X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bede-x

Vurderinger


6,2/10
Bede-x
559 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Vis kun:
# Titel Kommentar Dato Sortering Vurdering
51.
Black
Kunne godt bruge flere fjendetyper og mere in-game musik, mens det er irriterende at man ikke kan skippe cutscenes i starten, men grundlæggende solidt og godt med et næsten Goldeneye agtigt feel. 29/10-17 7/10
52.
Castlevania: Portrait Of Ruin
Serien begynder at se gammel ud med tvivlsomme nyskabelser, alt for meget genbrug både fra serien selv og i spillet for at nå den rigtige slutning. 29/10-17 6/10
53.
Ori And The Blind Forest
Savner variation i fjender og angreb, mapdesignet er marginalt over krusedulle niveau og save funktionen gør det meste konsekvensløst. Hurtigt overstået genre letvægter i fabelagtig indpakning. 08/10-17 6/10
54.
Crysis
En bedrift at AIen er næsten lige så spilødelæggende som hvad Crytek præsterede i Far Cry. Frustrende sværhedsgrad, trælse køretøjskampe, kommunikerer elendigt og har håbløs joypad integration. 12/08-17 3/10
55.
Left 4 Dead
Muligvis overføldiggjort af toeren, men et fortrinligt co-op spil vurderet på sine egne præmisser, hvor den ubalancerede og uforudsigelige AI director er en stor del af charmen. Dog meget nemt. 07/07-17 8/10
56.
Fallout: New Vegas
Quests og fraktioner er bedre og mere komplekst sammenhængende end hos forgængeren, men omvendt er settingen også lidt mindre veludført og der er mange bugs. 07/07-17 7/10
57.
Dead Space 3
Mængder af genbrug, mekanikker tilpasset microtransactions og co-op så naturligt presset ind som en elefant i en elevator. Skole eksempel på hvad der sker, når et mindre hit forsøger at gå mainstream. 07/07-17 5/10
58.
Shadow Blade: Reload
Kører som man efterhånden forventer fra et Unity spil, er meget ensformet i baneopbygningen og har lidt præcisionsproblemer. Mobil rødderne mærkes tydeligt. 05/07-17 5/10
59.
Sacred 3
Friskt at det er kampsystemet, frem for grindingen, som driver værket, omend det havde hjulpet, hvis det var bedre udført og mere poleret. 04/07-17 5/10
60.
Clockwork Knight 2
Føles som anden halvdel af det første spil og ift. længde havde begge været bedst tjent med at være slået sammen. Stadig meget charmerende, hvis man kan leve med gentagelser af det førstes fejl. 04/07-17 5/10
61.
Clockwork Knight
På det rent personlige plan holder jeg både af spillet, stemningen og selv den floaty kontrol, men objektivt mærkes det tydeligt, at det er fra en transitions periode og det er alt for kort. 04/07-17 5/10
62.
Fieldrunners 2
Svært at vurdere for den gamle version der stolt proklamerede ingen microtransactions var faktisk ganske god. Den nuværende derimod er den sædvanlige dosis reklame spamming og penge plageri. 04/07-17 5/10
63.
Inside
Et naturligt skridt videre i rækken fra Limbo, med mindre frustration, hvor tematikken løftes og kommunikeres bedre gennem miljø samt puzzles. Endelig en dansk udvikler man kan holde i højeste esteem. 28/05-17 8/10
64.
Voodoo Vince: Remastered
Leverer et dårligt førstehåndsindtryk pga kameraet og nogle bullshit momenter, men under overfladen er det mere charmerende end screenshots indikerer og eksperimenter med kreativt varieret banedesign. 22/04-17 6/10
65.
Yooka-Laylee
Har mange problemer også udover det spastiske kamera, der gør det mindre anbefalelsesværdigt i almindelighed, men som genreveteraner sagtens kan overkomme. For dem er det Banjo-Threeie. 14/04-17 5/10
66.
Horizon: Zero Dawn
Super familært og kunne strømlines gevaldigt, men der er mange wow momenter, universet og settingen er spændende, mens helheden er utrolig fængende. 08/03-17 7/10
67.
Journey (2012)
Små ændringer i farveskemaet og effekterne resulterer i et lidt ændret artistisk udtryk, hvor kun den tekniske side entydigt kan betegnes som en forbedring over PS3 udgaven. 25/11-16 6/10
68.
Journey (2012)
Utroligt smukt og føles meget poetisk, selv om der mangler noget substans til at binde helheden bedre sammen. Kommunikationen med andre spillere kan løfte det, men det forbliver flimrende flygtigt. 25/11-16 6/10
69.
Xeodrifter
Sparsommeligt med dårlig backtracking der trækker tiden, en boss man med små variationer møder seks-syv gange og alligevel tager det kun få timer at gennemføre med det hele. 28/07-16 4/10
70.
Song Of The Deep
Udmærket Metroidvania med en god balance mellem kamp og puzzles - selv om begge kunne udføres bedre - og tillige meget stort for genren. Er en smule sløvt og også en anelse for bøvlet til tider. 19/07-16 6/10
71.
8-Bit Armies
Nærmest Command & Conquer i en moderne udgave med kun GDI og uden cutscenes. Velegnet til og sjovt for begyndere i genren, mens kendere hurtigt vil savne mere kompleksitet og originalitet. 25/05-16 6/10
72.
Spyro: Year Of The Dragon
Kammer lidt over med for mange minispil - nogle ikke specielt godt udført - og mere backtracking for backtrackingens skyld, men er af samme årsag det mest varierede og omfattende af den originale trilogi. 18/05-16 5/10
73.
Spyro 2: Ripto's Rage
Udvikler serien på samme måde som man ofte så hos tilsvarende i genren med større fokus på minispil og backtracking. En klar forbedring fra det første, selv om ændringerne ikke vil tiltale alle. 18/05-16 6/10
74.
Spyro The Dragon
Styringen er for tilvænningskrævende, der mangler præcision og kameraet er barn af sin tid. Ellers en udmærket base for en collectathon platformer, men kun genre fans vil få noget ud af det. 18/05-16 5/10
75.
Borderlands: The Secret Armory Of General Knoxx
Med så mange indholdsløse quests i standardpakken at man giver Ubisoft Game kamp til stregen, føles det fuldstændigt formålsløst med en udvidelse der tilføjer yderligere. 07/05-16 3/10
76.
Borderlands
Propfyldt med identitetsløse quests hvor man utallige gange sendes fra A til B hen over de samme områder, mens man grinder efter opgraderinger. I co-op ikke helt så dårligt som det lyder. 07/05-16 5/10
77.
Ratchet & Clank (2016)
Level designet kunne forbedres og filmsekvenserne føles mast ind, men overordnet fængende velpoleret underholdning. Etteren som det ville have været, hvis Insomniac vidste dengang, hvad de ved i dag. 06/05-16 8/10
78.
Monaco: What's Yours Is Mine
Rigtig underholdende i co-op hvor karakterenes evner komplementerer hinanden godt, selv om de sjældent er særlig balancerede. Føles dog udspillet længe inden de lange kampagner slutter. 04/05-16 7/10
79.
Doom II
Lidt mere snørklet bane design og den sidste boss passer dårligt ind, men ellers mere af det samme og stort set lige så underholdende. 13/04-16 7/10
80.
Legend Of Grimrock
Meget identitets stærkt spil der forstår den målgruppe det går efter og møder deres forventning lige på gennem en nyfortolkning af Dungeon Master. Et værk af den slags hvor gammeldags føles klassisk. 28/03-16 8/10
81.
The Swapper
Konceptet passer godt til den korte længde og understøttes ihærdigt af Juberts historie, claymation stilen og baggrundsmusikken. Kontrollen er en smule floaty og i øvrigt bedst tilpasset mus/keyboard. 27/02-16 8/10
82.
Gravity Rush: Remastered
Bluepoint leverer endnu en fremragende remaster der bevarer Vita versionens charme, tilbyder bedre kontrol og kører solidt 60fps. De inkluderede dlc missioner er dog meget svingende i kvalitet. 25/02-16 7/10
83.
Tomb Raider (2013)
Ikke helt så fyldt med spildtid som efterfølgeren og er også bedre pacet. Det sagt er der meget som kunne forbedres og en nylig gennemspilning afslørede at det allerede begynder at føles lidt gammelt. 24/02-16 7/10
84.
