X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bede-x

Vurderinger


6,2/10
Bede-x
542 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Vis kun:
# Titel Kommentar Dato Sortering Vurdering
151.
Attack Of The Friday Monsters! A Tokyo Tale
Alarmerende elskværdig bite-size produktion i børnehøjde hvor nostalgi, naivitet og klarsyn mixes til en sympatisk cocktail. Ville stå stærkere med færre påtvungne konfliktløsninger. 05/11-13 7/10
152.
Giana Sisters
Trods den nye grafik er indtrykket dårligere end originalen pga. animationsmangler, svagere kamera, grafikbugs og fordi der brydes med en af genrens grundaksiomer: kravet om pålidelig kontrol. 03/11-13 3/10
153.
Batman: Arkham Asylum
Overraskende ikke alene i kraft af at være et usædvanligt velpoleret og gennemtænkt superhelte spil, men fordi det uden problemer kan måle sig med det bedste i Metroidvania "genren". 28/10-13 9/10
154.
Guardian Heroes
Så længe man slår original grafikken til spiller det ligeså godt som Saturn versionen og er om noget mere kaotisk i multiplayer grundet øgningen af karakterantal i kampene. 27/10-13 7/10
155.
Gone Home
Befriet for de fleste konventioner og overflødigt mekanisk bagage skabes et rum til at udfolde et narrativ på mediets egne præmisser med genretvivlen i centrum. Stærkere i formen end fortællingen. 25/10-13 8/10
156.
Final Fantasy: All The Bravest
Nok har de seneste kapitler i serien objektivt været af tvivlsom kvalitet, men det her er et helt andet niveau af elendighed. Et overgreb på seriens historik og dens fans som SE ikke kan være bekendt. 28/09-13 1/10
157.
Terraria
Glæden ved at udforske og opdage har sjældent været stærkere, noget som interfaceskavanker og nødvendigheden af at konsultere en guide ikke kan ændre på. Den frustrerende hard mode bør dog skippes. 27/09-13 9/10
158.
Miner Dig Deep
Horrible lydeffekter og lange transporttider er generende i et spil der ellers indeholder mange af minegenrens sympatiske kvaliteter. Mest ødelæggende er dog formålsløsheden. 13/09-13 5/10
159.
Mutant Mudds
De slørede for- og baggrunde er godt forsøg på at understrege hvilket plan man befinder sig på uden 3D selv om det ikke virker lige godt alle steder. Hvorfor ingen controller support ud af æsken? 01/09-13 6/10
160.
Mutant Mudds
I forsøget på at kompensere for styringen er sværhedsgraden nedtonet ift. 3DS spillet ved at fjerne nogle fjender + tidsbegrænsningerne, indføre checkpointsystem og have større udsyn over spilarealet. 01/09-13 4/10
161.
Tomb Raider: Anniversary
Med undtagelse af enkelte misforståelser i stemningsopbygning(fx platte QTE i t-rex scenen) er det meste forbedret til det bedre, hvilket fuldender originalens vision og gør den tidssvarende. 01/09-13 8/10
162.
Fuse
Som typisk for Insomniac er der tale om generisk stabilt håndværk der ikke holder til en gennemspilning i singleplayer, hvorfra man efterlades indtryksløs og umættet. I coop går det noget bedre. 28/08-13 6/10
163.
InFamous
Grundlæggende sjovt omend man irriteres hvis styringen ikke lykkedes i sine "gæt" på hvad man vil og når de samme missioner gentages flere gange i træk.Kunne med fordel være kortere og mere farverigt. 28/08-13 6/10
164.
Dragon's Dogma: Dark Arisen
Inventory management, teknikken, fetchquests og mængden af tid det tager før man bliver fanget er store minusser. På plussiden er hvor omfattende og fængende det er, når det sker. 27/08-13 7/10
165.
Ghost Recon: Shadow Wars
Har nærmest alt imod sig: æstetisk utiltalende, der er ingen balance mellem karakterene og der kunne være mere variation. Men det virker og er meget svært at lægge fra sig. 27/08-13 8/10
166.
SteamWorld Dig
Velkendte genrekombinationer i et mix der er svært at modstå. Især skiftet mellem tilfældigt guldgraveri og konventionelt hånddesignede puzzle rum fungerer fortræffeligt. Var det bare lidt længere.. 16/08-13 7/10
167.
Borderlands 2
Henvender sig næsten udelukkende til coop fans, hvor samværet lettere kan dække over de mange fetch quests og den dårlige high level balance. 16/08-13 7/10
168.
Minecraft: Xbox 360 Edition [Download]
Manglen på hurtige updates og de mere begrænsede verdener gør PC versionen til det klare førstevalg. Stadig meget fængende og splitscreen er cool. 16/08-13 8/10
169.
Sleeping Dogs
Hong Kong GTA med alt hvad der dertil hører af fetchquests, gentagelser, teknik fnidder, slow motion, martial arts, neonlys og regnvejr.Hjælpeboksene er så behageligt komfortable som de er nedladende. 13/06-13 6/10
170.
Metal Gear Solid
Det er de skæve træk, rammebruddene og detaljerne der gør man overgiver sig til en af spilindustriens auteurs, for selve produktionen kan være svær at sluge. At det er hensigten gør det noget lettere. 28/02-13 7/10
171.
The Legend Of Zelda: Twilight Princess
Nintendo presser genbruget lige til grænsen af hvad det kan holde til, hvilket også er den eneste store svaghed ved TP. Andet befinder sig i småtingsafdelingen og blegner ift. det samlede billede. 17/02-13 9/10
172.
Storm In A Teacup
Den langsomme pacing egner sig bedre til styringen på en touchskærm uden der på noget tidspunkt opnås den ønskede præcision.  Ensformig musik og et nummer virker inspireret af Mario 2's Birdo baner. 16/02-13 5/10
173.
Fuun Goku Ninden
Flot, underholdende og meget overset action platformer der desværre lider under temmelige voldsomme problemer med kollisionsdetektionen. Kameraet + lydeffekter kunne også godt trænge til opstramning. 15/02-13 6/10
174.
Sentinel 3: Homeworld
Ud over at være betydeligt dyrere end de andre versioner, så mangler halvdelen af spillet, da bonus kampagnen ikke findes på PC. Bortset fra dèt så vellavet som de andre udgaver. 14/02-13 6/10
175.
Sentinel 3: Homeworld
En lidt uhensigtsmæssig grinding struktur i et ellers perfekt balanceret TD spil. Man savner som i mange udspil i genren bedre information om bølgerne der er på vej. 14/02-13 7/10
176.
Knights Of Pen & Paper
Genren destilleret ned til mindste bestanddele: En grinding simulator i charmerende indpakning målrettet fans af papir- og terningerollespil. Kunne med fordel udvides med mere fortællermæssig dybde. 14/02-13 5/10
177.
Aralon: Sword And Shadow
Anstrenger sig for at efterligne Elder Scrolls spillene, men formår kun overbevisende at kopiere antallet af bugs. En rigtig pap verden og styringen er dårlig. 14/02-13 3/10
178.
Ys: The Oath In Felghana
Fremragende remake der tilføjer til originalen uden at det mister den umiskendelige Falcom følelse af at mindre er mere. Old school hardcore med langtrukne bosskampe, hvor musikken skjuler tomheden. 09/02-13 7/10
179.
Shardlands
Lyssætningen og den ambiente musik giver det et fint strejf af mystik. Havde der bare været mere variation i puzzles og baggrunde, samt en afsluttet historie, kunne resultatet have været endnu større. 07/02-13 7/10
180.
Atari Karts
Statiske menuer, ucharmerende karakterer, begrænsede options, ringe power-ups og der mangler mange kommunikative animationer. Så hæderligt som det end er når man kører, så har det for meget imod sig. 07/02-13 5/10
181.
Shining Wisdom
Rækkenvidden på ens våben er så irriterende kort at det næsten føles som Ys bump-system med knaptryksimplementering. Dét kombineret med en tom detaljeløs verden skæmmer det overordnede indtryk. 03/02-13 5/10
182.
The Cursed Crusade
De tekniske mangler overskygges af den elendige netkode som igen overskygges af det stive ikke responsive gameplay. Dertil tilføjes dårlige kameravinkler og sære sceneskift. Ufærdigt. 03/02-13 3/10
183.
Marble Blast Ultra
Meget fængende kugle-platformsspil med fokus på speedrunning, men hvor det også er sjovt bare at forsøge at gennemføre banerne og lede efter skjulte æg. Suveræn styring og passende fysik. 03/02-13 8/10
184.
