X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bede-x

Vurderinger


6,2/10
Bede-x
542 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Vis kun:
# Titel Kommentar Sortering Dato Vurdering
1.
Advance Wars: Dual Strike
"Wars" konceptet blev perfekteret for hurtigt, med det resultat at serien nu står i stampe. Således virker nye tiltag enten unødvendige eller ubalancerede. 14/05-12 7/10
2.
Strider 2
2D/3D sammenblandingen fungerer dårligere end evt alternativer Capcom kunne have benyttet. Ydermere skaber de hurtigt overståede områder mange brud i spiloplevelsen. Det burde være bedre. 21/08-06 5/10
3.
Rayman 2: The Great Escape
3D frihedsberøvet platformer og så meget bedre på grund af det. Indelukketheden får spillet til at opføre sig mere som en 2D sidescroller, hvilket virker befriende på sin egen måde. 14/08-06 8/10
4.
Polyroll
80% Sonic/20% Mario, uden selvfølgelig at nå deres højder, men selv med mindre frustrations elementer, forbliver det kompetent, om end dømt til at gå i glemmebogen, bortset fra de idérige bosser. 01/09-20 6/10
5.
LocoCycle
80'er kitsch, 90'er FMV og 00'ernes cinematiske fokus i et arkade-agtigt skær. Overfladisk og forhadt, men personligt holder jeg faktisk af det, fordi det svælger i Twisted Pixels unikke firma ånd. 30/09-15 5/10
6.
Rocket Knight Adventures
Action platformer af så overbevisende kvalitet og med så megen variation, at man hungrer efter mere. En ny udgave vil blive modtaget med kyshånd. 25/07-06 8/10
7.
Super Mario Bros. 2
Af en eller anden grund fokuserers der ofte på, at spillet ikke er et "rigtigt" Mario spil, i stedet for at fokusere på de kvaliteter det har. Dem er der en del af, Mario spil eller ej. 23/08-06 7/10
8.
Klonoa: Door To Phantomile
Afgiver en næsten Nights-agtig vibe og er så charmerende, at det er nemt at se forbi mekaniske fejl der opstår ifm. et kamera og en perspektivhåndtering, som ellers er interessant udnyttet. 08/01-13 7/10
9.
Gargoyle's Quest
Afstikker fra Ghost'n Goblins spillene, der kombinerer platformselementer med simpel rollespils mekanik. I sin tid et mindre hit hos Aalborg banden. For primitivt i dag. 14/08-06 4/10
10.
Splinter Cell: Chaos Theory
AI'en og interaktions dynamikken er til tider mangelfuld som i andre stealth spil. På alle andre måder er Chaos Theory den komplette pakke. 06/09-05 9/10
11.
Attack Of The Friday Monsters! A Tokyo Tale
Alarmerende elskværdig bite-size produktion i børnehøjde hvor nostalgi, naivitet og klarsyn mixes til en sympatisk cocktail. Ville stå stærkere med færre påtvungne konfliktløsninger. 05/11-13 7/10
12.
The Legend Of Zelda
Alle de grundlæggende Zelda elementer forfindes her, men teknikken har sat for mange begrænsninger på oplevelsen. 13/01-06 3/10
13.
The First Templar
Alt for mange designmæssige problemer og tekniske fejl overskygger, hvad der burde have været hjernedød underholdning. I stedet er det bare hjernedødt. 10/05-12 4/10
14.
TimeSplitters
Alt for simpelt og begrænset - særligt i singleplayer - selvom seriens feel giver spillet en del. 24/08-06 5/10
15.
Rogue Ops
Alt fra design til spilmekanik er plagiater fra andre, mere kendte spilserier, hvilket får Rogue Ops til at fremstå identitetsløs. 10/08-05 5/10
16.
Super Mario Kart
Alt hvad man finder i de moderne Mario Kart spil er tilstede her, blot simplere og på flere punkter ringere. 12/01-06 5/10
17.
Aralon: Sword And Shadow
Anstrenger sig for at efterligne Elder Scrolls spillene, men formår kun overbevisende at kopiere antallet af bugs. En rigtig pap verden og styringen er dårlig. 14/02-13 3/10
18.
TimeSplitters: Future Perfect
Arbejder sig på enestående vis ud over AI og fysik afhængighed og det er heldigt, da Future Perfect er under al kritik på disse punkter. Online tilføjelsen er velkommen og challenges stadig morsomme. 26/07-06 7/10
19.
Virtua Racing
Arkaderacer der var sjovt da det kom, men som ikke holder i dag. Grafisk er det nok svært at få mere 3D ydeevne ud af megadriven. 17/08-04 3/10
20.
Soul Reaver 2
Arkitekturen og dialogerne er fremragende som aldrig før. Oven i det tilføres bedre puzzles. Hvis ikke alting var så tomt og man havde lagt backtracking på hylden, ville det være nået endnu længere. 21/08-06 7/10
21.
Yoshi's Island DS
Artoon leverer over forventning med et spil, som går i originalens fodspor og kommer tæt på dens kvalitet. Sødt, nuttet og samtidigt en passende udfordring, hvis man går efter alt. 07/12-06 8/10
22.
The Chronicles Of Riddick: Assault On Dark Athena
Assault prøver at genskabe strukturen fra det første i nye omgivelser og er på alle væsentlige punkter svagere end originalen. Heldigvis er dén inkluderet til at bære udgivelsen. 05/01-13 8/10
23.
Fallout 3: Broken Steel
At det hævede level cap og muligheden for at spille videre efter slutningen på Fallout 3, er det mest interessante ved udvidelsen, siger det hele. Resten er for kampfokuseret til at være spændende. 03/03-14 4/10
24.
Flashback
At styringen ikke er intuitivt opsat på controlleren og at spillet sommetider benytter feje tricks, er ikke nok til for alvor at ødelægge denne mindeværdige klassiker indenfor cinematiske platformers. 13/12-12 7/10
25.
Hermie Hopperhead
Banedesignet er lige så annonymt som mange af de platformers fra "dyr med attitude" perioden og musikken så repetitiv, at man bliver drevet til vanvid. Synd, for der er også en del gode elementer. 18/05-12 5/10
26.
Castlevania: Circle Of The Moon
Banedesignet halter en sjælden gang imellem, men der ud over er det endnu en tour de force for Konamis elskede serie. Musikken er fremragende. 10/08-05 8/10
27.
Serious Sam 3: BFE
Bedre end den svage toer selv om det aldrig lever op til de to første kapitler. Sam skal selvfølgelig give fingeren til den gode smag, men derfor behøver det ikke være så smagløst. 23/10-12 6/10
28.
The Haunted Mansion
Bedre end man tror og formår på mange måder at give sit eget unikke spin på "mansion" genren. De stive bevægelser kan godt gøre det lidt tungt at danse med i platformssekvenserne. 03/09-12 6/10
29.
Duke Nukem 3D
Bedre konvetering kunne man ikke håbe på. Exhumed er mere atmosfærisk og nok også bedre, men når det kommer til humor og stil er Duke kongen. 13/01-06 7/10
30.
Gone Home
Befriet for de fleste konventioner og overflødigt mekanisk bagage skabes et rum til at udfolde et narrativ på mediets egne præmisser med genretvivlen i centrum. Stærkere i formen end fortællingen. 25/10-13 8/10
31.
Pandemonium
Begrænset platformsspil med slowdown og tearing. Manglen på musik gør ikke spillet bedre. 23/03-04 4/10
32.
Virtua Fighter
Begyndelsen på det tre dimensionelle kampspil. Lidt for simpelt, både teknisk og underholdningsmæssigt. 17/08-04 3/10
33.
Crackdown
Benytter sandkasse konceptet anderledes end de fleste andre spil ved at ligge vægten på platformselementer og selve oplevelsen af at traversere byen i højden. Kort, friskt og super i coop. 19/06-12 8/10
34.
Assault Android Cactus
Besidder en umiddelbarhed der er svær at modstå og fungerer fremragende som casual underholdning. Perspektivet, liv og scoresystemet er dog ikke uproblematiske. 01/09-20 7/10
35.
Prince Of Persia Classic
Besidder ikke samme charme som originalen, men er ligeså sjovt at spille, omend det præges af samme frustrationer og er ligeså hurtigt overstået. 16/05-12 6/10
36.
Brothers: A Tale Of Two Sons
Betagende eventyrsscenerier og en afmålt pacing ligger bunden, men det er kommunikationen gennem handling og vanskelig inputmekanik, der hæver det til et emotionelt engagerende og mindeværdigt niveau. 18/04-14 8/10
37.
Enclave
Betydeligt nemmere end Xbox versionen med det nye checkpoint system og der er lidt mere besvær for at opnå optimal kontrol. Ellers er der ikke meget af væsentlighed der adskiller versionerne. 05/12-12 5/10
38.
Earth Defence Force 2017
Blander det bedste fra Serious Sam med det bedste fra Dynasty Warriors. Ærgeligt der ikke blev plads til online coop, men det er ikke nok til at slå skår i glæden. EDF, EDF! 01/01-11 8/10
39.
Jumping Flash!
blandingen mellem FPS og platformsspil giver JF en følelse af friskhed, som mange spil mangler. Sjov stil og iørefaldende musik. Desværre ovre på få timer. 18/08-04 7/10
40.
TMNT
Blot fordi et spil er til børn, er der ingen grund til, at det skal være så nedladende, som TMNT er. Udover den manglende udfordring er det repetitive banedesign og stemmerne et problem. 23/05-07 4/10
41.
Gravity Rush: Remastered
Bluepoint leverer endnu en fremragende remaster der bevarer Vita versionens charme, tilbyder bedre kontrol og kører solidt 60fps. De inkluderede dlc missioner er dog meget svingende i kvalitet. 25/02-16 7/10
42.
D
Bortset fra at videosekvenserne er forbedret, er spillet nøjagtigt det samme som til Saturn. Lige mangelfuldt. 10/01-06 3/10
43.
Mega Man
Bortset fra boss kampene - som kan være ret dynamiske - benytter spillet sig primært af fjender og fælder, der nemmest undviges med udenadslære. 12/01-06 5/10
44.
Darksiders: Wrath Of War
Bortset fra manglen på reel analog bevægelse er der ikke noget grundlæggende galt med Darksiders. Det føles bare voldsomt uinspirerende at spille noget der aldrig løfter sig over klon stadiet. 17/05-12 7/10
45.
Resident Evil
Capcom demonsterer her mange af de kiksede elementer i japanske horror spil: Ringe styring, pinlig voiceacting, grinagtigt puzzles og et dårligt savesystem. 26/07-06 4/10
46.
Castlevania: Symphony Of The Night
Castlevania påføres Super Metroids struktur. Resultatet er et stemningsfuldt platforms eventyr, med lækker stil og uforglemmelig fængende musik. Overgåes i genren kun af inspirationskilden. 10/08-05 9/10
47.
Dying Light
Co-op og dag/nat cyklussen giver nyt liv til et ellers gammelt og overbrugt zombie tema, med Ubisoft Game som det underliggende fundament. Bedre end man skulle tro ud fra de præmisser. 30/10-17 7/10
48.
Streets Of Rage
Co-op og den gode musik tæller op, men man er for begrænset i sine angrebsmuligheder, til at kampene forhindres i at virke ensformige. 24/08-06 5/10
49.
Serious Sam
Croteams mål var at få genren tilbage til sine rødder, hvor det at skyde og grine gik hånd i hånd. Så længe man holder sig til link coop, må det siges at være lykkedes på den mest fortræffelige måde. 21/08-06 8/10
50.
Sudeki
Da både historien, karakterene og gøremålene er uinteressante, er det godt at kampene i det mindste holder. Et stykke tid. Derefter forbavses man over, hvor lidt der ofte sker på slagmarken. 14/08-06 5/10
542 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »