101. |
|
Den fulde pakke får du kun her: 4-player online coop, Xbox Lives bedste MP, theater og Forge kombineret med Bungie.net stats. Kan spilles på alle niveauer og giver bedste valuta for prisen til 360en. |
12/04-09 |
10/10 |
102. |
|
Hidtil bedste konsol-fps. Humor, gameplay og grafik er i top. Live-delen indeholder en strategisk dybde, der skal opleves, før man forstår den. Ambitiøst spil på alle punkter. |
07/01-05 |
10/10 |
103. |
|
Yderst vellykket Xbox-konvertering af en teknisk krævende fps. Gameplay og historie smelter godt sammen i en stemningsfuld setting. CGI-figurerne leverer noget af det stærkeste kunstige skuespil set. |
11/11-06 |
8/10 |
104. |
|
Svinger (naturligvis) lige så vildt i kvalitet som Metallica. Men når det er godt, er det GODT. God mulighed for at få detaljeret indblik i bassist Cliff Burtons spillestil og betydning for thrash. |
04/11-11 |
7/10 |
105. |
|
Det gode, grundlæggende Guitar Hero-gameplay er naturligvis til stede, men valget er Aerosmith som fokus er kikset, bl.a. grundet musikernes begrænsede evner. Flere af de "sikre" numre er udeladt! |
04/11-11 |
5/10 |
106. |
|
Online co-op trækker op, mens dumme boss battles trækker ned. Yderst velegnet til hi-score hunting. Holder både alene og sammen med eller mod hinanden. Sangudvalget mangler seriøst britisk islæt. |
04/11-11 |
7/10 |
107. |
|
Godt og anderledes rytmespil, der rigtig lægger op til hi-score hunting. Det er sjovest at spille to, men også overraskende sjovt alene. Sangudvalget er kvantitet over kvalitet. |
04/11-11 |
7/10 |
108. |
|
Hyggeligt rpg, der efter sigende er bedre på Sega Saturn. Kampsystemet trækker op, men historien er svær at huske, når man først har lagt spillet væk. |
28/03-05 |
6/10 |
109. |
|
Stærkt fortalt walking-sim, der virkelig formår at lege med spillerens forventninger til en setting. Kort og stramt i opbygningen - alligevel når man at relatere til karaktererne. |
07/11-17 |
8/10 |
110. |
|
Højdepunktet i beat 'em up-genren, som vi kender den fra de klassiske arcade-dage. Veldesignet på alle måder med en del valgmuligheder, både hvad angår rute og strategi. |
14/09-07 |
7/10 |
111. |
|
Desværre trægt i dag, men stadig blandt klassikerne og et lille beat 'em up-gensyn værd. Efterfølgeren er noget bedre, hvis man tager de nostalgiske briller af. Men godt gammeldaws spildesign. |
05/11-11 |
5/10 |
112. |
|
Forbedrer etteren på alle punkter. Undervurderet mange steder, men for mig den fps, der i kvalitet lå tættest på Halo 1+2. Generationen bedste tactical shooter på konsol. |
04/11-11 |
8/10 |
113. |
|
Hæsblæsende, varieret, medrivende og moderne campaign for en enkelt spiller suppleres perfekt af en mindre co-op campaign og diverse pvp-modes. |
22/03-07 |
8/10 |
114. |
|
Hamrende sjovt i både sp, mp og co-op. Ambitiøst, med den nye drone som det store scoop. Her er man ikke i tvivl om hvilken generation, man sidder og spiller. Sp og mp/co-op er to forskellige engines. |
21/02-07 |
8/10 |
115. |
|
Opdatering af GR2, der desværre ikke decideret forbedrer det, men stadig er et forrygende spil. Færre fjender på banerne end i GR2 - ellers noget af det samme. |
27/02-07 |
8/10 |
116. |
|
Blandt Xboxens bedste fps'er. Et væld af fjender, co-op og store ikke-lineære baner giver en flot oplevelse - ikke mindst over Live. Fremragende styring og god framerate. |
21/01-06 |
8/10 |
117. |
|
Dårlig grafik men rigtig godt gameplay. Specielt over Xbox Live i co-op er spillet en god oplevelse. Leveldesignet kunne være endnu bedre, omend det er solidt. |
21/05-04 |
6/10 |
118. |
|
Markerer tydeligt, at etteren ikke var begynderheld. Gears of Wars' grundlæggende spilmekanik er langtidsholdbar, og Horde er mægtig sjovt. Urimeligt i stedet for svært på insane. |
04/11-11 |
8/10 |
119. |
|
Når jeg giver 10 i stedet for 9, er det fordi jeg nu (forgæves) forsøger at bruge GoW's cover-system i andre shooters. Elegant og tight kontrol. Så godt som et spil, der ikke er Halo 2, kan være. |
22/12-06 |
10/10 |
120. |
|
Misforstå mig ikke: jeg elskede spillet i co-op trods ensformighed, lethed og N64-grafik. Som singleplayerspil ville karakteren nok ligge på 2, men at kunne spille med vennerne gør det spilbart. |
21/05-04 |
5/10 |
121. |
|
Ikke spilbart i singleplayer, men en god oplevelse i co-op 2-4 spillere. Lidt bedre designet end Dark Legacy, men også ældre. Kan man lide Gauntlet er det et must. |
04/11-11 |
6/10 |
122. |
|
Meget svært at sætte tal på, for designet er arkaisk, men alligevel er dette labyrint-hack'n'slash-voldsorgie stadig sjovt, hvilket 360-versionen kun understreger. Stor historisk betydning også. |
09/09-06 |
6/10 |
123. |
|
Langsom og karaktermæssigt ubalanceret hjemmeversion. Spillet går ned efter bane 255, hvilket vi fandt ud af efter at Amstrad'en stod tændt i en uge. Det tæller jeg som gennemført. |
19/08-06 |
3/10 |
124. |
|
I dag er det svært at værdsætte spillets kvaliteter på en s/h GameBoy. De er der dog, og blandingen af platform og rpg fungerede i sin tid sublimt. |
07/03-07 |
5/10 |
125. |
|
Masser til husarerne, men også til dem, der godt kan lide et godt spil med et simpelt nogenlunde tidløst design. |
10/09-06 |
6/10 |
126. |
|
Afdæmpet og melankolsk walking sim, der formår at sætte sig fast. Stramt skåret på fire timer. Intet indhold er overflødigt. |
25/11-16 |
7/10 |
127. |
|
Gav op i midt i dette efter at have gennemført VI og VII. Næsten decideret dårligt med en på alle måder banal historie og papirtynde karakterer. Ucharmerende grafik. Største force er dets navn! |
21/05-04 |
5/10 |
128. |
|
Selv dengang det var nyt, syntes jeg at FFVI var bedre, men elskede stadig denne titel. I dag trækker tidens tand lidt ekstra ned. Er dog stadig en gennemspilning værd grundet spillets gode stemning. |
24/10-04 |
7/10 |
129. |
|
I sin tid et rent tital, men alderen begynder at spille ind, hvilket ikke nødvendigvis betyder, at Square har overgået det senere i serien. Lidt rigeligt encounters, men et charmerende bekendtskab. |
24/10-04 |
8/10 |
130. |
|
Et spil med en klar kunstnerisk vision, der ikke er gennemført på trods af gameplay, men i samarbejde med det. Alt i spillet hænger konsekvent sammen, og man kan vælge, hvor mange lag, man vil nyde. |
25/07-12 |
8/10 |
131. |
|
Peter Molyneux kan sin Dickens, og hans Fable-spil udmærker sig ved at være ekstremt hyggelige at spille. Fable III har også ekstra lang levetid fordi det er så dejligt at nyde alle sidequests. |
04/11-11 |
7/10 |
132. |
|
Så let at jeg faktisk vælger at trække ned for det, men Fable II er på én gang charmerende og Dickens-agtigt. Comfort gaming og kan på en måde betegnes "Morrowind ultra light". |
12/09-09 |
7/10 |
133. |
|
Yderst stemningsfuld walking sim, der både har elementer af klassisk sci-fi og nogle meget jordnære menneskeskæbner. Visuelt utrolig vellykket. |
07/11-17 |
7/10 |
134. |
|
Spændende horror-spil, der dog bliver lidt ensformigt hen ad vejen. Styringen er Resident Evil-serien langt overlegen, og alene det gør titlen interessant, hvis man kan lide genren. |
26/10-06 |
6/10 |
135. |
|
Helt enestående oplevelse, der let kan overtage ens sociale liv en periode, men som er det værd. Den fantastiske setting taler måske ekstra meget til nordboer. Årets spil 2011. |
31/10-12 |
10/10 |
136. |
|
Mere tilgængeligt og pænere, men har dog kun næsten Morrowinds totale frihed, så gamplayet er lidt mere gearet mod casual gamers. Et spil man vender tilbage til for liiige at prøve dét og dét... |
06/03-07 |
9/10 |
137. |
|
Det bedste rpg, jeg har spillet. Endelig frihed i en verden, der føles som en verden, hvor det at stjæle/dræbe giver dårlig samvittighed. Resten af genren bør nok revurderes. Halter teknisk. |
21/01-06 |
9/10 |
138. |
|
Rigtig god hack'n'slash-oplevelse. Som med de andre spil i samme genre skal det spilles i coop - helt op til 4 spillere! Jeg brød mig ikke om meget om grafikken, der virkede lidt generisk. |
24/10-04 |
7/10 |
139. |
|
Fejlene er mange, og man kommer til at bruge alt for meget spildtid på transport gennem grimme områder. Omvendt er spillet også spændende, udfordrende og anderledes. På mange måder en oplevelse værd. |
04/11-13 |
6/10 |
140. |
|
Meget stort og episk spil med virkelig god setting. Samtidig utrolig grimt og tydeligt udviklet til pc. Resultatet er et rigtig godt spil, der snildt kunne have været (endnu) bedre. |
23/07-11 |
7/10 |
141. |
|
Større og langt mere episk end forgængerne i serien. Begge dele er yderst vigtige i genren. Lidt for mange gentagelser trækker ned. |
09/05-15 |
8/10 |
142. |
|
Modsat Origins faktisk et konsolspil, og det kan mærkes. Spillets dungeons genbruges meget, men ellers et utrolig fængende city adventure, det på mange måder spilles som et godt hack'n'slash. |
23/07-11 |
8/10 |
143. |
|
Mit første bip-spil og helt usædvanlig veldesignet er det. Det fulgte mig overalt, og man kan få sindssygt høje scores. Dog en grænse for, hvor sjovt den slags er i dag. |
01/09-06 |
5/10 |
144. |
|
Slemt undervurderet. Et af N64s store spil og stort set lige så godt som Mario 64. Samarbejdet mellem de fem aber er fremragende udført, og grafikken er lækker. |
03/10-04 |
9/10 |
145. |
|
Spillet blærer sig med rigtig god grafik. Til gengæld er kameraet så elendigt at det eneste, der gør spillet spilbart et autoaim-funktionen, der gør at du også rammer fjender, du ikke kan se. |
03/10-04 |
3/10 |
146. |
|
Fremragende fighter med lækker grafik, godt gameplay og masser af unlockables man rent faktisk gider låse op. Diverse cutscenes binder en kitschet humoristorisk tynd historie sammen med masser af hud. |
27/10-06 |
8/10 |
147. |
|
Opfindsom, omfattende og overraskende god zombie-fps i et inficeret øparadis. Spillets kæmpe omfang ender med at være det til last, men de første 10-15 timer er yderst underholdende. |
13/10-13 |
7/10 |
148. |
|
Helt genial humor, interessante puzzles og noget af det bedste inden for adventurespil. Måske ikke jordens længste spil, men 100% kvalitet. Jeg lå flad af grin hen over min 286er. |
24/10-04 |
9/10 |
149. |
|
Legepladsen vender helt bogstaveligt tilbage, da det er samme by som i etteren, man kan udfolde sig i. Stadig super underholdende, men knap så ambitiøst. Fremragende udnyttelse af achievements. |
04/08-10 |
7/10 |
150. |
|
Minder ligeså meget meget om Mario som om GTA. En yderst veldesignet sandkasseby med masser af ting at foretage sig moderniserer platformgenren og viser samtidig at superheltespil kan fungere sublimt. |
05/03-07 |
8/10 |