Exhumed
Problemet ligger ikke i Exhumed som med klassisk FPS opbygning + et strejf af Metroid er blandt det bedste fra perioden. Problemet ligger i efterfølgende at sætte udviklerene til at producere ports.. 28/01-13 8/10
185.
Splinter Cell: Double Agent
Har ufortjent fået ry som den "rigtige" efterfølger til Chaos Theory pga. holdet der står bag. Hæderligt spil der køres hjem på rutinen i singleplayer og skuffer i coop med korte sparsomme baner. 28/01-13 7/10
186.
Deus Ex: Human Revolution
Opslugende om end der opstår mange ulogiske konsekvenser ved det strømlinede design og det meste kan løses ved at hacke en dør eller finde en luftkanal. Relevant tematik i upersonlig formidling. 28/01-13 8/10
187.
Towers 'N Trolls
Man står over for svære valg for at opnå progression: Enten kan man grinde til man er ved at kaste op eller også kan man betale for blive stærkere. Alternativt kunne man finde noget andet at spille. 15/01-13 3/10
188.
Crimson Shroud
Føles i alt sin beskedenhed som Matsuno unplugged og stadfæster trods frustrationer igen hans evner i genren. Masser af personlighed kombineret med en tone der er som rød tråd til resten af karrieren. 14/01-13 8/10
189.
Klonoa Of The Wind: Moonlight Museum
Segmenterede platformsgåder imponerer ved at sende én elegant rundt i de samme områder uden at det opleves som backtracking. De vertikale baner passer glimrende til systemet, men er underudnyttede. 08/01-13 7/10
190.
Klonoa: Door To Phantomile
Afgiver en næsten Nights-agtig vibe og er så charmerende, at det er nemt at se forbi mekaniske fejl der opstår ifm. et kamera og en perspektivhåndtering, som ellers er interessant udnyttet. 08/01-13 7/10
191.
The Chronicles Of Riddick: Assault On Dark Athena
Assault prøver at genskabe strukturen fra det første i nye omgivelser og er på alle væsentlige punkter svagere end originalen. Heldigvis er dén inkluderet til at bære udgivelsen. 05/01-13 8/10
192.
Mega-Lo-Mania
Fungerer udemærket med controller da spillet handler om menu selectioner frem for direkte troppe manipulation som i andre RTS spil. Yderligere kompleksitet ville have gavnet det. 03/01-13 6/10
193.
Gun Valkyrie
Med hele designet liggende omkring stick knapperne kan det godt blive anstrengende for hænderne at spille i længden. Værd at investere tiden for stemningen og det kick man får når det hele lykkedes. 02/01-13 7/10
194.
Trine 2
Et overmættet grafisk udtryk gør det trættende at se på i længden uden at områderne føles distinkte og der mangler præcision i styringen. Alting er omstændeligt og bøvlet. 01/01-13 5/10
195.
Impossible Mission (2007) [Download]
Den nye grafik og det 2025-agtige setup med tre agenter bibringer intet til spillet, mens en lavere sværhedsgrad og indførelsen af et savesystem ændrer originalens kontante afregning. 23/12-12 7/10
196.
Impossible Mission
Et barn af sin tid med den kolde krigs indvirkning på rammefortællingen, men også fremsynende og intelligent. De rotoscope-lignende animationer foregriber de cinematiske platformers der fulgte efter. 23/12-12 7/10
197.
James Pond In The Deathly Shallows
Et skamløst cash-in på gamle spil minder med forstyrrende banner reklamer, der ikke kan fjernes og uden den nødvendige præcision i kontrollen. Fornærmende. 18/12-12 2/10
198.
Flashback
At styringen ikke er intuitivt opsat på controlleren og at spillet sommetider benytter feje tricks, er ikke nok til for alvor at ødelægge denne mindeværdige klassiker indenfor cinematiske platformers. 13/12-12 7/10
199.
New Super Mario Bros. U
Et åbenlyst veldesignet spil med kun et minimum af gimmicks og var det ikke så tynget af en absurd mængde genbrug, ville karakteren også være højere. "New" serien trænger til en pause. 07/12-12 7/10
200.
Enclave
Betydeligt nemmere end Xbox versionen med det nye checkpoint system og der er lidt mere besvær for at opnå optimal kontrol. Ellers er der ikke meget af væsentlighed der adskiller versionerne. 05/12-12 5/10
542 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »