midt i dette efter at have gennemført VI og VII. Næsten decideret dårligt med en på alle måder banal historie og papirtynde karakterer. Ucharmerende grafik. Største force er dets navn! |
21/05-04 |
5/10 |
170. |
|
Denne generations dårligste spil, jeg har prøvet. Alt kan gennemføres på få timer, og det er dårlig imens. Hvem end der lod dette spil gå gennem kvalitetskontrollen skulle skamme sig. |
21/05-04 |
2/10 |
171. |
|
Dårlig grafik men rigtig godt gameplay. Specielt over Xbox Live i co-op er spillet en god oplevelse. Leveldesignet kunne være endnu bedre, omend det er solidt. |
21/05-04 |
6/10 |
172. |
|
Misforstå mig ikke: jeg elskede spillet i co-op trods ensformighed, lethed og N64-grafik. Som singleplayerspil ville karakteren nok ligge på 2, men at kunne spille med vennerne gør det spilbart. |
21/05-04 |
5/10 |
173. |
|
Jeg vågner stadig om natten og undrer mig over hvad der fik mig til at give denne narrative katastrofe 80 timer af mit liv. Kan ikke betegnes som et spil da man blot klikker gennem dialog i evigheder. |
21/05-04 |
4/10 |
174. |
|
Ret dårlig spil primært grundet ensformigheden og savnet 2player, der ofte er det eneste, der kan redde en dårligt udført gå-ind-i-rum-dræb-gå-ind-i-nyt-rum-dræb-gentag. Oplevede også tekniske fejl. |
21/05-04 |
3/10 |
175. |
|
Ikke helt så dårligt, som folk har gjort det til, hvis man har to dansemåtter. Gameplayet er dog stadig under middel og trækkes yderligere ned af, at der kun er få sange at danse til. |
21/05-04 |
3/10 |
176. |
|
Igen viste Nintendo vejen: Sådan bruger man begrebet tid i spil. Genialiteten understreges af, hvor få det er lykkedes at plagiere endsige videreudvikle dette. Meget mere end et spil. En oplevelse. |
08/04-04 |
10/10 |
177. |
|
Skelsættende spil. Gjorde for action adventures, hvad Mario 64 gjorde for platformers. Forestil jer en verden uden Z-targeting. Så simpelt og dog så genialt. Miyamoto toppede på N64eren. |
08/04-04 |
10/10 |
178. |
|
Min eneste arkademaskine indeholder dette spil. Min ikon er fra dette spil. Meget nyskabende da det kom frem. Et action adventure med secrets og noget der mindede om dialog. Var og er perfekt. |
04/04-04 |
10/10 |
179. |
|
Få spil har givet mig så meget glæde. Dette var spillet, der fik mig til at spille en genre, jeg altid har fornægtet, men Halo åbnede mine øje. Suverænt i både oneplayer, co-op og link-up. Svedig AI. |
04/04-04 |
10/10 |
180. |
|
Intet andet spil bærer samme store ansvar for at løfte konsolmediet fra 2d til 3d. Spillet var unikt da det kom, og er stadig yderst spilbart. Kameraet kunne drille, men det gør det stadig i nye spil. |
04/04-04 |
10/10 |