Tomb Raider (2013)
Længe siden der har været så mange svage del elementer, samt steder med forkert fokus i et spil, mens man alligevel holdes fanget. Karakterudviklingen er naiv og komisk i sin omskiftelighed. 24/02-16 7/10
85.
Rise Of The Tomb Raider
Mere af det samme som 2013 rebootet med masser af moderne AAA skabelons design og alt for meget ligegyldig opsamlingsskrammel, der skaber støj og trækker stemning samt tempo ud af spillet. 22/02-16 6/10
86.
The Witness
En af de mest ikoniske personer fra den moderne indie udvikling vender tilbage, modnet som kunstner og med et udspil af den slags der kan udvikle sig til besættelse. Alt fra den ordløse indlæring, 12/02-16 10/10
87.
The Witness
sindsoprivende indramning, aha oplevelserne og heureka suset når en gåde løses, er elegant, velartikuleret, udtryksfuldt og fuldstændigt gennemgribende kompromisløst. Der er i den grad dømt hovedværk. 12/02-16 10/10
88.
Dragon's Dogma: Dark Arisen
Fremragende og tiltrængt port der retter de mest åbenlyse kritikpunkter ved konsol udgaven med nemmere fast travel, mulighed for at slå pawn snakken fra og understøttelse op til 4k/150fps. 04/02-16 8/10
89.
Life Is Strange [Limited Edition]
Karaktererne, settingen og de små øjeblikke er så rørende at man hovedkulds forelsker og investerer sig i helheden, selv om dialog og lip synching, samt i mindre grad plottet, er anstrengt til tider. 27/01-16 8/10
90.
Grow Home
Fremstår flot, farverigt og sympatisk - noget man ikke har lyst til at kritisere - men styringen er unødigt bøvlet og omstændelig i forsøget på at være innovativ, samtidigt med spillet er for kort. 12/01-16 4/10
91.
Minecraft: Xbox One Edition
Større verdener og det hele kører en del bedre end last-gen udgaverne, men ellers samme fængende byggespil hvor timerne flyver afsted. 10/01-16 8/10
92.
Shinobi X
Lider under frygtelig stil forvirring med de digitaliserede aktører, mens både fjende- og især banedesign ofte er uinspirerende. Inden under de utiltalende lag er det dog stadig Shinobi. 06/01-16 5/10
93.
Rayman
Mestendels magen til Saturn versionen, selvom små forskelle eksisterer i fx loadetidernes længde, parallax lagene og secrets. 04/01-16 6/10
94.
Rayman
Den løssluppenhed banedesignets mangel på logik og struktur udmønter sig i, får det til at føles som om spillet er sat sammen på må og få. Alligevel sjovt og flot, men også for svært for de fleste. 04/01-16 6/10
95.
Splosion Man
Fuldstændig lineær reflex platformer i bedste Donkey Kong Country stil med masser af TPs nu velkendte humor, der især udmærker sig i coop. Ærgeligt det kun er 30fps og der er små perspektiv problemer. 01/01-16 7/10
96.
The Elder Scrolls V: Skyrim
Den majestætiske verden mister aldrig sin tiltrækningskraft, selv de steder hvor strømlining står i vejen for friheden. Meget er dog gået tabt i seriens nuværende spor, uagtet hvor fantastisk det er. 24/12-15 8/10
97.
Assassin's Creed Rogue
En sammenblanding af tre og fire med den velkendte problematiske styring, samt alle de gentagelser serien er kendt for, præsenteret i en ringere og mere fragmenteret setting. 21/12-15 5/10
98.
Assassin's Creed: Syndicate
I perioder engagerer det som seriens bedste. I andre er det ren spildtids grinding med utallige gentagelser, klodset styring og pivringe AI. Settingen er så veludført som historien er tynd. 25/11-15 5/10
99.
Deathrow
Den høje indlæringskurve får det til at føles kluntet i starten, men når den overkommes flyder kampene utroligt godt og der er tilpas mange variabler til det varer ved. Overset kult klassiker. 17/11-15 7/10
100.
Watch Dogs
Samme gamle Ubisoft Game historie: Spændende og nervepirrende i singleplayer trods forcerede online tiltag og ødelægges delvist af at klone Assassin's Creed og alle dets frygtlige gentagelser. 15/11-15 6/10
559 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »