X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den Gode Strømer


Svar
Per SPer SSkrevet 15/04-04 23:43 
Jeg har anmeldt Den Gode Strømer for Intertain Film.

Hvis der er nogen der overvejer, eller har planlagt at se at se filmen, så tjek venligst lige anmeldelsen ud først.

En kommentar fra dem der skal se den i weekenden ville være rart.

Anmeldelse
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
la0sla0sSkrevet 16/04-04 00:18, rettet 16/04-04 00:20 
Fin anmeldelse, sådan rent sagligt. Jeg undrer mig bare: er det selve sitets mening du skal henholde dig til, eller er det din egen når du skriver, at den skuffer i forhold til "Gamle mænd...", de har jo begge fået samme karakter, og RJKs anmeldelse af Gamle mænd... minder og fremhæver OMTRENT de samme kritiske ting som du gør.

Men anmeldelsen har givet mig endnu en grund til ikke at ville se den. Jeg må sige at Spang Olsen nok aldrig bliver en dygtig instruktør... ikke engang en ordentlig genreskaber. I øvrigt har jeg altid følt at hans stunts har haft et meget stuntagtigt look fremfor filmisk... de er ikke overbevisende men meget billige. Men jeg kommer jo nok til at betale biobilletten alligevel.
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 16/04-04 00:23 
Per var jo glad for Gamle mænd, så måske er Per også bare selv blevet en af de gamle mænd nu, som ikke synes at Spang Olsen formår at balancere tingene rigtigt og ikke altid er såå sjov... ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 16/04-04 00:25, rettet 16/04-04 00:26 
haha nej.. gamle mænd var en mystisk film der virkede meget sekvens-tænkt. Altså sjove idéer som til sidst blev bundet sammen. Det fine ved I kina knaser de hunde, var jo også at den var så sød og naiv, samtidig med, at den var brutalt og råt (og skævt) fortalt (efter dansk målestok). Hele slutningens legesyge, var jo meget charmerende, mens Gamle mænd, bare var brutalt og spekulativ i sin humor.
Hvad sker der?
CronossCronossSkrevet 16/04-04 00:25 
I Kina spiser de Hunde var vel ganske sjov, men udover denne film har jeg aldrig rigtigt fundet konceptet sjovt. Det er det samme igen og igen, uden nyskabelser.

Og nej, René Diff er sgu ikke en nyskabelse der er værd at skrive hjem om ;)
Per SPer SSkrevet 16/04-04 00:29 
Der er linket til RJK's DVD anmeldelse. Jeg skrev i sin tid biograf anmeldelsen af Gamle Mænd..

- og den ser noget anderledes ud.

Biograf anmeldelsen af Gamle Mænd..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
la0sla0sSkrevet 16/04-04 00:34, rettet 16/04-04 00:36 
ja den er unægtelig anderledes (og mere afvigende fra min mening men det er en anden sag).. linket i din anmeldelse viste dog hen til Runes anmeldese, deraf mit spørgsmål :)
Hvad sker der?
MadsMadsSkrevet 16/04-04 11:21 
Jeg ville godt nok aldrig bruge penge på en biografbillet til sådan en film, jeg deler mening med Cronoss mht. I Kina.., de andre to har jeg ikke set, og planlægger heller ej at se dem.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
OkottaOkottaSkrevet 16/04-04 12:17 
Jeg lærte et nyt ord i dag, da jeg så Henrik Palle's anmeldelse af Den gode Strømer, på TV2's morgen tv.

Dogme Action.

Man bør holde sig langt væk fra Den Gode Strømer.

Hvorfor man ikke har haft lyst til at bruge et ordentligt budget på filmen, kan man kun undre sig over - indtjente I Kina Spiser De Hunde + Gamle Mænd I Nye Biler, ikke ganske pænt? I så fald *må* der ha' været penge til en ordentlig dansk action film - eller måske bliver alle pengene i øjeblikket brugt, på Lars Triers nyeste projekt..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
AmbyAmbySkrevet 16/04-04 13:01 
Det har vist aldrig været meningen at Danmark skulle konkurrerer på internetionalt niveau, hvad angår action.

Det er umuligt at hamle op med de effekter de ses i selv de mindste film fra USA. Derfor tror jeg heller ikke at det er 'Action' -delen, der skal være omdrejningspunktet i de kommende danske film.

Det skal være den skæve humor, og de situationer vi kan genkende som danskere. At det så er krydret med noget action der ser hæderlig ud gør ikke noget.

Jeg har ikke set filmen endnu, men har billetter til i aften 20.30.

Den store problem er at Lasse følger det samme omdrejningspunkt som i alle de andre film. Der er behov for at skifte scene. Vittighederne virker, men vi er alle sammen blevet træt af at se på småforbrydere og des lige.

Sceneskift tak!
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 16/04-04 16:01 
Skal ind og se den i biografen iaften sammen med et par kammerater, der betaler billetten. Så hvis den er dårlig er det ikke mig der har mistet pengene ;)

Skal nok skrive min mening om den iaften efter filmen eller imorgen.
ComradeComradeSkrevet 16/04-04 19:15 
Skal også ind og se den i aften og jeg tror da ikke jeg bliver skuffet over den, da jeg aldrig har haft særlig høje forventninger til danske action film, men det ender altid med at jeg går i biografen og ser dem og senere kommer de hjem på DVD hylden :-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/04-04 00:10 
Så er jeg hjemme fra bioturen.

Jeg syntes bestemt ikke den er dårlig, men meget underholdende. Der var flere steder, hvor alle i biografen var ved at flække af grin. Men selvfølgelig, det er jo en typisk drengerøvsfilm, og alle i biografen var den alder disse film underholder. Eneste kritikpunkt jeg lige nu kan komme i tanke om jeg fandt irriterende, var det musik der blev spillet i nogle af actionscenerne. Det virkede ikke ligefrem specielt godt, især ikke, når det alt sammen var det samme nummer.

Men ellers finder jeg den ikke dårlig, tværtimod, den underholdte mig meget. Men ikke på samme måde som I Kina Spiser De Hunde gjorde, som for mig er den bedste af de tre Spang-Olsen- og Bodnia-film.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig